• 19-04-2020, 02:39:32
    #10
    Öncelikle merhaba, 5 aylık bir köpeğin biraz yaramaz olması normaldir fakat sizin de çok şımartmamanız gerekiyor. Şöyle bir söz vardır ağaç yaşken eğilir diye. Küçük yaşlarda eğitimlerine başlamalısınız evde besliyor iseniz. Ev ortamında nasıl davranması gerektiğini öğretmelisiniz. Mesela saldırdığı zaman kızın ve uslu olunca ona ödül verin bir zaman sonra ödülü keserek sözle ödüllendirin. Böylece bu davranışı azaltmış ve bırakmış olacaktır.

    Havlama konusunda ise yeni aldıysanız 1-2 hafta havlaması çok normaldir. Ev ortamına alıştığı zaman sessiz olmayı öğrenecektir. Bu havlamasını azaltmak için yine eğitim önereceğim. Sus komutunu öğretebilirsiniz. Her havladığı zaman dikkatini dağıtarak bu işlemi kolayca yapabilirsiniz. Sus komutunu verdikten sonra ödül mamasını vermeyi unutmayın.

    Havlama konusunda günlük oyunlar oynayın eğlendirin, enerjisini atması gerekiyordur.


    Ben cairn terrier cinsi köpek besliyorum ve sokak köpeklerine çok havlıyor. Hayır komutuyla hem susuyor hem bırakıyor yanıma geliyor. Ödül bu işin en iyi anahtarıdır. Lider her daim sizsinizdir. Liderliği onlara verdiğiniz taktirde olumsuz sonuçlar olur.
  • 19-04-2020, 02:47:41
    #11
    Hocam bu süreçte ne yaparsanız yapın atamıyor enerjisini. Ben de yakın zamanda aynı şeyleri yaşadım Fazla dışarda gezdirin yorulsun, ısırdığında da kaçmaya çalışmayın ısırığı canınızı çok acıtmıyorsa hareketsiz durun ısırıp ısırıp sıkılsın kendi bıraksın, ( Benimki acıtacak derecede ısırmıyordu ) oynaması için top gibi oyuncaklar alın onu da her sıkıldığında değiştirmeniz gerekecek. Yiyilebilir oyun kemikleri var, onlarla zaman geçirmesi için onlardan verebilirsiniz. Havlaması da genelde gece dışardan duyduğu sesler olabilir dışarıya çıkarttığınızda direk diplerine ya da ağaç diplerine mesaj bırakıyorsa Dışardaki köpeklerle zaman geçirmesi gereklidir. Kapalı alanda tutuyorsanız gece ses duymaması için bilgisayardan sakin ritmler açıp dinletmenizi tavsiye ederim. Çok büyük ölçüde havlamasını keser bu. Yani en azından benim denediğim ve daha tecrübeli arkadaşlardan o süreçlerde edindiğim tecrübeler bunlar. Umarım faydalı olur.
  • 19-04-2020, 02:53:05
    #12
    Enes65532 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Beslemedim ama çok iyi anlıyorum muhtemelen gezmek oynamak istiyor. Bir de eşi yok herhalde yalnızlık hissi vb sebepler var çift olmadığı sürece sıkılır diş gösterirse size tehlikelidir o köpek bir şey yapamasin ona
    Şuan eş düşünmez diye düşünüyorum. Daha bebek olduğu için ama yüksek ihtimal 2-3 ay sonra bu sorunları göreceğiz
    BilalBayar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dışarıda biraz daha fazla dolaştırın veya bir defa fazla çıkarın enerjisini atsın. Benimki de rahat durmuyor enerjisi bitmiyor maşallah. Ama hasta olmasından iyidir.
    Malum korona zamanları çok dışarda duramıyoruz. Enerjisini evde atmaya çalışıyoruz ama nafile
    Janti34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim 6 yaşındaki kızımda öyle salak salak koşturuyor ordan oraya havlayıp duruyor. Arada bir gelir öyle
    Ben yavru olmasına veriyordum ama 6 yaşında da yapıyorsa sıkıntı. Anlaşılan her gün deliler gibi yormam gerekecek onu.
    Bartnweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar,
    Bunun için dişleri için kemikler var bu dönemlerde kullanması için. 12 yıl boyunca çeşitli yaramazlıkları olmuştu oğlumun. Bir de havlaması eğer sürekli ise tuvalet ihtiyacı geldiyse yapmaz eve, yattığı yere. Yer göstermeniz lazım aksi halde gece gece de havlar. Ekstra kulaklarına bakın ateşi mi oluyor? Cildine bakın şişlik,kızarıklık bir şey mi var. Boş yere havlamaz. Isırması gerginlik yaratmasın siz de çok daha fazla tedirgin olursunuz.
