Merhaba arkadaşlar,

Bir tanıdığım ve birkaç diğer ortak arkadaşımızla geçtiğimiz hafta buluşma yapmıştık. Arkadaşlarımdan birisi projeleri olduğunu, iot cihazlara bağlanarak onlara komut verebilecek, durumlarını görebileceği, cihazları yönetebileceği, kullanıcıların vesaire olduğu bir tür yönetim paneline ihtiyaçları olduğunu söyledi. Bu altyapının aynı zamanda daha sonra yapılabilecek mobil uygulama için de kullanılabileceğini söyledi. O sebepte ötürü back-end geliştirmede REST API yazdım, Node.js/Express.js kullandım. Gerçek zamanlı işlemler için socket.io paketini kullandım. Fakat arayüz için hem uğraşmamak için hem de ücreti fazla olmaması için hazır admin dashboard temalrından kullanacağımı kendisine de belirttim. Arkadaşım da onayladı. Tabi biliyorsanız, ücretsiz/demo temaların çoğunda kullanacağınız bütün arayüz bileşenleri ya da sayfalar olmuyor, bunları yine de sizin responsive bir şekilde yazmanız gerekiyor. Ben bu işin yapılabilir bir uygulama olduğunu söyledim. Sonrasında anlaştık ve ertesi gün işle ilgili detayları konuştuk. Ben buluştuğumuz gün, diğer ortak arkadaşlarımız da olması sebebiyle pek fazla ücret meselesine girmek istemedim muhtemelen arkadaşım da öyle düşünmüş olabilir. Ondan ücreti ancak bugün iş bitişi konuşabildik.

Her neyse, fazla uzatmayayım. Detayları konuştuğumuz gün ben çalışmaya başladım ve tam olarak 6 gün sabah 10-11'den gece 12'ye kadar (bazı günler uğraştığım kısımlar ertesi güne kalmasın diye bitirmeden yatmak istemedim, o günler gece 1:30-2:00'a kadar çalışmış oldum.) Bunun dışında iki gün de kısmi zamanlı işimden dönünce, gece 12-1'e kadar çalıştım. Bugün arkadaşımın talep ettiği bütün özelikleri vesaire bitirip kendisiyle konuştum, kendisi yaptığım işten memnun oldu beğendi son ürünü. Ben de yanlış anlamazsan, bir şey sormak istiyorum diyerek ücret konusunu açtım. Arkadaşım ne kadar talep ettiğimi sordu, ben de asgari olarak 6 günden 900TL ücret çıkardım fakat arkadaşım olduğu için 750TL verse yeter diyerek indirim yaptım. Arkadaşım bu fiyatı pek beğenmedi, bu kadar uğraştıracağını bilseydim baştan yaptırmazdım vs. dedi, keşke ücreti baştan konuşsaydık filan dedi. Ben kendisini kırmamak için yine de onun için uygun olacak herhangi bir fiyata razı olduğumu söyledim, arkadaşlığımıza da zarar vermemesi için. Kendisi de yarın tekrar benimle son fiyatı konuşacağını söyledi.

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz arkadaşlar? Ücret sizce yerinde mi yoksa fazla mı?