Türkiye'de sıfır mezuna kimse 4500+ vermez. (Net ücretten bahsediyorsanız)
Yetiştirmelik alır adama işi öğretir. Kişinin kapasitesine göre yürür gider.
Galatasaray Üniversitesi mezunuyum, gayet de sıfır deneyimle 6000'e işe başlayan arkadaşlarım çok oldu. Ben de 5000 civarına başlamıştım.
Bu hayatta sadece etrafınızdakileri görerek bu tarz genellemeler yapmayın lütfen. Boğaziçi endüstri mühendisliği mezunu birkaç arkadaşım 8000'e başlayanlar da oldu.