• 06-06-2020, 16:45:19
    #10
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önemli olan turist sayısını arttırmak değil, önemli olan turist başı harcama miktarını arttırmak.
    Turist sayısını 2 katına çıkarınca senin benim cebime daha fazla para girmeyecek. Ama senin benim cebimden daha fazla para çıkacak.
    Turist sayısını 2 katına çıkarınca gıda fiyatları artacak. Bu adamlar yiyeceklerini yanlarında getirmiyorlar.
    Sen ben tatile ve ulaşıma daha fazla para ödeyeceğiz. Ülken daha fazla kirletilecek.
    Önemli olan turist sayısını arttırmak değil zengin turist sayısını arttırmak.
    Türkiye'ye gelen turistlerin ortalama harcaması 617 dolar. Dubai'de turistlerin günlük ortalama harcaması 550 dolar.
    Yani bizim artık turist sayısını arttırmaya çalışmak yerine daha kaliteli ve daha zengin turistler için cazibe yaratmak için uğraşmamız lazım.
    Çünkü şu halimiz ile başka bir yere gidecek parası olmayan orta direklerin tatil cennetiyiz.
    Aşağıdaki grafiğe bak, turist miktarı 4 milyon artmış, turist başı kazandığın para 5 milyar dolar azalmış.
    Neden? Çünkü döviz fırlamış, turistler için daha ucuz tatil haline gelmişiz. Biz daha az kazanmışız onlar daha çok tatil yapmış.


    Zengin turisti getirmek için de 3-5 webmasterın pinterest paylaşımları işe yaramaz.
    Bu işler sosyal medya üzerinden yapılsa bile profesyonel reklam ajansları tarafından stratejileri belirlenip yapılır.

    Bu konunun ben de farkındayım hocam. Sen ne diyorsun zengin turistleri getirmek için ne yapmamız lazım ?
  • 06-06-2020, 16:53:13
    #11
    Turistin gelmesi eskisi gibi halka vatandaşa yaramıyor.

    İzin verilmemesi gerektiği halde izin verilen devasa full + full otellerimiz sağ olsun kimsenin para kazanmasına izin vermiyor.

    Kocaman bir arazi üzerine devasa bir hotel yapılıyor.

    Hotelin bazı kısımlarına çeşitli kendi ortakları ile mağazaları açıyorlar. Örneğin gelen rus turistler için kürklü mont vs satışı için. Zengin turistler için kuyumcu dükkanı vs. bunları açmasalar bile sadece anlaşmalı oldukları dükkanlara transport ile görevlendirilmiş bir rehber getir götür yapıyor.

    Şimdi bu hotelin içerisinde sabah 8 9 itibariyle başlayan akşam 10 11'e kadar süren açık büfe, sınırsız içecek kavramı turistlerin dışarıda bir mekana, bir restorana gitmesine engel oluyor.

    Plaj hotele ait oluyor ve plajda her türlü servis mevcut.

    Turist hamama gidecek, hemen hotelin anlaşmalı olduğu ya da kendilerine ait yan şirketlerine tek götürülüyor.

    Turist eğlenceye gidecek. Hotel ile eğlence merkezi arasında transport servisler hazırlanıyor. Gündüz hoteldeki promosyoncu topluyor herkesi ve götürüyor. Turist mekana giriyor çıkıyor ama etrafı gezmesinin mümkünü yok.

    Bunun gibi nice durum var. Adamlar müthiş bir eko sistem kurmuş. Hepsinin sahibi genelde belli kişiler oluyor ve ülkeye ne kadar turist gelirse gelsin pastanın büyük payını onlar kapıyor. Senin benim gibi esnaf gitse dükkan açsa eskiye oranla 100'de 10 oranında pay alıyor eskiden bu pay 50 60'larda idi. O yüzden yazın tvlerde turist esnafına durumlar nasıl denildiği zaman kötü diyorlar. Evet turist esnafı çok kazıkçı ama gelen turisti bir horele kapatmak çok mantıklı bir sistem değil.

    Geçen sene temmuzda kemerdeyim hoteller full dolu akşam üstü en işlek caddesine çıkıyorum çok az sayıda turist oluyor. Temmuzun ortasında esnaf dükkan önünde tavla oynamak zorunda kalıyor.

    Bu sistemin acilen değişmesi lazım. Yoksa gelen para yine para babalarına gidiyor.
  • 06-06-2020, 16:57:34
    #12
    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Turistin gelmesi eskisi gibi halka vatandaşa yaramıyor.

    İzin verilmemesi gerektiği halde izin verilen devasa full + full otellerimiz sağ olsun kimsenin para kazanmasına izin vermiyor.

    Kocaman bir arazi üzerine devasa bir hotel yapılıyor.

