• 27-10-2020, 20:33:41
    #37
    Fransa ile savaşamı giriyoruz devletimizin başı bile ekonomik yaptırım yapabilmek için halkına fransız malları almayın diyor zira kendiside biliyor Türkiye Cumhuriyeti olarak resmi ambargo koyamayacağımızı bu konuda şimdiden savaş senaryoları çizilmeye başlamış . Cumhurbaşkanı fransa bankalarına olan borçlarımızı biliyor kamu ve özel borçlarımızın farkında olduğu için resmi olarak halkımızın amborgo yapmasını istiyor üstüne bizim ihracat ithalat kalemi arasında artıda olduğumuz nadir avrupa ülkelerinden biri olduğunu biliyor ve iki ülke lideride siyaseten tartışıyor ikisidie iç kamuoyunun ekonomiden bahsetmesini istemiyor
  • 27-10-2020, 20:55:07
    #38
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Virüs için vatandaşına 110 milyar euro destek olan Fransa ile vatandaşından IBAN ile para toplayan Türkiye'yi aynı ekonomik seviyede görüyorsun.
    Bizim silahlarımız bölgemizdeki ülkelere yeter. İngiltere, Fransa gibi ülkeler büyük güçlerdir.
    Birleşmiş Milletler güvenlik konseyinin daimi üyelerinden birine savaş açmak öyle akıl işi değildir.
    Hele gele 600 km menzilli radarımız var zannediyorsun, seyir füzeleri o kadar alçaktan uçar ki farkettiğinde çok yaklaşmış olur.
    600km s400 radar menzili 10bin feet üzerinde uçan uçaklar için geçerlidir.
    Öyle 10 metre irtifada uçan bir seyir füzesini değil 600km 100km den bile göremezsin.
    Bizim hava kuvvetleri hava hava savaşı yapmadı. Bir kaç sene önce vurulan suriye ve rus uçakları dışında.
    Bizim teknolojimiz Amerika Fransa Rusya İngiltere Çin gibi ülkelerle kıyaslanmayacak düzeyde hala.
    Yanılıyorsun Hocam seyir füzesi başka balistik uzun menzilli füze başka hani o stratosfere çıkan sonra zımba gibi yere inen füzeler uzun menzilli balistik füzelerdir tehlikelidir ve s400 onları yerle bir ediyor görevi bu zaten

    Kısa menzilli seyir füzeleri için s400 ateşlemek gereksiz olur maliyet bakımından.
    ilk posttan beri maliyet diyorum sebebi bu o deniz seviyesinden giden füzeler için farklı savunma silahları var kısa menzil alçak irtifa sistemleri deniyor bunlara onlar da yine vurabiliyor ayrıca gemiler bu füzeleri tespit ederek vurabiliyor sistemlerbu şekilde ama füze atmak ile bir şey olmaz abd bir gecede 120 kadar cruze füzesi attı Suriyeye sonuç attığı ile kaldı ama havasını attı orası ayrı mesele

    Bizim hava kuvvetleri size göre savaş yapmadıysa Fransa hiç yapmamıştır.

    Bakın F35 harici uçakların hepsi düşürülür su 57 ler çıkınca oda tehlikeli olacak
    ama F35 ten gerisi yalan şuan için bunun konusunu forumda epeyce detaylı yazmıştım bir çok üye okumuştur zaten .

    Fransa bize savaş açamaz silah sıkamaz füze atamaz bu konuda lütfen daha fazla diretmeyin böyle bir şey olmayacak.turkiye bir uçak gemisi bir füze ile yıkılacak ülke değil bunlara inanmayın

    Libya için kurulan üs bizim için çok büyük bir koz tablonun boyutunu gelecek için yorumluyorum bu üs Libya ve Cezayirin yükselişi için ve bizim uzak cografya güvenliğimiz için şart.uzaklardaki üsler daha da çoğalır inşallah

    Mesela karaağaç abd üssü ise Rusya için bir tehdit Rusya niye bize ses etmiyor boğazlar için biz niye karaağaç üssüne ses etmiyoruz Rusya için.abd karaağaç üssü ile canakkaleden gemi çıkartmaz Rusyaya amacı o Polonyadaki üs ise Avrupa in korunması için şart

