• 01-05-2022, 03:23:27
    #10
    Kurumsal Üye
    gunebak03 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende engelledim
    Engelleme değil forumu geçtim bu kişinin bence insanlık ile kavramsal sorunu var . Bir insan böyle bir dusuncede olamaz her ne olursa olsun bence .
  • 01-05-2022, 03:25:33
    #11
    Bu gün bir sokak röportajına denk geldim. "Suriyeliler memleketine gönderilecekmiş. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?" sorusuna 20-22 yaşlarında bir Suriyeli "Gidersem yine gelirim. Bu gün beni oraya bıraksınlar, yarın yine buradayım." dedi.
    Trajikomik.
  • 01-05-2022, 03:42:00
    #13
    onlinecihan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yıllarca Suriye’lilerin gelmesinden şikayetçi olduk ama biraz gerçekçi olalım buda bir gerçek, gelen Suriye’lilerin %95’i Anası, bacısı, karısı, kızı ve tüm ailesiyle beraber kaçıp geldiler yani bir aile olarak hep bir arada… Ama Afganlara Pakistan’lılara bakıyoruz hayatında kadın saçı görmemiş insanlar karılarını kızlarını ülkelerine Talabani zihniyetine bırakıp Türkiye’ye kaçtılar ve hergün sosyal medyada iğrenç sapıklıklarını duyup okuyarak görüyoruz… Bu şahıslar Suriye’lilerden çok daha büyük problem…

    Yaşadığım memleketime 10 yıl evel Suriye’den ailesiyle beraber gelmiş olanlar var, çok yakın arkadaşımın firmasında çalışıyor 3 tanesi. Sanayi sitesinde oto tamirci kalfası olarak. Gündüzleri bazen müsait olunca arkadaşın yanına uğrarım sohbet muhabbet derken bu elemanlarlada konuşurum. Adamlar Türkçe’yi ana dilleri gibi sökmüşler, çoğunun en az 5 çocuğu olmuş.

    Bu çocuklar Türkiye’de doğduğu için Tr kimliği almış, iş güçleri yerinde hiç geri dönmek istemiyorlar.. İş yerleri açanlar var, lüx oto alım satımı yapanlar, süpermarket açanlar, oto tamirci açanlar ( kaporta,boya,motor vs ) cep telefoncu açanlar vsvs derken bayağı esnaflaştılar.. Devletin tüm imkanlarındanda faydalanıyorlar, hastane, eğitim, yardım vs… Bu kadar imkan sağlanan insanlar bu olanakları bırakıp hayatta geri dönmezler ve zaten çoğuda dönmeyi hiç bir şekilde düşünmüyor…
    Geçici koruma kapsamında ülkemizde doğanlar tc kimliği veya vatandaşlığına sahip olamıyor gibi birşey okumuştum ilginç
  • 01-05-2022, 03:44:33
    #14
    Swateria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Keşke hepsini ülkeye geri alıp topluca öldürse

    NOT: Lütfen suriyelileri sevenler, yazıktır, onlar bizim din gardaşımızdır diyenler topluca engellerse sevinirim.
    Burada ki mesele Suriyelileri sevip sevmemek değil ki. Burada ki mesele karşındakini insan olarak, bir can olarak görebilmekte. Karıncayı bile incitmeye kıyamayan bir ırkız biz, nasıl oluyor da hepsi ölsün diyebiliyorsun, insanlık bunun neresinde? Ayağında terlik bile olmayan 3-5 yaşında ki çocukların ne suçu, günahı var ki ölmelerini istiyorsun?
    Hem insanlık dışı bir düşünceyi dışa vuruyorsun hem de bu düşüncenin eleştirilmesine bile karşı çıkıp direk engellerim diyorsun. Eleştiri alacağına bu kadar emin olduğuna göre sende biliyorsun düşüncenin yanlış olduğunu.
    Senin gibi aykırı bir düşünceye sahip bir canlının ! mesajlarını okumak dahi istemem beni engelleyebilirsin.
  • 01-05-2022, 03:47:58
    #15
    Dj B@mBaM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burada ki mesele Suriyelileri sevip sevmemek değil ki. Burada ki mesele karşındakini insan olarak, bir can olarak görebilmekte. Karıncayı bile incitmeye kıyamayan bir ırkız biz, nasıl oluyor da hepsi ölsün diyebiliyorsun, insanlık bunun neresinde? Ayağında terlik bile olmayan 3-5 yaşında ki çocukların ne suçu, günahı var ki ölmelerini istiyorsun?
    Hem insanlık dışı bir düşünceyi dışa vuruyorsun hem de bu düşüncenin eleştirilmesine bile karşı çıkıp direk engellerim diyorsun. Eleştiri alacağına bu kadar emin olduğuna göre sende biliyorsun düşüncenin yanlış olduğunu.
    Senin gibi aykırı bir düşünceye sahip bir canlının ! mesajlarını okumak dahi istemem beni engelleyebilirsin.
    Bu insanların ne kendisine, nede yaşadıkları bir topluma katkıları yok ZARARI VAR.
    3-5 yaşındaki çocuk diyorsunuz, çocuklar ailesinden ne görürse o şekilde büyür.

