• 08-06-2022, 19:55:57
    #10
    Lazraill adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    siz gene kendinizi sağlama alın farklı ev bakın istenmediniz yerde ben şahsen rahatsız olurdum
    hocam böyle bir durumda herkes rahatsız olur ama ben öğrenciyim kendi durumum veya ailemin durumu olsa zaten istenmediğim bir yerde durmam ama şu an benim bir eve taşınmam bile en kötü 20-30 bin tl. ev arkadaşı arıyorum ve para biriktiriyorum şimdilik
  • 08-06-2022, 19:58:32
    #11
    gxd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam böyle bir durumda herkes rahatsız olur ama ben öğrenciyim kendi durumum veya ailemin durumu olsa zaten istenmediğim bir yerde durmam ama şu an benim bir eve taşınmam bile en kötü 20-30 bin tl. ev arkadaşı arıyorum ve para biriktiriyorum şimdilik
    allah yardımcınız olsun zor
  • 09-06-2022, 01:25:00
    #12
    Danışman
    gxd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhabalar, belki aranızda emlakçı veya avukat vardır diye konu açtım. 2 yıl önce taşındım ev sahibim türktü geçen ekim sözleşme otomatik uzadı ama evi 2 ay önce yabancı birine sattı, yeni ev sahibim türkçe bilmiyor. yarım yamalak türkçe konuşan emlakçı çık diye beni aradı ama ekim başında (sözleşme 15 ekim 2020’de yapıldı) bana resmi ihtarname gelmezse otomatikman tekrar uzar mı sözleşmem? evi boşaltmam gerekir mi? bir de ben emlakçıya kirayı ödemek için tapuyla birlikte iban gönderin dedim ama bana dönüş yapmadı. her zaman kirayı günü gününe. ödedim ama ne iban atan var ne de benden para isteyen. 2 aydır kirayı ödeyemedim (yine de ne olur ne olmaz diye harcamıyorum ) bilgisi olan arkadaşlar beni bilgilendirirse çok sevinirim nasıl bir yol izlemem hakkında
    Merhabalar.
    Hukukumuzda telefonla arayıp çık demek bir anlam ifade etmiyor. Noterden ihtar çekmesi gerek. İhtarın da evin tapudan devrinin üzerinden 1 ay geçmeden yapılması gerekli. Bu nedenle eliniz güçlü diyebilirim. Ama işinizi şansa bırakmayın. Sizi rahatsız etmek ve çıkartmak isteyebilirler. Şahsi tavsiyem ücreti arttırmaya çalışın. 30 olmasa da 20 bin alabilirsiniz diye düşünüyorum. Biraz pazarlık biraz acındırma işinizi çözebilir. Asla sert yapmayın. Taşıma masrafımı ödeyin, bana ucuza ev bulun, 6 ay kiramı ödeyin vs. diyebilirsiniz. Hatta işim yok part time iş ayarlayın bile diyebilirsiniz. Sizin hayal gücünüze güveniyorum . Uzlaşmacı davranıp bu işten karlı çıkabilirsiniz. Kolay gelsin.
    İyi forumlar
  • 09-06-2022, 08:01:07
    #13
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    gxd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhabalar, belki aranızda emlakçı veya avukat vardır diye konu açtım. 2 yıl önce taşındım ev sahibim türktü geçen ekim sözleşme otomatik uzadı ama evi 2 ay önce yabancı birine sattı, yeni ev sahibim türkçe bilmiyor. yarım yamalak türkçe konuşan emlakçı çık diye beni aradı ama ekim başında (sözleşme 15 ekim 2020’de yapıldı) bana resmi ihtarname gelmezse otomatikman tekrar uzar mı sözleşmem? evi boşaltmam gerekir mi? bir de ben emlakçıya kirayı ödemek için tapuyla birlikte iban gönderin dedim ama bana dönüş yapmadı. her zaman kirayı günü gününe. ödedim ama ne iban atan var ne de benden para isteyen. 2 aydır kirayı ödeyemedim (yine de ne olur ne olmaz diye harcamıyorum ) bilgisi olan arkadaşlar beni bilgilendirirse çok sevinirim nasıl bir yol izlemem hakkında
    Yeni ev sahibiniz size 1 ay içerisinde ihtarname çekmesi ibann belirtmesi gerekmektedir.Evden çıkmak zorunda değilsiniz .Eski sözleşmeniz aynen devam etmektedir.Eğer ihtiarname çekerlerse de çıkma zorunluluğunuz yok .Tahliye dava açmaları lazım.O da nerden baksanız 1 sene sürer.

