• 14-01-2020, 13:24:16
    #10
    delamis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell, Zorlu Holding ve devlet destekli bir proje, projenin CEO'su Gürcan Karakaş ( bir geçmişini okuyun ) ve çalışanlar bir o kadar deneyimli. Sizin bu yazdıklarınız akıllarına gelmemiştir herhalde, mail atalım da hatırlatalım bari. Hatta bunu Tesla, BMW, Hyundai, VW, Kia, Renault vb. firmalara da hatırlatalım belki onlar da unutmuşlardır.

    Dünyada teknoloji o kadar hızlı gelişiyor ki bugün bulunan bir teknolojinin bir sene sonrasına geçirdiği evrim inanılır gibi değil ve dünya sırf enerji yüzünden karışıyor, hatta dünya savaşı çıkacak. Fakat " mekanik motorlu çıkarsaydık ". Anlamıyorum, gerçekten.

    O zaman telefon falan üretirsek ankesörlü üretiriz, daha kolay olur
    Benimkisi sadece kaygı ve bu kadar alt yapıyı 2023'e kadar yapacak adımların nasıl tamamlanacağı yönünde. Kaldı ki mekanik motor teknolojisini küçümsüyorsun bu teknoloji ülkemizde mevcut değil. Kendi motorunu yerli ve milli olarak mühendislerin ile üretmek kolay iş dğeil. Adamlar bu teknolojiyi 100 yıldır geliştiriyor. Ben bunun derdindeyim. Yerli ve milli olmak demek herşeyiyle sana ait olan proje ve parçalardan bilim insanlarından ve mühendislerinden oluşur.
  • 14-01-2020, 13:25:11
    #11
    Yerli mi hani nerede
  • 14-01-2020, 13:25:36
    #12
    AppsTRDesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında anlatmak istediğim mekanik motorlu üretseydik bu kadar alt yapıya gerek kalmadan bir çok şeyde önde başlayabilirdik.
    İçten yanmalı bir motor ile başarılı olmak mümkün değil, o yüzden elektrikli motor tercih edildi.
  • 14-01-2020, 13:26:53
    #13
    AppsTRDesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yerli ve milli olmak demek herşeyiyle sana ait olan proje ve parçalardan bilim insanlarından ve mühendislerinden oluşur.
    Bi bitmediniz, az sonra tasarımını italyanlar yapmış da dersin
  • 14-01-2020, 13:28:09
    #14
    BUYRAK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    amerika petrol için savaşmıyor niyeti ve amacı tamamen farklı menfaatlerde bence daha iyi araştırmalısınız bu konuları petrol rezervi olsaydı benzinli araçların kullanımı bazı ülkelerde yasaklanmazdı amerikada neden tüm istasyonlarda elektirkli şarj yok diye kavga çıkmazdı amerikada petrole zam gelmezdi.
    Amaçlarının altında elbet de yeni dünya düzeni büyük israil vs bir çok proje var lakin benim kastettiğim şey tamamen yerli ve milli teknolojimizin gelişememesi ve bu yöndeki endişelerim. Yani bu aracı zaten yaparsın ama o kadar alt yapıyı bir anda yaygın hale getirmek zor iş. Adamlar 100'lerce yıl araç teknolojisini geçmişten günümüze geliştirdi. Bir anda güzel adım atıyorsun ama bir yanda da eksiklikler fazla ve birikim az. Tek endişem bu yönde...
  • 14-01-2020, 13:28:48
    #15
    Hocam bizim aklımıza bu kadarı geliyorsa onların aklına daha fazlası geliyordur, her şeyi düşünüyorlardır bence. Üstelik yatırım yapanlar, çalışanlar boş adamlar değil şuan bizim bilmediğimiz onların yaptıkları kim bilir kaç sistem daha vardır. Hem yapılacak her şeyi duyurmaları bence mantıklı olmaz forum içinde bile birisi bir siteden para kazanınca çoğu insan aynısını yapmaya başlıyor, elektrikli otomobil gibi büyük bir sektörde de illaki kopyalama çalınma ihtimalleri olabilir. Bütün sorunları çıkış tarihine kadar çözeceklerini düşünüyorum.
  • 14-01-2020, 13:29:16
    #16
    delamis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bi bitmediniz, az sonra tasarımını italyanlar yapmış da dersin
    Ben burda eleştirisel yaklaşmadım sadece konuda endişelerden bahsettim mevzuyu derinlere çekmeye gerek yok...



    dzzalfa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bizim aklımıza bu kadarı geliyorsa onların aklına daha fazlası geliyordur, her şeyi düşünüyorlardır bence. Üstelik yatırım yapanlar, çalışanlar boş adamlar değil şuan bizim bilmediğimiz onların yaptıkları kim bilir kaç sistem daha vardır. Hem yapılacak her şeyi duyurmaları bence mantıklı olmaz forum içinde bile birisi bir siteden para kazanınca çoğu insan aynısını yapmaya başlıyor, elektrikli otomobil gibi büyük bir sektörde de illaki kopyalama çalınma ihtimalleri olabilir. Bütün sorunları çıkış tarihine kadar çözeceklerini düşünüyorum.
    Zaten tek isteğim de bu yönde. Yoksa bu ülkenin elbet de kendi arabası olmasını en çok isteyenlerden biri de benim lakin bu bahsedilen alt yapılar kolay değil. Endişemin odak noktası bu.
  • 14-01-2020, 13:34:24
    #17
    “Mekanik motor yapmalıydık” cümlesinden sonra ciddiyet ile okuyamadım...
  • 14-01-2020, 13:34:58
    #18
    AppsTRDesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben burda eleştirisel yaklaşmadım sadece konuda endişelerden bahsettim mevzuyu derinlere çekmeye gerek yok...





    Zaten tek isteğim de bu yönde. Yoksa bu ülkenin elbet de kendi arabası olmasını en çok isteyenlerden biri de benim lakin bu bahsedilen alt yapılar kolay değil. Endişemin odak noktası bu.
    Zaten çoğu altyapıyı yapan, geliştiren startuplar Türkiye de varmış hocam Hakkı Alkan'ın videosunda kendi söylüyor. Ama medyamız saçma haberler yapmak yerine bu girişimleri haber yapmadığı için bilmiyoruz. İnşallah başarılı bir sonuç alacağız. İçimizi rahat tutalım bence