• 15-12-2020, 13:12:52
    #10
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Demek ki sen amatör bir karikatüristsin. Sen hayatını karikatür çizerek kazanmıyorsun demek ki. Sen amatör şairsen şiir kitaplarının korsan basılması umurunda olmaz. Ama hayatını o kitaplardan gelen para ile kazanıyorsan o zaman korsanla mücadele edersin. Bahsi geçen adamlar meşhur karikatüristler. Ve karikatürden para kazanıyorlar. Artık basılı yayınlar rağbet görmediği için online yayından para kazanabilirler. Kendi sitelerine girenlerden sosyal medya hesaplarını takip edenlerden para kazanabilirler. Ama birileri bu adamların karikatürlerini kopyalayıp çoğaltıp kendi sayfalarında paylaşırlarsa o karikatürün sahibi para kazanamaz.
    ne oldu az önce "Bir de komik bile olmayan dandik karikatürler diye aşağılaya nlar olmuş. Komik olmayan kıymetsiz bir şeyi neden sayfasında sitesine paylaşır mi insan?" diyordun şimdi amatörüm diye aşağılıyor musun?
    Örneğin: Şeref efendiler bu arkadaşın karikatürleri binlerce sayfada paylaşılıyor. Hepsini tek tek kaldırtsaydı kim tanırdı? e-bebek.com için nasıl reklam çizimleri yapardı?

    Eğer bahsettiğin çizerler zaten iyiyse her türlü onlara iş gelir. Sanat PARA için diyen varsa zaten sanatçıyım demesin kendine onunki zanaattir.
  • 15-12-2020, 13:16:37
    #11
    şimdi güzel bir yorum yaparım ama sonra onun için de ayrı dava açarlar uğraşamam. Çünkü korkuyorum, yasalar istismara müsait ve düşüncelerini ifade etmen duruma, olaya, şahıslara göre suç olabiliyor.
  • 15-12-2020, 13:17:21
    #12
    sunucuoptimizasyon.com
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    WarnerBros etiketleyip full filmleri de paylaşabiliyor musun baştaki sondaki yayıncı yapımcıyı kaldırmadan? Ya da digitürk'ün maç yayınlarını paylaşabiliyor musunuz? Bir şarkının bestecisini şarkıcısını etiketleyip youtube da paylaşabiliyor musunuz?

    Galiba bizdeki problem karikatürün bir sanat eseri olduğunu idrak edememiş olmamızdan kaynaklanıyor. Ve karikatüristin eserini kopyalayıp yaydıkça karikatürist para kazanıyor zannediyor galiba birileri.

    Bir de komik bile olmayan dandik karikatürler diye aşağılayanlar olmuş. Komik olmayan kıymetsiz bir şeyi neden sayfasında sitesine paylaşır mi insan?
    Sorun bu değil üstad.

    İzlenen yolun hukuksuz olması. Senin bir forum siten var üyelerden biri gelip karikatür paylaşıyor site sahibinin haberi yok, telif hakkını elinde bulunduran kişi paylaşımı yapana değil site sahibine dava açıp ondan telif ücreti istiyor. r10'da atıyorum bir üyenin başka birine küfür edip coşkun'a dava açılıp onun yargılanması gibi saçma sapan bir süreç bu. İnsanların itiraz ettiği konu budur.

    Yoksa elbette eserin sahibi kendi telif haklarını koruyacak ama önce bu içeriğin kaldırılmasını talep edebilir, yok illa para almam lazım diyorsa içeriği paylaşan kişinin bilgilerini talep edebilir. Yok ben bunlarla uğraşmam deyip site sahibinden para istemek hukuksuzluktur, fırsatçılıktır.
  • 15-12-2020, 13:22:55
    #13
    Hiç işim olmaz bunlarla uğraşılmaz
  • 15-12-2020, 13:23:55
    #14
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorun bu değil üstad.

    İzlenen yolun hukuksuz olması. Senin bir forum siten var üyelerden biri gelip karikatür paylaşıyor site sahibinin haberi yok, telif hakkını elinde bulunduran kişi paylaşımı yapana değil site sahibine dava açıp ondan telif ücreti istiyor. r10'da atıyorum bir üyenin başka birine küfür edip coşkun'a dava açılıp onun yargılanması gibi saçma sapan bir süreç bu. İnsanların itiraz ettiği konu budur.

