• 13-04-2021, 01:49:11
    #1
    🔥 AdSense Uzmanı 🔥
    Selamun Aleyküm Hayırlı Geceler ; Yaklaşık 60 gündür diyet yapıp Fitness'a gidiyorum. 13 Kg verdim biraz da kas yaptım.Şimdi Yarın oruçlu olacaz.Oruçluyken Akşam saat 17:00 veya 18:00 gibi salona gitsem 1 saat antreman yapsam sağlık için sorun teşkil eder mi ? Youtubeden videoları izledim ama hepsi saçma sapan konuşmuş.Daha önce oruçluyken fitness yapan varmı aramızda ?
  • 13-04-2021, 01:51:27
    #2
    ne sorunu teşkil edecek anlamadım ? benim planım ezan okunmadan spora başlamak ezan okununca duşa girip orucu açmak. ( evde yapıyorum sporu )
    • ByMetiN
    ByMetiN bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 13-04-2021, 01:53:16
    #3
    Aralıklı oruç yaparken 18 saatin sonunda spor yapıp yemek yediğimi hatırlıyorum Yağ yakımı için birebir.
  • 13-04-2021, 01:55:41
    #4
    Ben aç karnına spor yaptığımda biraz baş dönmesi yaşamıştım. Sadece su içerek kardiyoda sallamıştı beni. Oruçlu sporu sonraki günlere atın derim. Vücut alışsın açlığa susuzluğa.
  • 13-04-2021, 02:02:49
    #5
    Yıllarca hep iftar sonrası gittim fitnes salonuna
    Ama pandemi de saatler değişti denk getirmek lazım
  • 13-04-2021, 02:07:45
    #6
    Oruçluyken ortalama 16-18 saat aç kaldığınız için vücudunuzda ilk parçalanan enerji değeri olan karbonhidratlar, ardından gelen proteinler ve ardından gelen yağlar sona ermiş olacak. Su eksikliğiniz tavan yapmış olacağından dolayı fazla idrar yapmak bile sakıncalıyken, ekstra olarak terleyip biraz daha su kaybedeceksiniz. Fazla su kaybı kısa vadede sorun çıkarmasa da ilerleyen yaşlarda böbrek rahatsızlıklarına sebep olabilir. 140 kilodan 80 kiloya düşmüş birisi olarak söylüyorum, lütfen kas kütlesi artıracağım derken sağlığınıza zarar vermeyin. Gıda teknolojileri öğrencisiyim ve "sporcu" diye nitelendirilecek insanlar resmen beslenmeyi bilmiyor. Sadece protein ve lifli besinlerle hayatın süreceğini düşünüyorlar. Kas kütlesinde artış gösterip, tokluk hissiyatını artırsalar bile karbonhidrat eksikliği bir vücudun sonudur...
  • 13-04-2021, 02:12:30
    #7
    Dehidratasyon ve hipoglisemi sorunları olabilir hocam. Normal günlerdeki gibi aynı düzeyde ki antrenman yerine en azından ilk gün kendinizi alıştırmanızı öneririm.

    Bu arada bende intermittent fastingçilerden biri olarak 20 saat aç kalıp spor yaptığım zamanlar oldu ancak burada ki olay suyun eksikliği IF`de su içersin yemek yemezsin ama Ramazan Orucu bam başka. Vücut için su gerçekten önemli ve dehidratasyon büyük bir sorun
  • 13-04-2021, 02:28:23
    #8
    🔥 AdSense Uzmanı 🔥
    Cetain adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Oruçluyken ortalama 16-18 saat aç kaldığınız için vücudunuzda ilk parçalanan enerji değeri olan karbonhidratlar, ardından gelen proteinler ve ardından gelen yağlar sona ermiş olacak. Su eksikliğiniz tavan yapmış olacağından dolayı fazla idrar yapmak bile sakıncalıyken, ekstra olarak terleyip biraz daha su kaybedeceksiniz. Fazla su kaybı kısa vadede sorun çıkarmasa da ilerleyen yaşlarda böbrek rahatsızlıklarına sebep olabilir. 140 kilodan 80 kiloya düşmüş birisi olarak söylüyorum, lütfen kas kütlesi artıracağım derken sağlığınıza zarar vermeyin. Gıda teknolojileri öğrencisiyim ve "sporcu" diye nitelendirilecek insanlar resmen beslenmeyi bilmiyor. Sadece protein ve lifli besinlerle hayatın süreceğini düşünüyorlar. Kas kütlesinde artış gösterip, tokluk hissiyatını artırsalar bile karbonhidrat eksikliği bir vücudun sonudur...
    Üstadım Ben bundan 10 sene önce Oruç ayının Temmuz ve Ağustos'a denk geldiği aylarda Manisa'da çalışıyordum. O zamanlar hava sıcaklığı 40 Dereceye yakındı. 30 gün boyunca hem oruç tuttum hemde işimi yapmıştım. Ha çokk zor geçiyordu o ayrı.Şimdi masa başı çalışıyorum. Oruç ayında zaten sahura kadar uyumuyorum.Suhur yaptıktan sonra Saat 10:00'a kadar yatıyorum. Geriye kalıyor 8 9 saat. Bunun 45 dakikasını kardio olmadan omuz, sırt, karın çalışsam yavaş yavaş terlemeden yineden ilerleyen yaşlarda böbret yetmezliği sorunu oluşur mu ? Amacım karın bölgesindeki yağları yakmak
  • 13-04-2021, 02:32:35
    #9
    ByMetiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üstadım Ben bundan 10 sene önce Oruç ayının Temmuz ve Ağustos'a denk geldiği aylarda Manisa'da çalışıyordum. O zamanlar hava sıcaklığı 40 Dereceye yakındı. 30 gün boyunca hem oruç tuttum hemde işimi yapmıştım. Ha çokk zor geçiyordu o ayrı.Şimdi masa başı çalışıyorum. Oruç ayında zaten sahura kadar uyumuyorum.Suhur yaptıktan sonra Saat 10:00'a kadar yatıyorum. Geriye kalıyor 8 9 saat. Bunun 45 dakikasını kardio olmadan omuz, sırt, karın çalışsam yavaş yavaş terlemeden yineden ilerleyen yaşlarda böbret yetmezliği sorunu oluşur mu ? Amacım karın bölgesindeki yağları yakmak
    Hocam selam, ben de Manisa'da yaşıyorum. Oruç tutarken iş yapmak ile, oruç tutarken spor yapmak bambaşka şeyler. Yağ yakımını hızlandırmak oruç döneminde oldukça mümkün ancak bunu kontrollü ilerletmeniz gerekiyor. Sizlere tavsiyem, sahurunuzu yapın, uyuyun ve uyanın. Eğer evde olacaksanız acıkmayı bekleyin. Acıktığınız ilk 1 saatlik dilimde anında sporunuzu yapın. O süreçte henüz tüm enerji kaynakları yakılmadığı için su ihtiyacınızı midenizdeki besinlerden bir nebze de olsa alırsınız. Eğer işe gidecekseniz sabah uyanır uyanmaz yapın sporu. Açlıktan 2 saat geçtikten sonra sakın yapmayın. Çünkü tüm besinlerin sindirimleri tamamlanmış, bomboş hale geliyorsunuz. Bayılabilirsiniz de yani. İftara yakın 18.00 gibi spor falan yapmayın.