• 22-08-2019, 12:49:54
    #19
    Evlat, Yüce Yaratıcımızın bizlere verdiği en büyük nimetlerden biridir. Kişi bunu bilerek yaşarsa çocuk ona nimet olur, bu bilinçle yaşamazsa zillet olur!
    Evladınız sağ salim dünyaya geldiği zaman, onu o karanlık meskende 9 ay bir hortum aracılığı ile yaşatan Rabbinize evvela hamd edin.
    Etrafınızdaki arkadaş, akraba, eş dost kim varsa gücünüz ölçüsünde sevindirin (Tatlı almak, durumu kötü bir fakiri doyurmak sadaka niyetine geçer)

    İlk çocuğun üstüne anne ve baba çok titrer, her şeyden sakınır. Eşiniz üzerinde çok baskıcı ve evhamlı olmayın. Annenin sezileri kuvvetlidir, bazen "acaba hastaneye mi götürsek" dediğinde "sen de amma abartıyorsun" demeyin, üşengeçlik etmeyin. Ben afedersiniz kakası yeşil diye korkup hastaneye çocuk getireni gördüm. Ama dalga geçmek yerine doktor çok güzel bir üslupla açıklama yaptı ve geri döndüler.

    Bunlara ilkinde acemilik dersiniz ama ikinci çocuk için anneye çok güzel deneyim kazandırır.

    Bir diğer önemli husus: Artık ailenize bir fert daha katıldı, akşama kadar çocukla uğraşan, bir gün öncesinin gecesinde uykusuz kalan ve bazen de haliyle asabi bulabileceğiniz bir eş olacak. Yeni bir çocuk, yeni bir sorumluluk, bilmedikleri şeyler, uykusuzluk, emzirme, yemek yapmak, akşama bir de koca kahrı çekmek derken eşinize karşı en anlayışlı olmanız gereken günler geçireceksiniz.
    Ben de işten geldiğimde bazen eşimi anlayamazdım, lakin şuan iki çocuk büyütünce artık hatalarımı görebiliyorum. Yoksa yarın çocuk olunca sevinmek ya da farklı bir tutum içine girmek için fikir almak en kolayı, lakin öğrenmek istediğiniz süreçle alakalı ise bunlara dikkat edin.

    Yeni doğan çocuk zart zurt öpülmez, kendi anneniz bile olsa eşiniz buna söylenince tavır takınmayın. Bağışıklık sistemi gelişmemiş bir çocuk sürekli yüzüne doğru eğilip nefes verilmez, öpülmez. Dışardan geliyorlar, Allah bilir nereleri ellemişler, sonra da direk içeri geçip çocuğu ya öperler ya ellerinden tutup göya şirinlik yaparlar. İlk dönemler dikkatli olun.

    Eşinize ev işlerinde yardım edin! En zoru bu değil mi Hani maçoyuz,goduk mu deviririz ya.. Oysa eşine yardım eden bir Peygamber'in ümmetiyiz, unutuyoruz... Ondan anlamam bundan anlamam demeyin. Eşinize nefes alacak zaman bırakın. Hiçbirşeyden anlamıyorsanız sofranızdaki tabağı kaldırın, çocuğun gazını hanımınız öğretsin siz çıkarın, yapabiliyorsanız evde sadece siz varken altını değiştirmeyi öğrenin. Anne hastalanabilir, ya da acil bir durum olabilir.

    Velhasıl, baba olmak "bundan sonra artık daha duyarlı olmak" demek.. Rabbim hayırlısıyla büyütmenizi nasib eylesin..
  • 22-08-2019, 12:55:10
    #20
    Her ay düzenli olarak tavsiyem çoçuğunuz için şimdiden birikim yapın

    %35 Altın ( Gram altın hesabı veyahut fiziki altın )*
    %35 Bitcoin ( Copay cüzdan ile anne ve baba ortak cüzdanı)*
    %10 Euro ( Euro Mevduat Hesabı )*
    %10 YAPI KREDİ PORTFÖY YABANCI TEKNOLOJİ SEKTÖRÜ HİSSE SENEDİ FONU ( YAY )**
    %10 AK PORTFÖY AMERİKA YABANCI HİSSE SENEDİ FONU (AFA )**

    *Uzun vade 5 Yıl , 10 Yıl , 20 Yıl için performans sağlar
    *Fonlar 1 Yıl , 3 Yıl , 5 Yıl için performans sağlar


    Yapılması tavsiye olunan süre : 18 sene / 20 Sene
  • 22-08-2019, 13:06:12
    #21
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bol bol uyuyun

    Aşılarını ve doktor kontrollerini sakın aksatmayın. Doktorun tavsiyelerine göre çocuğunuzu yetiştirin. Büyükler ömürlerinde en fazla 15-20 çocuk görürken tıp dünyası her yıl milyonlarca cocuğun doğumuna şahit oluyor. Doktorlara güvenin.

