• 10-02-2009, 13:05:41
    #10
    Venom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özel sektör olarak evet ama neden 6 yıl okuyup 15 ay askerik yapacaksın ki biraz saçma olur. Herkes kendinden sorumlu sonuç olarak, yapılacak secim bu akşam ne yesem değil, hayatınızda kalan yılları doğrudan etkileyecek bir seçim.

    elbette öyle ancak ukraynada verilen diploma tüm avrupa ülkesi tanıyor. ayrıca 5 yıla kadar denklik diye birşeyin kalmayacağını herkes kestirebiliyor
  • 10-02-2009, 13:16:10
    #11
    By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    elbette öyle ancak ukraynada verilen diploma tüm avrupa ülkesi tanıyor. ayrıca 5 yıla kadar denklik diye birşeyin kalmayacağını herkes kestirebiliyor
    hocam belki inanmıcan ama azerbaycandaki üniversitelerde bolonya anlaşması diye bi kapsamda ve bütün avrupa birliği dahil dünya ülkelerinin çoğu tarafından tanınıyor ama Türkiye tanımıyor ee sonuç olarak demek istediğim venom un dediği gibi 5-6 sene okuyorsun askerlikten bile feragat edemiyorsun
  • 10-02-2009, 13:21:04
    #12
    Peki diğer ülkeler hakkıda bilgi verebilecek olan var mı ? Özellikle Avrupa ülkelerinden .

    Ek olarak , liseden sonra ne gibi yollar izlememiz gerekli ? Öss puanına göre mi alıyorlar , TOEFL sınavına ne zaman ve nasıl girebiliriz ?

    Teşekkürler .
  • 10-02-2009, 13:59:55
    #13
    sogukkanli56 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam belki inanmıcan ama azerbaycandaki üniversitelerde bolonya anlaşması diye bi kapsamda ve bütün avrupa birliği dahil dünya ülkelerinin çoğu tarafından tanınıyor ama Türkiye tanımıyor ee sonuç olarak demek istediğim venom un dediği gibi 5-6 sene okuyorsun askerlikten bile feragat edemiyorsun

    + Türkiyede herşey özelleştiriliyor. yani bi takım riskleri göze almazsanız hep aynı yerde sayar durursunuz. burada zaten ben bölümüm dışı güzel bir maaşla iş buldum... ayrıca Türkiyede 3 tarafımız denizlerle çevrili olmasına rağmen denizcilik bölümü olan sadece 1 okul var. Türkiye gemi müh. suvari gibi bölümleri ta-nı-mak zo-run-da. çünkü okuldan mezunlar yetmiyor türkiyeye denizcilik sektöründe müthiş açık var !


    Senol adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki diğer ülkeler hakkıda bilgi verebilecek olan var mı ? Özellikle Avrupa ülkelerinden .
    Ek olarak , liseden sonra ne gibi yollar izlememiz gerekli ? Öss puanına göre mi alıyorlar , TOEFL sınavına ne zaman ve nasıl girebiliriz ?
    Teşekkürler .
    turkstudent.net adresinden bütün ülkelerin ne istediklerini ekonomik boyutunu bulabilirsin.

    şuanki bulunan denklik saçmalığı için össye girip barajı geçmen gerekiyor...
  • 10-02-2009, 16:21:54
    #14
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    elbette öyle ancak ukraynada verilen diploma tüm avrupa ülkesi tanıyor. ayrıca 5 yıla kadar denklik diye birşeyin kalmayacağını herkes kestirebiliyor
    Bu söylentiler ben lisedeyken de vardı sene 98-99 felandı sanırım. Aradan 10 yıl geçti aynı durumdayız. Bu ülkede bürokasi olduğu sürece hiç bir şey olmaz
    Benim diplomamı YÖK'e onaylattım, cok kısa sürdü (!) 48 gün diplomam Ankara'da YÖK'de kaldı.
  • 10-02-2009, 16:53:15
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Yurtdışında okumak daha pahalıya denk geliyor. Benim sevgilim yurtdışında okuyor ve inanın Türkiye'de özel okula gitsen daha ucuz. Okuduğu yer Avusturya.
  • 10-02-2009, 17:51:36
    #16
    By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    + Türkiyede herşey özelleştiriliyor. yani bi takım riskleri göze almazsanız hep aynı yerde sayar durursunuz. burada zaten ben bölümüm dışı güzel bir maaşla iş buldum... ayrıca Türkiyede 3 tarafımız denizlerle çevrili olmasına rağmen denizcilik bölümü olan sadece 1 okul var. Türkiye gemi müh. suvari gibi bölümleri ta-nı-mak zo-run-da. çünkü okuldan mezunlar yetmiyor türkiyeye denizcilik sektöründe müthiş açık var !
    hocam benim lafım senin bölüme değil ki ! Senin bölümün iyi olduğunu kabul etmeyen yoktur sanırım. Zaten bu gibi bölümleri Türkiye denklik vermese bile iş bulur geçimini sağlar.ama bu demek olmuyorki senin bölümün açığı var diye Yök tutubta buna denklik verecek.Sence Tıp kontenjanında açık yok mu Türkiyede ? Peki neden her ülkenin tıppında denkliksiz okuayn insanlara denklik verilmiyor ?
    özet : Türkiyede herhangi bi bölümde açık var diye denkliği olmayan bu bölümde okuyanlara tutupta denklik vermez ben biliyorum vermez girersin denklik sınavına Ankarada sınavı geçersen alırsın denkliğini
  • 10-02-2009, 17:56:25
    #17
    Prof.Hüko adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeni Zellanda'Ya gidin
    Geçen aynada gördüm zaplarken güzel memleket Bayada iyiymiş üniversiteleri ilk 50 felanmış dünyada.
  • 10-02-2009, 18:06:55
    #18
    Venom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu söylentiler ben lisedeyken de vardı sene 98-99 felandı sanırım. Aradan 10 yıl geçti aynı durumdayız. Bu ülkede bürokasi olduğu sürece hiç bir şey olmaz
    Benim diplomamı YÖK'e onaylattım, cok kısa sürdü (!) 48 gün diplomam Ankara'da YÖK'de kaldı.
    sogukkanli56 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam benim lafım senin bölüme değil ki ! Senin bölümün iyi olduğunu kabul etmeyen yoktur sanırım. Zaten bu gibi bölümleri Türkiye denklik vermese bile iş bulur geçimini sağlar.ama bu demek olmuyorki senin bölümün açığı var diye Yök tutubta buna denklik verecek.Sence Tıp kontenjanında açık yok mu Türkiyede ? Peki neden her ülkenin tıppında denkliksiz okuayn insanlara denklik verilmiyor ?
    özet : Türkiyede herhangi bi bölümde açık var diye denkliği olmayan bu bölümde okuyanlara tutupta denklik vermez ben biliyorum vermez girersin denklik sınavına Ankarada sınavı geçersen alırsın denkliğini

    şuanki sistem ; yurtdışından diploma alıp yurda geldiğinizde yöke denklik için başvuruyorsunuz. yök derslerinizde yetersizlik hissederse sınava sokuyor sizi geçemedinizmi 1 yıl o eksik dersleri görmek için seni bir okula yerleştiriyor yıl sonu tekrar sınava giriyorsunuz geçerseniz denkliği alıyorsunuz. hiç olmadı bunu yaparım


    Jeek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurtdışında okumak daha pahalıya denk geliyor. Benim sevgilim yurtdışında okuyor ve inanın Türkiye'de özel okula gitsen daha ucuz. Okuduğu yer Avusturya.


    avusturya çok pahalı evet ama ukraya türkiyeden biraz daha ucuz diyebilirim..