• 10-11-2020, 16:05:45
    #28
    white35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 40 yıllık avukatsın sanırım(!) Bilirkişiler boş adam değil mi? Aç bak bakayım bilirkişi olmanın şartı ve bilirkişilik yapmanın ücreti ne diye. Aksine bilirkişiler boş işsiz ve o azıcık paraya dahi ihtiyacı olan insanlardır.

    7 yaş yok oral dönem. Arkadaşım bu ürünün okulda satılması yasak bitti gitti. Senin mantığına göre kantinde kokain satılsın aşırı dozdan ölen çocuklarda asli kusurlu sayılsın. Sonuçta o bilinçte dimi?
    Arkadaşım işi şahsileştirme. Şahsileştirirsen şahsi yanıt alırsın.
    Kendine çeki düzen ver, senin gibi düşünmeyen adamlara saygı göstermesini öğren.
    Ben avukat falan değilim ama sen hakkında eğitim sahibi olmadığın konuda ahkam kesiyorsun.
    Kendi fikrini anlatırsın eyvallah. Ama bilmediğn konuda BİLİRKİŞİ ler hakkında atıp tutuyorsun.
    Erken çocuklık dönemleri hakkında fikrin bile yok, asli tali kusur nedir fikrin bile yok.
    Ama sanki senin fikrin kanunmuş kuralmış kesinmiş senden başka herkes saçmalıyormuş gibi yanıt yazamazsın.
    Bir adam sarhoş şekilde araba kullanabilir ama bu sarhoş yeşil ışıkta geçerken, kırmızı ışıkta geçip kazaya sebebiyet veren diğer sürücü asli kusurludur.
    Bir firma 7 yaşındaki çocuklar için küçük parçaları olan ürünler üretebilir.
    LEGO'ların yaş sınırı +4 tür. Yani @nal dönem bittikten sonra LEGO ile çocukların oynamasına izin verilir.
    7 yaşındaki bir çocuk için de küçük parçaları olan ürünler üretilip satılabilinir.
    Ağzı ile açmaması, ağzına almaması, yutmaması gereken bir parçayı ağzına götüren çocukta kusur yoktur demek elini prize sokan çocukta kusur yok evlere elektrik bağlayan müteahhitler suçludur demek gibidir.
    Ayrıca bu ürünlerin okullarda satılmaması meselesi asli kusur sebebi değildir. O ürünlerin okullarda satılmamasının nedeni ölümcül tehdit oluşturmaları değil şekerli ürünlerin çocuk sağlığına kötü etki etmesidir. Bu ürünü satan kişi idari olarak cezalandırılır ama ihmal sonucu ölüme sebebiyet vermekle yargılanmaz. Çünkü bu ürünler bakkallarda satılabiliyor, okulda satılmamaları sadece idari bir kısıtlamadır. Yani siz satmamanız gereken çikolatayı sattığınızda bu sizde idari sorumluluk doğurur. Bu çikolatayı yiyen çocuk çikolatanın kabını yutup boğulursa bu sizi asli kusurlu yapmaz.
  • 10-11-2020, 17:24:13
    #29
    R10 Sigortacısı
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşım işi şahsileştirme. Şahsileştirirsen şahsi yanıt alırsın.
    Kendine çeki düzen ver, senin gibi düşünmeyen adamlara saygı göstermesini öğren.
    Ben avukat falan değilim ama sen hakkında eğitim sahibi olmadığın konuda ahkam kesiyorsun.
    Kendi fikrini anlatırsın eyvallah. Ama bilmediğn konuda BİLİRKİŞİ ler hakkında atıp tutuyorsun.
    Erken çocuklık dönemleri hakkında fikrin bile yok, asli tali kusur nedir fikrin bile yok.
    Ama sanki senin fikrin kanunmuş kuralmış kesinmiş senden başka herkes saçmalıyormuş gibi yanıt yazamazsın.
    Bir adam sarhoş şekilde araba kullanabilir ama bu sarhoş yeşil ışıkta geçerken, kırmızı ışıkta geçip kazaya sebebiyet veren diğer sürücü asli kusurludur.
    Bir firma 7 yaşındaki çocuklar için küçük parçaları olan ürünler üretebilir.
    LEGO'ların yaş sınırı +4 tür. Yani @nal dönem bittikten sonra LEGO ile çocukların oynamasına izin verilir.
    7 yaşındaki bir çocuk için de küçük parçaları olan ürünler üretilip satılabilinir.
    Ağzı ile açmaması, ağzına almaması, yutmaması gereken bir parçayı ağzına götüren çocukta kusur yoktur demek elini prize sokan çocukta kusur yok evlere elektrik bağlayan müteahhitler suçludur demek gibidir.
    Ayrıca bu ürünlerin okullarda satılmaması meselesi asli kusur sebebi değildir. O ürünlerin okullarda satılmamasının nedeni ölümcül tehdit oluşturmaları değil şekerli ürünlerin çocuk sağlığına kötü etki etmesidir. Bu ürünü satan kişi idari olarak cezalandırılır ama ihmal sonucu ölüme sebebiyet vermekle yargılanmaz. Çünkü bu ürünler bakkallarda satılabiliyor, okulda satılmamaları sadece idari bir kısıtlamadır. Yani siz satmamanız gereken çikolatayı sattığınızda bu sizde idari sorumluluk doğurur. Bu çikolatayı yiyen çocuk çikolatanın kabını yutup boğulursa bu sizi asli kusurlu yapmaz.
    Hocam sana bugüne kadar kaç davaya girdiğimin ekran görüntüsünü atarsam anlarsın bilgi sahibi olup olmadığımı bilirkişilik konusunda. Senin zerre kadar bilgi sahibi olmadığın benimde oldukça fazla bilgi sahibi olduğum bir konuyu sana burada anlatmayacağım. Git google dan öğren.

