• 31-03-2022, 20:40:34
    #1
    Merhaba arkadaşlar,

    Yaklaşık 2 yıl önce astım teşhisi koyuldu bana. Kısa kısa öksürüklerle başlamıştı, reflü falan vardı ondandır dedik, gel zaman git zaman testlerin sonucunda orta seviye bir astım denildi.

    Genellikle göğüste yanma oluyor, hava nemliyse ogün biraz sıkıntı çıkarabiliyor. Alkol ve sigara yok kullanmıyorum zaten, 17 sene profesyonel güreş yaptım, sağlıklı beslenirim, ailede 7 kuşak hiçbir genetik hastalık yok, tansiyon şeker kolesterol vb tertemiz, ne hikmetse bende çıktı. 8 Ay önce inat ettim ve ilaçlarımı 8 aydır kullanmıyorum, bağımlılık yaptığını söylemişlerdi, durumum iyi sıkıntı yok lakin bu meretten kurtulmak için çareler arıyorum. Astımın tedavisi yok, ömür boyu çekeceksin diyor doktor. Ben bunu kabullenemiyorum inat ettim, 2 senedir spor yapamıyordum tekrar başladım. Normalde 2 kat yukarı çıkınca 5 dk dinlenmem gerekiyor o derece ciğerlerim sıkıntı, hafif soğukta kalayım sabah ciğerlerim ağırıyor, resmen 80 yaşında dedeler gibi oldum daha yaşım 37 İlaç kullanmayacam doktorada söyledim.

    Şimdi kendisi astım olup bunu atlatan, yakını, eşi, dostu vb olan varmı. Varsa neler yaptılar, tüm önerilere açığım. En son birisi ıspartada bi ormandan bahsetti 15 - 20 gün kalınca sözde bu hastalığı geçiriyormuş falan ama inanasım gelmedi. Sizlerin deneyimleri varsa paylaşırsanız sevinirim.
  • 31-03-2022, 20:43:09
    #2
    Platin üye
    Geçmiş olsun. 1.5 yıldır astım hastasıyım, bitkisel şeyler vs önerdiler ama bir türlü faydası olmadı. İlaçlarında Kessinlikle faydasını görmüyorum, halimden de pek şikayetçi değilim ama konu sahibinin İzniyle takip. Belki bizde faydalanırız.
  • 31-03-2022, 20:45:30
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    yıllardır astım hastasıyım, hiçbir şey geçirmiyor bu hastalığı. birçok şey yedirdiler, bir sürü ilaç verdiler ama nafile. çok kötü olduğunuz anlarda ilacınızı mutlaka kullanın zamanla eskisi kadar ihtiyaç duymayacağınıza eminim. çok geçmiş olsun.
  • 31-03-2022, 20:46:34
    #4
    Üyeliği durduruldu
    küçük yaşlı çocuklarda iyleşme oluyordu orta yaşlı insanlarda geçmiyor şimdiden gemiş olsun.
  • 31-03-2022, 20:48:39
    #5
    Geçmiş olsun hocam. Çocukluktan beri astım hastasıyım 17 yaşıma kadar 2,5 ay arayla Ankara Gazi Devlet hastanesine giderdik tedavi için ve hastanede ortalama 1 ay kalırdık. Doktor ilaçları, tabiri caizse koca karı ilaçları, ballar, yumurtalar vs... aklınıza gelebilecek her şeyi yaptım. Şuan 29 yaşındayım ve Astım hastalığından dolayı %80 engelli durumdayım, tek çaresi de akciğer nakili. Kullandığım ilaçlarla daha da ilerlemesini yavaşlatıyoruz o kadar.
  • 31-03-2022, 21:01:22
    #6
    GodLessTurtLe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,

    Yaklaşık 2 yıl önce astım teşhisi koyuldu bana. Kısa kısa öksürüklerle başlamıştı, reflü falan vardı ondandır dedik, gel zaman git zaman testlerin sonucunda orta seviye bir astım denildi.

    Genellikle göğüste yanma oluyor, hava nemliyse ogün biraz sıkıntı çıkarabiliyor. Alkol ve sigara yok kullanmıyorum zaten, 17 sene profesyonel güreş yaptım, sağlıklı beslenirim, ailede 7 kuşak hiçbir genetik hastalık yok, tansiyon şeker kolesterol vb tertemiz, ne hikmetse bende çıktı. 8 Ay önce inat ettim ve ilaçlarımı 8 aydır kullanmıyorum, bağımlılık yaptığını söylemişlerdi, durumum iyi sıkıntı yok lakin bu meretten kurtulmak için çareler arıyorum. Astımın tedavisi yok, ömür boyu çekeceksin diyor doktor. Ben bunu kabullenemiyorum inat ettim, 2 senedir spor yapamıyordum tekrar başladım. Normalde 2 kat yukarı çıkınca 5 dk dinlenmem gerekiyor o derece ciğerlerim sıkıntı, hafif soğukta kalayım sabah ciğerlerim ağırıyor, resmen 80 yaşında dedeler gibi oldum daha yaşım 37 İlaç kullanmayacam doktorada söyledim.

    Şimdi kendisi astım olup bunu atlatan, yakını, eşi, dostu vb olan varmı. Varsa neler yaptılar, tüm önerilere açığım. En son birisi ıspartada bi ormandan bahsetti 15 - 20 gün kalınca sözde bu hastalığı geçiriyormuş falan ama inanasım gelmedi. Sizlerin deneyimleri varsa paylaşırsanız sevinirim.
    Söz konusu orman Şarkikaraağaç ilçesinde nasipse ben de bu sene gideceğim. Benzer şikayetler için. Kendi memleketimin ilçesi ama daha gidemedim şimdiye kadar.
  • 31-03-2022, 23:45:24
    #7
    otuziki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Söz konusu orman Şarkikaraağaç ilçesinde nasipse ben de bu sene gideceğim. Benzer şikayetler için. Kendi memleketimin ilçesi ama daha gidemedim şimdiye kadar.
    Valla hocam ben üzerine gidiyorum iyice, bir şekilde akciğerleri açmam lazımi ya açılacak ya iflas edecek inat ettim 37 yaşındayım 35 yaşında astım çıkıyorşaka gibi. Buna şükür tabi ama neden olsun yani, nedeninide bulamıyor doktorlar, 5 sene öncede iki dizimde eklem sıvıları bitti benim spor hayatım bitti, zorlaya zorlaya devam genç yaşta kötürüm kaldık
  • 01-04-2022, 00:57:12
    #8
    Geçmiş olsun bende de başlangıç düzeyinde olabilir şu an teşhis aşamasındayım.
  • 01-04-2022, 02:20:06
    #9
    annemde var birde koah var. aman dikkat edin koah a çevirmesin. çamaşır suyu,deterjan,parfüm bunları solumamaya özen gösterin.,afedersin hatta tuvaletteyken bile o kokuları hissetmemelisiniz.

    sigaya içen mnagal yapanın yanında kalmayın. kestane balı ve kaçiboynuzu pekmezi astıma iyi gelir