    Yoksa elbette eserin sahibi kendi telif haklarını koruyacak ama önce bu içeriğin kaldırılmasını talep edebilir, yok illa para almam lazım diyorsa içeriği paylaşan kişinin bilgilerini talep edebilir. Yok ben bunlarla uğraşmam deyip site sahibinden para istemek hukuksuzluktur, fırsatçılıktır.
    Bu söyledğin şekildeki davalar düşer hocam. İçeriğini kullanıcıların oluşturduğu sistemlerde yapılan paylaşımlarda sorumluluk paylaşana aittir. Uyar kaldır sistemi bu tarz yer sağlayıcı sistemler için var zaten. Tabi forum sahibinin yer sağlayıcı belgesi varsa. Belgesi yoksa bile mahkemeden bir sonuç çıkmaz. Suçta kasıt önemlidir. Kastı ispatlayamazlar. Bu işte bir kötü niyet olduğu konusunda ben de hem fikirim. Amaç üzüm yemek değil bağcı dövmek gibi. Ama insanların bu karikatürlerin paylaşılması normalmiş gibi yazmalarına tepki gösteriyorum. Çünkü bu yasal değil ve bunu herkesin bilmesi ve anlaması lazım ki kimsenin başı ağrımasın ileride.
  • 15-12-2020, 13:39:44
    #15
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne oldu az önce "Bir de komik bile olmayan dandik karikatürler diye aşağılaya nlar olmuş. Komik olmayan kıymetsiz bir şeyi neden sayfasında sitesine paylaşır mi insan?" diyordun şimdi amatörüm diye aşağılıyor musun?
    Örneğin: Şeref efendiler bu arkadaşın karikatürleri binlerce sayfada paylaşılıyor. Hepsini tek tek kaldırtsaydı kim tanırdı? e-bebek.com için nasıl reklam çizimleri yapardı?

