• 08-01-2021, 23:25:10
    #1
    Arkadaslar 2007 model citroen c4'te yari-otomatik vites aracla ilgili sorum olacak size. arac seyir halinde otomatik vitesteyken manuele gecer mi, yoksa durdurup mu gecirmek lazim tam anlatabilir misiniz kisaca?
  • 08-01-2021, 23:26:45
    #2
    Geçer durdurmana gerek yok fakat otomatik aracı neden manuele. Geçirirsin o meçhul
  • 08-01-2021, 23:26:50
    #3
    Seyir halinde iken manuel vitese alabilirsiniz. Aracı durdurmanıza gerek yok. Otomatik vites o an hangi viteste ise direk ona geçer.
  • 08-01-2021, 23:27:03
    #4
    Hareket halinde geçirebilirsiniz
  • 08-01-2021, 23:31:37
    #5
    Örnekle açıklamak gerekirse ;

    45 derece eğimli bir yolda gidiyorsunuz aracınızın çekişten düştüğünü düşünüyorsunuz.O an frene basmadan vites mandalına basarak manuele çekip vitesi düşürebilirsiniz.Yada ara hızlanmanız gereken yerler var fakat araba devri doldurmadan vites atmış o zamanda aynı şekilde manuele çekip devri yükseltme şansınız mevcut.
  • 08-01-2021, 23:37:32
    #6
    compfix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Örnekle açıklamak gerekirse ;

    45 derece eğimli bir yolda gidiyorsunuz aracınızın çekişten düştüğünü düşünüyorsunuz.O an frene basmadan vites mandalına basarak manuele çekip vitesi düşürebilirsiniz.Yada ara hızlanmanız gereken yerler var fakat araba devri doldurmadan vites atmış o zamanda aynı şekilde manuele çekip devri yükseltme şansınız mevcut.
    Gaza sonuna kadar basarsaniz da vites dusurup devri arttirir araba zaten hocam.
    2015den beri yari otomatik c4 kullaniyorum daha manuele hic almadim. Bide vites gecislerini cok hissettirmese...
  • 08-01-2021, 23:42:22
    #7
    SemihCAN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gaza sonuna kadar basarsaniz da vites dusurup devri arttirir araba zaten hocam.
    2015den beri yari otomatik c4 kullaniyorum daha manuele hic almadim. Bide vites gecislerini cok hissettirmese...
    arabayı hırpalamaya ne gerek var devri doldurmak için dip gaz yapmak sağlıklı değil devri kendin ayarlaman daha sağlıklı 2010 yılından beri bmw kullanıcısıyım çok şükür ki böyle dertlerim olmadı
  • 08-01-2021, 23:45:05
    #8
    compfix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arabayı hırpalamaya ne gerek var devri doldurmak için dip gaz yapmak sağlıklı değil devri kendin ayarlaman daha sağlıklı 2010 yılından beri bmw kullanıcısıyım çok şükür ki böyle dertlerim olmadı
    Yok hocam hirpalamak degil ozelligi bu. Gaza sonuna kadar bastiginizda bir kademe oldugunu farkedersiniz zaten. Bu bir ozellik. Kimileri buna turbo der de benim dilim varmiyor. Ama ani hizlanma ihtiyacinda kullanilir.
  • 08-01-2021, 23:46:59
    #9
    SemihCAN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok hocam hirpalamak degil ozelligi bu. Gaza sonuna kadar bastiginizda bir kademe oldugunu farkedersiniz zaten. Bu bir ozellik. Kimileri buna turbo der de benim dilim varmiyor. Ama ani hizlanma ihtiyacinda kullanilir.
    Bilmiyorumda ben bile bazen vites düşürüyorum turbo ıslık çalıyor sonra revizesi felan dünya para gidiyor o işlere ben her zaman devri kendim ayarlama taraftarıyım f1 şanzıman 2013 bi 5.20 dizelim var onda bile bazen bi yığılma yapıyor.