    Senin vicdanın para için kanunları yok sayarak bu ürünleri bu okulda satanları kaldırıyorsa dahası suçlu çocuk diyebiliyorsa benimki kaldırmıyor. Eyvallah.

    Son olarak

    "Ankara ve Diyarbakır'da iki çocuğun şırınga şeklindeki çikolatanın kapağının boğazına kaçarak nefes borusunu tıkaması sonucu hayatını kaybetmesi üzerine"
    Ben sürekli lego yutarak ölen çocuk haberi okumuyorum. Belli ki üründe de sıkıntı var.

    Ve evet para için kanunları çiğneyerek bu çocukları canından edenler idam edilmeli. İnşallah başınıza gelmez Allah korusun ama siz kendi çevrenize kendi anlayışınızla ve hoşgörünüzle yaklaşırsınız.
  • 10-11-2020, 17:46:37
    #30
    white35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sana bugüne kadar kaç davaya girdiğimin ekran görüntüsünü atarsam anlarsın bilgi sahibi olup olmadığımı bilirkişilik konusunda. Senin zerre kadar bilgi sahibi olmadığın benimde oldukça fazla bilgi sahibi olduğum bir konuyu sana burada anlatmayacağım. Git google dan öğren.

    Senin vicdanın para için kanunları yok sayarak bu ürünleri bu okulda satanları kaldırıyorsa dahası suçlu çocuk diyebiliyorsa benimki kaldırmıyor. Eyvallah.

    Son olarak

    "Ankara ve Diyarbakır'da iki çocuğun şırınga şeklindeki çikolatanın kapağının boğazına kaçarak nefes borusunu tıkaması sonucu hayatını kaybetmesi üzerine"
    Ben sürekli lego yutarak ölen çocuk haberi okumuyorum. Belli ki üründe de sıkıntı var.

    Ve evet para için kanunları çiğneyerek bu çocukları canından edenler idam edilmeli. İnşallah başınıza gelmez Allah korusun ama siz kendi çevrenize kendi anlayışınızla ve hoşgörünüzle yaklaşırsınız.
    Her sene boğazına ekmek kaçtığı için boğularak ölenlerin sayısı boğazına çikolata kapağı kaçtığı için ölen çocukların sayısından fazladır. Fırıncıları da mı idam edelim?

