Kiralık evlerdeki bu dehşet fiyatlar neden?
35
●2.154
- 06-10-2022, 14:37:17Arkadaşla samsuna taşınmayı düşünüyoruz kiralık ev bakıyoruz. Öyle fiyatlar var ki asgari ücretle geçinen kişiler nasıl başa çıkıyor bu ücretlerle? 2+1 evler en en kötüsü 3500-4000 tl den başlıyor. Bide öyle ki bekar kabul etmeyeni mi dersin öğrenci kabul etmeyeni mi dersin ne oldu bu piyasaya çözüm nedir? İsteklerimize uygun ev( isteklerimiz uçuk değil standart 2+1 eşyalı ev arıyoruz) 4500-5000 tl civarı. Adam 20 yıllık binaya 5 bin kira yazmış. Arkadaşlar asgari ücretle çalışan basıl geçiniyor bir formülü var mı? Bu kiralar neden bu kadar uçuk ?
- 06-10-2022, 14:40:58Çünkü biz AÇ GÖZLÜYÜZ 60 bin liraya alınan evler şuan 1,5 milyon ve zannediyoruz ki kar ediyoruz sen o evi 1,5 milyona satarsan bende senin evinin elektrik işini 100 bin liraya yaparım ama alınmak gücenmek yok bizler aç gözlüyüz... şuan minimum servis ücreti 500 TL oldu kimse bunu hesap etmiyor bu ülkede herkes paranın peşinde...
- 06-10-2022, 14:40:58Üyeliği durdurulduŞimdi bunu şöyle değerlendirin, şu an bir evin mutfak masrafı pazar, market gibi 1 aylık 4.000-5.000 i buluyor.
Aslında sorun ev sahiplerinde değil ekonomik olarak ülkemizin son durumu ile alakalı olarak bu fiyatlar çıkıyor.
Asgari ücret ile çalışan kişiler tek çalışmıyor, bütün aile çalışıyor ancak ucu ucuna idare ediyorlar. - 06-10-2022, 14:41:08kocaeli gölcük'te yaşıyorum. 1999 Gölcük depremini görmüş ayakta durmaya mecali olmayan binalarda 2+1 evler için 4500 lira kira isteniyor.
bizim binada ise deprem sonrası yapılmış kale gibi sağlam binada bizim kiracılar 1250 liraya 3+1 kullanıyor.
sonumuz nereye gidiyor belli değil maalesef. - 06-10-2022, 14:42:49Asgari ücretlimi kaldı hocam ?
Asgari ücretli bile Agi, yemek odur budurla 8 9 bini buluyor artık.
Ofiste 8 alan net 8 alıyor. Asgarilisi prim yemek derken 9 10 bile buluyor.
Valla dışarıdan bakarsın asgari ücretli diye. Ofislerde çalışan hanım hanımlardan daha çok cebine para giriyor.
Artık herkes eşit. Pilot, doktor, avukat olmadıktan sonra diğer meslekler bitik.
Kiralara gelince evet çok fazlalar ama unutma bizim Allahımız var. - 06-10-2022, 14:43:02Çünkü ne insanlar da vicdan kalmış, ne ülkede ekonomi kalmış. Bugün evlenmeye kalksam İstanbul'da sıradan dandik bir daire anadolu yakasında bile 7-8 bin tl. Ben nasıl evlenip yuva kurucam ? Sonra gençler zina ediyor evlenmiyor deniliyor lan adam istese de evlenemiyor. Daha kirayı ödeyemiyor kaldı ki evlenip çoluk çocuğa karışsın. Çok yazık gerçekten çok yazık. Evlenmeyip eğlencelik ilişkilerle yaşasan insanın vicdanı sızlıyor günahından, yapmasan evlenmeye kalksan daha ev kirasına tüm maaşını veriyorsun. 29 yıllık yaşamımda bu kadar kötü ve zor olmamıştı hiçbirşey.brooklynin ve fatihbaz bunu beğendi.2 kişi bunu beğendi.