Okulu sevmiyorum , ne yapmalıyım ?
34
●816
- 14-05-2020, 03:30:16Üyeliği durduruldu
- 14-05-2020, 03:40:22Eğitim sisteminde sıkıntı var diye tüm suçu onun üstüne atma , herkes seninle aynı koşulda test çözüyor , okula gidiyor vs. Hocaların anlamlandırmıyorsa araştırıp sen anlamlandırabilirsin.Henüz daha lise çağında olduğun için çoğu kişi senin gibi düşünüyor çalışmak üretmek isteyen 40 takla atar yine yapar , istemeyen ilk problemde bırakır.Kısaca demek istediğim okuldan birşeyler öğrenmek istiyorsan gözünü dört açıp ne alırsam kâr gözüyle bakıcaksın. Mesela şuanki durumumuz Finlandiyayla aynı değil ki aynı şekilde süreyi azaltalım.Aşağı Emin Çapa'nın güzel bir konuşmasını bırakıyorum belki ufuk açabilir
https://youtu.be/__yTofXY-Kg - 14-05-2020, 03:44:56Kimse seni okula zorla götürmüyor sevmiyorsan gitme; bu riski göze alacaksan eleştir ve okulu bırak ama bu riski almayacaksan sistemi eleştirmenin bir faydası yok, zararı var. Bizde sevmiyorduk ama mecbur sisteme ayak uydurduk. Şimdi lise anılarimi hep özlerim. Gelecek kaygısı gütmedim LYS YGS çalışırken, hatta çalışmadım da denebilir fazla. Test kitaplarımın çoğu boştur. Üniversite arkadaş ortamı üniversite den daha önemli . Hal saridir. Biraz fazla çalışsaydım daha iyi olabilirdi ama keşke demiyorum. İllaki bir bölüme atarsın dediler bize kimse de açıkta kalmadı zaten. Üniversite ye gittim gördüm ki yine her şeyi sen öğreniyorsun. Kendi kendini yetistiriyorsun.(Bilg.Müh) Yani demem o ki gelip geçici şeyler için üzülme dert etme. Şimdiyi yaşamaya bak. Geçen zamanın telafisi yok. Hayat test çözmekten ibaret değil. Kendine ilgilenecek alanlar bul. Biraz da ders çalış, Allah çalışana verir.
- 14-05-2020, 03:47:16Üyeliği durdurulduÖyle ya da böyle bi şekilde bitereceksin bizde çok sıkıntı çektik lisede. Belki hayatının sonu gibi hiç bitmeyecekmiş gibi gelebilir ama bitiyor ve bitince her şey normalleşiyor biraz sık dişini sonu güzel olacak
Ayrıca üni kazanmaya çalış okumayı sevmeyen biriysen bölüm odaklı değil şehir odaklı düşün. Gidip karsta mühendislik okumaktansa git izmirde işletme oku. Zaten ikisi de işsiz şu zamanda
Sonrasında yapmak istediğin işi yaparsın.
- 14-05-2020, 03:47:21Okumak zorunda değilsin. Tamirci olabilirsin. Esnaf olabilirsin. Satıcı olabilirsin. Yapacağın mesleği en iyi yapta okul okumak zorunda değilsin. Ama ben doktor olacam ama üniversite okumayacağım dersen yazmak için harcadığım 2 dakikaya acırım. Ne yapmak istediğine karar ver. Geleceğini düşün. Sonra o kararı uygulamaya koyul. Hangi adımlardan geçmek istiyorsan uygula. Ne olursa olsun kitap oku dil bil ve araştırmaktan vazgeçme. Öğrenmekten vazgeçme. Coğrafya kaderdir yok sistem kötüdür diyip boş konuşanlara kulak asarsan ve hiçbir şey yapmazsan ,işsizlik primi, gss, kira fatura derdi zekat fitre sadaka sosyal yardımlarla ayakta durmaya çalışırsın. Araştır ve kendini geliştir. Üniversite eğitim yuvası değildir. Ama sana hayatındaki en büyük tecrübeleri yaşatacaktır.
- 14-05-2020, 03:49:30Okulu seven öğrenci sayısı az lakin başarmak anlamak isteyen herkes uğraşıp çalışıp başarabilir sen bir öğretmenine anlamadığın yeri sorduğunda yapamadığın soru sorduğunda karşı geliyorsa yardımcı olmuyorsa tabiki haklısın edersin yetkili yerlere şikayetini beklersin sonucu işe yarayacak mı hocalar derste konu anlatmıyor mu?
- 14-05-2020, 03:55:56Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Kesinlikle katılıyorum. Lise hayatımda tahtadan çok masayı görüyordu yüzüm

Virüs olayları bittikten sonra burada harika bir dil kursu var ingilizceyi tam bir şekilde öğrenip norveç yada hollanda ya gitmeyi düşünüyorum.
Eğer norveç olursa üniversiteye hazırlanıp gidebilirim orada ünüversite tamamen ücretsiz
Ayrıca üni kazanmaya çalış okumayı sevmeyen biriysen bölüm odaklı değil şehir odaklı düşün. Gidip karsta mühendislik okumaktansa git izmirde işletme oku. Zaten ikisi de işsiz şu zamanda 