    Hotelin bazı kısımlarına çeşitli kendi ortakları ile mağazaları açıyorlar. Örneğin gelen rus turistler için kürklü mont vs satışı için. Zengin turistler için kuyumcu dükkanı vs. bunları açmasalar bile sadece anlaşmalı oldukları dükkanlara transport ile görevlendirilmiş bir rehber getir götür yapıyor.

    Şimdi bu hotelin içerisinde sabah 8 9 itibariyle başlayan akşam 10 11'e kadar süren açık büfe, sınırsız içecek kavramı turistlerin dışarıda bir mekana, bir restorana gitmesine engel oluyor.

    Plaj hotele ait oluyor ve plajda her türlü servis mevcut.

    Turist hamama gidecek, hemen hotelin anlaşmalı olduğu ya da kendilerine ait yan şirketlerine tek götürülüyor.

    Turist eğlenceye gidecek. Hotel ile eğlence merkezi arasında transport servisler hazırlanıyor. Gündüz hoteldeki promosyoncu topluyor herkesi ve götürüyor. Turist mekana giriyor çıkıyor ama etrafı gezmesinin mümkünü yok.

    Bunun gibi nice durum var. Adamlar müthiş bir eko sistem kurmuş. Hepsinin sahibi genelde belli kişiler oluyor ve ülkeye ne kadar turist gelirse gelsin pastanın büyük payını onlar kapıyor. Senin benim gibi esnaf gitse dükkan açsa eskiye oranla 100'de 10 oranında pay alıyor eskiden bu pay 50 60'larda idi. O yüzden yazın tvlerde turist esnafına durumlar nasıl denildiği zaman kötü diyorlar. Evet turist esnafı çok kazıkçı ama gelen turisti bir horele kapatmak çok mantıklı bir sistem değil.

    Geçen sene temmuzda kemerdeyim hoteller full dolu akşam üstü en işlek caddesine çıkıyorum çok az sayıda turist oluyor. Temmuzun ortasında esnaf dükkan önünde tavla oynamak zorunda kalıyor.

    Bu sistemin acilen değişmesi lazım. Yoksa gelen para yine para babalarına gidiyor.
    Dogrusunu yapıyorlar...

    Allah kimseyi esnafın eline düşürmesin. Taksiciler ve esnaflar bu ülkenin kara lekesidir.
  • 06-06-2020, 17:01:21
    #13
    düşüncen bile güzel kardeşim, yaptığı planlarda ülkeme bir faydam olur mu diye düşünen arkadaşları ne kadar takdir etsem az. işin gücün her daim rast gelsin. kim ne derse desin sosyal medya hele hele instagram insanların tatil tercihlerine bile büyük etki yapmaya başladı. tanıtıcı sitelerden ziyade herkes kendi çapında ülkenin tanıtımı için youtube ve instagramı etkili kullanırsa çok büyük faydası olur.
  • 06-06-2020, 17:02:50
    #14
    fairybarbara adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dogrusunu yapıyorlar...

    Allah kimseyi esnafın eline düşürmesin. Taksiciler ve esnaflar bu ülkenin kara lekesidir.
    Hollanda gibi cennet gibi güzelliğe sahip bir lokasyondan yüksek miktarda gelir ile bu sistem siz turistlerin işine tabii ki yarıyor. Çalışıyorsun 3000 birim para alıyorsun. Ülkemizde 21.000 birim para ediyor. Bizim göremediğimiz, hayal edemediğimiz tüm hizmetleri tek bir seferde alıyorsunuz çok güzel hoş oluyor tabi. Sizin yerinizde olsam ben de öyle düşünebilirdim. Lakin biz burada esnafın taksicinin ahlakı üzerinden değil gelen turistin ülkeye yararından ve bıraktığı döviz üzerinden konuşuyoruz. Ha derseniz sistem kötü ama taksici ve esnaf bu konuda çok üç kağıtçı bu yüzden ilçe belediyesi ve turizm bakanlığı ortak çalışma yaparak belirli testlerden geçirerek kaliteli ve kültürlü insanlara esnaflık faaliyet belgesi verse kaliteyi arttıran bir unsur olur eyvallah derim.

    Not: Bu mesajım profilinizde Hollanda yazdığı için o ülkede yaşadığınız var sayılarak gönderilmiştir.
  • 06-06-2020, 17:06:21
    #15
    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hollanda gibi cennet gibi güzelliğe sahip bir lokasyondan yüksek miktarda gelir ile bu sistem siz turistlerin işine tabii ki yarıyor. Çalışıyorsun 3000 birim para alıyorsun. Ülkemizde 21.000 birim para ediyor. Bizim göremediğimiz, hayal edemediğimiz tüm hizmetleri tek bir seferde alıyorsunuz çok güzel hoş oluyor tabi. Sizin yerinizde olsam ben de öyle düşünebilirdim. Lakin biz burada esnafın taksicinin ahlakı üzerinden değil gelen turistin ülkeye yararından ve bıraktığı döviz üzerinden konuşuyoruz. Ha derseniz sistem kötü ama taksici ve esnaf bu konuda çok üç kağıtçı bu yüzden ilçe belediyesi ve turizm bakanlığı ortak çalışma yaparak belirli testlerden geçirerek kaliteli ve kültürlü insanlara esnaflık faaliyet belgesi verse kaliteyi arttıran bir unsur olur eyvallah derim.

