selam arkadaşlar ben ukraynada okuyorum şuan. ukraynayıda düşünebilirsiniz. hayat güzel. okul ise benim okuduğum okul denizcilikte dünya 4. gemi mühendisliği okuyacağım. burada Türkiyeye oranla hayat biraz daha ucuz. 1 TL = 5 grivna yani ukrayna parası
Öncelikle gittiğiniz Üniversitelerin YÖK onayı varmı ona bakın, nasıl olsa ABD-Avusturalya vardır deyip geçmeyin. Boşuna diploma almışınız diyemem ama Türkiye'de resmi kurumlarda geçmez diploma Askerlik dahil, yani lise mezunu muamelesi görürsünüz. Önce araştırın ve o üniversitenin bir kampüsü varmı bakın, lise gibi 2-3 binadan oluşan yerler size bir katkı sağlamaz. Bunları neden diyorum ticarethane olarak düşünen okadar çok üniversite varki aman haa parası önemli değil para geri geir ama 5-6 yıl geri gelmez.
bu aralar bir tartışma var yök tüm yurtdışı üniversiteleri tanıması doğrultusunda benim ukraynada denkliğim yok ama kimin umurunda

özel sektörde çok rahat iş bulabilirim ki benim işim hazır çok şükür.
sorunu doğru anladıysam ;
japonya çin de de okunabiliniyor elbette ama buralar bayağı bir cep yakıyor.. masterimi çin'de yapacağım.
aylık 1000$ maaşın olsa kaçak çalıştığın için yine karşılamaz heralde. tabi konuyu açan arkadaş daha bilgili onun cevap vermesi daha doğru olur.
bilgiler için çok sağol ilyas.peki çalıştığımızı var sayalım.Kaçak veya resmi.Bu rakamları kendimiz karşılayabilirmiyiz.
ben burada bir iş buldum bilgisayar üzerine maaş + ev + 3mbit internetim var

eve para vermiyorum internete para vermiyorum. işime gidiyorum 3-4 saat çalışıp eve gidiyorum
-----
son olarak buralarda ortam çok güzel arkadaşlar maddi durumu iyi olup öss mağduru okumak isteyen arkadaşlar varsa buyursun gelsin...