• 10-11-2020, 15:17:03
    #19
    Eğer satılması yasak olmasına rağmen asli kusurlu kullanıcı gösteriliyorsa vay bu ülkenin haline. Hem millet, hem Devlet suçludur; birbirinin yansıması.
  • 10-11-2020, 15:20:12
    #20
    Bilirkişi raporunda işletmeye ve firmaya tali kusur verilmiş. Tali kusur olması ceza almayacakları anlamına gelmez.
    Haberi yapan ajans raporu eksik paylaşarak çarpıtmıș.
  • 10-11-2020, 15:22:17
    #21
    F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilirkişi raporunda işletmeye ve firmaya tali kusur verilmiş. Tali kusur olması ceza almayacakları anlamına gelmez.
    Haberi yapan ajans raporu eksik paylaşarak çarpıtmıș.
    hocam asli kusur onların, kantin firma ve okul yönetimi üçlüsünün.
  • 10-11-2020, 15:23:12
    #22
    Abi böyle bir şey olamaz ya. Kader deyip geçeceğiz de, çocukları eğiten öğretmenler kendini neden eğitmez? Ayrıca şunun da bilgisine vereyim kapak öyle farklı tasarlanmış ki (V şeklinde) resmen tıkaç gibi oturmuştur. Güçlü kuvvetli heimlich manevrası uygulanmalıydı. Bu kısmı geçtim firma sahibinin hiç mi suçu yok? Bu tür çocuklarının gözünü boyayan şekerli yiyecekler zaten yasaklanmıştı kantin işletmesinin hiç mi suçu yok?


    Vefat eden öğrencinin son anları:
    https://video.haber7.com/video-galer...on-goruntuleri
  • 10-11-2020, 15:39:06
    #23
    Bakın 7 yaşında bir çocuktan bahsediyoruz. Bu yaşa kadar ailesi tarafından neyi ağzına götürüp neyi götürmemesi gerektiği konusunda eğitilmeliydi. Bakın rotring kalemlerin arka kapakları da solunum yolunu tıkayabilir. Kalem de mi satılmamalı? Bir çocuk silgiyi ısırırsa buradan kopan parça da soluk borusunu tıkayabilir. Bir 0,5 uç kutusunun kapağını da ağzınızla açmaya kalkarsanız soluk borusunu tıkayabilir. 5 kuruşu da ağzınıza götürüp yutarsa bir çocuk soluk borusunu tıksyabilir. Ya da diş macunu şeklinde çokokrem var. Bunun kapağını ağzınızla açarken soluk borunuza kaçarsa firma sorumlu mudur? Ya da diş macununun kendi kapağı da tıpa gibidir ağzınıza alıp soluk borunuza kaçırırsanız boğulursunuz.
    7 yaşındaki bir çocuğu bu kadar dünyada soyutlayamazsınız. Çocuklarınıza neyi ağzına götürmeli neyi götürmemeli, nasıl yemek yemeli anlatmalısınız. 7 yaş çok küçük bir yaş değil.

    Bahsettiğiniz şeyler parça meselesi çok küçük çocukar için geçerli. Çocuklar da oral dönem ve @nal dönemde yani 4 yaşına kadar dünyayı ağzı ile tanıma içgüdüsü vardır. Eline aldığı herşeyi ağzına götürür tadına bakmaya yutmaya kalkar. Bu dönemde çocuğun çevresinde bırakılan uzanabileceği yetişebileceği her ufak madde tehdittir. Yutabilir ya da boğazına kaçabilir.

    O raporu veren insanlar yoldan geçen boş adamlar değillerdir. Çocuk gelişimi ile ilgili çeşitli referanslara atıfta bulunmadan karar vermezler. Olayın tam nasıl olduğunu bilmiyoruz. Ama bir çocuk ağzına sokmaması gereken bir şeyi ağzına sokarak yerse ve bu esnada bir şey boğazına kaçarsa bu firmanın sorumluluğu mudur? Mesela bir çokomeli metalik ambalajını soymadan yemeye kalkarsan ve bu ambalaj soluk borusunu tıkarsa suçlu firma mı olur?