    Not: Bu mesajım profilinizde Hollanda yazdığı için o ülkede yaşadığınız var sayılarak gönderilmiştir.
    Uberi bile yasaklamış ülkeden bahsediyoruz. Kimsenin kalite diye derdi yok. Herkes parayı cebe indirme derdinde.

    Bunun sonucları da ortaya cıkıyor işte..Fakirlikle..
  • 06-06-2020, 17:08:43
    #16
    fairybarbara adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uberi bile yasaklamış ülkeden bahsediyoruz. Kimsenin kalite diye derdi yok. Herkes parayı cebe indirme derdinde.

    Bunun sonucları da ortaya cıkıyor işte..Fakirlikle..
    Konudan çok fazla saptırıyorsunuz.

    Biz de ülkemizde yapılan yanlışları, eksiklikleri görüyoruz hatta yurt dışında olan birinden daha çok görüyor ve hissediyoruz. Lakin burada sizin yaptığınız üzüm yemek değil bağcıyı dövmek.

    Yanlışların düzeltilmesi, gelişmesi gereken şeyler için var olan gücümüzle bir şeyler yazıp çizip karalıyoruz. Konuyla ilgili yapıcı tavsiyelerinizi daha çok dinlemek isterim.
  • 06-06-2020, 17:11:30
    #17
    Hotel sahipleri doğrusunu yapıyor. Ben onların yerinde olsam, ucaktan otele sonra tekrar ucaga gidene kadar kazık yememeleri için elimden geleni yapardım. Kazık yememeleri için de esnaf ve taksicilerle karşılaşmamaları lazım.

    Hotel sahibleri müşterilerini koruyor.

    Bodruma gittim 2 kez, tüm taksiciler mi terbiyesiz olur. Hepsi küfürbaz, insanı moralinini düşüren tipler.Tatile gidiyorum, karşılaştıgım tiplere bak. Cekemiyorlar tatil yapmamızı.
  • 06-06-2020, 17:15:01
    #18
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konunun ben de farkındayım hocam. Sen ne diyorsun zengin turistleri getirmek için ne yapmamız lazım ?
    Hala turizm stratejimizin temelini ucuz güneş deniz plaj stratejisi oluşturuyor. Türkiye parası ispanya, fransa, italya, yunanistan'a yetmeyenlerin çakma akdeniz tatili halinde. Parası olan ispanyaya, fransaya, italyaya gidiyor.

    Paralı turist macerayı sevmez. Korkaktır. Garanticidir. Gizliliğine önem verir. Sen 100 milyar dolarlık reklam kampanyası da yapsan o adam televizyonda Senin Suriye'de savaştığının haberini okuduğunda gelmez. Türkiye ile ilgili kötü haberleri engelleyecek, iyi haberleri pompalayacak bir medya ortaklığı sistemine gidilmeli.

    Türkiye'nin şu anki dış ve iç politikası zengin turisti kaçırmak için çok uygun. Türkiye Suriye'de aktif savaşta, PKK terörü saldırısı altında, Yunanistan ile savaşa girebilecek, İsrail ile düşman, Amerika'ya posta koyan, Rusya ile ters düşen bir konumda. Bu imaj varken zengin turist getirmek zor.

    Ama bu iş webmasterlar ile falan olmaz. Ortalama bir webmasterın ayda 50 bin dolar kazanan bir adam üzerinde hemen hemen hiç bir etkisi yoktur. Türkiye imajını biraz düzelttikten sonra profesyonel bir PR çalışması yapmak gerekir. Mesela milyar dolarlık reklamların yanına Tom Cruise ile Nicole Kidman'a 10-20 milyon dolar verip Bodrum'da flört ettirip bunun haberini tüm dünya magazin dünyasında yeniden birleşiyorlar mı diye yaymak gerekir.

    Sosyete modaya uyar, sürekli her sene Türkiye üzerinden ilgi çekici magazin haberleri servis etmek gerekir. Yoksa biz Ölü Deniz posterleri ile sadece 500 dolara bir hafta güneş altında yatmak isteyen ucuzcu turistin ülkesi olacağız. Ve bu adamların çoğu kendi ülkelerinde bu paraya tatil yapamadıkları için bize geliyorlar.