• 14-12-2020, 15:59:47
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ogu2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Söyledikleriniz çok nadir olacak şeyler. Kimse iş hayatında kendini kanıtlamadan yeni mezuna o paraları vermez, vermiyorda.

    Alan kişilerde okullarıyla zaten önde olup, okul zamanında da yaptığı işlerle gördüğü stajlarla kendini kanıtlamış kişilerdir ve o şekilde olmuştur.

    Dediğiniz gibi genelleme yapmam yanlıştı ama bahsettiğiniz şekilde olan kişi sayısı çok çok azdır.
    Bence hala daha yanlış düşünüyorsunuz, Galatasaray'dan benimle birlikte mezun olan hiç kimse 5k'dan aşağıya işe başlamadı. Çok daha üstleri de var.

    Büyük şirketler iyi üniversitelerden mezun olan kişinin bilgisine değil, potansiyeline maaş veriyor zaten. Bugün P&G, Eczacıbaşı, Turkcell, LCW ve daha birçok adını sayamadığım büyük firmada yeni mezun mühendis maaşları artık bu şekilde.

    Sadece İzmir'i tanıyor olabilirsiniz fakat İstanbul'da bulunan holdinglerin maaş skalasını anca bu sektörün içerisinde çalışanlar bilir. (Aktif bir şekilde 5 yıldır özel sektörde mühendis olarak çalışıyorum)

    Şu anda iyi bir üniversiteden mezun 4-5 yıllık endüstri mühendisi İstanbul'da 8k'dan aşağı zor alır.
  • 14-12-2020, 16:04:12
    #11
    wm_xfreex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence hala daha yanlış düşünüyorsunuz, Galatasaray'dan benimle birlikte mezun olan hiç kimse 5k'dan aşağıya işe başlamadı. Çok daha üstleri de var.

    Büyük şirketler iyi üniversitelerden mezun olan kişinin bilgisine değil, potansiyeline maaş veriyor zaten. Bugün P&G, Eczacıbaşı, Turkcell, LCW ve daha birçok adını sayamadığım büyük firmada yeni mezun mühendis maaşları artık bu şekilde.

    Sadece İzmir'i tanıyor olabilirsiniz fakat İstanbul'da bulunan holdinglerin maaş skalasını anca bu sektörün içerisinde çalışanlar bilir.

    Şu anda iyi bir üniversiteden mezun 4-5 yıllık endüstri mühendisi İstanbul'da 8k'dan aşağı zor alır.
    Bahsettiğiniz 4-5 yıllık mühendislere zaten katılıyorum. O konuda bir sıkıntı yok.
    Son 1.5 yıldır İzmir'deyim. Hayatımın geri kalanı İstanbul'da geçti. Bahsettiğiniz büyük firmalarda da çalışan çok arkadaşım var. İstanbul piyasasını da iyi bilirim.
    Düşüncelerinize saygı duyuyorum. Ancak kendi düşüncelerimin hala arkasındayım.
    Kolay gelsin.
  • 14-12-2020, 16:05:59
    #12
    Ogu2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahsettiğiniz 4-5 yıllık mühendislere zaten katılıyorum. O konuda bir sıkıntı yok.
    Son 1.5 yıldır İzmir'deyim. Hayatımın geri kalanı İstanbul'da geçti. Bahsettiğiniz büyük firmalarda da çalışan çok arkadaşım var. İstanbul piyasasını da iyi bilirim.
    Düşüncelerinize saygı duyuyorum. Ancak kendi düşüncelerimin hala arkasındayım.
    Kolay gelsin.
    Hocam bence arkadaşlarınızın hangi üniversitelerden mezun olduğuna bakın.

    Boğaziçi, İTÜ, ODTÜ, Galatasaray, Bilkent, Sabancı, Koç gibi üniversitelerin mühendislik bölümlerinden mezun olan kişiler dediğiniz maaşlarla asla işe başlamıyor.
  • 14-12-2020, 16:08:52
    #13
    wm_xfreex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bence arkadaşlarınızın hangi üniversitelerden mezun olduğuna bakın.

    Boğaziçi, İTÜ, ODTÜ, Galatasaray, Bilkent, Sabancı, Koç gibi üniversitelerin mühendislik bölümlerinden mezun olan kişiler dediğiniz maaşlarla asla işe başlamıyor.
    İTÜ Matematik Müh.
    İTÜ Kontrol ve Otomasyon Müh.
    Yıldız Teknik Endüstri Müh.

    Bu bölümlerden mezun arkadaşlarım büyük firmalarda işe başlamalarına rağmen ilk başlangıçlarında o maaşlarla başlamadılar. 2-3 sene sonra arttı gitti orası ayrı.
  • 14-12-2020, 16:57:37
    #14
    Eşime Bilkent&Sabancı End. mühendisi, yüksek lisansı olan onlarca başvuru geliyor. Ortalama 3.500-4.000K ile işe başlıyorlar. Bu üni'ler haricinde 3K talep ediyor çoğu.

    Kimseye ilk başlangıçta 10k vermiyorlar arkadaşlar. 2 veya 3. işten sonra bu seviyelere ulaşır. Size birçok örnek veririm banka, telekomünikasyon, ajans birçok gerçek dataya sahbim.