• 21-03-2022, 01:26:41
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ben çok haklı bir isyan olarak gördüm bu konuyu gerçekten doğru diyor arkadaş. Yıllar önce bile arkadaşa iş ilanı bakarken hep o zamanda bayan yazıyordu.
  • 21-03-2022, 01:26:59
    #11
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstediğini çalıştırır. Ne demek daha az maaş? Asgari ücret belli. Ben müşterilere daha kibar davranacak kadın yerine neden erkek alayım? Devlet her şeye el atıp düzeltti de sıra buna geldi sanki.

    Parayı veren benim, ay sonunu düşünen benim, devlet gelecek benim çalıştıracağım elemana karışacak

    Bütün ağır işlerde erkek çalışıyor, oralara bakmak yerine nedense herkes kolay işlerde neden kadınlar çalışıyor diye şikayet ediyor.
    Yazdığımı nasıl okudun ne anladın... Devlet senin çalıştırdığın elemana neden karışacak. Ben burada kadın çalıştırmasın da demedin... Sen kıraathane veya cafeye gittiğinde ne beklersin hizmet kadın veya erkek fark eder mi? Bazıları da özellikle bayan olsun abazaları çeksin düşüncesinde... Bir işyerinde veya işte kadında yapar, erkekte yapar özellikle kadın veya erkek vurgusu yapanlara devlet güzel ceza vermeli... Müşterin ile güzel konuşacak erkek mi yok illa kadın kadın... Kim o işi iyi yapıyorsa o iş onun olmalı...
  • 21-03-2022, 02:36:39
    #12
    Ordu da abartısız 2 aydır iş bakıyorum
  • 21-03-2022, 02:36:49
    #13
    Nokvi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kuşadasına geçin daha nezih işler bulursunuz
    Merkezde okuduğum için burada bulmam gerekiyor maalesef ama yazın öyle yapmayı düşünüyorum

    Ti3590 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu durum ile mücadele edilmeli bir işte kadın erkek ayrımı yapılmamalı devlet bir an önce bu tür ayrımcı ve cinsiyetçi politikalara el atmalı... Bu tür işletmelerin büyük çoğunluğunun kadın çalıştırmasının sebebi daha az maaş veya kadın olması nedeni ile c1insel obje gibi kullanması...
    Kadının obje olarak kullanılması kesinlikle

    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstediğini çalıştırır. Ne demek daha az maaş? Asgari ücret belli. Ben müşterilere daha kibar davranacak kadın yerine neden erkek alayım? Devlet her şeye el atıp düzeltti de sıra buna geldi sanki.

    Parayı veren benim, ay sonunu düşünen benim, devlet gelecek benim çalıştıracağım elemana karışacak