    İlk 6 ay anne sütü haricinde su bile vermeyin. (Gerekli durumlarda doktor sizi yönlendirir)

    Kıyafetleri zamanı geldikçe alın. 3,5 aylık oğlum var, boyu bir anda uzadı 9-12 ay kıyafetleri giyiyor.

    Annesine yardım edin, emzirmek hariç her şeyin nasıl yapıldığını öğrenin. Kıyafetlerinin yerini öğrenin. Bebeği yıkarken siz tutun.

    Gelecek için yatırım yapın, aylık 100 de olur 1000 de olur 10 da olur.
  • 22-08-2019, 13:08:18
    #22
    imgvia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah analı babalı büyütsün inşallah 😊 Hayırlı olsun. Bugün çok güldüğüm bir resmi de şuraya ekleyeyim sizin ki kız mı erkek mi bilmiyorum ama 😅
    Çok doğru bir tespit

    ikiz kızlarım var Allah ömürlerini hayırlı etsin (cümlemizin) baba deyip sarılıyor ya ömrümü versem yetmez.

    Bir de bana bak. Babam istanbula gelirdi 1 hafta sonra haberim olurdu, nerde? ablamda o derece
  • 22-08-2019, 13:09:44
    #23
    Allah simdiden hayirli ugurlu etsin hocam tez zamanda kavusursunuz insallah. Bende daha dun 2. Cocugumu kucagima aldim. Eger buyuk evladiniz varsa kiskanclik hat safhada oluyor. Daha bugun annesine benim buyuk bana neden canim annem demiyorsun da ona diyorsun dedi. 😊
  • 22-08-2019, 13:16:08
    #24
    Oh maşaAllah Allah analı babalı büyütmeyi ve sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin Hocam.
    Anadolu yakasındasınız sanırım, hangi hastaneyi tercih ettiniz?
  • 22-08-2019, 13:28:49
    #25
    Heyecana gerek yok uykusuz gecelere hazirla kendini
  • 22-08-2019, 13:48:10
    #26
    ayyldz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğumhane de anneler 1 babalar 9 doğuruyor hocam
    Ben 2 kez yaşadım, allah herkese nasip etsin bu duyguyu )) Umarım sağlık ile kucağınıza alırsınız.
    Çok güzel Allah bize de nasip eder inşallah. İnşallah iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

    onurkaplan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 sene önce bende yaşamıştım

    asıl heycan şimdi değil doğum esnasında kapıda beklerken olacak

    sonra hemşire bebeği giydirmek için alıp getirdiğin de kaplan bebek diye çağırmıştı soyadını söylerken oradaki heycan ve mutluluk anlatılamaz.

    sana tavsiyem bol bol bez stokla bu hafta aldığın bez bir sonraki hafta iki katı oluyor.
    Bebek bezi aldım birkaç tane 1-2-3 numara var elimde 2şer adet. Daha fazla alıcam ama birden elimde kalır diye almıyorum. Kapıda bekleme olmaz inşallah hocam çünkü doğuma gireceğim. Bayılmam umarım.

    suleymankasap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim Rabbim yardımcınız olsun

    Yeni baba olan biri olarak tecrubelerimi aktarayım

    1- Öncelikle Bez stok yap Eko paket kovala
    2-Gaz sorunu için bebişi omuz hızanda tutarak sırtını ovalayarak yavas yavas avuc ıcın ıle tıpışla
    3- Yengeye dikkat et kendi kendine aglama krizleri tutar ( Ben ne cektim )
    4- idrar konusunda ise cok sıcak olmayacak bir su ile yada zeytın yagı ile poposuna pansuman yap her yerine geğil,
    Yinede bir şey sormak istersen yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiği kadar
    Altın değerinde bu tecrübeler. Bebek bezleri hazır şimdiden daha da stoklucam kullanım durumuna göre.

    exceLLency adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Etraftan hediyeler gelecektir.gereksiz giyim eşyasına yüklenmeyin.
    Bez durumu için şunu söyleyeyim çocuk hızlı büyüdüğü için fazla stok yapmanız anlamsız oluyor.yedekli gidin bedeni oturduğunda zaten durumu anlayacaksınız fazla fazla alırsınız.
    Eşinize heyecan yaptırmayın.
    Anın keyfini çıkarın.mutluluktan oturup ağlama olasılığınız var aklınızda olsun
    çok güzel bir duygu hocam sanırım ağlarım. Çok fazla bez stoğum yok zaten. Heyecanı bir yenersem çok daha iyi olacak zaten.

    chnyrdkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı olsun hocam Allah CC analı babalı büyütmeyi nasip etsin
    Allah razı olsun hocam sağolun.

    mhmtgncdl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah analı babalı büyütsün
    Allah razı olsun hocam sağolun.