    Şuan bir tedavi sürecinde zaten dirseklerinde higroma oluştu sert zeminde yattığı için iyileşmesi için bekliyoruz fakat onun bir ağrı veya acı yapmadığını öğrendik onun haricinde sağlıklı çok şükür. 2 aylıkken geldi evimize ve çok hastalık geçirdiği için artık en ufak bir şeyde ateşini ve vücudunu kontrol etmeye başlıyorum. Umarım bir gün içimiz rahat olur ve sadece dışarı çıkmak istediği için böyle enerjiktir. Bu arada onlarca kemiği var her tarzda onlarla ilgilenmeyi çok seviyor ama bizi ısırmak daha cazip geliyor kriz zamanlarında
    real2018 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende yok ama sıkıldığını düşünüyorum, Gezmek dolaşmak istiyor olabilir.
    Şanssız bir çocuk. Tam gençlik zamanında korona çıktı başımıza çok farklı planlarım vardı parklarda koşturacaktık her gün fakat şimdi sadece evimizin önünde ihtiyaç gezmesine çıkabiliyoruz
    cakuxo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Malesef ilk 1 yıl ergenlik gibi düşünün bu şekilde olacak bu 1 yıl sürede mümkün olduğunca temel komutları ve eğitimi verin. Daha sonraki yaşamı ve adaptasyonu için nasıl eğitilirse o şekilde yaşayacak bunu unutmayın. Çok zor ama kemirme havlama tuvalet vb gibi durumları bu 1 yaşına kadar verdiniz verdiniz daha sonra çok çok daha zor olur bilginiz olsun. Eğitim konusunda tecrübeniz yoksa youtube üzerinden eğitim komut itaat gibi videoları kolaylıkla bulabilirsiniz.
    Chihuahua cinsi köpek sahibiyim.
    Biz evde 5 kişiyiz maalesef herkesin ağzından farklı şeyler çıkıyor. Ben çok araştırıp, çok okuyorum eğitimi ile ilgili fakat ben uygulasam evde ki diğer 4 kişi uygulamıyor. Bu yüzden süreci daha da zorlaştırıyoruz. Yüksek ihtimal bir eğitmenle görüşeceğim korona sürecini atlattıktan sonra
    Semihs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaklaşık 10 yıldır bi samoyed oğlum var beraber yaşiyoruz En tatlı zamanları öncelikle keyfini çıkarın. Belli bir düzen yaratmalısınız gün içinde belli saatlerde dışarı çıkıp enerjisini atmaya çalışmalısınız. Enerjisini atamadığı için yapıyordur muhtemelen yada gece karanlıkta korktuğu içinde yapıyor, ilgilenilmesini istiyor olabilir. Sizin çoraplarınızdan yada eşyalarınızdan birini yatağının olduğu yere bırakın kokunuzu hissetsin, güvende hisseder daha rahat uyur.
    Ben de bu zamanlarını gerçekten çok seviyorum (kollarımı çiğnemediği zamanlarda) Odamdan durmadan çoraplarımı veya kıyafetlerimi kaçırıp yatağında kemiriyor sadece. Bazen karanlıktan çok korkuyor. Korktuğu zamanlarda yatağıma atlıyor ayak ucumda uyuyor.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gunduz onu disariya cikarttiginizda iyice enerjisini alin. Kosturun. Top falan atin, tutun getirsin, tekrar atin tekrar getirsin. Yoruluncaya kadar. Sonra gece misis misil uyur.
    Bunu yemek yememizden önce yapıyoruz çünkü yemek yerken bizi hiçbir şekilde rahat bırakmıyor. En azından uyusun diye düşünüyoruz ama tam tersi nefes nefese kalsa bile pes etmek yok.
    VEGA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Köpekleri anlamak için bu videoları izlemenizi tavsiye ederim. https://www.youtube.com/user/kralailesitv/videos
    Bir köpeğin mutlu olabilmesi için 10.000 adım atması gerektiğini söylüyor.
    Teşekkür ederim tavsiye için
    NeMerak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle merhaba, 5 aylık bir köpeğin biraz yaramaz olması normaldir fakat sizin de çok şımartmamanız gerekiyor. Şöyle bir söz vardır ağaç yaşken eğilir diye. Küçük yaşlarda eğitimlerine başlamalısınız evde besliyor iseniz. Ev ortamında nasıl davranması gerektiğini öğretmelisiniz. Mesela saldırdığı zaman kızın ve uslu olunca ona ödül verin bir zaman sonra ödülü keserek sözle ödüllendirin. Böylece bu davranışı azaltmış ve bırakmış olacaktır.

