• 01-04-2020, 12:48:59
    #19
    Animasyon öğrencisiyim, birkaç teorik ders hariç tüm çalışmalarımız bilgisayar üzerinden olduğu için teorik dersleri uzaktan eğitimle görüyoruz. Eğer salgın yaza dek biterse yazın hızlandırılmış programla da diğer uygulamalı dersleri göreceğiz.
  • 01-04-2020, 12:50:00
    #20
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bence artık ilerlemesi güç gibi halkımız sokaga cıkmamaya özen gösteriyor gibi, bakalım Allah yardımcımız olsun
    inşallah dediğiniz gibi Olur Hocam. Maalesef Halkımız Özen Göstermiyor. İstanbul'da Beylikdüzün'de ve Of'ta İnsanlar Normal Hayatmış Gibi Yaşıyorlar. Ve Her Gün Akşam Artıyor Sonuçlar. Durumlar Çok Kötü Hocam.

    Allah yardımcımız Olsun...
    • Tozpembe
    bunu beÄŸendi.
    1 kiÅŸi bunu beÄŸendi.
  • 01-04-2020, 14:07:42
    #21
    İtalya'da 20. günde vaka sayısı 2500 dü. Türkiye'de dün 20. günde 2400 tü.
    Yani hastalığın gidişi oldukça endişe verici.
    Henüz sokağa çıkma yasağı kabul edilmiyor ekonomik endişeler ile ama böye artmaya devam ederse günlük ölü sayılarında İtalya' gibi olabiliriz.
  • 01-04-2020, 15:24:43
    #22
    Kimi yazi azalır diyo kimisi azalmaz diyo kimisi belli olmaz diyor.kismet artik hocam
  • 01-04-2020, 16:54:30
    #23
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İtalya'da 20. günde vaka sayısı 2500 dü. Türkiye'de dün 20. günde 2400 tü.
    Yani hastalığın gidişi oldukça endişe verici.
    Henüz sokağa çıkma yasağı kabul edilmiyor ekonomik endişeler ile ama böye artmaya devam ederse günlük ölü sayılarında İtalya' gibi olabiliriz.
    Allah Korusun Hocam