    Eğer bahsettiğin çizerler zaten iyiyse her türlü onlara iş gelir. Sanat PARA için diyen varsa zaten sanatçıyım demesin kendine onunki zanaattir.
    Amatörsün diye aşağılamadım. Demogoji yapıyorsun hem de zekice yapmıyorsun.
    Fikri Mülkiyet kişinin kendi rızasına bağlı bir durumdur. Bir şarkıcı kendini şarkısındaki telif hakkından vazgeçip şarkıyı alenileştirebilir.
    O zaman o şarkıyı isteyen istediği şekilde kullanır, yasal olarak da bir daha takibat başlatılamaz.
    Sen karikatürlerin paylaşılsın internette daha çok insan görsün diye kendi rızanla bunları yayabilirsin bu senin tercihindir.
    Bu dava açılan karikatürlerin ekseriyeti çeşitli basılı dergilerde yayınlanmış, ticari olarak o dergi için çizilmiş karikatürler.
    Bu adamlar bu karikatürleri internette insanlar kopyalayıp paylaşsınlar diye çizmemişler, internette yapılacak reklama da ihtiyaçları yok bu adamlar zaten kalbur üstü bütün reklam ajanslarının kreatif direktörlerinin kankasıdır muhtemelen.
    Sanat para için yapılmaz tezin seni ve kendi sanatını bağlar.
    Sanat fikri mülkiyet hakkına girer ve sanatçı istemediği sürece onun eserlerinden kimse ücret ödedemen faydalanamaz ya da bu eserleri kullanamaz.
    Saçma fikrini ileri sürmek için de sanat ile zanaat karşılaştırması yapıyorsun.
    Fikri mülkiyet hakları zanaati değil sanatı korur.
    Leonardo Da Vinci bile sanatını para karşılığı Medici ailesinin hizmetine sunmuşken sen sanat para için yapılmaz diyorsun, demek ki sen Davinci den bile büyük sanatkarsın.
    Bir işle uğraştığınızda o işin hukukunu ve felsefesini öğrenin, yoksa böyle alakasız fikirlere sahip oluyorsunuz.
  • 15-12-2020, 13:48:08
    #16
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amatörsün diye aşağılamadım. Demogoji yapıyorsun hem de zekice yapmıyorsun.
    Fikri Mülkiyet kişinin kendi rızasına bağlı bir durumdur. Bir şarkıcı kendini şarkısındaki telif hakkından vazgeçip şarkıyı alenileştirebilir.
    O zaman o şarkıyı isteyen istediği şekilde kullanır, yasal olarak da bir daha takibat başlatılamaz.
    Sen karikatürlerin paylaşılsın internette daha çok insan görsün diye kendi rızanla bunları yayabilirsin bu senin tercihindir.
    Bu dava açılan karikatürlerin ekseriyeti çeşitli basılı dergilerde yayınlanmış, ticari olarak o dergi için çizilmiş karikatürler.
    Bu adamlar bu karikatürleri internette insanlar kopyalayıp paylaşsınlar diye çizmemişler, internette yapılacak reklama da ihtiyaçları yok bu adamlar zaten kalbur üstü bütün reklam ajanslarının kreatif direktörlerinin kankasıdır muhtemelen.
    Sanat para için yapılmaz tezin seni ve kendi sanatını bağlar.
    Sanat fikri mülkiyet hakkına girer ve sanatçı istemediği sürece onun eserlerinden kimse ücret ödedemen faydalanamaz ya da bu eserleri kullanamaz.
    Saçma fikrini ileri sürmek için de sanat ile zanaat karşılaştırması yapıyorsun.
    Fikri mülkiyet hakları zanaati değil sanatı korur.
    Leonardo Da Vinci bile sanatını para karşılığı Medici ailesinin hizmetine sunmuşken sen sanat para için yapılmaz diyorsun, demek ki sen Davinci den bile büyük sanatkarsın.
    Bir işle uğraştığınızda o işin hukukunu ve felsefesini öğrenin, yoksa böyle alakasız fikirlere sahip oluyorsunuz.
    Bu seni hiç ilgilendirmez, bahsettiğin gibi telif atmaya devam etsinler. Yakın gelecekte kaybolmaya mahkum kalacaklar tıpkı basılı karikatür dergilerinin olduğu gibi. Devir artık sosyal medya devri paylaşım devri.
    Ben sanatçıyım demedim sana gayet güzel çarpıtarak demogojinin kralını sen yapıyorsun verdiğin örnekler çok absürd konuyla alakasız. Sosyal medyada içeriğini paylaşıyorsa bunu diğer insanlarında rahat rahat paylaşabileceği bir şekilde açması gerekiyor.
    Diğer türlü hesabını gizli yapıp 0 takipçiye karikatür paylaşmak gibi bir durum. Ben nerden bulacağım tanıyacağım o arkadaşı, arkadaşın çizimini?
    Her neyse herkesin kendi görüşüdür tabi saygım var ama ben gereksiz buluyorum. Sadece karikatür için değil genel olarak sosyal medyada paylaşılan içeriklerin telifle engellenmesine karşıyım. İyi günler
  • 15-12-2020, 13:57:25
    #17
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu seni hiç ilgilendirmez, bahsettiğin gibi telif atmaya devam etsinler. Yakın gelecekte kaybolmaya mahkum kalacaklar tıpkı basılı karikatür dergilerinin olduğu gibi. Devir artık sosyal medya devri paylaşım devri.
    Ben sanatçıyım demedim sana gayet güzel çarpıtarak demogojinin kralını sen yapıyorsun verdiğin örnekler çok absürd konuyla alakasız. Sosyal medyada içeriğini paylaşıyorsa bunu diğer insanlarında rahat rahat paylaşabileceği bir şekilde açması gerekiyor.
    Diğer türlü hesabını gizli yapıp 0 takipçiye karikatür paylaşmak gibi bir durum. Ben nerden bulacağım tanıyacağım o arkadaşı, arkadaşın çizimini?
    Her neyse herkesin kendi görüşüdür tabi saygım var ama ben gereksiz buluyorum. Sadece karikatür için değil genel olarak sosyal medyada paylaşılan içeriklerin telifle engellenmesine karşıyım. İyi günler
    Sosyal medya çok özel, sınırsız, çok özgür bir alan değildir. Bir iletşim kanalıdır. Artık hayatın içindedir ve hukuk kurallarına da tabidir. Adam instagram sayfası açar, o sayfada karikatürünü yayınlar, sen de onun sayfasındaki postu kendi storyne atarsın. Ama adamın sayfasından karikatürü kendi bilgisayarına telefonuna kaydedip, sonra bunu profil resmi yaparsan, kendi sayfana yükleyerek yayınlarsan ya da blogunda forumda paylaşırsan bu suçtur.

    Adamlar retweet edenlere dava açmıyorlar. Bu karikatürü paylaşmak isteyen orjinal hesaptan kendi storysine alıntılayacak ya da retweet edecek. Eğer o karikatürü kaydedip, kendin sayfana yüklersen bu bir filmi kaydedip youtube da paylaşmak gibidir. Orjinal içeriği kendi sayfana gönderine alıntılamakla, o içeriği koyalayıp kendine yeni gönderi hazırlamak arasındaki farkı anladığınızda yapılan işlemin ne olduğunu da anlarsınız.

    Hayırlı günler...
  • 16-12-2020, 15:21:42
    #18
    deeds adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam tartışma biraz kavgaya dönüşüyor bence sakin olun
    Değmez kırmaya
    NOT: Digikan adlı arkadaş bence haklı olarak açıklamış durumu çok da mantıklı eline sağlık hocam
    Gökenim bence yersiz bir savunma olmuş mantıkda yok zaten yazdığında öğrenmeye çalış bence boş yapıp adama laf atacağına
    Yazdığın çirkince yorumu modlara bildirdim. "Gökenim bence yersiz bir savunma olmuş mantıkda yok zaten yazdığında öğrenmeye çalış bence boş yapıp adama laf atacağına" demek haddin değil.