• 10-02-2009, 03:54:10
    #1
    Yurtdışında universite okumayı düşünüyorsanız, sizlere America ve Australia
    hakkında biraz bilgi vermeye çalışacağım.

    Ben IT (Information Technology) okumayı planlıyorum bu sebeple biraz araştırma yaptım.
    ilk başta bilmeniz gereken şeyin şu olduğuna inanıyorum;

    Australia'da 1+4=5 yıl okuyacaksınız. Americada normal 4 yıl universite.
    Australia'nın eğitim sisteminde universitelerde hazırlık yılı niteliğinde bir yıl bulunmakta.
    Ayrıca eğitimin ingilizce olması sebebiyle TOEFL v.b. sertifikanızın olması gerekli.
    Universiteden hariç başlamadan önce dil eğitimi alabilirsiniz. Böylece ingilizce öğrenip TOEFL
    sınavına girip universiteye girebilirsiniz. Birde bazı universiteler kendi içinde ilk yıl olarak
    ingilizce eğitimini veriyor, ve öğrenci yeterli seviyeye geldiğinde 1. sınıfa başlıyorlar.
    Bu süreç içindede kampus alanında kalıp kampusun bütün imkanlarından yararlanabilirsiniz.
    Yani sadece ingilizce eğitimi alsanızda kampus öğrencisi sayılacaksınız.

    Konaklama şekli Aile yanı veya yurtlar oluyor. Ben ilk etapda yurt düşünüyorum elbette.
    Ancak aile yanı ingilizce gelişimi için harika bir fırsat buda bir gerçek.
    Daha sonraları öğrenci evlerinede çıkabiliyoruz.

    Çalışma konusuna gelincede malesef Americada F-1 öğrenci vizesiyle YASAL çalışma izniniz bulunmuyor. bulunuyorda hani sadece kampusde. ondada iş bulmanız cok zor.
    Australia'da ise YASAL olarak haftada 20 saat çalışma izniniz bulunmakta.
    Americada saatlik 9-14$ arası değişen ücret Australia'dada saatlik 14-18 AU$
    Americadaki çalışma yasası 1 yıl sonra çalışmamıza izin veriyor.
    Yani ilk yıl çalışma iznimiz yok ama 1 yıl Americada kaldıkdan sonra çalışabiliyoruz. (haftalık sınırsız olarak)
    Bu yasa aynı zamanda Australia'dada geçerli ancak 2 yıldan sonra. yani 2 yıl sonucu çalışma saati kısıtlamamız kalkıyor.

    Ücretlendirmelere gelince, ufak miktarlar değil ama abartı fiyatlarda değil.
    okuyacağınız universite, konaklayacağınız yer, yapacağınız harcamalar (cep hasligi) bu oranları ciddi manada
    değiştirebilir. Minimum ve maximum değerleri vereceğim ben size. (maximum dediğim, konforlu şekil demek
    yoksa istediğiniz kadar harcarsınız dimi )

    America;
    Okul + Konaklama Parası: 8.000 + 5500 $ > 13.500 $ / yıl eğitim ücreti minimumdur.
    Cep haşlığı uçak bileti vs.. de eklenirse toplamda 1 senede harcayacağınız 16.500$ Civarında oluyor.
    yıllık 56.000$'a kadar çıkabiliyor eğitim ve konaklama seçeneklerinize göre. ancak standart bir universite için
    senelik 17.000$'ın rahatca yeteceği aşikar. (herşeyiniz. cep hasligi , yeme icme , konaklama , egitim... )

