• 26-12-2021, 22:35:41
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba arkadaşlar,

    Bir tanıdığım ve birkaç diğer ortak arkadaşımızla geçtiğimiz hafta buluşma yapmıştık. Arkadaşlarımdan birisi projeleri olduğunu, iot cihazlara bağlanarak onlara komut verebilecek, durumlarını görebileceği, cihazları yönetebileceği, kullanıcıların vesaire olduğu bir tür yönetim paneline ihtiyaçları olduğunu söyledi. Bu altyapının aynı zamanda daha sonra yapılabilecek mobil uygulama için de kullanılabileceğini söyledi. O sebepte ötürü back-end geliştirmede REST API yazdım, Node.js/Express.js kullandım. Gerçek zamanlı işlemler için socket.io paketini kullandım. Fakat arayüz için hem uğraşmamak için hem de ücreti fazla olmaması için hazır admin dashboard temalrından kullanacağımı kendisine de belirttim. Arkadaşım da onayladı. Tabi biliyorsanız, ücretsiz/demo temaların çoğunda kullanacağınız bütün arayüz bileşenleri ya da sayfalar olmuyor, bunları yine de sizin responsive bir şekilde yazmanız gerekiyor. Ben bu işin yapılabilir bir uygulama olduğunu söyledim. Sonrasında anlaştık ve ertesi gün işle ilgili detayları konuştuk. Ben buluştuğumuz gün, diğer ortak arkadaşlarımız da olması sebebiyle pek fazla ücret meselesine girmek istemedim muhtemelen arkadaşım da öyle düşünmüş olabilir. Ondan ücreti ancak bugün iş bitişi konuşabildik.

    Her neyse, fazla uzatmayayım. Detayları konuştuğumuz gün ben çalışmaya başladım ve tam olarak 6 gün sabah 10-11'den gece 12'ye kadar (bazı günler uğraştığım kısımlar ertesi güne kalmasın diye bitirmeden yatmak istemedim, o günler gece 1:30-2:00'a kadar çalışmış oldum.) Bunun dışında iki gün de kısmi zamanlı işimden dönünce, gece 12-1'e kadar çalıştım. Bugün arkadaşımın talep ettiği bütün özelikleri vesaire bitirip kendisiyle konuştum, kendisi yaptığım işten memnun oldu beğendi son ürünü. Ben de yanlış anlamazsan, bir şey sormak istiyorum diyerek ücret konusunu açtım. Arkadaşım ne kadar talep ettiğimi sordu, ben de asgari olarak 6 günden 900TL ücret çıkardım fakat arkadaşım olduğu için 750TL verse yeter diyerek indirim yaptım. Arkadaşım bu fiyatı pek beğenmedi, bu kadar uğraştıracağını bilseydim baştan yaptırmazdım vs. dedi, keşke ücreti baştan konuşsaydık filan dedi. Ben kendisini kırmamak için yine de onun için uygun olacak herhangi bir fiyata razı olduğumu söyledim, arkadaşlığımıza da zarar vermemesi için. Kendisi de yarın tekrar benimle son fiyatı konuşacağını söyledi.

    Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz arkadaşlar? Ücret sizce yerinde mi yoksa fazla mı?
  • 26-12-2021, 22:41:34
    #2
    İşin devamı gelecekse aynı tarifeden devam et zaten anlaşmışsın dönmek olmaz.

    Başarılar
  • 26-12-2021, 22:42:59
    #3
    Hocam 6 günlük çalışma için 900TL'lik bir ücret şaka gibi. Ben bu kadar emek verdiğim bir işe en azından 2-3 bin isterdim ki hakkınızdır. Bence arkadaşınız, arkadaşlığınızı fazla zorlamasın ortada bir emek var ve yazıktır o kadar çalışmalara.
  • 26-12-2021, 22:44:53
    #4
    Üyeliği durduruldu
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşin devamı gelecekse aynı tarifeden devam et zaten anlaşmışsın dönmek olmaz.