    ~Aykut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bezle ıslak mendil al
    Bez ve ıslak mendili aldım hocam. Teşekkürler

    merner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı evlat nasip olsun.

    Verebileceğim tek tavsiye, doğuma girin ve imkanınız mevcutsa bir doğum fotoğrafçısı kesin olsun yanınızda. İkisi de paha biçilemez.
    İşyerinde bir arkadaşım bu işle uğraşıyor doğum öncesi fotoğraflarımızı çekti. Yarında nasipse Doğum fotoğraflarımızı çekecek. Teşekkürler bende öyle düşünüyorum.

    ibocum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Süleyman abi kitabını yazmış
    Evet güzel tecrübeler.

    suleymankasap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fazla kafasını karıştımıyayım dedim hele diş konusu gelsin görecem ben onu
    Diş konusunun baya bir sıkıntı olduğunu duymuştum hocam.

    bir_tebessum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evlat, Yüce Yaratıcımızın bizlere verdiği en büyük nimetlerden biridir. Kişi bunu bilerek yaşarsa çocuk ona nimet olur, bu bilinçle yaşamazsa zillet olur!
    Evladınız sağ salim dünyaya geldiği zaman, onu o karanlık meskende 9 ay bir hortum aracılığı ile yaşatan Rabbinize evvela hamd edin.
    Etrafınızdaki arkadaş, akraba, eş dost kim varsa gücünüz ölçüsünde sevindirin (Tatlı almak, durumu kötü bir fakiri doyurmak sadaka niyetine geçer)

    İlk çocuğun üstüne anne ve baba çok titrer, her şeyden sakınır. Eşiniz üzerinde çok baskıcı ve evhamlı olmayın. Annenin sezileri kuvvetlidir, bazen "acaba hastaneye mi götürsek" dediğinde "sen de amma abartıyorsun" demeyin, üşengeçlik etmeyin. Ben afedersiniz kakası yeşil diye korkup hastaneye çocuk getireni gördüm. Ama dalga geçmek yerine doktor çok güzel bir üslupla açıklama yaptı ve geri döndüler.

    Bunlara ilkinde acemilik dersiniz ama ikinci çocuk için anneye çok güzel deneyim kazandırır.

    Bir diğer önemli husus: Artık ailenize bir fert daha katıldı, akşama kadar çocukla uğraşan, bir gün öncesinin gecesinde uykusuz kalan ve bazen de haliyle asabi bulabileceğiniz bir eş olacak. Yeni bir çocuk, yeni bir sorumluluk, bilmedikleri şeyler, uykusuzluk, emzirme, yemek yapmak, akşama bir de koca kahrı çekmek derken eşinize karşı en anlayışlı olmanız gereken günler geçireceksiniz.
    Ben de işten geldiğimde bazen eşimi anlayamazdım, lakin şuan iki çocuk büyütünce artık hatalarımı görebiliyorum. Yoksa yarın çocuk olunca sevinmek ya da farklı bir tutum içine girmek için fikir almak en kolayı, lakin öğrenmek istediğiniz süreçle alakalı ise bunlara dikkat edin.

    Yeni doğan çocuk zart zurt öpülmez, kendi anneniz bile olsa eşiniz buna söylenince tavır takınmayın. Bağışıklık sistemi gelişmemiş bir çocuk sürekli yüzüne doğru eğilip nefes verilmez, öpülmez. Dışardan geliyorlar, Allah bilir nereleri ellemişler, sonra da direk içeri geçip çocuğu ya öperler ya ellerinden tutup göya şirinlik yaparlar. İlk dönemler dikkatli olun.

    Eşinize ev işlerinde yardım edin! En zoru bu değil mi Hani maçoyuz,goduk mu deviririz ya.. Oysa eşine yardım eden bir Peygamber'in ümmetiyiz, unutuyoruz... Ondan anlamam bundan anlamam demeyin. Eşinize nefes alacak zaman bırakın. Hiçbirşeyden anlamıyorsanız sofranızdaki tabağı kaldırın, çocuğun gazını hanımınız öğretsin siz çıkarın, yapabiliyorsanız evde sadece siz varken altını değiştirmeyi öğrenin. Anne hastalanabilir, ya da acil bir durum olabilir.