    Olayın detaylarını bilmiyorum ama bu bilirkişiler idam edilmeli falan demek çok haddini aşan sözler. Bu bilirkişinin raporu kasıtlı ve kötü niyetli verdiğini iddia etmek için bu işin eğitimini almış olmak ve olayın tüm detaylarını çok iyi bilmek lazım. Ceza davası diğer davalara benzemez. Kastın ya da kusurun net olarak ispatlanabilmesi gerekir.
  • 10-11-2020, 15:41:06
    #24
    R10 Sigortacısı
    F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilirkişi raporunda işletmeye ve firmaya tali kusur verilmiş. Tali kusur olması ceza almayacakları anlamına gelmez.
    Haberi yapan ajans raporu eksik paylaşarak çarpıtmıș.
    Hocam sence çocuk asli kusurlu mu sonuç olarak. El kadar yavru!
  • 10-11-2020, 15:43:15
    #25
    Haber yarım yamalak paylaşılmış fakat çocuğun asli kusurlu olması kadar saçma birşey yok.
  • 10-11-2020, 15:43:55
    #26
    R10 Sigortacısı
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bakın 7 yaşında bir çocuktan bahsediyoruz. Bu yaşa kadar ailesi tarafından neyi ağzına götürüp neyi götürmemesi gerektiği konusunda eğitilmeliydi. Bakın rotring kalemlerin arka kapakları da solunum yolunu tıkayabilir. Kalem de mi satılmamalı? Bir çocuk silgiyi ısırırsa buradan kopan parça da soluk borusunu tıkayabilir. Bir 0,5 uç kutusunun kapağını da ağzınızla açmaya kalkarsanız soluk borusunu tıkayabilir. 5 kuruşu da ağzınıza götürüp yutarsa bir çocuk soluk borusunu tıksyabilir. Ya da diş macunu şeklinde çokokrem var. Bunun kapağını ağzınızla açarken soluk borunuza kaçarsa firma sorumlu mudur? Ya da diş macununun kendisi de tıpa gibidir ağzınıza alıp soluk borunuza kaçırırsanız boğulursunuz.
    7 yaşındaki bir çocuğu bu kadar dünyada soyutlayamazsınız. Çocuklarınıza neyi ağzına götürmeli neyi götürmemeli, nasıl yemek yemeli anlatmalısınız. 7 yaş çok küçük bir yaş değil.

    Bahsettiğiniz şeyler parça meselesi çok küçük çocukar için geçerli. Çocuklar da oral dönem ve @nal dönemde yani 4 yaşına kadar dünyayı ağzı ile tanıma içgüdüsü vardır. Eline aldığı herşeyi ağzına götürür tadına bakmaya yutmaya kalkar. Bu dönemde çocuğun çevresinde bırakılan uzanabileceği yetişebileceği her ufak madde tehdittir. Yutabilir ya da boğazına kaçabilir.

    O raporu veren insanlar yoldan geçen boş adamlar değillerdir. Çocuk gelişimi ile ilgili çeşitli referanslara atıfta bulunmadan karar vermezler. Olayın tam nasıl olduğunu bilmiyoruz. Ama bir çocuk ağzına sokmaması gereken bir şeyi ağzına sokarak yerse ve bu esnada bir şey boğazına kaçarsa bu firmanın sorumluluğu mudur? Mesela bir çokomeli metalik ambalajını soymadan yemeye kalkarsan ve bu ambalaj soluk borusunu tıkarsa suçlu firma mı olur?

    Olayın detaylarını bilmiyorum ama bu bilirkişiler idam edilmeli falan demek çok haddini aşan sözler. Bu bilirkişinin raporu kasıtlı ve kötü niyetli verdiğini iddia etmek için bu işin eğitimini almış olmak ve olayın tüm detaylarını çok iyi bilmek lazım. Ceza davası diğer davalara benzemez. Kastın ya da kusurun net olarak ispatlanabilmesi gerekir.
    Hocam 40 yıllık avukatsın sanırım(!) Bilirkişiler boş adam değil mi? Aç bak bakayım bilirkişi olmanın şartı ve bilirkişilik yapmanın ücreti ne diye. Aksine bilirkişiler boş işsiz ve o azıcık paraya dahi ihtiyacı olan insanlardır.

    7 yaş yok oral dönem. Arkadaşım bu ürünün okulda satılması yasak bitti gitti. Senin mantığına göre kantinde kokain satılsın aşırı dozdan ölen çocuklarda asli kusurlu sayılsın. Sonuçta o bilinçte dimi?
  • 10-11-2020, 15:47:15
    #27
    white35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sence çocuk asli kusurlu mu sonuç olarak. El kadar yavru!
    Bu konuda bilirkişi ben değilim, kararı ben veremem. İtiraz edilirse yeniden değerlendirilir, başka bilirkişi bakar.