• 18-12-2019, 14:26:27
    #28
    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerçekten insanlar bi tuhaf, ben şikayetin ş sini duyunca aklıma o kişinin evi ailesi çocukları neyim geliyor, şikayet et şikayet et diye feryat figan edenler, yarın o adam kendini yakınca, ailecek intihar edince, acımış numarası yapacak aynı kişiler.
    Konu sahibi arkadaşa geçmiş olsun..Kimsenin hakkı yok başkasının canı ile kumar oynamaya..


    https://youtu.be/O7EgRbP6v3Q
  • 18-12-2019, 14:35:38
    #29
    Abi uykun var ise baktın olmuyor devretsene neyi zorluyorsun.
  • 18-12-2019, 14:39:44
    #30
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanlık hali anlık birşey bu. Niye hemen şikayet ederim onu yaparım bunu yaparım yorumları var. Hiç mi araba kullanmadınız.
    Gerçekten ben de konuya bu tür yorumu bulmaya geldim, garanti vardır diye. Yani empati yapmaktan tahtalı köye gidicez hala kendimizi başkasının yerine koyuyoruz. Ben arabamda birisi bile varken 130'u bile geçmem...

    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerçekten insanlar bi tuhaf, ben şikayetin ş sini duyunca aklıma o kişinin evi ailesi çocukları neyim geliyor, şikayet et şikayet et diye feryat figan edenler, yarın o adam kendini yakınca, ailecek intihar edince, acımış numarası yapacak aynı kişiler.
    Ok abi, o evine ekmek götürsün diye konuyu açan kardeşimiz dahil 50'e yakın kişi ölsün mü?

    İşinden atılır daha önce de böyle bir durum yaşanmışsa, işsizlik maaşı alır hepimizin bu hayatta belli dönem aldığı gibi sonra inşallah aklı başına gelir de, insanların hayatlarını tehlikeye atmadan işini layığıyla yapar. Evine parasını getirir çocuklarını okutur intihar etmez. İşini layığıyla yapmıyorsa da, şu anda işsiz olan ve parasızlıktan intihar edebilecek başka birisi daha güvenli sürerek işi alır parasını kazanır.
  • 18-12-2019, 14:53:44
    #31
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki sen anan baban kardeşin çoluğun çocuğun uyuyan bir şoför yüzünden öldüğünde o şoförün ailesini evini çocuklarını düşünecek misin? Bu adamı şikayet etmezseniz bu adamın ileride ölümüne neden olacağı her insanın vebaline ortaksınızdır. Suçluyu ihbar etmeyen ileride o suçlunun yaratacağı her mağduriyetin ortağı olur. Empati ve ince düşünce güzel bir şeydir doğru insanla empati yaptığınız sürece. Direksiyon başında uyuyan bir trafik canavadından mazlum çıkaracaksınız neredeyse.
    Her insan biraz mazlumdur. Herkes hayatında bazen hatalar yapar. Doktorlar dahi insan canıyla oynarken hata yapabiliyorlar.
    Suçluyu ihbar etmezsiniz derken sanki tecavüzcü sapıktan bahseder gibi yazıyorsunuz. Adam kaza yapmış zaten, arabada hasar var, şirket bunu görünce gerekli yaptırımı zaten yapacaktır.
    Ha bir iki kişi de biz kaza yaptık diye arar ona da eyvallah ama tüm otobüs adamın hayatını bitirmek için oynarsa orda acırım.
    Bu adam uçak pilotu değil, desen ki uçak pilotu milyar maaş alıyor, muhtemelen asgari ücret alıyor ailesine zor bakıyor. Akşam eve gidince tüm hayatını bırakıp fişi çekip sabah açma düğmesine basıp işe giden bir insan değil. Eşiyle kavga etmiş olabilir, çocuğu hastanalmış onu acile götürmüş olabilir, başka bir dert yaşamış olabilir. Bir sürü varyasyon var.

    Ayrıca 40-50 kişi yaşıyor dikkat vs deniyor, benim bir akrabam ve tüm ailesi trafik kazasında öldü. 18 yaşında kızı da öldü, karısı da öldü kendi de öldü.
    Bu adam karısına kızına 40-50 tane tanımadığı insandan daha mı az değer veriyordu, bilerek mi öldü? Kime kimi şikayet etmeliydim? Cenazede akrabayı gömmeyin, körmü uyusaydı kızla eşi gömün o çürüsün mü demeliydim?
    Hayat bu.

    Ha yine şikayet eden eder, sonuçta 40 kişilik otobüs illa şikayet eden birileri çıkar.

    Benim kader anlayışım var, ben kazara, istemeden, dünyanın akışıyla olmuş şeyleri şikayet etmem.