    Havlama konusunda ise yeni aldıysanız 1-2 hafta havlaması çok normaldir. Ev ortamına alıştığı zaman sessiz olmayı öğrenecektir. Bu havlamasını azaltmak için yine eğitim önereceğim. Sus komutunu öğretebilirsiniz. Her havladığı zaman dikkatini dağıtarak bu işlemi kolayca yapabilirsiniz. Sus komutunu verdikten sonra ödül mamasını vermeyi unutmayın.

    Havlama konusunda günlük oyunlar oynayın eğlendirin, enerjisini atması gerekiyordur.


    Ben cairn terrier cinsi köpek besliyorum ve sokak köpeklerine çok havlıyor. Hayır komutuyla hem susuyor hem bırakıyor yanıma geliyor. Ödül bu işin en iyi anahtarıdır. Lider her daim sizsinizdir. Liderliği onlara verdiğiniz taktirde olumsuz sonuçlar olur.
    Dediğiniz her şeyi harfiyle uyguladım daha önce fakat çok inatçı her zaman onun istediği olsun istiyor. Biraz karakter olarak da değişik gerçekten. Sus komutunu bir tek elimde sevdiği bir kemik varsa o zaman dinliyor. Küçük zeka oyunları oynamaya çalışıyorum onunla ama yok beni ısırıp elimdeki ödül mamalarını çalmaya çalışıyor. Küçük tatlı bir canavar
  • 19-04-2020, 02:54:50
    #13
    Siz liderliği onun eline vermişsiniz. Biraz daha baskın olun 1-2 hafta (soğuk davranmayın) aradaki farkı anlayacaksınız 1-2 haftadan sonra da devam edin o baskınlığa.
  • 19-04-2020, 02:55:06
    #14
    NeMerak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle merhaba, 5 aylık bir köpeğin biraz yaramaz olması normaldir fakat sizin de çok şımartmamanız gerekiyor. Şöyle bir söz vardır ağaç yaşken eğilir diye. Küçük yaşlarda eğitimlerine başlamalısınız evde besliyor iseniz. Ev ortamında nasıl davranması gerektiğini öğretmelisiniz. Mesela saldırdığı zaman kızın ve uslu olunca ona ödül verin bir zaman sonra ödülü keserek sözle ödüllendirin. Böylece bu davranışı azaltmış ve bırakmış olacaktır.

    Havlama konusunda ise yeni aldıysanız 1-2 hafta havlaması çok normaldir. Ev ortamına alıştığı zaman sessiz olmayı öğrenecektir. Bu havlamasını azaltmak için yine eğitim önereceğim. Sus komutunu öğretebilirsiniz. Her havladığı zaman dikkatini dağıtarak bu işlemi kolayca yapabilirsiniz. Sus komutunu verdikten sonra ödül mamasını vermeyi unutmayın.

    Havlama konusunda günlük oyunlar oynayın eğlendirin, enerjisini atması gerekiyordur.