    Bütün ağır işlerde erkek çalışıyor, oralara bakmak yerine nedense herkes kolay işlerde neden kadınlar çalışıyor diye şikayet ediyor.
    Bir kadından daha kibar davranmayacağımı nerden biliyorlar ki, meselenin kibarlık olduğunu düşünmüyorum eğer öyle olsaydı ilana kadın yazmazdı erkekle de yüz yüze görüşür kibar olanını seçerdi. Bunu kadını objeleştirmek olarak görüyorum. Ağır-hafif diye iş ayrımı da yapmıyorum inanın eğer yapsaydım 80 liraya 13 saat ayakta durmazdım. “Parayı veren ay sonunu düşünen benim” konusunda da siz haklısınız bu da insanlarımızın ayıbı, kadın eleman olunca müşteri potansiyeli daha yüksek oluyor ve bu da yine kadının objeleştirilmesi kapısına çıkıyor. Her halükarda zarar gören biz oluyoruz.
  • 21-03-2022, 08:04:28
    #14
    Ti3590 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazdığımı nasıl okudun ne anladın... Devlet senin çalıştırdığın elemana neden karışacak. Ben burada kadın çalıştırmasın da demedin... Sen kıraathane veya cafeye gittiğinde ne beklersin hizmet kadın veya erkek fark eder mi? Bazıları da özellikle bayan olsun abazaları çeksin düşüncesinde... Bir işyerinde veya işte kadında yapar, erkekte yapar özellikle kadın veya erkek vurgusu yapanlara devlet güzel ceza vermeli... Müşterin ile güzel konuşacak erkek mi yok illa kadın kadın... Kim o işi iyi yapıyorsa o iş onun olmalı...
    Saçmalıyorsunuz. Ve saçmaladığınızın farkında bile değilsiniz.
    İktidar ekonomiyi batırdığı için iş bulamıyorsunuz insanlar kadın işçi aradıkları için değil.
    2020 istatistiklerine göre Türkiye'de 30 milyon çalışanın 9 milyonu kadın 21 milyonu erkek.
    Kadınlar biz çalışma hayatında geri bırakılıyorız, çalışma hayatında cinsiyet eşitliği yok diye senin kadar bağırmıyorlar.
    Vasıfsız yarı zamanlı hizmet sektörü işi aranıyor.
    Hiç bir kıraathanede kadın çalışan falan yok. Cafeler de elbette kadın çalışanların kadınlardan tercih edilmesi de çok normaldir.
    İşverenler de hizmet sektörü (temizlik, servis, satış vb...) için kadın çalışanı tercih ediyorlar çünkü kadınlar doğru düzgün iş bulmakta zorlandıkları için bu tarz kıytırık işlerin kıymetini daha iyi biliyor.
    Ülkede çalışan her 2 erkeğe karşı 1 kadın çalışıyor. Yani kadınlarda işsizlik 2 kat fazla.
    Ve birileri istediği gibi iş bulamamasının nedenini işverenlerin kadın çalışan araması zannediyor.
    Kendi kısıtlı hayat deneyiminizden yola çıkıp garip fikirler ortaya atıyorsunuz.
  • 21-03-2022, 09:04:14
    #15
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saçmalıyorsunuz. Ve saçmaladığınızın farkında bile değilsiniz.
    İktidar ekonomiyi batırdığı için iş bulamıyorsunuz insanlar kadın işçi aradıkları için değil.
    2020 istatistiklerine göre Türkiye'de 30 milyon çalışanın 9 milyonu kadın 21 milyonu erkek.
    Kadınlar biz çalışma hayatında geri bırakılıyorız, çalışma hayatında cinsiyet eşitliği yok diye senin kadar bağırmıyorlar.
    Vasıfsız yarı zamanlı hizmet sektörü işi aranıyor.
    Hiç bir kıraathanede kadın çalışan falan yok. Cafeler de elbette kadın çalışanların kadınlardan tercih edilmesi de çok normaldir.
    İşverenler de hizmet sektörü (temizlik, servis, satış vb...) için kadın çalışanı tercih ediyorlar çünkü kadınlar doğru düzgün iş bulmakta zorlandıkları için bu tarz kıytırık işlerin kıymetini daha iyi biliyor.
    Ülkede çalışan her 2 erkeğe karşı 1 kadın çalışıyor. Yani kadınlarda işsizlik 2 kat fazla.
    Ve birileri istediği gibi iş bulamamasının nedenini işverenlerin kadın çalışan araması zannediyor.
    Kendi kısıtlı hayat deneyiminizden yola çıkıp garip fikirler ortaya atıyorsunuz.
    Ben ekonominin doların 3 TL'yi geçtiğinden beri kötü olduğunu düşünüyorum. Bire bir gözlemlediğim ve bir çok kez şahit olduğum şeylere göre durumu izah etmeye çalıştım. Belki senin çevrende asgari ücret alan bir kaç bayan çalışan vardır. Ama gel gör ki bir çok işletme asgari ücrete yakın bile vermiyor. Özellikle orta ve küçük şehirlerde bu durum çok fazla...

    Kendi milletini az çok biliyorsundur. Şimdi iş arayan arkadaşın yapabileceği işi illa bayan diye belirtmeleri garibine gitmiyor mu? Hatta son yazdığımda işi kim iyi yapıyorsa iş onun olmalı diye belirttim. Kadın erkek ayrımı olmadan... Bazı işletme sahipleri bayan işçi için mecbur bu işini daha iyi yapar ve daha az maaş verelim düşüncesinde...
  • 21-03-2022, 09:05:43
    #16
    Bizimde böyle gardaş erkeğe iş yok kadınlara var
  • 21-03-2022, 09:29:36
    #17
    Ti3590 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben ekonominin doların 3 TL'yi geçtiğinden beri kötü olduğunu düşünüyorum. Bire bir gözlemlediğim ve bir çok kez şahit olduğum şeylere göre durumu izah etmeye çalıştım. Belki senin çevrende asgari ücret alan bir kaç bayan çalışan vardır. Ama gel gör ki bir çok işletme asgari ücrete yakın bile vermiyor. Özellikle orta ve küçük şehirlerde bu durum çok fazla...

    Kendi milletini az çok biliyorsundur. Şimdi iş arayan arkadaşın yapabileceği işi illa bayan diye belirtmeleri garibine gitmiyor mu? Hatta son yazdığımda işi kim iyi yapıyorsa iş onun olmalı diye belirttim. Kadın erkek ayrımı olmadan... Bazı işletme sahipleri bayan işçi için mecbur bu işini daha iyi yapar ve daha az maaş verelim düşüncesinde...
    Siz nasıl bir ortamda nasıl bir yerde yaşıyorsunuz bilmiyorum.
    Ama ülkede 21 milyon erkek çalşıyor ama kadın çalışan sayısı erkeklerin yarısından da az 9 milyon.
    Yani öyle söylenildiği gibi kadınlar çok kolay iş buluyor herkes kadın çalışan arıyor falan değil.
    Kadınlar az vasıf gerektiren hizmet sektörü işlerinde ağırlıklı olarak tercih edilir.
    Çünkü erkeklere oranla daha itaatkar, daha düzenli, daha sorumluluk sahibidir yani daha iyi ve kolay sömürülürler.
    Kadınlar itaatkar ve baskı altında yetiştirildiği için patrona isyan etme ihtimalleri daha düşüktür.