    Ben 10 milyar maaş alıp hastayı it yerine koymayan doktoru, mesaide bilgisayarda pişti oynayıp hastalarla ilgilenmeyen hemşireyi, hayvan doldurur gibi otobüse insan doldurup kucak kucağa gidin diyen şöforü, köle gibi işçiyi kullanan işvereni, hak yiyen iççiyi, hak yiyen insanı şikayet ederim.
    Kaza, adı üstüne.



    Luklesin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Ok abi, o evine ekmek götürsün diye konuyu açan kardeşimiz dahil 50'e yakın kişi ölsün mü?

    İşinden atılır daha önce de böyle bir durum yaşanmışsa, işsizlik maaşı alır hepimizin bu hayatta belli dönem aldığı gibi sonra inşallah aklı başına gelir de, insanların hayatlarını tehlikeye atmadan işini layığıyla yapar. Evine parasını getirir çocuklarını okutur intihar etmez. İşini layığıyla yapmıyorsa da, şu anda işsiz olan ve parasızlıktan intihar edebilecek başka birisi daha güvenli sürerek işi alır parasını kazanır.
    Bak ne güzel olası senaryoları yazıyorsun, bende sana olası bir senaryo söyleyeyim, ülkede çoğunluk konuşur, haklı değil çok sesi çıkan kazanır.
    Senin senaryona göre işçi eğer daha önce benzer şey yaptıysa atılır.
    Benim senaryoma göre onlarca şikayetten korkan işveren adamı direk atar.
    Senin senaryona göre işsizlik maaşı o adama aklı başına gelene kadar yeter, bana kalırsa yetmez.

    Bunların bir sürü ihtimali var.
    Ben her iki taraf için de en iyisi olmasını isterim, ama ne iş yapıyorsun bilmem, örnek vereyim, dün bir konu açıldı, şuan bak yine görürsün, bir garson bebek sandalyesine çarpıyor, direk saldırıp dövmeye başlıyor müşteri, kim haklı? Kim haksız?
    Oda kaza buda kaza.
  • 18-12-2019, 15:05:40
    #32
    Luklesin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerçekten ben de konuya bu tür yorumu bulmaya geldim, garanti vardır diye. Yani empati yapmaktan tahtalı köye gidicez hala kendimizi başkasının yerine koyuyoruz. Ben arabamda birisi bile varken 130'u bile geçmem...



    Ok abi, o evine ekmek götürsün diye konuyu açan kardeşimiz dahil 50'e yakın kişi ölsün mü?

    İşinden atılır daha önce de böyle bir durum yaşanmışsa, işsizlik maaşı alır hepimizin bu hayatta belli dönem aldığı gibi sonra inşallah aklı başına gelir de, insanların hayatlarını tehlikeye atmadan işini layığıyla yapar. Evine parasını getirir çocuklarını okutur intihar etmez. İşini layığıyla yapmıyorsa da, şu anda işsiz olan ve parasızlıktan intihar edebilecek başka birisi daha güvenli sürerek işi alır parasını kazanır.
    Benim babam 50 senedir araba kullanıyor hiç mi kaza yapmadı. Körü körün uykusuz yola da çıkmış olabilir işte bilmeden böyle yorum yapmanız doğru mu. Ben 22 saat hiç durmadan araba kullanmışlığım var hiç uykum gelmez ama diğer koltuğa geçtiğimin saniyesi uyuyorum araba tutuyor beni. Şimdi empati kurmadan olmuyor ki arabada değildik başkasının gözüyle olayı yorumluyoruz şoförü tanımam etmem bahsi geçen firmayı da tanımam kaza başa gelir öyle ya da böyle fakat az olumlu yaklaşın olaya. Şikayet ettiniz adamı işten kovdurdunuz çözüm olacak mı.
  • 18-12-2019, 15:29:39
    #33
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamamen yanlış. Şoför çok çalıştırılıyorsa onun hakkını arayacak adam yolcu değildir. Şoförler örgütlensinler, sendika kursunlar, şirketlere karşı mücadele etsinler. Bir şoför yolda uyuyorsa bunun tek nedeni vardır dinlenmesi gereken zamanda dinlenmemiştir. Bu şoförler 3-5 saatte bir değişmiyorlar mı? Boşa çıkan şoför gidip yatmazsa, uyumazsa yolda uyur elbette. Para için, iş için, ekmek için insanların hayatını tehlikeye atmak normal değilidir. Şoförler benim iş hakkım için mücadele ediyor mu ki yolcular şoförün çalışma koşulları için mücadele versinler. Bunun hiç bir haklı açıkmalası ve özrü olamaz. Uyku bastırdı mı, diğer şoförden rica edersin. Ama diğer şoför de ben 4 saat kullanırken sen neden uyumadın dinlenmedin der diye çağırmamıştır. Devlet neden 2 şoför zorunluluğu getiriyor biri sürerken diğeri uyusun dinlensin diye.





