• 21-10-2021, 20:30:19
    #1
    MB faizi 200 baz puan indirdi. Piyasa en fazla 50-75 arası görüyordu ama 200'ü görünce herkes şok oldu.

    Fakat nedense herkes politika faizine odaklanmış durumda. 15 ekim itibariyle ihtiyaç kredisi faizi % 25, tüketici kredisi % 24 uygulanmış. Bu demek oluyor ki piyasa artık MB'nın aldığı kararları ciddiye almıyor. Ben 200 baz puan düşünce sanırım 11-12'ye çıkmıştır diye düşündüm. Ama astronomik bir çıkış olmadı. Bence hem piyasa kararı ciddiye almadı hem de karar öncesi dolar stoklayanlar yükselmeye başlayınca eldekileri çıkardı. Tabii giriş seviyesinde ki ekonomi bilgimle söylüyorum. Ekonomistler daha iyi bilir.

    Sonuç itibariyle atılan taş kurbağayı ürkütmüyor. Doları olanlar kasalarını dolduruyorlar sadece.
  • 21-10-2021, 20:35:36
    #2
    Üyeliği durduruldu
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    MB faizi 200 baz puan indirdi. Piyasa en fazla 50-75 arası görüyordu ama 200'ü görünce herkes şok oldu.

    Fakat nedense herkes politika faizine odaklanmış durumda. 15 ekim itibariyle ihtiyaç kredisi faizi % 25, tüketici kredisi % 24 uygulanmış. Bu demek oluyor ki piyasa artık MB'nın aldığı kararları ciddiye almıyor. Ben 200 baz puan düşünce sanırım 11-12'ye çıkmıştır diye düşündüm. Ama astronomik bir çıkış olmadı. Bence hem piyasa kararı ciddiye almadı hem de karar öncesi dolar stoklayanlar yükselmeye başlayınca eldekileri çıkardı. Tabii giriş seviyesinde ki ekonomi bilgimle söylüyorum. Ekonomistler daha iyi bilir.

    Sonuç itibariyle atılan taş kurbağayı ürkütmüyor. Doları olanlar kasalarını dolduruyorlar sadece.
    Çok haklısınız. Bundan tam 1.5 ay önce 8.40'dan 375K dolar aldım. Bugün dolar 9.45 elde ettiğim kar miktarı ortada iken, yükselmeye devam etme çabası ile bozdurmaya hiç ama hiç niyetim yok. Zira 10 TL'yi çok sağlam geçeceğine dair yorumlar var ki, hayretle izliyorum. Sevinseniz bi dert, sevinmeseniz bi dert.
  • 21-10-2021, 20:41:08
    #3
    Clear Conscience. ツ
    Inoweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok haklısınız. Bundan tam 1.5 ay önce 8.40'dan 375K dolar aldım. Bugün dolar 9.45 elde ettiğim kar miktarı ortada iken, yükselmeye devam etme çabası ile bozdurmaya hiç ama hiç niyetim yok. Zira 10 TL'yi çok sağlam geçeceğine dair yorumlar var ki, hayretle izliyorum. Sevinseniz bi dert, sevinmeseniz bi dert.
    İnşAllah en kısa zamanda düşer hatta batar. İnşAllah yerle bir olur komple piyasadan silinir.
  • 21-10-2021, 20:42:31
    #4
    Inoweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok haklısınız. Bundan tam 1.5 ay önce 8.40'dan 375K dolar aldım. Bugün dolar 9.45 elde ettiğim kar miktarı ortada iken, yükselmeye devam etme çabası ile bozdurmaya hiç ama hiç niyetim yok. Zira 10 TL'yi çok sağlam geçeceğine dair yorumlar var ki, hayretle izliyorum. Sevinseniz bi dert, sevinmeseniz bi dert.
    Yalnız enflasyon o kadar sert çıkıyor ki dolardan elde edeceğiniz kar bile reel enflasyonun altında eziliyor. Konut, otomobil, gayrimenkul fiyatları alıp başını gidiyor.
  • 21-10-2021, 20:43:40
    #5
    Inoweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok haklısınız. Bundan tam 1.5 ay önce 8.40'dan 375K dolar aldım. Bugün dolar 9.45 elde ettiğim kar miktarı ortada iken, yükselmeye devam etme çabası ile bozdurmaya hiç ama hiç niyetim yok. Zira 10 TL'yi çok sağlam geçeceğine dair yorumlar var ki, hayretle izliyorum. Sevinseniz bi dert, sevinmeseniz bi dert.
    rahat 1 ayda 1 ev parası. dolar gördüğü yeri asla unutmuyor düşmesi imkansız zaten. Ama asıl rant sağlayanlar yüksek miktarda parası olanlar kasayı dolduranlar dolduruyor. Olanda garibana oluyor her zaman.
  • 21-10-2021, 20:48:49
    #6
    amannnn dolarla mı maaş alıyoruz
  • 21-10-2021, 20:49:02
    #7
    MustafaAKCA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnşAllah en kısa zamanda düşer hatta batar. İnşAllah yerle bir olur komple piyasadan silinir.
    Zaten yakın zamanda çökeceği iddia ediliyor.