    Daha fazla politik ve askeri bilgi ile konuşabiliriz yazabiliriz ama sığ düşünmeyin lütfen silahları ve etkilerini doğru kıyaslayın her silahın bir karşılığı var ama bizim o 2 silah teknolojimizin gerçek manada karşılığı yok

    Mesela devlet ile devlet savaşı başkadır devlet ile terörist grup savaşı başkadır.teröristin biri gelir diğeri gider

    Bu tarz yaklaşımların asıl amacı bizim üsleri kurmamızı gelişmemizi engellemek ve güzel engelliyorlar savaşta değil masada o nedenle ekonomimiz kötü.Venezuela yolunda gidiyoruz ve durduramıyoruz.
    Savaş olarak kendileri değil maşaları ile denediler her seferinde yenildiler artık farkındalar savaş ile bir şey olmayacak müttefik toplayarak ve masada darbe vurarak yapıyorlar onlar yapıyor biz yapıyoruz böyle bir süreç böyle gidiyor şuan için.

    Ama Fransa Türkiyeye savaş açamaz buna gücü ekonomisi ideolojisi yetmez
  • 27-10-2020, 21:03:42
    #39
    Aynen dediğiniz gibi Hocam. Güldürmeyin insanı yahu. ABD nin Afganistan ta uğradığı yenilgyi hepimiz biliyoruz adamlar Taliban ile masaya oturdular anlaşmak için
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu özgüvene hayranım. Fransa tek başına bize posta koyacak ülke değilmiş.
    Bir savaşta menzil herşeydir.
    Fransa'nın tüm silahlarının menzili bizden fazla.
    Rafaeller f16 dan daha gelişmiş bir uçak, aesa radarlı ve meteor füzeleri 300km menzile yaklaşıyor.
    Bizim f16 ların menziline girmeden ateş edebilme kabiliyetleri var.
    Hava hakimiyeti kimdeyse savaşı o kazanır.
    Gökyüzünde kimin uçağı uçuyorsa aşağıdakilere cehenemmi yaşatır.
    Fransızlar bize hava üstünlüğü kuracak güce sahip.
    Belki 20 sene sonra onlarla başa çıkacak bir hale gelebiliriz.

    Adamların ellerinde 550 km menzilli seyir füzeleri var bizim s400 ün menziline girmeden ateşleme imkanları var.
    Adamların perseus seyir füzesi atabilen nükleer denizaltıları var biz hala 90'lardan kalma 209 tip denizaltı kullanıyoruz.
    Biz Fransa'nın 50 sene önce yaptığı şeyleri bugün biraz biraz yapabilmeye başladığımız için aşırı bir özgüvene sahibiz.
    Fransa'nın savunma bütçesi 60 milyar dolar bizimki 20 milyar dolar.
    Şimdi içimizdeki fransızlar demesin birileri de, böyle Fransa tek başına bize kafa tutamaz gibi saçma sapan cahil özgüvenini anlamıyorum.
    Fransa bize her türlü kafa tutar, bizim onun canını yakabilmemizden kat kat fazla canımızı yakar.
    Bizim ekonomimiz ve ülkemiz Fransız ekonomisinden ve ülkesinden kat kat daha fazla zarar görür.
    Fransa canımız yakarken ona eşlik edecek ve fırsatı değerlendirecek yunanlıları suriyelileri ve ypg yi saymıyorum bile.

    Daha nükleer silahları ve kıtalararası balistik füzelerini, uçak gemilerini bile saymadım.

    Cahil cesareti çok tehlikeli bir şeydir.
    Bu tarz saçma yorumları youtube da çok okuyordum bu forumda da gömeye başladım.
  • 27-10-2020, 21:29:00
    #40
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tekrar diyorum yakın tarih örnekleri verdim size
    Eyyy avrupa demiyorum ver mehter demiyorum hocam

    Fransa Akdenizden sebepsiz kaçmadı Rusya libyadan sebepsiz uzaklaşmadı iha siha onlar boş 2 silahımız var hani zeytin dalı barış pınarında kullandığımız onlar başka ülkelerde yok zaten kullandığımız ülke Kim olursa geri vites yaptı yapacak abd uçak gemisi ve Araştırma gemilerini boş yere Akdeniz sokmadı bekliyor izliyorlar bu sistemi daha çözemediler.