    Bunu abazalığa bağlamak kişinin kendi kötü niyetidir.
    Kendi az vasıflı olduğu için az vasıflı hizmet sektörü işleri arayan adam herkes kadın arıyor zanneder.
    Kadınlar böyle az vasıflı işleri uzun vadeli düşünüyorlar, erkekler bu tarz işleri sadece basamak olarak kullanıyorlar.
    O yüzden işletmeler de daha iyi iş bulana kadar ya da mezun olana kadar o işi idareten yapacak kurnaz erkekler yerine o işi meslek olarak görecek kadınları tercih ediyorlar.
    Bu tarz işler minimum ücret verip maksimum iş isteyen sömürüye dayalı işletmelerdir ve maalesef kadınlar sömürülmeye karşı daha çaresiz olduğu için kadınlar tercih edilir.
    İşsiz kalanlar artık saçma sapan nedenler üretmeye hayali düşmanlar bulmaya başladılar.

    Asıl gerçek şu:
    Türkiye'de de gelişmiş ülkelerde de tüm dünyada kadınlar aynı işi yaptıkları akran erkeklere göre daha az kazanıyor, kadınlar aynı başarıya ve tecrübeye sahip olsalar da erkeklere göre daha zor yükseliyor, kadınlar dünyanın her yerinde erkeklerden daha az istihdam ediliyorlar.
    Kaç tane kadın vali var, kaç tane kadın müdür var, kaç tane kadın general var, kaç tane kadın meslek birliği başkanı var, işveren örgütlerinde, sendikalarda kaç tane kadın başkan var?
    Cafeler ve hizmet sektörü bulaşığı ve t emizliği de üzerlerine yıkabilecekleri kadın tezgahtar, kadın garson arıyorlar diye HERKES KADIN ELEMAN ARIYOR diye şikayet etmek gerçekten cehalet demeyeyim de toyluk, tecrübesizlik, hayatı bilmemektir.
  • 21-03-2022, 10:09:50
    #18
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz nasıl bir ortamda nasıl bir yerde yaşıyorsunuz bilmiyorum.
    Ama ülkede 21 milyon erkek çalşıyor ama kadın çalışan sayısı erkeklerin yarısından da az 9 milyon.
    Yani öyle söylenildiği gibi kadınlar çok kolay iş buluyor herkes kadın çalışan arıyor falan değil.
    Kadınlar az vasıf gerektiren hizmet sektörü işlerinde ağırlıklı olarak tercih edilir.
    Çünkü erkeklere oranla daha itaatkar, daha düzenli, daha sorumluluk sahibidir yani daha iyi ve kolay sömürülürler.
    Kadınlar itaatkar ve baskı altında yetiştirildiği için patrona isyan etme ihtimalleri daha düşüktür.

    Bunu abazalığa bağlamak kişinin kendi kötü niyetidir.
    Kendi az vasıflı olduğu için az vasıflı hizmet sektörü işleri arayan adam herkes kadın arıyor zanneder.
    Kadınlar böyle az vasıflı işleri uzun vadeli düşünüyorlar, erkekler bu tarz işleri sadece basamak olarak kullanıyorlar.
    O yüzden işletmeler de daha iyi iş bulana kadar ya da mezun olana kadar o işi idareten yapacak kurnaz erkekler yerine o işi meslek olarak görecek kadınları tercih ediyorlar.
    Bu tarz işler minimum ücret verip maksimum iş isteyen sömürüye dayalı işletmelerdir ve maalesef kadınlar sömürülmeye karşı daha çaresiz olduğu için kadınlar tercih edilir.
    İşsiz kalanlar artık saçma sapan nedenler üretmeye hayali düşmanlar bulmaya başladılar.

    Asıl gerçek şu:
    Türkiye'de de gelişmiş ülkelerde de tüm dünyada kadınlar aynı işi yaptıkları akran erkeklere göre daha az kazanıyor, kadınlar aynı başarıya ve tecrübeye sahip olsalar da erkeklere göre daha zor yükseliyor, kadınlar dünyanın her yerinde erkeklerden daha az istihdam ediliyorlar.
    Kaç tane kadın vali var, kaç tane kadın müdür var, kaç tane kadın general var, kaç tane kadın meslek birliği başkanı var, işveren örgütlerinde, sendikalarda kaç tane kadın başkan var?
    Cafeler ve hizmet sektörü bulaşığı ve t emizliği de üzerlerine yıkabilecekleri kadın tezgahtar, kadın garson arıyorlar diye HERKES KADIN ELEMAN ARIYOR diye şikayet etmek gerçekten cehalet demeyeyim de toyluk, tecrübesizlik, hayatı bilmemektir.
    Kadınlar sömürülüyor hem de düşündüğünden de fazla... "Bunu abazalığa bağlamak kişinin kendi kötü niyetidir." Şimdi kötü de biz mi olduk... Vasıfsız işleri kariyer mesleği haline getirdiniz ya.. Ben düşüncemi şöyle ifade edeyim ben CV de veya bir işte kadın veya erkek ayrımı yaparak işçi arayanlara karşıyım... İşi kim hak ediyorsa o alsın...