• 17-05-2022, 00:25:13
    #1
    SEO Expert
    Benzin vb ürünler hariç, normal ürünlere aynı anda nasıl zam yapılıyor? Esnaflar ve şirketler bir araya gelip fiyat mı belirliyor? Eğer öyleyse bu kartel/tekelciliğe girmez mi? Yani hiç mi fiyatta rekabet etmeye istekli, gerçek kapitalizmin ilkeleri ile insanlığa hizmet sunan KOBİ’ler, çalışkan, azimli esnaflar kalmadı bu ülkede?
  • 17-05-2022, 00:27:44
    #2
    Kapitalist sisteme hoşgeldiniz sistem çalışkan azimli esnafı değil, sömürenden yana sistemin yanında olanı korur, arka planda hemen hemen çoğu ürünler belli başlı şirketlere ait, onlar 1 gün önceden zam haberini altında ki birimlere bildirir , birimlerde uygular.
  • 17-05-2022, 00:28:44
    #3
    SEO Expert
    EBULUT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kapitalist sisteme hoşgeldiniz sistem çalışkan azimli esnafı değil, sömürenden yana sistemin yanında olanı korur, arka planda hemen hemen çoğu ürünler belli başlı şirketlere ait, onlar 1 gün önceden zam haberini altında ki birimlere bildirir , birimlerde uygular.
    Kapitalist sistemle alakası yok, kapitalizmde firmalar birbiri ile rekabet eder, insanlara daha ucuz, daha iyi hizmet/ürün sunmak için.
  • 17-05-2022, 00:30:52
    #4
    md_
    Üyeliği durduruldu
    valla hocam bim de 5 litrelik yağ 1 tl artsa aynı zamanda şokda da a101de de migrosda da artıyor bildiğin taban fiyat uyguluyorlar her yerde fiyat aynı birbirleriyle iletişimdeler daha ucuza satayım rekabet olsundan çok hepimiz aynı fiyatı çekelim hepimiz kazanalım diye düşünüyolar gibi
  • 17-05-2022, 00:32:36
    #5
    bir esnaf şöyle ilerliyor bakkal şekeri toptancıdan alır toptancıda fabrikadan
    fabrika toptancıya fiyat verir şekere zam geldi diye 700 gram şekerin toptancıya gelişi 12 TL, bakkalın toptancıdan alışı 14 TL bakkalın millete satışı 16 TL

    Bir de şu var. Şekere zam geldiği anda tüm gıda ürünlerine de zam gelecektir. Colanın bisküvinin çikolatanın vb. hepsi de etkilenir.

    Sadece şeker değil, benzin ve motorine 5 TL zam geldiğini düşün! Lojistik transferin artması nedeni ile firmalar tüm ürünlere ek zam yaparlar.

    Bir de şu var döviz zammı. Özellikle TR de ambalaj sektörü döviz endekslidir. Dışarıdan boşuna çöp almıyoruz. Plastik atıkların maliyeti dolara endekslidir.
    Ambalajın artması demek o kolanın bisküvinin poşetlerin aklına gelebilecek tüm ürünlerin kaplarının fiyatının artması demektir.
  • 17-05-2022, 00:36:59
    #6
    SEO Expert
    md_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    valla hocam bim de 5 litrelik yağ 1 tl artsa aynı zamanda şokda da a101de de migrosda da artıyor bildiğin taban fiyat uyguluyorlar her yerde fiyat aynı birbirleriyle iletişimdeler daha ucuza satayım rekabet olsundan çok hepimiz aynı fiyatı çekelim hepimiz kazanalım diye düşünüyolar gibi
    Bu zihniyet sadece büyük firmalarda değil, araba/gayrimenkul işi yapan insanlarda da var. Yani düşünüyorum da, örneğin evimi satmak istesem, sahibinden’de benzer ev 500 bin tl ise, ben 490 bin TL’ye listelerim. Ancak bu zihniyet ise “bu 500 bin tl koymuş, ben neden daha ucuza koyayım” der. Kapitalizm’i ve iş dünyasının temellerini r10’da öğrenmeleri lazım bunların. 300 TL’ye biri x lisansı satıyorsa, hemen 250 TL’den satmaya başlıyor. İşte kapitalizm budur, insanlığa hizmet etmek budur, dünyayı daha iyi hale getirmek budur.
  • 17-05-2022, 00:38:28
    #7
    Ürünlerin çoğunu perakende satış fiyatı belirlenmiş şekilde dağıtıyor toptancilar. Toptancı fiyati belirleyince de perakendecilere haber veriyor, onlar da öyle satmaya başlıyor.
  • 17-05-2022, 00:43:05
    #8
    SEO Expert
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ürünlerin çoğunu perakende satış fiyatı belirlenmiş şekilde dağıtıyor toptancilar. Toptancı fiyati belirleyince de perakendecilere haber veriyor, onlar da öyle satmaya başlıyor.
    Anladım hocam. Örneğin, çiftçiler de daha stabil bir iş modeli istediği için sanırım sadece büyük firmalarla iş yapıyor, bu firmalar da fiyatı belirliyor. Fazla çiftçi olmadığı için de ortada rekabet yok sanırım.
  • 17-05-2022, 00:43:22
    #9
    Rothstein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu zihniyet sadece büyük firmalarda değil, araba/gayrimenkul işi yapan insanlarda da var. Yani düşünüyorum da, örneğin evimi satmak istesem, sahibinden’de benzer ev 500 bin tl ise, ben 490 bin TL’ye listelerim. Ancak bu zihniyet ise “bu 500 bin tl koymuş, ben neden daha ucuza koyayım” der. Kapitalizm’i ve iş dünyasının temellerini r10’da öğrenmeleri lazım bunların. 300 TL’ye biri x lisansı satıyorsa, hemen 250 TL’den satmaya başlıyor. İşte kapitalizm budur, insanlığa hizmet etmek budur, dünyayı daha iyi hale getirmek budur.
    Normalde dediğin mantık doğru fakat normal bir ekonomide değiliz.
    Bugün satılmayan ürün yarın daha pahalıya satılıyor haliyle aşağısına değil yukarısına fiyat biçiliyor.

    Normalde rekabet için bir firma 500 TLye satıyorsa diğeri 495 TL ki millet ondan alsın ama bizim ekonomide 500 TL'ye satan zaten kaar marjını düşürmüş halde satıyor , diğerleri onun çok altına inemiyor ve o stok bitince millet gidip 510 TL olanıda alıyor yani fiyat aşağı değil hep yukarı yönlü oluyor.


    Ayrıca ekleme yapayım adamlar zam yapmıyor enflasyondan dolayı fiyatları güncellemek zorunda kalıyorlar. Aksi halde zarar ederler. Normal'de zam dediğiniz şey senede 1 defa olur.