    Haberleri açıp bakınız, gündüz sokak ortasında kadına taciz eden 3-4 tane suriyeli afganlı ne olduğu belli olmayan ufaklık.

    O 3-5 yaş dediklerinizde büyüdüğünde annesi, babası gibi olacak.
    İnsanlık dışı veya değil bu benim umrumda değil.
    Sadece suriyeli içinde değil afganlısı pakistanlısı bilmem nerelisi içinde geçerli.

    Kimseyi engellemekle uğraşmam. Engellemek isteyen engelleyebilir. Hiç umrumda değil.
  • 01-05-2022, 03:49:30
    #16
    Kurumsal Üye
    Dj B@mBaM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burada ki mesele Suriyelileri sevip sevmemek değil ki. Burada ki mesele karşındakini insan olarak, bir can olarak görebilmekte. Karıncayı bile incitmeye kıyamayan bir ırkız biz, nasıl oluyor da hepsi ölsün diyebiliyorsun, insanlık bunun neresinde? Ayağında terlik bile olmayan 3-5 yaşında ki çocukların ne suçu, günahı var ki ölmelerini istiyorsun?
    Hem insanlık dışı bir düşünceyi dışa vuruyorsun hem de bu düşüncenin eleştirilmesine bile karşı çıkıp direk engellerim diyorsun. Eleştiri alacağına bu kadar emin olduğuna göre sende biliyorsun düşüncenin yanlış olduğunu.
    Senin gibi aykırı bir düşünceye sahip bir canlının ! mesajlarını okumak dahi istemem beni engelleyebilirsin.
    33 yaşındayım ilk defa böyle bir yorum gördüm hocam. Aklım almıyor bir insan nasıl böyle düşünür ve yazar şaka gibi gerçekten. Bunun suriyelisi ukranyalısı onu bunu yok. Yahu düşmanım olsa bile böyle birşeyin olmasını istemem. Mesajını report ettim en üzücü olan böyle düşünceli insanların forumda bulunması şaşırtıcı gerçekten.
  • 01-05-2022, 03:52:28
    #17
    tunatun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçici koruma kapsamında ülkemizde doğanlar tc kimliği veya vatandaşlığına sahip olamıyor gibi birşey okumuştum ilginç
    Bizde çok şey okuyoruz ama gördüklerimizle hiç biri uyuşmuyor nedense…




  • 01-05-2022, 03:56:18
    #18
    Swateria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu insanların ne kendisine, nede yaşadıkları bir topluma katkıları yok ZARARI VAR.
    3-5 yaşındaki çocuk diyorsunuz, çocuklar ailesinden ne görürse o şekilde büyür.

    Haberleri açıp bakınız, gündüz sokak ortasında kadına taciz eden 3-4 tane suriyeli afganlı ne olduğu belli olmayan ufaklık.

    O 3-5 yaş dediklerinizde büyüdüğünde annesi, babası gibi olacak.
    İnsanlık dışı veya değil bu benim umrumda değil.
    Sadece suriyeli içinde değil afganlısı pakistanlısı bilmem nerelisi içinde geçerli.

    Kimseyi engellemekle uğraşmam. Engellemek isteyen engelleyebilir. Hiç umrumda değil.
    Aynı düşünceyi Avrupalılarda Türkler için kullanıyor o zaman Avrupalılara göre sende yaşamayı hak etmiyorsun ve ölmen gerekiyor.
    Her insan aynı değildir, Türklerin de, Avrupalı'nında, Amerikan vatandaşının da içlerinde iyisi ve kötüsü var. Zaten her insan iyi olsaydı güvenlik güçlerine ya da kanunlara gerek kalmazdı.