    Bu ülkede anne babasının ihmali yüzünden balkondan camdan düşüp ölen yüzlerce çocuk oluyor her sene. Onların analarını babalarını kimse asmıyorsa bir çikolata üretti diye bir firmanın yetkililerinin asılmasını istemek gayet saçma bir fikir.
    Türkiye'de 7-10 yaşında milyonlarca çocuk var. Ve bunlardan sadece 2 tanesi bir çikolata yüzünden ölmüş. Sen firmayı asalım keselim derdindesin çünkü düşünmüyorsun, olaya karşı duygularınla intikamcı yaklaşyorsun.

    https://www.hurriyet.com.tr/gundem/b...kaldi-41527670
    Boğazına leblebi kaçan bebek yatağa mahkum kaldı. Kuruyemişçileri de mi asalım?

    https://www.sabah.com.tr/gundem/2020...atini-kaybetti
    Boğazına ekmek kaçan kız çocuğu vefat emiş fırıncıları da mı asalım?

    Böyle bin tane örnek var. Soluk borusuna bir şey kaçması çok sık rastlanan bir durumdur. Bir çocuğun boğazına simit de kaçabilir. Okullarda simit satılmasın mı diyeceğiz? Bu tarz yiyeceklerin kantinlerde satılmaması gerektiğinde hem fikiriz. Ama kantinci çocuğun o çikolatayı kendinden almadığını öne sürmüş. Yani kesin ispat edilemeyen konularda ceza davasında hüküm verilemez ama forumlarda o asılsın bu asılsın demek çok kolay.

    Bu kadar basit idam isteyebiliyorsun ben de sana aynısını dilerim. Bir gün adaletin bu kadar manilüle edilebildiği ülkede çevrenden biri haksız yere idam edilmez inşallah.
  • 10-11-2020, 18:02:49
    #31
    Üyeliği durduruldu
    Vefatına çok üzüldüğüm çocuk.

    Acil nöbeti tutan Doktor arkadaşlar vardır, gelen çocuk vakalarını anlatmaları yeterli olur sanırım olaya ne taraftan bakılması gerektiğini.
    x kattan, para yutan, nefes boruna bi şey kaçan, kimyasal madde içen, düğme yutan, hap yutan.. bunların hepsi çocuk ve ihmal sonucunda ortaya çıkıyor.
    Olayı vicdan ya da biri ya da bi kesime saldırmaya yöneltmeyin.
  • 10-11-2020, 18:46:04
    #32
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Paramedik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Abi böyle bir şey olamaz ya. Kader deyip geçeceğiz de, çocukları eğiten öğretmenler kendini neden eğitmez? Ayrıca şunun da bilgisine vereyim kapak öyle farklı tasarlanmış ki (V şeklinde) resmen tıkaç gibi oturmuştur. Güçlü kuvvetli heimlich manevrası uygulanmalıydı. Bu kısmı geçtim firma sahibinin hiç mi suçu yok? Bu tür çocuklarının gözünü boyayan şekerli yiyecekler zaten yasaklanmıştı kantin işletmesinin hiç mi suçu yok?


    Vefat eden öğrencinin son anları:
    https://video.haber7.com/video-galer...on-goruntuleri
    Şu habere tıklamaya cesaret edemedim, elim varmadı görüntüde göreceklerimden çekindim. Anası babası nasıl dayansın bu olaya Allah ailesine sabır versin.
  • 10-11-2020, 21:44:15
    #33
    Tamam kötü bir durum ama şimdi anlamadım firmanın suçu ne ? 7 yaşında çocuk kola şişesini eline alsa ki bazen bir çok kişi yapar dişi ile açmaya çalışsa o ağzına kaçsa boğulsa ölse coca cola mı suçlu oluyor ?

    Bence adalet düzgün bir karar vermiş unutmayın adaletin vicdanı olmaz cocuğu büyüğü olmaz adalet eşittir bunu yapan 30 yaşında ki insanda olsa aynıdır 7 yaşında ki çocuk da olsa aynıdır ha yok üründe atıyorum 12 yaşından küçükler için uygun değildir ibaresi varsa bu zamanda onu ona satan suçludur kısacası objektif olursanız ne yapmalarını bekliyorsunuz ? firmayı mı kapatsınlar ?

    Ha yok vicdanı olarak yürümek isterseniz firmaya yürümeye çalıştıkları nokta “Elle çıkarılması gerek, ağızla çıkarılması tehlikeli” ibaresi olmaması üzerine yürüyorlar o zaman klozetlere kafanızı klozete sokmayın ölürsünüz ibaresi de olsun yada atıyorum tüm kapaklı ürünlerde elinizle açın sağınızla solunuzla açmayın ibaresi olsun ? sizde böyle bir ibare yok diye firmaya kusur yüklemeye çalışmak ne kadar vicdanlı ? çok duygusal davranıyorsunuz çok hele hele idam falan demek iyi ki siz gibiler iktidar da değil yoksa başımıza gelecekleri hayal edemiyorum..

