• 14-12-2020, 15:24:44
    #1
    khA
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhaba arkadaşlar

    Mühendislik düşünen arkadaşlar olabilir, mühendis mezunu veya okumakta olan sektörle alakası olan arkadaşlar bilgi vermek adına yazabilir.

    İnternette çok bilgi kirliliği var. Yeni mezun 10k alan da var sözde asgari ücrete çalışan da.. Bunu önlemek adına mezun olunan bölüm, iş tecrübesi (yıl) ve maaş yazarsanız yardımcı olursunuz.


    Ben Bilkent Üniversitesinde Bilgisayar Teknolojisi ve Yönetişim Bilişim Sistemleri okurken bölümü yarıda bıraktım kendi bir takım yaptığım işler daha mantıklı geldi.


    Bilkent Üniversitesinde genel olarak gördüğüm bilgisayar mühendislerinin çoğu şu dönem iş krizinden dolayı bankaların IT departmanına girdi. Başlangıç maaşları 4.5k +sigorta + yemek

    Üni: Bilkent Üniversitesi
    Bölüm: Bilgisayar Mühendisi
    Deneyim: 0
    Başlangıç: 4.5k+

    Bilkent Üniversitesi mezunu da olsa neredeyse 650$ çalışıyorlar. Tabi başlangıç için iyi para. Başlangıçta direkt 10K alan da var ama uç örneklerden ziyade bölümün %70 yazdım.
  • 14-12-2020, 15:29:37
    #2
    Türkiye'de Personel Ücretlerinin ucuz olmasının Tek Sebebi Yabancı Yatırımcıyı ucuz iş gücü denilerek Ülkeye yatırım yapması amaçlanmaktadır. Yakında Çin gibi bir ülke olursak şaşırmayın.
  • 14-12-2020, 15:34:15
    #3
    cyrpto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de Personel Ücretlerinin ucuz olmasının Tek Sebebi Yabancı Yatırımcıyı ucuz iş gücü denilerek Ülkeye yatırım yapması amaçlanmaktadır. Yakında Çin gibi bir ülke olursak şaşırmayın.
    Zaten yıllardır ucuz iş gücü diye bunu vurguladılar ama Dünya'nın en ucuz iş gücü de olsa şu şartlarda yatırımcı gelmez.

    Bana göre Türkiye burjuvaların ülkesidir. O yüzden ticaret yapmak daha mantıklı.
  • 14-12-2020, 15:43:09
    #4
    khA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zaten yıllardır ucuz iş gücü diye bunu vurguladılar ama Dünya'nın en ucuz iş gücü de olsa şu şartlarda yatırımcı gelmez.

    Bana göre Türkiye burjuvaların ülkesidir. O yüzden ticaret yapmak daha mantıklı.
    Tabi Hocam Her zaman Ticaret Yapmak Daha Mantıklı Fakat Türkiye'de Yaptığın Ticareti Avrupa Ülkelerinde yaptığında Türkiye'de kazandığın kar ücretinin 1 e 3 4 katı kazanılıyor. Türkiye'de Ticaret Yapmak Anca Büyük Holdinglere Yarar en az 300 500 personeli olanlara
  • 14-12-2020, 15:49:43
    #5
    Türkiye'de sıfır mezuna kimse 4500+ vermez. (Net ücretten bahsediyorsanız)
    Yetiştirmelik alır adama işi öğretir. Kişinin kapasitesine göre yürür gider.
  • 14-12-2020, 15:50:57
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Üni: Galatasaray Üniversitesi
    Bölüm: Endüstri Mühendisi
    Deneyim: 0
    Başlangıç: 5000+
  • 14-12-2020, 15:52:20
    #7
    Ogu2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de sıfır mezuna kimse 4500+ vermez. (Net ücretten bahsediyorsanız)
    Yetiştirmelik alır adama işi öğretir. Kişinin kapasitesine göre yürür gider.
    Galatasaray Üniversitesi mezunuyum, gayet de sıfır deneyimle 6000'e işe başlayan arkadaşlarım çok oldu. Ben de 5000 civarına başlamıştım.

    Bu hayatta sadece etrafınızdakileri görerek bu tarz genellemeler yapmayın lütfen. Boğaziçi endüstri mühendisliği mezunu birkaç arkadaşım 8000'e başlayanlar da oldu.
  • 14-12-2020, 15:55:30
    #8
    wm_xfreex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Galatasaray Üniversitesi mezunuyum, gayet de sıfır deneyimle 6000'e işe başlayan arkadaşlarım çok oldu. Ben de 5000 civarına başlamıştım.

    Bu hayatta sadece etrafınızdakileri görerek bu tarz genellemeler yapmayın lütfen. Boğaziçi endüstri mühendisliği mezunu birkaç arkadaşım 8000'e başlayanlar da oldu.
    Söyledikleriniz çok nadir olacak şeyler. Kimse iş hayatında kendini kanıtlamadan yeni mezuna o paraları vermez, vermiyorda.

    Alan kişilerde okullarıyla zaten önde olup, okul zamanında da yaptığı işlerle gördüğü stajlarla kendini kanıtlamış kişilerdir ve o şekilde olmuştur.

    Dediğiniz gibi genelleme yapmam yanlıştı ama bahsettiğiniz şekilde olan kişi sayısı çok çok azdır.
  • 14-12-2020, 15:56:28
    #9
    Arkadaşlar 4bin 5bin TL eskisi gibi büyük bir para değil 5 yıl önce olsa bu para deli paraydı.

    Artık bu paralar 500-600dolar bandı demek, bu da okumuş kalifiye bir adam için aslında çok düşük ücretler.

    Örnek veriyorum 5bin TL maaş alan mühendis TR şartlarında ev kirası, ulaşım, gıda masrafı vs düşündüğünüzde adam akıllı birikim dahi yapamaz. İstanbulda işe başlayan arkadaşlarım arasından ay sonunu zor getiren var.