    Kör olan uçak gemi direk hedeftir ve bu olaya maruz kalan ülke kaçmaktan başka çare bulamıyor.

    Mesela yunan f16 lafı bizden daha üst seviyede araplarinki ise en iyi Block serisi. Ama iş pilotta bitiyor belli bir süre sonra.

    Tabi savaş demek maliyet demek siha bu sebeple iyi oluyor işletme maliyeti düşük yoksa cruze füzesi yolla uçak kaldır bombala maliyetli işler bunlar her ülke bunu kaldıramaz Fransa yine kaldıramaz.

    Çeçenler rusyayı nasil masaya oturttu silahla değil taktik savaş ile

    Dediğim gibi küçümsemeyin tsk yı iyi işler yapan sistemlerimiz mevcut.

    Fransa ekonomik olarak tekrar diyorum çok iyi değiller bu corona bize ne yaptıysa onlara da yaptı Fransa macrondan ibaret değil macron bugün var yarın yok önemli olan ideolojilerin yok etmek.
    Hayranlık ile okudum elektronik harp yöntemleri üzerine çalışıyor bizimkiler ülkemizde en büyük sorun içimizde iki kuruşa Adam kendini satması
    Bu ülkede yakın zamanda tren tramvay kazasında bilim insanları öldürüldü 15 yıl önce toryum nükleer füzyon çalışma yapan bilim insanları öldürüldü ama RTE hiç boş durmuyor yanın da en az 30 akıl hocası ve onların her birine bağlı onlarca bilim insanı asker siyaset adamı var hepsi ülke için çalışıyor daha fazla yazmama gerek yok zaten İsrail Rusya Çin ABD İngiltere bunu biliyor çok basit Rusça aramalar yapın çince yapın RTE kimin nasıl çalıştığını veya neden denge siyaseti yaptığını görürsünüz onların haber siteleri de

    Mobil yazdım kusura bakmayın
  • 27-10-2020, 21:43:48
    #41
    moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayranlık ile okudum elektronik harp yöntemleri üzerine çalışıyor bizimkiler ülkemizde en büyük sorun içimizde iki kuruşa Adam kendini satması
    Bu ülkede yakın zamanda tren tramvay kazasında bilim insanları öldürüldü 15 yıl önce toryum nükleer füzyon çalışma yapan bilim insanları öldürüldü ama RTE hiç boş durmuyor yanın da en az 30 akıl hocası ve onların her birine bağlı onlarca bilim insanı asker siyaset adamı var hepsi ülke için çalışıyor daha fazla yazmama gerek yok zaten İsrail Rusya Çin ABD İngiltere bunu biliyor çok basit Rusça aramalar yapın çince yapın RTE kimin nasıl çalıştığını veya neden denge siyaseti yaptığını görürsünüz onların haber siteleri de

    Mobil yazdım kusura bakmayın
    gelecek şekilleniyor işte hocam.
    adını veremediğim o iki teknoloji sebebiyle devlet olarak silah sıkamıyorlar maşalar ile gittiler olmadı şimdi ekonomik baskıyı yükselttiler.

    bizim savunma sanayimiz zaten saldırı değil savunma üzerine kuruldu amacımız falanca deniz aşırı ülke fethetmek savaşmak değil toprağımızı korumak silahlarımız bizim yakın coğrafyamız için geliştirildi.güzel teknolojilerimiz var

    mesela iran 2000 km balistik yapıyor ama bence yanlış yapıyor biz500 km lik yapıyoruz geliştiriyoruz 2000 km lik düşman yok ama 500 km çapta düşman olacak devlet var akıllı işler yapıyorlar ama para gidiyor bunlara.

    bir de yol köprü paraları var onlar fiyasko oluyor genelde beş parmağın beşi bir değil iyilerde oluyor kötülerde.

    umarım bu devran düzelir de refaha ereriz.

