• 19-08-2019, 13:49:02
    #46
    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vikipedi PayPal çekilmeleri her ne kadar siyasi meseleler olsa da çözülmesi taraftarıyım, zira kurunun yanında yaşın da yandığını düşünüyorum.

    Ama netflix konusunda hiçbir şekilde savunucu değilim. Eğer netflix paylaştığı içeriklerdeki Türk aile ve toplumuna aykırı yayınları sadece Türkiye topraklarında sansurletmeyi kabul etmek yerine, bu içerikleri vermiyorsam bende gidiyorum diyorsa açık ve net 'sizin ahlakınıza başlarım ben size zaten s.x alkol kumar göstermek istiyorum güzel diziler izleyeceksen git başka yerden izle' demekten başka bir şey ifade etmez.
    Mantıklı düşünün. Eğer netflix icerisindeki birkaç başlıkla maddelenmis içeriğin engellenmesine karşı o ülkeyi tamamen bırakmayı göze alıyorsa ya içeriklerinin tümünde o maddelere aykırı şeyler vardır yada o ülkeye izletmek istediği şey odur, onu veremeyince tepki gösterir.

    Sizin bugün bir TV kanalınız olsa, 24 saatlik yayın akışında 1 saatlik bir dizinize sansür gelse ve siz 'ben kanalı kapatiyorum' der misiniz. Eğer bunu diyorsanız bu işte mutlaka bir bit yeniği vardir.

    Onun haricinde bir de konuda bazı arkadaşlar netflixin kalkma ihtimalinin zarar olduğunu söylemiş. Maddi olarak netflixin devlete herhangi bir kar getirisi var mı yok mu bilemiyorum. Eğer varsa kalkmasındaki tek zarar bu karın gitmesi olacaktır, aksi takdirde dizi film izleyemedik diye halka hiçbir zarar gelmez aksine üretkenlik için zaman kalır. İsrailde dizi yok. Adamlar dizi yok diye Türk dizisi izliyor ( Birkac tıka bakar araştırmak) ... Ve dünyayı yöneten birçok güç onlardan çıkıyor.

    Birde birçok arkadaş diyor ki o dizilerden çocukların cinsiyeti değişmez. Ya hocam gözünüzü seveyim, ülkede tiktok diye bir uygulama çıkıyor abazasi delisi acaip şeyler yapıp atıyor, ülkede YouTube çıkıyor birisi ipin ucunu çekiyor çoluk çocuk 5 yaşında ben YouTuber olucam diye binbir şekle giriyor. Cocuklarin gelişiminde bu tür şeyler rol oynar yapmayın Allahinizi seviyorsanız, biz çizgi filmlerle buyuduk ve bu çizgi filmler bizim gelişimi izde rol oynadı. Bize yıllarca fabl tarzı filmler ilettiler, tavşanlar ördekler bilmemneler, merhametli olduk, hayvanseveriz.
    Dünyanın bir ucunda açlıkla baş başa çocuklar böcek yemek zorunda kalıyor onun hayata bakışıyla seninki bir mı. O aç kalsa seni bile yer çünkü öyle yetişmiş.
    Su ülkemizde bile bir güneydoğu çocuğuyla bir İstanbul Ankara çocuğu bir mı ya. Geçen çocuk pitbula kedi yedirdi de muhabire 'ben seni öldürsem acimam kediye mi aciycam' dedi. Bu çocukların böyle olması aile ve suandaki dizilerden kaynaklı.
    Kendinizle celismeyin lütfen nasıl ki tvdeki mafya dizileri insanları kötü etkiliyorsa bu diziler de etkiliyor.
    Ben iki gay gördüm gay olmadım diyorsunuz da 5-6 yaşındaki çocuk musunuz siz? Çocuk bunları görecek merak edecek, aaa erkek erkeğe birbirlerini seviyorlar falan diyecek içten içe kişilik değişecek. Bir insanı insan yapan geçmisidir. Kimse 20-30 yaşında doğmuyor. Bugün kim olduğunuzu bu yaşınıza kadar yaşadıklarınız belirliyor. Dediğim gibi kusura bakmayın eğer netflix 2 tane dizisi sansür yiyecek diye ülkeden çekiliyorsa yolu açık olsun. İlla izlemek isteyen de bir yolunu bulur zaten.

    Son olarak, haber kaynağı sözcü, bu tarz kaynaklar karıncayı deve göstermeyi çok sever, muhtemelen gerçekleşmez bu çekilme. Netflix sevenlerin içi rahat olsun. Ha çekilirse de düşüncelerim yukarıda zaten.

