Webkurum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Çok yanlış düşünüyorsunuz. Size basit bir örnekle açıklayayım.

Şuanda bir müşterim bana gelip telefon yapmak istediğini sorduğunu varsayalım. OLED panelli xx Ram xx GB depolamaya sahip bir telefon ve son çıkan grafik işlemcisi olsun demem. Çünkü bir ürün geliştirmek istiyor ve seri üretim ilk defa geliştirecek. Bu sıkı pazardaki rekabete katılamaz. Ama eğer dersine iyi çalışırsa sadece telefonunda KATLANIR EKRAN özelliği olması o pazarda %2 var olacağına normal bir modelle %5 varolarak ve bilinirliği kendi reklamı olarak varolabilir.
Ama kendi en iyi işlemciyi ilk başta üretemez ve 50 yıldır işlemci üreten firmalarla yarışamaz. Haliyle yapması gereken her yerde görülmeyen katlanır ekranı özellik olarak sunmasıdır. Yarışa burdan koşmaya başlarsa firması bir yerlere gelebilir

Demişsiniz ki içten yanmalı motor üretseydik.
İçten yanmalı motor üretmek elektrik motoru üretmekten daha teferruatlı bir iş öncelikle bunu söyleyeyim. Petrol biteceğinden dolayı değil bunun yapılmaması demin verdiğim örneklerdeki gibi kameralı bir telefon yapayım diyerek telefon piyasasına apple samsung varken yıllardır bu işleri yaparken 2020 yılında ilk kez telefon çıkarıcam diye aynı özelliklerle daha iyi bir telefon yapıcam diye giremezsiniz. Girerseniz duyulmaz tanınmazsınız o dev ve yıllardır bu işin yapan firmayla rekabete giremezsiniz bile

Elektrik motoru teknoloji olarak direk tekerden çekiş sistemine sahip. İvmelenme güzel yakıt sorunu yok ve güncel ve dünyada içten yanmalı motor kadar revaçta olmayan teknoloji. Dolayısıyla yarışa doğru yerden katıldık ve üstelik üretilecek araçlar bir çoğumuzun daha önce binmediği güçlerde araçlar olacak.
Proje maliyeti olarakta bakarsanız düşündüğünüzün aksine içten yanmalı bir motorun arge süreci sanıyorum ki elektrik motoru üretmekten beş kat maliyetlidir en az

Uzun lafın kısası piyasada tavşanlar kaplumbağalar yarışırken yarışa en baştan başlamamız hep geride kalmamıza neden olurdu. Yarışa ortadan başlamak bazı fırsatlar yakalamak için şanstır

Sürçü lisan ettiysek affola.
Şahsi fikirlerimdir.
Güzel fikirlerin ve aydınlatıcı görüşlerin için içten teşekkür ederim. Ben olaya biraz kendi açımdan yaklaştım. Herkesin bakış açısı farklı olabilir. Sonuçta tartışmak bunun için var. Siz gibi insanlar ile her zaman tartışma yaparım. Fikirlerin güzel ve anlamlı. Teşekkür ederim.