    yada yesinler bir birini bizimle uğraşmasınlar

    bende mobilden yazıyorum idare edin
  • 27-10-2020, 23:04:45
    #42
    Duygusal yaklaşmayın ne demek ? Bal gibide duygusal yaklaşırım. Bu vatan için 10 kere ölsem 11. defa doğar gene ölürüm. Birlik olcağımıza yok alamayız yok edemeyiz. Alamasam bile damarımdaki son kana kadar gene vatan derim. Savaşta parti , siyasi görüş olmaz. Ben böyle gördüm böyle büyüdüm.
  • 27-10-2020, 23:49:38
    #43
    Zamanında da alayının gemileri cartlari curtlari vardı hepsi boğaza gömüldü. Bu işler alet hırdavatla olmuyor gençler. Ülkemizi kotuleyinde nasıl kotulerseniz kotuleyin amaç o. Boş konuşmayın. Fransa değil şuan kralı sıcak savaşta bize kafa tutamaz..
  • 28-10-2020, 00:25:36
    #44
    Ülkemizin askeri durumunun aşırı abartılmasına yada aşırı kötü gösterilmesine karşıyım. Fakat su götürmez bir gerçek var. Hem Suriye'de hem Karabağ'da gördük ki SIHA'lar savaş doktrinlerini değiştirecek potansiyelde. SIHA'lar ana unsur değil yardımcı unsur olarak sahadalar fakat çok etkililer.Türkiye gerek pkk-ypg ile mücadelesinde gerek Karabağ savaşında bu yeniliği (siha) savaşa dahil ederek yeni bir savaş planı geliştirdi. Türkiye ilk defa bir askeri teknolojide çağı yakaladı hatta bu teknolojinin öncüsü konumuna gelebilir. Potansiyel yüksek.
  • 28-10-2020, 00:29:30
    #45
    Yeşil SEO İnt. Hiz.
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu özgüvene hayranım. Fransa tek başına bize posta koyacak ülke değilmiş.
    Bir savaşta menzil herşeydir.
    Fransa'nın tüm silahlarının menzili bizden fazla.
    Rafaeller f16 dan daha gelişmiş bir uçak, aesa radarlı ve meteor füzeleri 300km menzile yaklaşıyor.
    Bizim f16 ların menziline girmeden ateş edebilme kabiliyetleri var.
    Hava hakimiyeti kimdeyse savaşı o kazanır.
    Gökyüzünde kimin uçağı uçuyorsa aşağıdakilere cehenemmi yaşatır.
    Fransızlar bize hava üstünlüğü kuracak güce sahip.
    Belki 20 sene sonra onlarla başa çıkacak bir hale gelebiliriz.

    Adamların ellerinde 550 km menzilli seyir füzeleri var bizim s400 ün menziline girmeden ateşleme imkanları var.
    Adamların perseus seyir füzesi atabilen nükleer denizaltıları var biz hala 90'lardan kalma 209 tip denizaltı kullanıyoruz.
    Biz Fransa'nın 50 sene önce yaptığı şeyleri bugün biraz biraz yapabilmeye başladığımız için aşırı bir özgüvene sahibiz.
    Fransa'nın savunma bütçesi 60 milyar dolar bizimki 20 milyar dolar.
    Şimdi içimizdeki fransızlar demesin birileri de, böyle Fransa tek başına bize kafa tutamaz gibi saçma sapan cahil özgüvenini anlamıyorum.
    Fransa bize her türlü kafa tutar, bizim onun canını yakabilmemizden kat kat fazla canımızı yakar.
    Bizim ekonomimiz ve ülkemiz Fransız ekonomisinden ve ülkesinden kat kat daha fazla zarar görür.
    Fransa canımız yakarken ona eşlik edecek ve fırsatı değerlendirecek yunanlıları suriyelileri ve ypg yi saymıyorum bile.

    Daha nükleer silahları ve kıtalararası balistik füzelerini, uçak gemilerini bile saymadım.

    Cahil cesareti çok tehlikeli bir şeydir.
    Bu tarz saçma yorumları youtube da çok okuyordum bu forumda da gömeye başladım.
    "Cahil cesareti çok tehlikeli bir şeydir "
    Ağzına sağlık...