    Başarılar
    İş bugün tamamlandı hocam, arkadaşım da memnun oldu. Ekstra istekleri olursa da yardımcı olurum tabi.
  • 26-12-2021, 22:45:23
    #5
    Üyeliği durduruldu
    KhanJitsu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 6 günlük çalışma için 900TL'lik bir ücret şaka gibi. Ben bu kadar emek verdiğim bir işe en azından 2-3 bin isterdim ki hakkınızdır. Bence arkadaşınız, arkadaşlığınızı fazla zorlamasın ortada bir emek var ve yazıktır o kadar çalışmalara.
    Fikrinizi beyan ettiğiniz için teşekkürler hocam
  • 26-12-2021, 22:47:00
    #6
    yaptiginiz isin fiyati nedir ederi nedir bilmiyorum ancak acikcasi 900₺ dan 750₺ ye dustukten sonra sen ne verirsen soylemini dogru bulmuyorum. cunku bir isin bir bedeli vardir evet indirim taksit uygulanabilinir gerekli yardim yapildiktan sonra istenen fiyattan vazgecilmemeli. cunku vazgecmeniz yaptiginiz isin degerini dusurur ayrica karsi tarafa ya demek ki ederi 300-500₺ mus ama benden 900₺ istedi ortada bir aldatma var demek ki diye dusundurur.
  • 26-12-2021, 22:49:29
    #7
    API yazmışsın, zaman ayırıp baya baya bildiğin özel bir yazılım yapmışsın. Her nekadar ülkemizde yurtdışı gibi yazılımcılıkta saat ücreti alt yapısı oturmasa da bence istediğin ücret gayet mantıklı. Asla uçuk değil, hatta uygun bile.

    Ayrıca, benzer durumlar yaşadım çok kez. Arkadaşlar, dostlar web tabanlı işleri olduğunda bana geliyor, onları dinliyor, süre veriyor ve en sonunda şimdi bu işin bir de ücret kısmı var diyerek daha en başında konuşuyorum. Hatta çoğu kez de tutarın yarısını peşin alıyorum, bu konuda prensip sahibi olduğumu hatırlatıyorum. Tavsiye ederim 👍
  • 26-12-2021, 22:50:12
    #8
    Üyeliği durduruldu
    ilayda87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yaptiginiz isin fiyati nedir ederi nedir bilmiyorum ancak acikcasi 900₺ dan 750₺ ye dustukten sonra sen ne verirsen soylemini dogru bulmuyorum. cunku bir isin bir bedeli vardir evet indirim taksit uygulanabilinir gerekli yardim yapildiktan sonra istenen fiyattan vazgecilmemeli. cunku vazgecmeniz yaptiginiz isin degerini dusurur ayrica karsi tarafa ya demek ki ederi 300-500₺ mus ama benden 900₺ istedi ortada bir aldatma var demek ki diye dusundurur.
    Ne demek istediğinizi gayet iyi anladım, katılıyorum. Açıkçası ücret vs. konuşmalarında pek iyi değilim, hani bilmiyorum bu problem benden kaynaklı muhtemelen ama dediğiniz gibi yapmak doğru olurdu muhtemelen. Fikriniz için teşekkürler.
  • 26-12-2021, 22:55:12
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Romitet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    API yazmışsın, zaman ayırıp baya baya bildiğin özel bir yazılım yapmışsın. Her nekadar ülkemizde yurtdışı gibi yazılımcılıkta saat ücreti alt yapısı oturmasa da bence istediğin ücret gayet mantıklı. Asla uçuk değil, hatta uygun bile.

    Ayrıca, benzer durumlar yaşadım çok kez. Arkadaşlar, dostlar web tabanlı işleri olduğunda bana geliyor, onları dinliyor, süre veriyor ve en sonunda şimdi bu işin bir de ücret kısmı var diyerek daha en başında konuşuyorum. Hatta çoğu kez de tutarın yarısını peşin alıyorum, bu konuda prensip sahibi olduğumu hatırlatıyorum. Tavsiye ederim 👍
    Doğru söylüyorsunuz hocam. Bilgisayarımı yeni aldım, aldığım günden beri bir şekilde freelancer olarak çalışarak işler yapmaya çalışıyorum. Önceden uğraşıyordum az çok fakat öğrenim için aile evinden ayrılmam gerekti bilgisayarsız oldum bir müddet. Freelancer olarak hayatta nasıl kalınır, hakkını nasıl alırsın, ücret müzakeresi nasıl yapılır vs. tecrübeli olmadığım bazı konular var. Dediğiniz gibi ücreti baştan konuşmak daha doğru bir yol.