    Ben cairn terrier cinsi köpek besliyorum ve sokak köpeklerine çok havlıyor. Hayır komutuyla hem susuyor hem bırakıyor yanıma geliyor. Ödül bu işin en iyi anahtarıdır. Lider her daim sizsinizdir. Liderliği onlara verdiğiniz taktirde olumsuz sonuçlar olur.
    Arkadaşın her dediğine katılıyorum. Ortağım kendine Pug cinsi bir köpek aldı. Dükkan'a geldiği için benide kendine çok bağladı. Bir anne gibi seviyordum kılına zarar gelmesini istemiyordum. ellerimi paramparça ediyor(diş çıkardığı için ) Benim ortak biraz sert bakıyordu. kızıyor bağırıyor. yeri geldiğğinde poposunu cimcikliyordu. Canı yanıyordu bağırıyordu. çok kavga ettim onunla. ama cidden böyle yapmak lazım. beni daha çok seviyor ama hiç sözümü dinlemiyor. benden hiç korkmuyor. Ortağımın bir dediğğini iki etmiyor. Herşeyi öğreniyor. Ödül mamasını çok seviyor. .d şimdi 5 6 aylık oldu. Beni görünce sadece oyun oynamak üstüme zıplamak ellerimi ısırmak istiyor. Ortağımı daha çok seviyor. yanından ayrılmıyor. Yani kısaca onun Alfası olduğunuzu ona hisstettirin. ilerde sizi hiç dinlemez.
  • 19-04-2020, 03:18:19
    #15
    Fhm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu süreçte ne yaparsanız yapın atamıyor enerjisini. Ben de yakın zamanda aynı şeyleri yaşadım Fazla dışarda gezdirin yorulsun, ısırdığında da kaçmaya çalışmayın ısırığı canınızı çok acıtmıyorsa hareketsiz durun ısırıp ısırıp sıkılsın kendi bıraksın, ( Benimki acıtacak derecede ısırmıyordu ) oynaması için top gibi oyuncaklar alın onu da her sıkıldığında değiştirmeniz gerekecek. Yiyilebilir oyun kemikleri var, onlarla zaman geçirmesi için onlardan verebilirsiniz. Havlaması da genelde gece dışardan duyduğu sesler olabilir dışarıya çıkarttığınızda direk diplerine ya da ağaç diplerine mesaj bırakıyorsa Dışardaki köpeklerle zaman geçirmesi gereklidir. Kapalı alanda tutuyorsanız gece ses duymaması için bilgisayardan sakin ritmler açıp dinletmenizi tavsiye ederim. Çok büyük ölçüde havlamasını keser bu. Yani en azından benim denediğim ve daha tecrübeli arkadaşlardan o süreçlerde edindiğim tecrübeler bunlar. Umarım faydalı olur.
    Biz hala bıraz dışarıyı yadırgıyoruz ama en azından dışarıya tuvalet yapmaya başladık fakat eve yapmayı kesemedik. Doğruyu yanlışı bir şekil öğretiyoruz fakat bir şey oluyor ve hemen başa sarıyor.
    NeMerak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz liderliği onun eline vermişsiniz. Biraz daha baskın olun 1-2 hafta (soğuk davranmayın) aradaki farkı anlayacaksınız 1-2 haftadan sonra da devam edin o baskınlığa.
    Maalesef biraz öyle oldu. Bu hepimizin ona çok sevgi göstermesinden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Umarım bu süreçleri bir şekilde atlatacağız.
    BAL MEDYA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşın her dediğine katılıyorum. Ortağım kendine Pug cinsi bir köpek aldı. Dükkan'a geldiği için benide kendine çok bağladı. Bir anne gibi seviyordum kılına zarar gelmesini istemiyordum. ellerimi paramparça ediyor(diş çıkardığı için ) Benim ortak biraz sert bakıyordu. kızıyor bağırıyor. yeri geldiğğinde poposunu cimcikliyordu. Canı yanıyordu bağırıyordu. çok kavga ettim onunla. ama cidden böyle yapmak lazım. beni daha çok seviyor ama hiç sözümü dinlemiyor. benden hiç korkmuyor. Ortağımın bir dediğğini iki etmiyor. Herşeyi öğreniyor. Ödül mamasını çok seviyor. .d şimdi 5 6 aylık oldu. Beni görünce sadece oyun oynamak üstüme zıplamak ellerimi ısırmak istiyor. Ortağımı daha çok seviyor. yanından ayrılmıyor. Yani kısaca onun Alfası olduğunuzu ona hisstettirin. ilerde sizi hiç dinlemez.
    Ben de babama hep poposuna vurduğu için çok kızıyor ama bazen de düşünüyorum belki de böyle söz dinlemeye başlayacaktır diye. Yoksa tepemize çıkacak
  • 19-04-2020, 03:45:10
    #16
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Normal hareketler zamanla düzene girecektir. Şu anda o bir bebek tabiki sabah akşam gece oynayacak eğlenecek
  • 19-04-2020, 03:47:58
    #17
    Üyeliği durduruldu
    Onun ısırdığından nolcak, siz de onu ısırın ☺️

    Enerjisi fazla geliyor elbet. Daha çok gezmesi, oyun oynaması gerek ama şu şartlarda zor malesef.
  • 19-04-2020, 03:55:19
    #18
    Takıldığınız veya sormak istediğiniz soruları pm ile her zaman sorabilirsiniz hocam. Her zaman yardımcı olurum ☺