digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Saçmalıyorsunuz. Ve saçmaladığınızın farkında bile değilsiniz.
İktidar ekonomiyi batırdığı için iş bulamıyorsunuz insanlar kadın işçi aradıkları için değil.
2020 istatistiklerine göre Türkiye'de 30 milyon çalışanın 9 milyonu kadın 21 milyonu erkek.
Kadınlar biz çalışma hayatında geri bırakılıyorız, çalışma hayatında cinsiyet eşitliği yok diye senin kadar bağırmıyorlar.
Vasıfsız yarı zamanlı hizmet sektörü işi aranıyor.
Hiç bir kıraathanede kadın çalışan falan yok. Cafeler de elbette kadın çalışanların kadınlardan tercih edilmesi de çok normaldir.
İşverenler de hizmet sektörü (temizlik, servis, satış vb...) için kadın çalışanı tercih ediyorlar çünkü kadınlar doğru düzgün iş bulmakta zorlandıkları için bu tarz kıytırık işlerin kıymetini daha iyi biliyor.
Ülkede çalışan her 2 erkeğe karşı 1 kadın çalışıyor. Yani kadınlarda işsizlik 2 kat fazla.
Ve birileri istediği gibi iş bulamamasının nedenini işverenlerin kadın çalışan araması zannediyor.
Kendi kısıtlı hayat deneyiminizden yola çıkıp garip fikirler ortaya atıyorsunuz.
Ben ekonominin doların 3 TL'yi geçtiğinden beri kötü olduğunu düşünüyorum. Bire bir gözlemlediğim ve bir çok kez şahit olduğum şeylere göre durumu izah etmeye çalıştım. Belki senin çevrende asgari ücret alan bir kaç bayan çalışan vardır. Ama gel gör ki bir çok işletme asgari ücrete yakın bile vermiyor. Özellikle orta ve küçük şehirlerde bu durum çok fazla...

Kendi milletini az çok biliyorsundur. Şimdi iş arayan arkadaşın yapabileceği işi illa bayan diye belirtmeleri garibine gitmiyor mu? Hatta son yazdığımda işi kim iyi yapıyorsa iş onun olmalı diye belirttim. Kadın erkek ayrımı olmadan... Bazı işletme sahipleri bayan işçi için mecbur bu işini daha iyi yapar ve daha az maaş verelim düşüncesinde...