Öncelikle merhaba, 5 aylık bir köpeğin biraz yaramaz olması normaldir fakat sizin de çok şımartmamanız gerekiyor. Şöyle bir söz vardır ağaç yaşken eğilir diye. Küçük yaşlarda eğitimlerine başlamalısınız evde besliyor iseniz. Ev ortamında nasıl davranması gerektiğini öğretmelisiniz. Mesela saldırdığı zaman kızın ve uslu olunca ona ödül verin bir zaman sonra ödülü keserek sözle ödüllendirin. Böylece bu davranışı azaltmış ve bırakmış olacaktır.
Havlama konusunda ise yeni aldıysanız 1-2 hafta havlaması çok normaldir. Ev ortamına alıştığı zaman sessiz olmayı öğrenecektir. Bu havlamasını azaltmak için yine eğitim önereceğim. Sus komutunu öğretebilirsiniz. Her havladığı zaman dikkatini dağıtarak bu işlemi kolayca yapabilirsiniz. Sus komutunu verdikten sonra ödül mamasını vermeyi unutmayın.
Havlama konusunda günlük oyunlar oynayın eğlendirin, enerjisini atması gerekiyordur.
Ben cairn terrier cinsi köpek besliyorum ve sokak köpeklerine çok havlıyor. Hayır komutuyla hem susuyor hem bırakıyor yanıma geliyor. Ödül bu işin en iyi anahtarıdır. Lider her daim sizsinizdir. Liderliği onlara verdiğiniz taktirde olumsuz sonuçlar olur.
Köpeği olanlar bunu yaşıyor mu?
23
●699
- 19-04-2020, 02:47:41Hocam bu süreçte ne yaparsanız yapın atamıyor enerjisini. Ben de yakın zamanda aynı şeyleri yaşadım
Fazla dışarda gezdirin yorulsun, ısırdığında da kaçmaya çalışmayın ısırığı canınızı çok acıtmıyorsa hareketsiz durun ısırıp ısırıp sıkılsın kendi bıraksın, ( Benimki acıtacak derecede ısırmıyordu ) oynaması için top gibi oyuncaklar alın onu da her sıkıldığında değiştirmeniz gerekecek. Yiyilebilir oyun kemikleri var, onlarla zaman geçirmesi için onlardan verebilirsiniz. Havlaması da genelde gece dışardan duyduğu sesler olabilir dışarıya çıkarttığınızda direk diplerine ya da ağaç diplerine mesaj bırakıyorsa
Dışardaki köpeklerle zaman geçirmesi gereklidir. Kapalı alanda tutuyorsanız gece ses duymaması için bilgisayardan sakin ritmler açıp dinletmenizi tavsiye ederim. Çok büyük ölçüde havlamasını keser bu. Yani en azından benim denediğim ve daha tecrübeli arkadaşlardan o süreçlerde edindiğim tecrübeler bunlar. Umarım faydalı olur.
- 19-04-2020, 02:53:05Şuan eş düşünmez diye düşünüyorum. Daha bebek olduğu için ama yüksek ihtimal 2-3 ay sonra bu sorunları göreceğizEnes65532 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Malum korona zamanları çok dışarda duramıyoruz. Enerjisini evde atmaya çalışıyoruz ama nafileBilalBayar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben yavru olmasına veriyordum ama 6 yaşında da yapıyorsa sıkıntı. Anlaşılan her gün deliler gibi yormam gerekecek onu.Janti34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şuan bir tedavi sürecinde zaten dirseklerinde higroma oluştu sert zeminde yattığı için iyileşmesi için bekliyoruz fakat onun bir ağrı veya acı yapmadığını öğrendik onun haricinde sağlıklı çok şükür. 2 aylıkken geldi evimize ve çok hastalık geçirdiği için artık en ufak bir şeyde ateşini ve vücudunu kontrol etmeye başlıyorum. Umarım bir gün içimiz rahat olur ve sadece dışarı çıkmak istediği için böyle enerjiktir.Bartnweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu arada onlarca kemiği var her tarzda onlarla ilgilenmeyi çok seviyor ama bizi ısırmak daha cazip geliyor kriz zamanlarında 
Şanssız bir çocuk. Tam gençlik zamanında korona çıktı başımıza çok farklı planlarım vardı parklarda koşturacaktık her gün fakat şimdi sadece evimizin önünde ihtiyaç gezmesine çıkabiliyoruzreal2018 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Biz evde 5 kişiyiz maalesef herkesin ağzından farklı şeyler çıkıyor. Ben çok araştırıp, çok okuyorum eğitimi ile ilgili fakat ben uygulasam evde ki diğer 4 kişi uygulamıyor. Bu yüzden süreci daha da zorlaştırıyoruz. Yüksek ihtimal bir eğitmenle görüşeceğim korona sürecini atlattıktan sonracakuxo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben de bu zamanlarını gerçekten çok seviyorum (kollarımı çiğnemediği zamanlarda)Semihs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Odamdan durmadan çoraplarımı veya kıyafetlerimi kaçırıp yatağında kemiriyor sadece. Bazen karanlıktan çok korkuyor. Korktuğu zamanlarda yatağıma atlıyor ayak ucumda uyuyor. 
