• 26-08-2019, 14:30:36
    #28
    EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2011 Yılının 9. ayında altının onsu 1900 USD seviyelerine çıktı.

    Kısa sürede 1500 USD seviyesine daha sonra da 1093 USD seviyelerine kadar geriledi.

    2011 yılında altın yatırımı yapıp, ne de olsam yükselir diyenler, paralarının yaklaşık olarak %50'sini kaybetti.

    Zamanında; Sizin gibi düşünerek, altın düşmez diye 1900 USD den altın alan, yada yatırımcılarına altın aldıran kişiler 8 yıldır altın yükselsin de zararı kapatalım diye bekliyor, ve hala ons 1900 USD seviyelerine çıkmadı.

    Grafik yalan söylemez

    İyi çalışmalar


    teşekkürler aydınlatıcı oldu
  • 26-08-2019, 14:36:19
    #29
    öncelikle yatırım tavsiyesi değil yazacaklarım ama altın birikimi yapacaksanız kesinlikle gram altın alın çünkü çeyrek altında işçilik vardır ve yüklü yatırımlarda ciddi zararlar edebilirsiniz bozarken. gram altında bu durum yoktur alış ve satış arası maksimum kuruşlar oynar.
  • 26-08-2019, 14:50:10
    #30
    İstanbul'a Kapalı Çarşı'ya gitmeniz zor olmayacaksa, işlenmemiş gram altın. Sıfıra yakın zarar. Boncuk gibi tartıp verirler, al-sat zararı etmezsiniz
  • 26-08-2019, 14:58:57
    #31
    Gram altın alabilirsiniz. Çeyrek altında zaten 1,75 gr altına tekabül ediyor diye biliyorum.
  • 26-08-2019, 15:39:26
    #32
    gram
  • 26-08-2019, 16:40:53
    #33
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2011 Yılının 9. ayında altının onsu 1900 USD seviyelerine çıktı.

    Kısa sürede 1500 USD seviyesine daha sonra da 1093 USD seviyelerine kadar geriledi.

    2011 yılında altın yatırımı yapıp, ne de olsam yükselir diyenler, paralarının yaklaşık olarak %50'sini kaybetti.

    Zamanında; Sizin gibi düşünerek, altın düşmez diye 1900 USD den altın alan, yada yatırımcılarına altın aldıran kişiler 8 yıldır altın yükselsin de zararı kapatalım diye bekliyor, ve hala ons 1900 USD seviyelerine çıkmadı.

    Grafik yalan söylemez

    İyi çalışmalar

    Yaptığınız yorum kısmen yanlış. Altının ons fiyatı dolar endekslidir.
    Fakat gram altın ons altın ve dolar endekslidir.

    1 gram altın TL cinsinden hesaplanmak istendiğinde = Altının ons fiyatı x usd-try kuru / 31.1 hesabı yapılır.

    Dolayısıyla 8 yıldır gram altında olan bir kişi parasını yaklaşık bayaaaa bi katladı.

    İsterseniz gram altın - TL grafiğine bakabilirsiniz.

    @Sosyalabi7;
  • 26-08-2019, 19:24:19
    #34
    Üyeliği durduruldu
    brkylmz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bankadan altın hesabı açıp orada biriktirin.

    çeyrek alırsan, seneye bozdurayım desen eski tarihti yeni tarihti diye 3-5 lira keserler, ugrastıgın da yanına kar kalır.
    Bankalarda makas farkı çok yüksek 13 lira farkla piyasanın üstünde alış satış var nerdeyse
  • 27-08-2019, 00:01:16
    #35
    Gram altın 6 yılın zirvesinde hocam şuan, nakite TL olarak bakıyorsan kesinlikle girme. Dolar-Euro gir çık yapabilirsin riskli olsada kar getirebilir.
    Uzun vadeli paranı TL olarak tutma değer kaybı büyük yaşarsın farketmesen bile 1 yıl sonraki enflasyonun etkisini alım gücün etkiler ama bunu yine farketmezsin büyük ihtimal o yüzden, uzun vadeli paranı bianda çekmen gerekmeyecekse Altında tut, oda gram olsun.
  • 27-08-2019, 00:01:34
    #36
    ikobi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bankalarda makas farkı çok yüksek 13 lira farkla piyasanın üstünde alış satış var nerdeyse
    Milyem farkindan kaynaklanmasin o?