Lazraill adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
kiracıyım nasıl bir yol izlemeliyim?
20
●914
- 08-06-2022, 19:58:32allah yardımcınız olsun zorgxd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-06-2022, 01:25:00Merhabalar.gxd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hukukumuzda telefonla arayıp çık demek bir anlam ifade etmiyor. Noterden ihtar çekmesi gerek. İhtarın da evin tapudan devrinin üzerinden 1 ay geçmeden yapılması gerekli. Bu nedenle eliniz güçlü diyebilirim. Ama işinizi şansa bırakmayın. Sizi rahatsız etmek ve çıkartmak isteyebilirler. Şahsi tavsiyem ücreti arttırmaya çalışın. 30 olmasa da 20 bin alabilirsiniz diye düşünüyorum. Biraz pazarlık biraz acındırma işinizi çözebilir. Asla sert yapmayın. Taşıma masrafımı ödeyin, bana ucuza ev bulun, 6 ay kiramı ödeyin vs. diyebilirsiniz. Hatta işim yok part time iş ayarlayın bile diyebilirsiniz. Sizin hayal gücünüze güveniyorum . Uzlaşmacı davranıp bu işten karlı çıkabilirsiniz. Kolay gelsin.
İyi forumlar - 09-06-2022, 08:01:07Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Yeni ev sahibiniz size 1 ay içerisinde ihtarname çekmesi ibann belirtmesi gerekmektedir.Evden çıkmak zorunda değilsiniz .Eski sözleşmeniz aynen devam etmektedir.Eğer ihtiarname çekerlerse de çıkma zorunluluğunuz yok .Tahliye dava açmaları lazım.O da nerden baksanız 1 sene sürer.gxd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Türk olsa bir nebze anlarım lakin elin arabı gelecek bende evden çıkacam gel otur diyecem .Açsın dava kazanırsa çıkarım .Biraz EMEK harcasınlar. - 09-06-2022, 10:03:16Şansımı deneyeceğim hocam ama işi 10 bin tl ile kapatmaya çalışıyorlar. Benim ekimde çıkma gibi bir zorunluluğum var mı eğer bana bir resmi bir evrak vs göndermezlerse?Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-06-2022, 10:05:03Backlog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam adamlara paralarını vermek için resmen ben peşinden koştum ama paraya ihtiyaçları yok herhalde 😅 Benim ekim gibi çıkma zorunluluğum var mı eğer tarafıma resmî evrak gönderilmezse? 3. seneye devreder mi sözleşmem bilginiz var mı? - 09-06-2022, 10:37:16Bende kiracıyım bu konularda bilgim var. Size tahliye tebligatı gönderse bile dava açması lazım ki mahkeme kararı ile evi boşalttırabilir .Yoksa herkes birbirine tebligat çekerek ev boşalttırırdı .Tebligat sadece uyarı,bilgilendirme manası taşımaktadır.gxd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tebligatı kira sözleşmesinin bitimine en geç 15 gün içerisinde göndermesi gerekmektedir.Tebligat sonucu evi boşaltmak zorunda değilsiniz .Tebligatın ardından tahliye davası açması gerekmektedir.O da nereden baksanız 1-2 sene sürer .Kısacası durumunuz kötü ise çıkmanızı gerektirecek bir durum yok .Mahkeme kararı sonucu çıkış yaparsınız. - 09-06-2022, 11:20:27Mahkemeye gitmesi noktasında sana uzanan tüm kapıları kapatabilirsin. Bu konuda endişe etmene gerek yok ancak bir noktada evi tahliye etmen gerekecek. Bu sebepten tahliye sürecinizi bence uzatmayın, aksi taktirde yeni gireceğiniz evin kira+depozi+emlakçı komisyonu+taşınma masrafı bi hayli yüksek olur. Kiralayacağınız evi de bölgesel olarak yabancı yoğunluğunun daha az olduğu noktalarda seçebilrsiniz. Aynı durumun tekrar yaşanmaması için... Allah kolaylık versin.
- 10-06-2022, 01:19:20İlk sene yaptığınız sözleşme sonunda yeni bir sözleşme yapmadıysanız sadece kiraya yapılacak zammı kararlaştırdıysanız kiralama sözleşmeniz süresiz şekle geçer. İhtar çekip dava açması vs. gerekiyor. Bu süreçte çok uzun. Ama buradaki en önemli konu kirayı ödemeye devam etmeniz. Kira ödemeniz için size bir hesap numarası vs. vermezlerse kira ödemediğiniz gerekçesiyle dava açabilirler. Haklı olduğunuzu ispat etmeniz gerekir. Uğraşırsınız. Bu nedenle kira ücretini PTT ye yatırmanız gerek. PTT memuruna olayı anlatın. Sadece iban istedim vermediler, kirayı ödeyemiyorum kısmını. Ben bu kişinin adına parayı yatırmak istiyorum diye. Parayı yatırdıktan sonra size bir dekont verilir. Onu da ev sahibine ve emlakçıya gönderin. Kirayı ödediğiniz sürece çıkmak istemiyorsanız dava açmalarını bekleyin. Dava sonunda sizden yargılama giderlerini isterler sadece. Onun içinde en iyi ihtimalle 1 - 1,5 sene var. Oda kazanırlarsa. Dava açarlarsa avukata danışırsınız. Kazanma ihtimaliniz bile olabilir. En nihayetinde size resmi bir tebligat ulaşana kadar kirayı ödediğiniz sürece çıkmanıza gerek yok. Tebligat gelince bir bilene danışırsınız.gxd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle