Cetain adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Oruçluyken ortalama 16-18 saat aç kaldığınız için vücudunuzda ilk parçalanan enerji değeri olan karbonhidratlar, ardından gelen proteinler ve ardından gelen yağlar sona ermiş olacak. Su eksikliğiniz tavan yapmış olacağından dolayı fazla idrar yapmak bile sakıncalıyken, ekstra olarak terleyip biraz daha su kaybedeceksiniz. Fazla su kaybı kısa vadede sorun çıkarmasa da ilerleyen yaşlarda böbrek rahatsızlıklarına sebep olabilir. 140 kilodan 80 kiloya düşmüş birisi olarak söylüyorum, lütfen kas kütlesi artıracağım derken sağlığınıza zarar vermeyin. Gıda teknolojileri öğrencisiyim ve "sporcu" diye nitelendirilecek insanlar resmen beslenmeyi bilmiyor. Sadece protein ve lifli besinlerle hayatın süreceğini düşünüyorlar. Kas kütlesinde artış gösterip, tokluk hissiyatını artırsalar bile karbonhidrat eksikliği bir vücudun sonudur...
Üstadım Ben bundan 10 sene önce Oruç ayının Temmuz ve Ağustos'a denk geldiği aylarda Manisa'da çalışıyordum. O zamanlar hava sıcaklığı 40 Dereceye yakındı. 30 gün boyunca hem oruç tuttum hemde işimi yapmıştım. Ha çokk zor geçiyordu o ayrı.Şimdi masa başı çalışıyorum. Oruç ayında zaten sahura kadar uyumuyorum.Suhur yaptıktan sonra Saat 10:00'a kadar yatıyorum. Geriye kalıyor 8 9 saat. Bunun 45 dakikasını kardio olmadan omuz, sırt, karın çalışsam yavaş yavaş terlemeden yineden ilerleyen yaşlarda böbret yetmezliği sorunu oluşur mu ? Amacım karın bölgesindeki yağları yakmak