    bilgicinitr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kimi yazi azalır diyo kimisi azalmaz diyo kimisi belli olmaz diyor.kismet artik hocam
    Hakkımızda Hayırlısı Olsun Hocam
  • 01-04-2020, 17:46:09
    #24
    Korona virüs , Çin hariç tüm ülkelerde artış gösterme grafiğinde ilerliyor. Bilim insanlarının en temel önceliği bu artışı durdurabilmek. Bu artışı durdurabilmenin en önemli iki yöntemi var.
    1.) Sokağa çıkma yasağı uygulayarak , şüpheli korona virüs vakalarını bir karantinada toplayarak tedavi altına almak.
    2.) Sokağa çıkma yasağı uygulamıyorsanız , kapasitenin üstünde test yapmak zorundasınız. Dünya sağlık örgütü de bu yüzden "Test test test" diyor.
    Her iki madde de ülkelerin ekonomisi bağımsız olarak etkiliyor.
    Burda önemli olan diğer bir konu ise , bir ülkenin kültürü ,farkındalığı , yaşayış biçimi.
    Örnek vermek gerekirse , Alman halkı disiplini ile ön plana çıkmış bir millet. Uyarı yapıldığında hemen hemen uyguluyorlar. Biz ise , özgürlüğümüze çok düşkün bir milletiz. Bunun yaşlı kesimle veya okumamış kesimle alakası yok , herkes için geçerli. Karşılaştırmayı yaparken kötülemek için asla söylemiyorum , yanlış anlaşılmasın. Özgürlüğüne düşkün insanları gönüllü karantina uygulamasını belli bir zamana kadar tutabilirsiniz. Kaldı ki yaşadığım bölgede son 1 hafta sokaklar bomboştu , iyi bir görüntü vardı. Fakat hava soğuk olmasına rağmen dün ve bugün işler tersine döndü. Sokağa çıkanların sayısı artmaya başladı. Havaların güzelleştiği dönemde gönüllü karantinanın işe yarayacağını düşünmüyorum. Sokaklarda bu sirkülasyon olduğu sürece de artışın devam edeceğini düşünüyorum. Neden derseniz?
    Sağlık Bakanlığının test yapma yöntemi şu;
    Korona testi pozitif çıkan kişiye , en son kimlerle temas ettiği soruluyor ve o kişilere test uygulanıyor. Eğer o kişiler arasında pozitif çıkan kişi varsa o kişinin etrafına test yapılıyor ve böyle böyle genişletiliyor. Buraya kadar sorun yok , sistem güzel işliyor. Fakat gelin görün ki sorunlu olduğu yerler var.
    1.) İlk pozitif vakanın etrafındaki kişi hiçbir semptom olmaması sebebiyle toplum içerisine karışabiliyor. Karantinaya alındıktan sonra iş işten geçmiş oluyor. Çünkü kime bulaştırdığını bulmak imkansız hale geliyor.
    2.) Yine ilk pozitif vakanın etrafındaki kişilerle alakalı , 10 kişiye test yapılıyor diyelim. 9 kişinin testi negatif , 1 kişinin testi pozitif ama hiçbir semptomu yok. Hastaneler de yer işgal etmemesi için evine yollanıyor.Ve 14 gün boyunca evden çıkmaması söyleniyor. İşte bu kişi bilinçsizce davranıp dışarı çıktığı an hiçbir şekilde önüne geçilemez duruma geliyor. Ayrıca negatif çıkan kişiler de, testin verdiği rahatlıkla dışarı çıkabiliyor. Kuluçka döneminde olabileceğini düşünmüyor.
    Şu aşamada vakaların artış göstereceği çok net gözüküyor. Fakat bir anda çok yükseleceğini de düşünmüyorum.Bunun sebebi de süreci Bilim Kurulunun yönetmesi. Umarım en kısa sürede tüm dünya olarak bu beladan kurtuluruz.
  • 01-04-2020, 17:54:18
    #25
    şu an herkes kuluçka döneminde 1 2 haftaya yoğun bir şekilde vaka artışları gözlemlenecek.
  • 01-04-2020, 18:10:14
    #26
    Düşüncelerim:
    Bu yıl eğitim öğretim uzaktan eğitimle devam edecek.
    Bende toplumun en az %70'ine yayılacağını ama doğru tedavi ve yöntemlerle ölümlerin minimizeye indirileceğini düşünüyorum.
    Bu şok etkisini ülkeler 3 yıl, bireyler ise uzun yıllar atlatamayacak çünkü korktuk. Buda iyi niyetli olmayanların işine geldi.
    İçimden yine bir his diyor ki; NATO ve türevi birçok yapılanma dağılacak hatta bir şekilde savaş ortamına kadar gidecek(Rusyaya bak ABD'ye yardım ediyor; İtalyanın sokaklarında vatandaşı kolluyor).
    Çok mu karamsarım?
  • 01-04-2020, 20:24:35
    #27
    Abdlsmt! adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Düşüncelerim:
    Bu yıl eğitim öğretim uzaktan eğitimle devam edecek.
    Bende toplumun en az %70'ine yayılacağını ama doğru tedavi ve yöntemlerle ölümlerin minimizeye indirileceğini düşünüyorum.
    Bu şok etkisini ülkeler 3 yıl, bireyler ise uzun yıllar atlatamayacak çünkü korktuk. Buda iyi niyetli olmayanların işine geldi.
    İçimden yine bir his diyor ki; NATO ve türevi birçok yapılanma dağılacak hatta bir şekilde savaş ortamına kadar gidecek(Rusyaya bak ABD'ye yardım ediyor; İtalyanın sokaklarında vatandaşı kolluyor).
    Çok mu karamsarım?
    Haklısınız Hocam Katılıyorum Dediklerinize. Bence Bu Korona Nereden Baksan 6 7 Ay Daha Kalmaya Devam eder yada Daha uzun Sürebilirde.

    Allah yardımcımız olsun..