• 16-12-2019, 05:09:11
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Selamlar herkese, bir konuda yardıma ihtiyacım var bilgisi olan yardım edebilir mi?
    E-Devlet üzerinden tecil süreme baktım,
    AŞAĞIDA KİMLİĞİ YAZILI YÜKÜMLÜNÜN ÖĞRENCİLİĞİ DEVAM ETTİĞİ TAKDİRDE 31/12/2022 TARİHİNE KADAR ASKERLİK İLE İLİŞİĞİ YOKTUR. ÖĞRENCİLİĞİ SONA ERDİĞİ TAKDİRDE, 2 AY İÇERİSİNDE EN YAKIN ASKERLİK ŞUBESİNE MÜRACAAT ETMESİ GEREKMEKTEDİR.

    gibi bir yazı var ama AÖF sadece bir kez kayıt yaptırırken para ödedim, başka ödemedim, kayıt yenilemedim. Bu durumda ne yapmam gerek bir sıkıntı çıkar mı?
  • 16-12-2019, 05:16:03
    #2
    şöyle bir sıkıntı çıkar;

    Mayıs 2012 de hala kendimi tecilli sanıp askerlik şubesine gittim. Şubede ki bayanda bana tecilli olduğumu söyledi. Tecili bozarsam beni ne zaman askere yollarsınız diye sordum. Ağustos ayında dediler.. Tamam bozunda o zaman tecili ağustos ayında giderim ben dedim... Tamam dediler. Bir kaç evrak imzalattılar, bir kaç masa gezdim şubede.. Ama bu işlemler 40 dakika felan sürdü.. En sonunda adamın biri geldi dedi ki sen tecilli değilmişsin sistemde hata var seni tecilli görüyor. Sen asker kaçağısın. Elime verdiler kağıdı 3 gün sonrasına askerim..

    Size de böyle bir şey olabilir.. O yüzden e devlete değil AOF'e bakınız. Kaydınız silinmiyor ancak her yarım dönemde bir yenilenmezseniz öğrenciliğiniz düşüyor diye biliyorum..
  • 16-12-2019, 05:20:48
    #3
    Üyeliği durduruldu
    HbY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şöyle bir sıkıntı çıkar;

    Mayıs 2012 de hala kendimi tecilli sanıp askerlik şubesine gittim. Şubede ki bayanda bana tecilli olduğumu söyledi. Tecili bozarsam beni ne zaman askere yollarsınız diye sordum. Ağustos ayında dediler.. Tamam bozunda o zaman tecili ağustos ayında giderim ben dedim... Tamam dediler. Bir kaç evrak imzalattılar, bir kaç masa gezdim şubede.. Ama bu işlemler 40 dakika felan sürdü.. En sonunda adamın biri geldi dedi ki sen tecilli değilmişsin sistemde hata var seni tecilli görüyor. Sen asker kaçağısın. Elime verdiler kağıdı 3 gün sonrasına askerim..

    Size de böyle bir şey olabilir.. O yüzden e devlete değil AOF'e bakınız. Kaydınız silinmiyor ancak her yarım dönemde bir yenilenmezseniz öğrenciliğiniz düşüyor diye biliyorum..
    Cevabınız için teşekkürler, hocam lise bitince ilk iş askerlik şubesine gittim 31/12/2020 tarihine kadar tecil yaptırdım, daha sonra aöf kaydı yaptım. Elimde tecil kağıdı var şubeden aldığım o işe yarar mı
  • 16-12-2019, 05:44:37
    #4
    evet işgüzar birine denk gelirseniz manuel hesaplayıp yoklama kaçağı olduğunuzu söyleyebilir. burada önemli olan husus şu, aöf öğrenciliğinizi dondurdu mu (ücret yatırmadığınız zaman belli bir süre dondurur.) yoksa dondurmadı mı. eğer dondurduysa ve üzerinden 2 ay geçtiyse yoklama kaçağısınız.

    edevlette öğrenci durum belgesi sorgulaması kısmına girersen eğer: PASİF ÖĞRENCİLER (KAYIT YENİLEMEMİŞ)

    gibi bir ibare çıkacaktır. aktif ise aktif yazacaktır. pasif ise ve üzerinden 2 ay geçtiyse pasiflik durumunun yoklama kaçağı olmuş oluyorsun ister istemez.
  • 16-12-2019, 06:00:25
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Gwindor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet işgüzar birine denk gelirseniz manuel hesaplayıp yoklama kaçağı olduğunuzu söyleyebilir. burada önemli olan husus şu, aöf öğrenciliğinizi dondurdu mu (ücret yatırmadığınız zaman belli bir süre dondurur.) yoksa dondurmadı mı. eğer dondurduysa ve üzerinden 2 ay geçtiyse yoklama kaçağısınız.

