• 14-10-2019, 19:42:54
    #1
    Merhaba arkadaşlar
    Kirada oturuyoruz evliyim.Kira kontratı daha bitmedi
    Kiracı olduğumuz eve ev sahibi duvara satılık yazısı asmış


    Satılık yazısı asmaya hakkı var mı? ( biz kiracı olarak otuturken)

    Eve bakmak isteyene evi gösterme zorunluluğumuz var mı? (malum eşim oluyor yalnız evde ben gündüzleri işteyim)

    yardımcı olurlarsa sevinirim
  • 14-10-2019, 19:44:58
    #2
    Suç hocam ev şuan elinizde belgeniz varken sizindir. O belgede ki süre bitmeden herhangi bir işlem söz konusu dahi olamaz. Mahremiyet açısından da böyle evi gösterme zorunluluğun yoktur.
  • 14-10-2019, 19:48:39
    #3
    Öyle birşey söz konusu bile olamaz hocam. Kira kontratınız henüz bitmedi ise cam'a yapışkan bile yapıştıramaz
  • 14-10-2019, 19:48:45
    #4
    Kiracı evin içindeyken satabilir, şuanda arkadaşımın oturduğu ev satıldı alan kişi oturmaya devam edebilirsin dedi. Tabela vb konularda fikrim yok arkadaşların eve öyle birşey asmamıştı çünkü yasak diye biliyorum, evde sen oturuyorsun herşeyi sende, el altından satmış paraya sıkışık diye. Ama yeni ev sahibinizde olsa evi alan kişi kontratıda devralıyor yani senin 9 ay daha oturma hakkın varsa bildiğim kadarıyla çıkaramaz. Ama kiracı varken o şekilde bir hareket dediğin gibi yanlış, malum evi almak isteyen kişi tabi görmek ister içeri girip. Zor durumlar. Allah tez zamanda ev sahibi yapar senide inşallah kurtulursun
  • 14-10-2019, 19:49:50
    #5
    Çok büyük tazminat hakkınız var.
  • 14-10-2019, 19:54:30
    #6
    Platin üye
    Merhabalar , eğer sözleşmeli yani (kontrat) yapılarak kiracı olduysanız ve her şey yasal ilerliyor ise ev sahibi sizi kontrat süresi bitmeden evden çıkaramaz , hatta sizin izniniz olmadan ev sahibi dahil eve giremez. O ev belirtilen süre boyunca sizin kişisel yaşam alanınız olarak tahsil edilmiş sayılır.
    1- Ev sahibi sizden onay almadan kiralığa yada satılığa çıkaramaz. (Sizden onay alır ve kontrat süresince evi satın alan kişi kabul ederse oturmanızı ve anlaşırsanız bu ayrı) Uzlaşmalar dışında yapamaz hocam.
    2- Ev sahibi sizin rızanı olmadan evin hiç bir yerine tabela veya cam bölgelerine yazı yazdıramaz.
    3- Ev sahibi siz yokken eve giremez veya sizin kişisel alanınıza birini sokamaz.
    4- Ev sahibi sizin rızanız olmadan ev mülkiyetinde hiç bir değişiklik sağlayamaz. Kontrat çift taraflıdır ve ev sahibi ekstra bir şey ekletme yapmadıysa yaptığı suça giriyor.
    Ve eğer gelir vergisi kesimi sağlamıyor ise direk noter kanaati ile bilir kişi ihtarı çektirebilirsiniz. Bizim bir arkadaşımız'da sorun yaşamıştı.
  • 14-10-2019, 19:59:25
    #8
    MertBirden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar , eğer sözleşmeli yani (kontrat) yapılarak kiracı olduysanız ve her şey yasal ilerliyor ise ev sahibi sizi kontrat süresi bitmeden evden çıkaramaz , hatta sizin izniniz olmadan ev sahibi dahil eve giremez. O ev belirtilen süre boyunca sizin kişisel yaşam alanınız olarak tahsil edilmiş sayılır.
    1- Ev sahibi sizden onay almadan kiralığa yada satılığa çıkaramaz. (Sizden onay alır ve kontrat süresince evi satın alan kişi kabul ederse oturmanızı ve anlaşırsanız bu ayrı) Uzlaşmalar dışında yapamaz hocam.
    2- Ev sahibi sizin rızanı olmadan evin hiç bir yerine tabela veya cam bölgelerine yazı yazdıramaz.
    3- Ev sahibi siz yokken eve giremez veya sizin kişisel alanınıza birini sokamaz.
    4- Ev sahibi sizin rızanız olmadan ev mülkiyetinde hiç bir değişiklik sağlayamaz. Kontrat çift taraflıdır ve ev sahibi ekstra bir şey ekletme yapmadıysa yaptığı suça giriyor.
    Ve eğer gelir vergisi kesimi sağlamıyor ise direk noter kanaati ile bilir kişi ihtarı çektirebilirsiniz. Bizim bir arkadaşımız'da sorun yaşamıştı.
    Hocam 1. madde için diyorum çok yapan var bunu, kaç kişi mahkemelik oldu çatır çatır satıyorlar ya normalde kiracı var içinde adam diyor ben evi sattım paraya ihtiyacım var alanla anlaşsın. Yeminle hiçbirşeyde yapılmadı kaç kişi sıkıntı çekti bulunduğumuz yerde. Tam bi avukatla konuşmak lazım çünkü ülkemizde adamın hayatını tehdit edersin 5 sene yatarsın ama gidip bıçaklarsan 6 ay ceza sonra hop denetimli dışardasın.... (şuanda oturduğumuz Türkiyedeki evide biz içinde kiracı varken satın aldık, ev sahibine 1 sene kira ödememiş valla çatır çatır aldık )
  • 14-10-2019, 20:03:29
    #9
    Platin üye
    GodLessTurtLe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 1. madde için diyorum çok yapan var bunu, kaç kişi mahkemelik oldu çatır çatır satıyorlar ya normalde kiracı var içinde adam diyor ben evi sattım paraya ihtiyacım var alanla anlaşsın. Yeminle hiçbirşeyde yapılmadı kaç kişi sıkıntı çekti bulunduğumuz yerde. Tam bi avukatla konuşmak lazım çünkü ülkemizde adamın hayatını tehdit edersin 5 sene yatarsın ama gidip bıçaklarsan 6 ay ceza sonra hop denetimli dışardasın.... (şuanda oturduğumuz Türkiyedeki evide biz içinde kiracı varken satın aldık, ev sahibine 1 sene kira ödememiş valla çatır çatır aldık )
    Hocam insanlarımız yasal süreçlerin zorluğuna aldanıp haklarını tam aramadığı için yapıyorlar bu kadar rahat. Aslında çok ciddi bir suçtur kontratı o şekilde fes edip ben evi sattım hadi görüşürüz diyemez.