• 14-01-2020, 13:35:55
    #19
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    AppsTRDesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben burda eleştirisel yaklaşmadım sadece konuda endişelerden bahsettim mevzuyu derinlere çekmeye gerek yok...
    Sevgili kardeşim, tabi ki eleştirilerimiz,kaygılarımız hepimizin var. Fakat senin bahsettiğin mevzular o kadar temel ki. Bunlar düşünülmeden, hesaplanmadan bu işe başlanamaz bile. Bu ülkede bu tip girişimlere ihtiyaç var. Bir adım atılmalı ki gerisi gelsin, buna sadece araba olarak bakmayın.

    Bugün araba, yarın başka bir şey. Bunların konuşuluyor, deneniyor olması bile çok büyük olaylar. Bu işlere bu tarafından bakın, vizyon çok önemli. Bu tarz olaylar ülkelerin vizyonlarını, bakış açılarını değiştirir. Gençlerin ufku açılır, mesela bu mevzu için yeni doğan çocuklar araba üretmeye çalışan, belki de başlayan bir ülkede doğup buna göre bir bakış açısı geliştirir.

    Yani bu mevzu uzar gider, elbette başta da dediğim gibi bir çok belki eleştiri noktası vardır yalnızca bunun için değil bir çok konu için ama önce destek, sonra eleştiri. Sadece eleştiriyle bu işler yürümüyor maalesef.
  • 14-01-2020, 13:36:40
    #20
    dzzalfa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zaten çoğu altyapıyı yapan, geliştiren startuplar Türkiye de varmış hocam Hakkı Alkan'ın videosunda kendi söylüyor. Ama medyamız saçma haberler yapmak yerine bu girişimleri haber yapmadığı için bilmiyoruz. İnşallah başarılı bir sonuç alacağız. İçimizi rahat tutalım bence
    Temennim bu yönde zaten. Fikirlerin yanlış yere çekilmesini istemem
  • 14-01-2020, 13:37:16
    #21
    Çok yanlış düşünüyorsunuz. Size basit bir örnekle açıklayayım.

    Şuanda bir müşterim bana gelip telefon yapmak istediğini sorduğunu varsayalım. OLED panelli xx Ram xx GB depolamaya sahip bir telefon ve son çıkan grafik işlemcisi olsun demem. Çünkü bir ürün geliştirmek istiyor ve seri üretim ilk defa geliştirecek. Bu sıkı pazardaki rekabete katılamaz. Ama eğer dersine iyi çalışırsa sadece telefonunda KATLANIR EKRAN özelliği olması o pazarda %2 var olacağına normal bir modelle %5 varolarak ve bilinirliği kendi reklamı olarak varolabilir.
    Ama kendi en iyi işlemciyi ilk başta üretemez ve 50 yıldır işlemci üreten firmalarla yarışamaz. Haliyle yapması gereken her yerde görülmeyen katlanır ekranı özellik olarak sunmasıdır. Yarışa burdan koşmaya başlarsa firması bir yerlere gelebilir

    Demişsiniz ki içten yanmalı motor üretseydik.
    İçten yanmalı motor üretmek elektrik motoru üretmekten daha teferruatlı bir iş öncelikle bunu söyleyeyim. Petrol biteceğinden dolayı değil bunun yapılmaması demin verdiğim örneklerdeki gibi kameralı bir telefon yapayım diyerek telefon piyasasına apple samsung varken yıllardır bu işleri yaparken 2020 yılında ilk kez telefon çıkarıcam diye aynı özelliklerle daha iyi bir telefon yapıcam diye giremezsiniz. Girerseniz duyulmaz tanınmazsınız o dev ve yıllardır bu işin yapan firmayla rekabete giremezsiniz bile

    Elektrik motoru teknoloji olarak direk tekerden çekiş sistemine sahip. İvmelenme güzel yakıt sorunu yok ve güncel ve dünyada içten yanmalı motor kadar revaçta olmayan teknoloji. Dolayısıyla yarışa doğru yerden katıldık ve üstelik üretilecek araçlar bir çoğumuzun daha önce binmediği güçlerde araçlar olacak.
    Proje maliyeti olarakta bakarsanız düşündüğünüzün aksine içten yanmalı bir motorun arge süreci sanıyorum ki elektrik motoru üretmekten beş kat maliyetlidir en az

    Uzun lafın kısası piyasada tavşanlar kaplumbağalar yarışırken yarışa en baştan başlamamız hep geride kalmamıza neden olurdu. Yarışa ortadan başlamak bazı fırsatlar yakalamak için şanstır

    Sürçü lisan ettiysek affola.
    Şahsi fikirlerimdir.
  • 14-01-2020, 13:42:21
    #22
    Üyeliği durduruldu
    Ortada fabrika yok.
    İtalya'da üretilip getirilen bir araba var.
    TRAJEDİ ÜLKESİ TÜRKİYE
  • 14-01-2020, 13:45:22
    #23
    Webkurum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok yanlış düşünüyorsunuz. Size basit bir örnekle açıklayayım.