Bunu yemek yememizden önce yapıyoruz çünkü yemek yerken bizi hiçbir şekilde rahat bırakmıyor. En azından uyusun diye düşünüyoruz ama tam tersi nefes nefese kalsa bile pes etmek yok.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Teşekkür ederim tavsiye içinVEGA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dediğiniz her şeyi harfiyle uyguladım daha önce fakat çok inatçı her zaman onun istediği olsun istiyor. Biraz karakter olarak da değişik gerçekten. Sus komutunu bir tek elimde sevdiği bir kemik varsa o zaman dinliyor. Küçük zeka oyunları oynamaya çalışıyorum onunla ama yok beni ısırıp elimdeki ödül mamalarını çalmaya çalışıyor. Küçük tatlı bir canavarNeMerak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 19-04-2020, 02:55:06Arkadaşın her dediğine katılıyorum. Ortağım kendine Pug cinsi bir köpek aldı. Dükkan'a geldiği için benide kendine çok bağladı. Bir anne gibi seviyordum kılına zarar gelmesini istemiyordum. ellerimi paramparça ediyor(diş çıkardığı içinNeMerak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
) Benim ortak biraz sert bakıyordu. kızıyor bağırıyor. yeri geldiğğinde poposunu cimcikliyordu. Canı yanıyordu bağırıyordu. çok kavga ettim onunla. ama cidden böyle yapmak lazım. beni daha çok seviyor ama hiç sözümü dinlemiyor. benden hiç korkmuyor. Ortağımın bir dediğğini iki etmiyor. Herşeyi öğreniyor. Ödül mamasını çok seviyor. .d şimdi 5 6 aylık oldu. Beni görünce sadece oyun oynamak üstüme zıplamak ellerimi ısırmak istiyor. Ortağımı daha çok seviyor. yanından ayrılmıyor. Yani kısaca onun Alfası olduğunuzu ona hisstettirin. ilerde sizi hiç dinlemez.
- 19-04-2020, 03:18:19Biz hala bıraz dışarıyı yadırgıyoruz ama en azından dışarıya tuvalet yapmaya başladık fakat eve yapmayı kesemedik. Doğruyu yanlışı bir şekil öğretiyoruz fakat bir şey oluyor ve hemen başa sarıyor.Fhm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Maalesef biraz öyle oldu. Bu hepimizin ona çok sevgi göstermesinden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Umarım bu süreçleri bir şekilde atlatacağız.NeMerak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben de babama hep poposuna vurduğu için çok kızıyor ama bazen de düşünüyorum belki de böyle söz dinlemeye başlayacaktır diye. Yoksa tepemize çıkacakBAL MEDYA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 19-04-2020, 03:45:10Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Normal hareketler zamanla düzene girecektir. Şu anda o bir bebek tabiki sabah akşam gece oynayacak eğlenecek
- 19-04-2020, 03:47:58Üyeliği durdurulduOnun ısırdığından nolcak, siz de onu ısırın ☺️
Enerjisi fazla geliyor elbet. Daha çok gezmesi, oyun oynaması gerek ama şu şartlarda zor malesef.
Fazla dışarda gezdirin yorulsun, ısırdığında da kaçmaya çalışmayın ısırığı canınızı çok acıtmıyorsa hareketsiz durun ısırıp ısırıp sıkılsın kendi bıraksın, ( Benimki acıtacak derecede ısırmıyordu ) oynaması için top gibi oyuncaklar alın onu da her sıkıldığında değiştirmeniz gerekecek. Yiyilebilir oyun kemikleri var, onlarla zaman geçirmesi için onlardan verebilirsiniz. Havlaması da genelde gece dışardan duyduğu sesler olabilir dışarıya çıkarttığınızda direk diplerine ya da ağaç diplerine mesaj bırakıyorsa 
