gxd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
merhabalar, belki aranızda emlakçı veya avukat vardır diye konu açtım. 2 yıl önce taşındım ev sahibim türktü geçen ekim sözleşme otomatik uzadı ama evi 2 ay önce yabancı birine sattı, yeni ev sahibim türkçe bilmiyor. yarım yamalak türkçe konuşan emlakçı çık diye beni aradı ama ekim başında (sözleşme 15 ekim 2020’de yapıldı) bana resmi ihtarname gelmezse otomatikman tekrar uzar mı sözleşmem? evi boşaltmam gerekir mi? bir de ben emlakçıya kirayı ödemek için tapuyla birlikte iban gönderin dedim ama bana dönüş yapmadı. her zaman kirayı günü gününe. ödedim ama ne iban atan var ne de benden para isteyen. 2 aydır kirayı ödeyemedim (yine de ne olur ne olmaz diye harcamıyorum ) bilgisi olan arkadaşlar beni bilgilendirirse çok sevinirim nasıl bir yol izlemem hakkında
Merhabalar.
Hukukumuzda telefonla arayıp çık demek bir anlam ifade etmiyor. Noterden ihtar çekmesi gerek. İhtarın da evin tapudan devrinin üzerinden 1 ay geçmeden yapılması gerekli. Bu nedenle eliniz güçlü diyebilirim. Ama işinizi şansa bırakmayın. Sizi rahatsız etmek ve çıkartmak isteyebilirler. Şahsi tavsiyem ücreti arttırmaya çalışın. 30 olmasa da 20 bin alabilirsiniz diye düşünüyorum. Biraz pazarlık biraz acındırma işinizi çözebilir. Asla sert yapmayın. Taşıma masrafımı ödeyin, bana ucuza ev bulun, 6 ay kiramı ödeyin vs. diyebilirsiniz. Hatta işim yok part time iş ayarlayın bile diyebilirsiniz. Sizin hayal gücünüze güveniyorum . Uzlaşmacı davranıp bu işten karlı çıkabilirsiniz. Kolay gelsin.
İyi forumlar