• 09-01-2020, 23:00:17
    #10
    CeptenHaber adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorucu meslek 2 sene cafe işlettim aksi kendini beğenmiş müşterilerle sürekli diyalogtasın. Her işin zorluğu var tabiki fakat garsonluk ayrı zor Müşteriyle uğraşıyosun şefle uğraşıyosun müdür yardımcısıyla uğraşıyosun müdürle uğraşıyosun birde patron sürekli cafedeyse onunla uğraşıyorsun.. Sigortanı mutlaka yaptır yapmak zorundalar. Cafeyle ilgili herşeyi sorabilirsin

    Ülkede bazen şöyle durumlar varya bir çay aldıklarında garsonuda satın aldıklarını düşünüyorlar 19 yaşındayım müşterilere hanımefendi beyefendi diyemi hitap etmeliyim hala hesap yapıyorum.
  • 09-01-2020, 23:01:03
    #11
    Garsonluğu nerede yaptığınıza bağlı değişen şartlı bir meslek diyelim.
  • 09-01-2020, 23:02:39
    #12
    SAMATO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ülkede bazen şöyle durumlar varya bir çay aldıklarında garsonuda satın aldıklarını düşünüyorlar 19 yaşındayım müşterilere hanımefendi beyefendi diyemi hitap etmeliyim hala hesap yapıyorum.
    Bu yaptığın bölgeyle alakalı müdürnle alakalı bir durum.Disiplin varsa mutlaka beyefendi hanımefendi geçerli yoksa abi abla diye gidiyor. Bahsettiğin müşteri tipiyle okadar çok karşılaşacaksınki. Ben işletmeci olduğum halde tiksinmeye başlamıştım o tür insanlardan. İşini iyi yaptığın sürece senden kralı yoktur.
  • 09-01-2020, 23:04:09
    #13
    SAMATO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bazen iş yerlerine başvururken şunu düşünüyorum acaba bunlar çok kazanıyorlarmıda sigortalı falan çalıştırıyorlar hep bunu düşünmüyor değilim bu yüzden iş yerlerine başvururken çekiniyorum genelde ondan
    başvurcağım kafede maç gecesi çok toplanan oluyor nargilesi olmayan alkolü olmayan sade bir kafe.
    Hiç çekinme, Devletin yasası gereği haftalık 40 saat ve üzeri çalışıyorsan bu çalışma sürekliyse aylık olarak sigortanı yapmak zorundadır iş yerleri. Senin bireysel olarak ödeyeceğin diyelim bağkur 882 TL'yse iş veren iş yeri işlettiği için ona sigortanı yaptırtması direk 882tl olarak yansımıyor. Seni çalıştırdığı için daha düşük meblada ödüyor sigortanı, çok kazanıyorlar mı olayına gelince o yerine göre işe başlayınca senin anlayabileceğin bir durum günlük hasılattan, kiradadan hesaplayabileceğin bir durum.
  • 09-01-2020, 23:15:32
    #14
    bdemiraki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç çekinme, Devletin yasası gereği haftalık 40 saat ve üzeri çalışıyorsan bu çalışma sürekliyse aylık olarak sigortanı yapmak zorundadır iş yerleri. Senin bireysel olarak ödeyeceğin diyelim bağkur 882 TL'yse iş veren iş yeri işlettiği için ona sigortanı yaptırtması direk 882tl olarak yansımıyor. Seni çalıştırdığı için daha düşük meblada ödüyor sigortanı, çok kazanıyorlar mı olayına gelince o yerine göre işe başlayınca senin anlayabileceğin bir durum günlük hasılattan, kiradadan hesaplayabileceğin bir durum.
    dediğin gibi hocam hiç çekinmeden direkt gidip başvuru yapıcam sigortayı hatırlatırım konuşurken
  • 09-01-2020, 23:24:10
    #15
    Çalış dostum.
    Çalışmadan olmuyor, meslek sahibi olmak istiyorsan tanıdık bir dükkanda kendini geliştirebilirsin.
    Ben orta 1 de hafta sonları da olsa bir restorant da çalışmaya başladım. Denizden kovaya su doldurup yerleri paspas yapardık.
    Sabah 9 dan akşam kaç ta kapanırsa... Bu şekilde 5-7 sene arasında çalıştım.hafta sonu ve ya boş zamanlarda ama bu yaşlarda git meslek öğren.
    Git kaynak yap,kaynak ustası ol.
    Ben 27 yaşında meslek öğrendim. Öğrenmenin yaşı yok. Güzel bir şekilde meslek öğrenirsin ona göre paranı alırsın. Adam akıllı kurumsal firmaya girersin kafan rahat olur. Ama mesleğini yap. Türkiye de okumak da olmuyor, meslek yoksa açsın. Aç değilde mesleğin olmayan iş yaparsın.
  • 09-01-2020, 23:40:39
    #16
    chnyrdkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çalış dostum.
    Çalışmadan olmuyor, meslek sahibi olmak istiyorsan tanıdık bir dükkanda kendini geliştirebilirsin.
    Ben orta 1 de hafta sonları da olsa bir restorant da çalışmaya başladım. Denizden kovaya su doldurup yerleri paspas yapardık.
    Sabah 9 dan akşam kaç ta kapanırsa... Bu şekilde 5-7 sene arasında çalıştım.hafta sonu ve ya boş zamanlarda ama bu yaşlarda git meslek öğren.
    Git kaynak yap,kaynak ustası ol.
    Ben 27 yaşında meslek öğrendim. Öğrenmenin yaşı yok. Güzel bir şekilde meslek öğrenirsin ona göre paranı alırsın. Adam akıllı kurumsal firmaya girersin kafan rahat olur. Ama mesleğini yap. Türkiye de okumak da olmuyor, meslek yoksa açsın. Aç değilde mesleğin olmayan iş yaparsın.

    Tesekkur ederim hocam bende biraz para biriktirip bilgisayar alip kendi işimi kurucağim youtube, yayincilik, free lance olurda kpss ye girip zabit katipliğine dönücem.
  • 10-01-2020, 00:16:13
    #17
    bilgicinitr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zorluklardan bahsetmissiniz iyi hosta.Hayatta kolay bir is yok ki.
    Var valla hocam. 3 sene falan yaptım. Çok kolay geldiği için bıraktım, muazzam da şartlar vardı. Tek sıkıntısı hata falan yaptığında bizzat Bakan falan arıyor saydırıyordu. Onun dışında iyiydi
  • 10-01-2020, 00:28:50
    #18
    Üyeliği durduruldu
    Ekmek parası kazanılan her iş güzeldir. Garsonluk mesleği yaparak arabasını ve evini alan gördüm. Ankara da urfalı kebapcıda calısan bir abimiz ki bu bir örnek sadece bunun harici daha da var tanıdıgım bence sigortan var ise paranıda alıyorsan çalışılır.