    Velhasıl, baba olmak "bundan sonra artık daha duyarlı olmak" demek.. Rabbim hayırlısıyla büyütmenizi nasib eylesin..
    Hocam gerçekten çok güzel yazmışsınız. Elinize sağlık çok teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için önerilerinizi dikkate alacağım. Çok sağolun.

    mesutcandemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her ay düzenli olarak tavsiyem çoçuğunuz için şimdiden birikim yapın

    %35 Altın ( Gram altın hesabı veyahut fiziki altın )*
    %35 Bitcoin ( Copay cüzdan ile anne ve baba ortak cüzdanı)*
    %10 Euro ( Euro Mevduat Hesabı )*
    %10 YAPI KREDİ PORTFÖY YABANCI TEKNOLOJİ SEKTÖRÜ HİSSE SENEDİ FONU ( YAY )**
    %10 AK PORTFÖY AMERİKA YABANCI HİSSE SENEDİ FONU (AFA )**

    *Uzun vade 5 Yıl , 10 Yıl , 20 Yıl için performans sağlar
    *Fonlar 1 Yıl , 3 Yıl , 5 Yıl için performans sağlar


    Yapılması tavsiye olunan süre : 18 sene / 20 Sene
    Doğmadan başladım hocam yatırım yapmaya. Elimden geldiğince fazlalaştırmaya çalışıyorum. Geçen bir konuda açmıştım bunla alakalı.

    tuzzluk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bol bol uyuyun

    Aşılarını ve doktor kontrollerini sakın aksatmayın. Doktorun tavsiyelerine göre çocuğunuzu yetiştirin. Büyükler ömürlerinde en fazla 15-20 çocuk görürken tıp dünyası her yıl milyonlarca cocuğun doğumuna şahit oluyor. Doktorlara güvenin.

    İlk 6 ay anne sütü haricinde su bile vermeyin. (Gerekli durumlarda doktor sizi yönlendirir)

    Kıyafetleri zamanı geldikçe alın. 3,5 aylık oğlum var, boyu bir anda uzadı 9-12 ay kıyafetleri giyiyor.

    Annesine yardım edin, emzirmek hariç her şeyin nasıl yapıldığını öğrenin. Kıyafetlerinin yerini öğrenin. Bebeği yıkarken siz tutun.

    Gelecek için yatırım yapın, aylık 100 de olur 1000 de olur 10 da olur.
    Tüm aşılarını yaptırmam zorunlu mu yani yaptımasamda oluyor mu ? Para vs değil konu. Kıyafet oldukça büyük aldık. Oğlumla yapacağım tüm herşeyden keyif alacağımı düşünüyorum. O yüzden o konuda sıkıntı yok Allah'ın izniyle.

    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok doğru bir tespit

    ikiz kızlarım var Allah ömürlerini hayırlı etsin (cümlemizin) baba deyip sarılıyor ya ömrümü versem yetmez.

    Bir de bana bak. Babam istanbula gelirdi 1 hafta sonra haberim olurdu, nerde? ablamda o derece
    Allah bağışlasın hocam. Bizde o günleri görürüz inşallah ya çok güzel bir duygu

    ytkeskin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah simdiden hayirli ugurlu etsin hocam tez zamanda kavusursunuz insallah. Bende daha dun 2. Cocugumu kucagima aldim. Eger buyuk evladiniz varsa kiskanclik hat safhada oluyor. Daha bugun annesine benim buyuk bana neden canim annem demiyorsun da ona diyorsun dedi. 😊
    İnşallah hocam saatleri sayıyorum vallahi. Evet 2. çocuk kıskanç olur diyorlar. Ama bir süre sonra alışıyorlarmış.

    Abdlsmt! adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Oh maşaAllah Allah analı babalı büyütmeyi ve sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin Hocam.
    Anadolu yakasındasınız sanırım, hangi hastaneyi tercih ettiniz?
    Amin hocam Allah razı olsun. Evet Anadolu yakası Kartal'dayım. Kartal Avicenna Umut Hastanesi Fatih Birol'u tercih ettik.

    bilgicinitr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Heyecana gerek yok uykusuz gecelere hazirla kendini
    Uykusuz gecelerden dolayı sorun yok hocam. Sağlıklı olsunda Heyecanı bir türlü durduramıyorum.
  • 22-08-2019, 13:49:58
    #27
    Üyeliği durduruldu
    R10 ın yeni babası sayılırım, daha 1 ay oldu sanırım kızımızı kucağımıza sağlıklı bir şekilde aldık çok şükür, Allah sana da hayırlı bir evlat nasip etsin inşallah 🤗 normal doğumsa kapıda bekleme süren biraz uzar, öyle bakar durursun kapıdan birisi çıksa da doğum gerçekleşti bir sorun yok dese diye bakar durursun biz gece 3 de gitmiştik, öğlen 11 de doğum gerçekleşti, 3 e kadar zaten uyumadık, bi de öğlen 11 e kadar bekledik, bende sorun yoktu ama normal doğum gerçekten çok zormuş onu anladık.

    Doğumdan sonra bir sıkıntın olursa bana WhatsApp dan yaz, 1 ayda çok şey yaşadık, çok panik olduk bari siz aynı şeyleri yaşamayın