Ti3590 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben ekonominin doların 3 TL'yi geçtiğinden beri kötü olduğunu düşünüyorum. Bire bir gözlemlediğim ve bir çok kez şahit olduğum şeylere göre durumu izah etmeye çalıştım. Belki senin çevrende asgari ücret alan bir kaç bayan çalışan vardır. Ama gel gör ki bir çok işletme asgari ücrete yakın bile vermiyor. Özellikle orta ve küçük şehirlerde bu durum çok fazla...

Kendi milletini az çok biliyorsundur. Şimdi iş arayan arkadaşın yapabileceği işi illa bayan diye belirtmeleri garibine gitmiyor mu? Hatta son yazdığımda işi kim iyi yapıyorsa iş onun olmalı diye belirttim. Kadın erkek ayrımı olmadan... Bazı işletme sahipleri bayan işçi için mecbur bu işini daha iyi yapar ve daha az maaş verelim düşüncesinde...
Siz nasıl bir ortamda nasıl bir yerde yaşıyorsunuz bilmiyorum.
Ama ülkede 21 milyon erkek çalşıyor ama kadın çalışan sayısı erkeklerin yarısından da az 9 milyon.
Yani öyle söylenildiği gibi kadınlar çok kolay iş buluyor herkes kadın çalışan arıyor falan değil.
Kadınlar az vasıf gerektiren hizmet sektörü işlerinde ağırlıklı olarak tercih edilir.
Çünkü erkeklere oranla daha itaatkar, daha düzenli, daha sorumluluk sahibidir yani daha iyi ve kolay sömürülürler.
Kadınlar itaatkar ve baskı altında yetiştirildiği için patrona isyan etme ihtimalleri daha düşüktür.

Bunu abazalığa bağlamak kişinin kendi kötü niyetidir.
Kendi az vasıflı olduğu için az vasıflı hizmet sektörü işleri arayan adam herkes kadın arıyor zanneder.
Kadınlar böyle az vasıflı işleri uzun vadeli düşünüyorlar, erkekler bu tarz işleri sadece basamak olarak kullanıyorlar.
O yüzden işletmeler de daha iyi iş bulana kadar ya da mezun olana kadar o işi idareten yapacak kurnaz erkekler yerine o işi meslek olarak görecek kadınları tercih ediyorlar.
Bu tarz işler minimum ücret verip maksimum iş isteyen sömürüye dayalı işletmelerdir ve maalesef kadınlar sömürülmeye karşı daha çaresiz olduğu için kadınlar tercih edilir.
İşsiz kalanlar artık saçma sapan nedenler üretmeye hayali düşmanlar bulmaya başladılar.

Asıl gerçek şu:
Türkiye'de de gelişmiş ülkelerde de tüm dünyada kadınlar aynı işi yaptıkları akran erkeklere göre daha az kazanıyor, kadınlar aynı başarıya ve tecrübeye sahip olsalar da erkeklere göre daha zor yükseliyor, kadınlar dünyanın her yerinde erkeklerden daha az istihdam ediliyorlar.
Kaç tane kadın vali var, kaç tane kadın müdür var, kaç tane kadın general var, kaç tane kadın meslek birliği başkanı var, işveren örgütlerinde, sendikalarda kaç tane kadın başkan var?
Cafeler ve hizmet sektörü bulaşığı ve t emizliği de üzerlerine yıkabilecekleri kadın tezgahtar, kadın garson arıyorlar diye HERKES KADIN ELEMAN ARIYOR diye şikayet etmek gerçekten cehalet demeyeyim de toyluk, tecrübesizlik, hayatı bilmemektir.