    Türk olsa bir nebze anlarım lakin elin arabı gelecek bende evden çıkacam gel otur diyecem .Açsın dava kazanırsa çıkarım .Biraz EMEK harcasınlar.
  • 09-06-2022, 10:03:16
    #14
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.
    Hukukumuzda telefonla arayıp çık demek bir anlam ifade etmiyor. Noterden ihtar çekmesi gerek. İhtarın da evin tapudan devrinin üzerinden 1 ay geçmeden yapılması gerekli. Bu nedenle eliniz güçlü diyebilirim. Ama işinizi şansa bırakmayın. Sizi rahatsız etmek ve çıkartmak isteyebilirler. Şahsi tavsiyem ücreti arttırmaya çalışın. 30 olmasa da 20 bin alabilirsiniz diye düşünüyorum. Biraz pazarlık biraz acındırma işinizi çözebilir. Asla sert yapmayın. Taşıma masrafımı ödeyin, bana ucuza ev bulun, 6 ay kiramı ödeyin vs. diyebilirsiniz. Hatta işim yok part time iş ayarlayın bile diyebilirsiniz. Sizin hayal gücünüze güveniyorum . Uzlaşmacı davranıp bu işten karlı çıkabilirsiniz. Kolay gelsin.
    İyi forumlar
    Şansımı deneyeceğim hocam ama işi 10 bin tl ile kapatmaya çalışıyorlar. Benim ekimde çıkma gibi bir zorunluluğum var mı eğer bana bir resmi bir evrak vs göndermezlerse?
  • 09-06-2022, 10:05:03
    #15
    Backlog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeni ev sahibiniz size 1 ay içerisinde ihtarname çekmesi ibann belirtmesi gerekmektedir.Evden çıkmak zorunda değilsiniz .Eski sözleşmeniz aynen devam etmektedir.Eğer ihtiarname çekerlerse de çıkma zorunluluğunuz yok .Tahliye dava açmaları lazım.O da nerden baksanız 1 sene sürer.

    Türk olsa bir nebze anlarım lakin elin arabı gelecek bende evden çıkacam gel otur diyecem .Açsın dava kazanırsa çıkarım .Biraz EMEK harcasınlar.

    Hocam adamlara paralarını vermek için resmen ben peşinden koştum ama paraya ihtiyaçları yok herhalde 😅 Benim ekim gibi çıkma zorunluluğum var mı eğer tarafıma resmî evrak gönderilmezse? 3. seneye devreder mi sözleşmem bilginiz var mı?
  • 09-06-2022, 10:37:16
    #16
    gxd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam adamlara paralarını vermek için resmen ben peşinden koştum ama paraya ihtiyaçları yok herhalde 😅 Benim ekim gibi çıkma zorunluluğum var mı eğer tarafıma resmî evrak gönderilmezse? 3. seneye devreder mi sözleşmem bilginiz var mı?
    Bende kiracıyım bu konularda bilgim var. Size tahliye tebligatı gönderse bile dava açması lazım ki mahkeme kararı ile evi boşalttırabilir .Yoksa herkes birbirine tebligat çekerek ev boşalttırırdı .Tebligat sadece uyarı,bilgilendirme manası taşımaktadır.
    Tebligatı kira sözleşmesinin bitimine en geç 15 gün içerisinde göndermesi gerekmektedir.Tebligat sonucu evi boşaltmak zorunda değilsiniz .Tebligatın ardından tahliye davası açması gerekmektedir.O da nereden baksanız 1-2 sene sürer .Kısacası durumunuz kötü ise çıkmanızı gerektirecek bir durum yok .Mahkeme kararı sonucu çıkış yaparsınız.
  • 09-06-2022, 11:20:27
    #17
    Mahkemeye gitmesi noktasında sana uzanan tüm kapıları kapatabilirsin. Bu konuda endişe etmene gerek yok ancak bir noktada evi tahliye etmen gerekecek. Bu sebepten tahliye sürecinizi bence uzatmayın, aksi taktirde yeni gireceğiniz evin kira+depozi+emlakçı komisyonu+taşınma masrafı bi hayli yüksek olur. Kiralayacağınız evi de bölgesel olarak yabancı yoğunluğunun daha az olduğu noktalarda seçebilrsiniz. Aynı durumun tekrar yaşanmaması için... Allah kolaylık versin.
  • 10-06-2022, 01:19:20
    #18
    Danışman
    gxd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şansımı deneyeceğim hocam ama işi 10 bin tl ile kapatmaya çalışıyorlar. Benim ekimde çıkma gibi bir zorunluluğum var mı eğer bana bir resmi bir evrak vs göndermezlerse?
    İlk sene yaptığınız sözleşme sonunda yeni bir sözleşme yapmadıysanız sadece kiraya yapılacak zammı kararlaştırdıysanız kiralama sözleşmeniz süresiz şekle geçer. İhtar çekip dava açması vs. gerekiyor. Bu süreçte çok uzun. Ama buradaki en önemli konu kirayı ödemeye devam etmeniz. Kira ödemeniz için size bir hesap numarası vs. vermezlerse kira ödemediğiniz gerekçesiyle dava açabilirler. Haklı olduğunuzu ispat etmeniz gerekir. Uğraşırsınız. Bu nedenle kira ücretini PTT ye yatırmanız gerek. PTT memuruna olayı anlatın. Sadece iban istedim vermediler, kirayı ödeyemiyorum kısmını. Ben bu kişinin adına parayı yatırmak istiyorum diye. Parayı yatırdıktan sonra size bir dekont verilir. Onu da ev sahibine ve emlakçıya gönderin. Kirayı ödediğiniz sürece çıkmak istemiyorsanız dava açmalarını bekleyin. Dava sonunda sizden yargılama giderlerini isterler sadece. Onun içinde en iyi ihtimalle 1 - 1,5 sene var. Oda kazanırlarsa. Dava açarlarsa avukata danışırsınız. Kazanma ihtimaliniz bile olabilir. En nihayetinde size resmi bir tebligat ulaşana kadar kirayı ödediğiniz sürece çıkmanıza gerek yok. Tebligat gelince bir bilene danışırsınız.