    Australia;
    !! Australia Doları çok daha ucuzdur. Amerikan dolarına göre kuru çok daha düşük. 1$ AU = 1.1 TL gibi ediyor.
    Okul + Konaklama Parası: 14.000 + 5.000 AU$ > 21.000 $ / yıl eğitim ücreti minimum.
    cep haşlığı uçak parası ilede 23.500 AU$ yeterlidir. Ben kalite takılıcam derseniz 40.000 AU$'ına kadar çıkabiliyor.
  • 10-02-2009, 07:50:30
    #2
    bilgiler için çok sağol ilyas.peki çalıştığımızı var sayalım.Kaçak veya resmi.Bu rakamları kendimiz karşılayabilirmiyiz.
  • 10-02-2009, 08:14:55
    #3
    aylık 1000$ maaşın olsa kaçak çalıştığın için yine karşılamaz heralde. tabi konuyu açan arkadaş daha bilgili onun cevap vermesi daha doğru olur.
  • 10-02-2009, 09:36:58
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Yeni Zellanda'Ya gidin
  • 10-02-2009, 09:51:46
    #5
    Japon,Çin filan varmı?
  • 10-02-2009, 11:53:57
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Öncelikle gittiğiniz Üniversitelerin YÖK onayı varmı ona bakın, nasıl olsa ABD-Avusturalya vardır deyip geçmeyin. Boşuna diploma almışınız diyemem ama Türkiye'de resmi kurumlarda geçmez diploma Askerlik dahil, yani lise mezunu muamelesi görürsünüz. Önce araştırın ve o üniversitenin bir kampüsü varmı bakın, lise gibi 2-3 binadan oluşan yerler size bir katkı sağlamaz. Bunları neden diyorum ticarethane olarak düşünen okadar çok üniversite varki aman haa parası önemli değil para geri geir ama 5-6 yıl geri gelmez.
  • 10-02-2009, 12:12:22
    #7
    selam arkadaşlar ben ukraynada okuyorum şuan. ukraynayıda düşünebilirsiniz. hayat güzel. okul ise benim okuduğum okul denizcilikte dünya 4. gemi mühendisliği okuyacağım. burada Türkiyeye oranla hayat biraz daha ucuz. 1 TL = 5 grivna yani ukrayna parası



    Venom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle gittiğiniz Üniversitelerin YÖK onayı varmı ona bakın, nasıl olsa ABD-Avusturalya vardır deyip geçmeyin. Boşuna diploma almışınız diyemem ama Türkiye'de resmi kurumlarda geçmez diploma Askerlik dahil, yani lise mezunu muamelesi görürsünüz. Önce araştırın ve o üniversitenin bir kampüsü varmı bakın, lise gibi 2-3 binadan oluşan yerler size bir katkı sağlamaz. Bunları neden diyorum ticarethane olarak düşünen okadar çok üniversite varki aman haa parası önemli değil para geri geir ama 5-6 yıl geri gelmez.

    bu aralar bir tartışma var yök tüm yurtdışı üniversiteleri tanıması doğrultusunda benim ukraynada denkliğim yok ama kimin umurunda özel sektörde çok rahat iş bulabilirim ki benim işim hazır çok şükür.

    HazarHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Japon,Çin filan varmı?
    sorunu doğru anladıysam ;

    japonya çin de de okunabiliniyor elbette ama buralar bayağı bir cep yakıyor.. masterimi çin'de yapacağım.


    DarksPrince adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aylık 1000$ maaşın olsa kaçak çalıştığın için yine karşılamaz heralde. tabi konuyu açan arkadaş daha bilgili onun cevap vermesi daha doğru olur.
    sogukkanli56 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bilgiler için çok sağol ilyas.peki çalıştığımızı var sayalım.Kaçak veya resmi.Bu rakamları kendimiz karşılayabilirmiyiz.

    ben burada bir iş buldum bilgisayar üzerine maaş + ev + 3mbit internetim var eve para vermiyorum internete para vermiyorum. işime gidiyorum 3-4 saat çalışıp eve gidiyorum



    -----



    son olarak buralarda ortam çok güzel arkadaşlar maddi durumu iyi olup öss mağduru okumak isteyen arkadaşlar varsa buyursun gelsin...
  • 10-02-2009, 12:18:35
    #8
    By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu aralar bir tartışma var yök tüm yurtdışı üniversiteleri tanıması doğrultusunda benim ukraynada denkliğim yok ama kimin umurunda özel sektörde çok rahat iş bulabilirim ki benim işim hazır çok şükür.
    Özel sektör olarak evet ama neden 6 yıl okuyup 15 ay askerik yapacaksın ki biraz saçma olur. Herkes kendinden sorumlu sonuç olarak, yapılacak secim bu akşam ne yesem değil, hayatınızda kalan yılları doğrudan etkileyecek bir seçim.
  • 10-02-2009, 12:19:28
    #9
    Ben Japon veya Çin ünv okumak isterdim git oraya oh