    Murat72 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    rahat 1 ayda 1 ev parası. dolar gördüğü yeri asla unutmuyor düşmesi imkansız zaten. Ama asıl rant sağlayanlar yüksek miktarda parası olanlar kasayı dolduranlar dolduruyor. Olanda garibana oluyor her zaman.
    Sadece kara bakıyorsunuz. Ana para değerini korumuyor ki. Toplam parayı değerlendirmeniz lazım. Öncesinde ne alabiliyordum, şimdi ne alabiliyorum.
  • 21-10-2021, 20:49:20
    #8
    Üyeliği durduruldu
    MustafaAKCA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnşAllah en kısa zamanda düşer hatta batar. İnşAllah yerle bir olur komple piyasadan silinir.
    İnanın ortak fikirdeyiz. Ben bunu para kazanıyorum diye söylemiyorum birileri kasayı doldururken sizde kendinizi düşünmek zorunda kalıyorsunuz. Rezil rüsva olacağını insanlar bilse sizce insanlar 1$ alır mı? Bu nedenle dualarınızda ortak fikir ve kanıdayım.

    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yalnız enflasyon o kadar sert çıkıyor ki dolardan elde edeceğiniz kar bile reel enflasyonun altında eziliyor. Konut, otomobil, gayrimenkul fiyatları alıp başını gidiyor.
    Şuan için elde edilen kazanç ile bir şey yapmaya kalkarsanız evet söylediklerinizle doğrusunuz. Velakin elde edilen kazanç ile TR piyasasına hareket ederseniz eski konumuzdan daha iyi olacağınız tartışmasız acı gerçektir.

    Murat72 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    rahat 1 ayda 1 ev parası. dolar gördüğü yeri asla unutmuyor düşmesi imkansız zaten. Ama asıl rant sağlayanlar yüksek miktarda parası olanlar kasayı dolduranlar dolduruyor. Olanda garibana oluyor her zaman.
    Yukarıda da belirttiğim gibi benim gibi yüksek dolar alan kişilerin fikri başkası kasayı doldururken biz niye girmeyelim yönünde oluyor. Bu sebeple bu kadar kısa sürede bu kazançlar maddi yönden iyi görünsede ülke, ekonomi ve diğer sairler için içler acısı bir durum.

    Demem o ki, umarım bir an önce düzelme yoluna girer.

    Sevgiler
  • 21-10-2021, 20:52:59
    #9
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zaten yakın zamanda çökeceği iddia ediliyor.

    Sadece kara bakıyorsunuz. Ana para değerini korumuyor ki. Toplam parayı değerlendirmeniz lazım. Öncesinde ne alabiliyordum, şimdi ne alabiliyorum.
    Hocam ben garibanın gözünden bakıyorum. Ana para zaten değerini korumuyor hiçbir zaman. Ülkede ev fiyatları dolarla birlikte artıyor.
    Demiri çimentosu dolarla geliyor.
    Bak demir fiyatları ucacak evsiz yine evsiz kalacak ama kasasında para olanı etkilemeyecek o anlamda diyorum ben.