    edevlette öğrenci durum belgesi sorgulaması kısmına girersen eğer: PASİF ÖĞRENCİLER (KAYIT YENİLEMEMİŞ)

    gibi bir ibare çıkacaktır. aktif ise aktif yazacaktır. pasif ise ve üzerinden 2 ay geçtiyse pasiflik durumunun yoklama kaçağı olmuş oluyorsun ister istemez.
    Hocam elimde lise bitince aldığım kağıt var 31/12/2020 tarihine kadar ilişiği yoktur diye bu işe yarar mı peki
  • 16-12-2019, 06:04:44
    #6
    Zerura adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam elimde lise bitince aldığım kağıt var 31/12/2020 tarihine kadar ilişiği yoktur diye bu işe yarar mı peki
    yaramaz. çünkü ondan sonra üniversiteye kayıt oluyorsun ve bu sefer seni üniversite tecil ediyor. yani son tecil belgen ne ise geçerli olan odur.

    o sebeple edevletten öğrenci durum belgene dediğim yerden bak.pasif yazıyorsa muhtemelen yoklama kaçağı olmuşsundur.

    şöyle bir imkanın olabilir, aöf şubesine gidip kayıt sildirirsen +2 sene üniversite terk veya mezunların aldığı tecil hakkından faydalanabilirsin. ben öyle yapmıştım 10 yıl önce hala vardır herhalde. bunları sorarak yap tabii gerek askerlik şubene gerek, aöf şubene. değişiklikler olabiliyor yıldan yıla.
  • 16-12-2019, 06:04:48
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    aöf kaydını silerse, asker kaçağı olursun. ben gazide yüksek lisans yaparken 2 dönem üst üste kayıt yapılmadığı vakit öğrenci kaydını silip tecil bozma belgesini askerlik şubesine gönderiyorlardı.
    öğrenci işlerini arayıp benim kaydım duruyor mu? önümüzdeki dönem kayıt yenileyebilir miyim diye bir sormanda fayda var.
  • 16-12-2019, 06:17:49
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Zerura adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam elimde lise bitince aldığım kağıt var 31/12/2020 tarihine kadar ilişiği yoktur diye bu işe yarar mı peki
    İşinize yaramaz, zaten olası bir kontrol de sistem üzerinden kontrol ediyorlar.

    Ayrıca elinizde ki kağıt üzerinde, durumunuzda bir değişiklik olduğunda bildirmeniz gerektiği yazıyor.

    Eğer ki AÖF kayıt yenilemediğinizi askerlik şubesine bildirmese bile(ki hemen bildiriyor) yine de sıkıntı.

    Ee ne olacak derseniz, duyduğum bilgilere göre hiç bir sıkıntı olmuyormuş, otelde kalırsanız sabah polis oda'ya geliyormuş kağıt imzalatıyormuş sadece.

    2-3 ay kadar özel bir nedenden ötürü tecil sorunu yaşadığımda araştırmıştım.
  • 16-12-2019, 06:19:41
    #9
    Üyeliği durduruldu
    EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşinize yaramaz, zaten olası bir kontrol de sistem üzerinden kontrol ediyorlar.

    Ayrıca elinizde ki kağıt üzerinde, durumunuzda bir değişiklik olduğunda bildirmeniz gerektiği yazıyor.

    Eğer ki AÖF kayıt yenilemediğinizi askerlik şubesine bildirmese bile(ki hemen bildiriyor) yine de sıkıntı.

    Ee ne olacak derseniz, duyduğum bilgilere göre hiç bir sıkıntı olmuyormuş, otelde kalırsanız sabah polis oda'ya geliyormuş kağıt imzalatıyormuş sadece.

    2-3 ay kadar özel bir nedenden ötürü tecil sorunu yaşadığımda araştırmıştım.
    Teşekkürler hocam, işin garip tarafı hergün bekçi tarafından kimliğimi bakılıyor, 2-3 ayda bir otelde kalırım hiç sorun yaşamadım