2011 Yılının 9. ayında altının onsu 1900 USD seviyelerine çıktı.
Kısa sürede 1500 USD seviyesine daha sonra da 1093 USD seviyelerine kadar geriledi.
2011 yılında altın yatırımı yapıp, ne de olsam yükselir diyenler, paralarının yaklaşık olarak %50'sini kaybetti.
Zamanında; Sizin gibi düşünerek, altın düşmez diye 1900 USD den altın alan, yada yatırımcılarına altın aldıran kişiler
8 yıldır altın yükselsin de zararı kapatalım diye bekliyor, ve hala ons 1900 USD seviyelerine çıkmadı.
Grafik yalan söylemez
İyi çalışmalar
Yaptığınız yorum kısmen yanlış. Altının ons fiyatı dolar endekslidir.
Fakat gram altın ons altın ve dolar endekslidir.
1 gram altın TL cinsinden hesaplanmak istendiğinde = Altının ons fiyatı x usd-try kuru / 31.1 hesabı yapılır.
Dolayısıyla 8 yıldır gram altında olan bir kişi parasını yaklaşık bayaaaa bi katladı.
İsterseniz gram altın - TL grafiğine bakabilirsiniz.
@Sosyalabi7;