    Ek olarak firma kusursuz denmemiş kusur verilmiş sadece ana kusurlu çocuk denmiş
  • 10-11-2020, 22:29:33
    #34
    R10 Sigortacısı
    phpkoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam kötü bir durum ama şimdi anlamadım firmanın suçu ne ? 7 yaşında çocuk kola şişesini eline alsa ki bazen bir çok kişi yapar dişi ile açmaya çalışsa o ağzına kaçsa boğulsa ölse coca cola mı suçlu oluyor ?

    Bence adalet düzgün bir karar vermiş unutmayın adaletin vicdanı olmaz cocuğu büyüğü olmaz adalet eşittir bunu yapan 30 yaşında ki insanda olsa aynıdır 7 yaşında ki çocuk da olsa aynıdır ha yok üründe atıyorum 12 yaşından küçükler için uygun değildir ibaresi varsa bu zamanda onu ona satan suçludur kısacası objektif olursanız ne yapmalarını bekliyorsunuz ? firmayı mı kapatsınlar ?

    Ha yok vicdanı olarak yürümek isterseniz firmaya yürümeye çalıştıkları nokta “Elle çıkarılması gerek, ağızla çıkarılması tehlikeli” ibaresi olmaması üzerine yürüyorlar o zaman klozetlere kafanızı klozete sokmayın ölürsünüz ibaresi de olsun yada atıyorum tüm kapaklı ürünlerde elinizle açın sağınızla solunuzla açmayın ibaresi olsun ? sizde böyle bir ibare yok diye firmaya kusur yüklemeye çalışmak ne kadar vicdanlı ? çok duygusal davranıyorsunuz çok hele hele idam falan demek iyi ki siz gibiler iktidar da değil yoksa başımıza gelecekleri hayal edemiyorum..

    Ek olarak firma kusursuz denmemiş kusur verilmiş sadece ana kusurlu çocuk denmiş
    Hocam tek bir şey sorayım o zaman size. Bu olay zinciri amerikada olsaydı o firmaya, para için yasak ürünü satan o kantine, para için buna göz yuman okul müdürüne ne olurdu? Lütfen bu yurdum zihniyetinden kurtulalım. Bizde cezalar hafif. Evet idam edilmezdi ama inanın ne o firma ne o kantin ne o okul müdürü piyasada kalır tüm malvarlıklarını da kaybederlerdi.

    Ve evet 7 yaşındaki bir çocuğa ürün üretiyorsan o yazıyıda yazacaksın yetmez o küçük ucu da birşeyle şırıngaya bağlantı kurarak yutmasını engelleyeceksin v.s.

    Bu ülkedeki kuralsızlık ve adalet sisteminin bitmişliği yüzünden bu hale geldik.
  • 11-11-2020, 03:30:41
    #35
    Banada ilk anne babanın öğretmemesi gibi şeyler geldi. İhmal gibi görünmedi +7 yaş olduğu için.
    Fakat googleden şırıngaya bakim dedim.. Onu eminim bu forumda dağıtsalar yüzde 70'i ağzıyla açacaktır.
    Anne baba öğretse, çocuk bilinçli olsa bile onu ağzı ile açar. bu kadar net. Çünkü onu tehlike olarak nerden bilecek ki? Bozuk parayı tehlike olarak bilirler ufak cocuklar ama bunu bilemezlerdi.
  • 11-11-2020, 10:57:39
    #36
    Söyleyenecek çok şey var ama giden gittikten sonra söylesen ne fayda...Allah rahmet eylesin yavrumuza hepimizin evlatları ve cocuk bilemez açılısını nasıl açılacagını uygun ürünler üretmek ürün güvenliği gida güvenliği diye birşey var ama bizim ülkemizde konuyu değerlendirecek exper mi var.Ehliyeti olmayanı trafik experi hayatında eline silah almamısı adli exper yaparsanız daha çook yanlış kararlar alınır.