    Peki sen anan baban kardeşin çoluğun çocuğun uyuyan bir şoför yüzünden öldüğünde o şoförün ailesini evini çocuklarını düşünecek misin? Bu adamı şikayet etmezseniz bu adamın ileride ölümüne neden olacağı her insanın vebaline ortaksınızdır. Suçluyu ihbar etmeyen ileride o suçlunun yaratacağı her mağduriyetin ortağı olur. Empati ve ince düşünce güzel bir şeydir doğru insanla empati yaptığınız sürece. Direksiyon başında uyuyan bir trafik canavadından mazlum çıkaracaksınız neredeyse.

    Ya siz yazdığımı tam okumadınız ya da anlamak istemiyorsunuz dicek bişey yok yazdığımı tam okuyun öyle cevaplayın 12 senedir sektörde oldugum için bildiklerimi anlatıyorum
  • 18-12-2019, 15:34:47
    #34
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Geçmiş olsun hocam kimsede bir şey yoktur inşallah
  • 18-12-2019, 16:16:27
    #35
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim babam 50 senedir araba kullanıyor hiç mi kaza yapmadı. Körü körün uykusuz yola da çıkmış olabilir işte bilmeden böyle yorum yapmanız doğru mu. Ben 22 saat hiç durmadan araba kullanmışlığım var hiç uykum gelmez ama diğer koltuğa geçtiğimin saniyesi uyuyorum araba tutuyor beni. Şimdi empati kurmadan olmuyor ki arabada değildik başkasının gözüyle olayı yorumluyoruz şoförü tanımam etmem bahsi geçen firmayı da tanımam kaza başa gelir öyle ya da böyle fakat az olumlu yaklaşın olaya. Şikayet ettiniz adamı işten kovdurdunuz çözüm olacak mı.

    Hocam seni severim bilirsin. Ama 22 saat araba kullanmana da karşı çıkarım. Empati falan yapamam maalesef. Sen 22 saat araba kullanarak kendi canını ve başkalarının canını tehlikeye atıyorsun. Bu hoşgörü gösterilecek bir durum değil. Buna hoşgörü gösterilirse hem seni kaybedebiliriz hem de insanlar bedelini hayatları ile öderler. Bir şoförün tölere edilebilecek hataları vardır tölere edilemeyecek hataları vardır. Adamın karısı ile sorunu vardır işe geç gelir otobüs geç kalkar. Bu hoşgörülebilinir. Ama kusura bakma yolda uyumaya hoşgörü olmaz. Uykusuzsa o kadar insanın canını tehlikeye atma pahasına yola çıkmayacak.

    Kaza ve kader farklı bir şeydir. Baban da kaza yapmış olabilir sen de. Herkes kaza yapmış olabilir. Ama kaza ihmalden kaynaklanıyorsa ya da ortada bir ihmal varsa cezası ve bedeli ödenmelidir. Yoksa her kaza birilerinin görevini yerine getirmemesi, gerekli tedbirleri almaması yüzünden gerçekleşiyor. Bunlara insanlık hali diyerek geçemezsiniz. Bu adam şoförlük yapıyor evine ekmek parası götürüyor denilemez. Doktor yanlış teşhis koyduğu için adam öldüğünde ne diyeceğiz? İnsanlık hali mi?

    Başka bir konuda şoföre empati yapabilirim. Mesela bir viraja yağ dökülmüştür otobüs kayar insanlar ölür, kaza derim. Ama uyuyan şoförün, karısı, çocuğu, hayatı beni hiç ilgilendirmez. İnsan hayatı üzerinden iş yapan mesleklerle empati olmaz. O zaman genç adam 100 km hızla yayaya çarptığında da ne diyeceğiz? Aslında babasının suçu bu yaşta altına spor araba almamalıydı mı diyeceğiz? İşini kaybetmesi yetmez, ticari taşıma belgesi src iptal edilmeli. Ve kendine insanların canlarını tehlikeye atmayacağı bir meslek bulmalı.
  • 18-12-2019, 16:22:14
    #36
    Tabi şikayet edilecek, ülkede cezasız şikayetsiz düzelen bir hata gösterin. Kaç kişinin canı emanet şöföre eğer şirketin suçuysa zaten şikayet sonrası şöförün kendini savunma şansı olacak ozaman çıkar ortaya kaç saattir araç kullandığı suçun kimde olduğu. Sırf insandır hata yapar dediğimiz için şirketler böyle at koşturuyor