    Şuanda bir müşterim bana gelip telefon yapmak istediğini sorduğunu varsayalım. OLED panelli xx Ram xx GB depolamaya sahip bir telefon ve son çıkan grafik işlemcisi olsun demem. Çünkü bir ürün geliştirmek istiyor ve seri üretim ilk defa geliştirecek. Bu sıkı pazardaki rekabete katılamaz. Ama eğer dersine iyi çalışırsa sadece telefonunda KATLANIR EKRAN özelliği olması o pazarda %2 var olacağına normal bir modelle %5 varolarak ve bilinirliği kendi reklamı olarak varolabilir.
    Ama kendi en iyi işlemciyi ilk başta üretemez ve 50 yıldır işlemci üreten firmalarla yarışamaz. Haliyle yapması gereken her yerde görülmeyen katlanır ekranı özellik olarak sunmasıdır. Yarışa burdan koşmaya başlarsa firması bir yerlere gelebilir

    Demişsiniz ki içten yanmalı motor üretseydik.
    İçten yanmalı motor üretmek elektrik motoru üretmekten daha teferruatlı bir iş öncelikle bunu söyleyeyim. Petrol biteceğinden dolayı değil bunun yapılmaması demin verdiğim örneklerdeki gibi kameralı bir telefon yapayım diyerek telefon piyasasına apple samsung varken yıllardır bu işleri yaparken 2020 yılında ilk kez telefon çıkarıcam diye aynı özelliklerle daha iyi bir telefon yapıcam diye giremezsiniz. Girerseniz duyulmaz tanınmazsınız o dev ve yıllardır bu işin yapan firmayla rekabete giremezsiniz bile

    Elektrik motoru teknoloji olarak direk tekerden çekiş sistemine sahip. İvmelenme güzel yakıt sorunu yok ve güncel ve dünyada içten yanmalı motor kadar revaçta olmayan teknoloji. Dolayısıyla yarışa doğru yerden katıldık ve üstelik üretilecek araçlar bir çoğumuzun daha önce binmediği güçlerde araçlar olacak.
    Proje maliyeti olarakta bakarsanız düşündüğünüzün aksine içten yanmalı bir motorun arge süreci sanıyorum ki elektrik motoru üretmekten beş kat maliyetlidir en az

    Uzun lafın kısası piyasada tavşanlar kaplumbağalar yarışırken yarışa en baştan başlamamız hep geride kalmamıza neden olurdu. Yarışa ortadan başlamak bazı fırsatlar yakalamak için şanstır

    Sürçü lisan ettiysek affola.
    Şahsi fikirlerimdir.
    Güzel fikirlerin ve aydınlatıcı görüşlerin için içten teşekkür ederim. Ben olaya biraz kendi açımdan yaklaştım. Herkesin bakış açısı farklı olabilir. Sonuçta tartışmak bunun için var. Siz gibi insanlar ile her zaman tartışma yaparım. Fikirlerin güzel ve anlamlı. Teşekkür ederim.
  • 14-01-2020, 13:50:54
    #24
    AppsTRDesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amaçlarının altında elbet de yeni dünya düzeni büyük israil vs bir çok proje var lakin benim kastettiğim şey tamamen yerli ve milli teknolojimizin gelişememesi ve bu yöndeki endişelerim. Yani bu aracı zaten yaparsın ama o kadar alt yapıyı bir anda yaygın hale getirmek zor iş. Adamlar 100'lerce yıl araç teknolojisini geçmişten günümüze geliştirdi. Bir anda güzel adım atıyorsun ama bir yanda da eksiklikler fazla ve birikim az. Tek endişem bu yönde...
    sıfırdan arabayı icat etmiyoruz onlar yıllarca emek verdiler bu konuma gelmek için çünkü onlar icat ederek geldiler üstüne ne katarız diyerek geldiler fakat bizim bunu yapmamıza gerek yok çünkü her şey belli zaten bu arada hemen başlıyacağız demiyorlar zaten ilk yıl kamu kurumlarına vermelerinin sebebi test etmek bir problem var mı görmek destek verebiliyorlar mı eksik yönleri neler bunları görmek amacıyla önce kamu kurumlarına veriyorlar
  • 14-01-2020, 13:52:27
    #25
    Bu babayiğitlerin ortak özelliği nedir? Uzman oldukları alanlar nedir? Sahiplerinin ortaklarının becerileri nelerdir?
    Araba yapacak deneyimleri varmı?
    Zorlu, turkcell ?? Mesela ne alaka?
    Gurupta yer alan diğer otomotivciler mesela, hiç onların yaptığı araçlara bindinizmi? Kamyonet, minibüs falan?
    Bir Anadolu gurubu var onlarda japon ısuzu destekli.
    Diğer gıruptaki kişilerde birilerinin hemşerileri.
    Siyasi bir göz boyama , oyalama, projesi olarak görüyorum.
    Olaki ortaya seri üretim bir araba çıktı, merak etmeyin forumda kimse alamaz,bindirrler üzerine kazığı.
  • 14-01-2020, 13:55:09
    #26
    serhat_akan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu babayiğitlerin ortak özelliği nedir? Uzman oldukları alanlar nedir? Sahiplerinin ortaklarının becerileri nelerdir?
    Araba yapacak deneyimleri varmı?
    Zorlu, turkcell ?? Mesela ne alaka?
    Gurupta yer alan diğer otomotivciler mesela, hiç onların yaptığı araçlara bindinizmi? Kamyonet, minibüs falan?
    Bir Anadolu gurubu var onlarda japon ısuzu destekli.
    Diğer gıruptaki kişilerde birilerinin hemşerileri.
    Siyasi bir göz boyama , oyalama, projesi olarak görüyorum.
    Olaki ortaya seri üretim bir araba çıktı, merak etmeyin forumda kimse alamaz,bindirrler üzerine kazığı.
    Bu da ayrı bir tartışma konusu
  • 14-01-2020, 14:03:30
    #27
    Şuan 175 bin kişi talepte bulunmuş, Türkiye odalar ve borsalar birliği yönetiyor bunu.
    40 bin tl önden toplanacakmış.
    Bu işin piri Türkiyede tek kişi tanırım oda Jet Fadıl
    İşin içinde oda oldaydı para yatırırdım.