    Ücretli bir platformdan bahsederken verdiğiniz bütün örnekler yerel ve genel yayınlardan ibaret. Youtube, tiktok ya da normal tv kanalı Netflix ile örneklenemez. Kullanıcılarının her ay düzenli ödeme yaptığı bir platforma çocuklarınız sizden habersiz erişebiliyorsa bu oluşumun hatası değil sizin hatanızdır. 5 Yaşında çocuk youtuber olacağım tiktok video çekeceğim diyorsa burada ben o çocuğun ailesini sorgularım. 5 yaşında çocuk nasıl bu platformlara erişebiliyor bunu sorgularım. Ebeveynlerin en büyük hatası çocuklarının eline teknolojiyi verip otokontrolü çocukların oluşturmasını beklemek.Hepimiz ebeveynlerin bu yaşta çocukların eline bu cihazları neden verdiğini de gayet iyi biliyoruz. Biraz kafa dinleyelim bir köşede otursun sesi çıkmasın düşüncesinden başka bir şey değil. Çocukların gelişimini geliştirecek olan şey televizyon internet değil ebeveynlerdir. Benim çocuğum bu içeriğe nasıl ulaştı benim buradaki hatam ne diye düşünmek yerine içeriği devletin denetlemesini beklemek büyük hatadır.

    Bizim insanımız çocuklarından sorumlu olmayı öğrenemiyorben yapayım devlet baksın demekten başka bir şey değil bu.
  • 19-08-2019, 13:55:19
    #47
    Scacrow adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ücretli bir platformdan bahsederken verdiğiniz bütün örnekler yerel ve genel yayınlardan ibaret. Youtube, tiktok ya da normal tv kanalı Netflix ile örneklenemez. Kullanıcılarının her ay düzenli ödeme yaptığı bir platforma çocuklarınız sizden habersiz erişebiliyorsa bu oluşumun hatası değil sizin hatanızdır. 5 Yaşında çocuk youtuber olacağım tiktok video çekeceğim diyorsa burada ben o çocuğun ailesini sorgularım. 5 yaşında çocuk nasıl bu platformlara erişebiliyor bunu sorgularım. Ebeveynlerin en büyük hatası çocuklarının eline teknolojiyi verip otokontrolü çocukların oluşturmasını beklemek.Hepimiz ebeveynlerin bu yaşta çocukların eline bu cihazları neden verdiğini de gayet iyi biliyoruz. Biraz kafa dinleyelim bir köşede otursun sesi çıkmasın düşüncesinden başka bir şey değil. Çocukların gelişimini geliştirecek olan şey televizyon internet değil ebeveynlerdir. Benim çocuğum bu içeriğe nasıl ulaştı benim buradaki hatam ne diye düşünmek yerine içeriği devletin denetlemesini beklemek büyük hatadır.

    Bizim insanımız çocuklarından sorumlu olmayı öğrenemiyorben yapayım devlet baksın demekten başka bir şey değil bu.
    Netflix öyle ulaşılması ahım şahım zor bir şey değil. Neredeyse çoğu televizyonda Netflix butonu bile var kumandasinda artık.
    Tamamen kişisel değil genel düşünmeye çalışın. Bakın yukarılarda bir yerde birisi TV yayınlarından kurtulmak için Netflix alıyorum yazmış. Bu da demektir ki ailecek TV yerine Netflix tercih ediyorlar. Bu en pozitif örnek daha bunun yoğun yaşandığı yerler de olacaktir.

    Ayrıca çocukların gelişim aşamasında ebeveynin rolü elbette yüksek ama bunu her alanda düşünmelisiniz, devletin rolü elbette beklemeli.
    Mesela siz ben çocuğumu uyuşturucudan korurum devlet uyuşturucu satışını serbest bıraksın diyebiliyor musunuz? İki taraf da elinden geleni yapacak ki daha kuvvetli bir koruma olacak.
  • 19-08-2019, 14:02:45
    #48
    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Onun haricinde bir de konuda bazı arkadaşlar netflixin kalkma ihtimalinin zarar olduğunu söylemiş. Maddi olarak netflixin devlete herhangi bir kar getirisi var mı yok mu bilemiyorum. Eğer varsa kalkmasındaki tek zarar bu karın gitmesi olacaktır, aksi takdirde dizi film izleyemedik diye halka hiçbir zarar gelmez aksine üretkenlik için zaman kalır.
    Netflix bir çok ajansla çalışıyor Türkiye de ve bir çok insan evladına iş veriyor. Ses, reklam, dublaj, yapım konusunda müthiş bir yatırım yapıyor. Bunu "dizi izleyemedik" diye yorumlamanız çok acı.
    Türkiye'nin her yatırımcıya ihtiyacı var. Sen gelmesende olur, sende gelme, beğenmiyorsan git mantığının işlemediğini her gün görüyoruz. Daha dün bakan, oraya buraya yatırımcı bulmak için koşturuyordu, bugünde gelen yatırımcıya beğenmiyorsan git diyoruz.
  • 19-08-2019, 14:02:56
    #49
    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Netflix öyle ulaşılması ahım şahım zor bir şey değil. Neredeyse çoğu televizyonda Netflix butonu bile var kumandasinda artık.
    Tamamen kişisel değil genel düşünmeye çalışın. Bakın yukarılarda bir yerde birisi TV yayınlarından kurtulmak için Netflix alıyorum yazmış. Bu da demektir ki ailecek TV yerine Netflix tercih ediyorlar. Bu en pozitif örnek daha bunun yoğun yaşandığı yerler de olacaktir.

    Ayrıca çocukların gelişim aşamasında ebeveynin rolü elbette yüksek ama bunu her alanda düşünmelisiniz, devletin rolü elbette beklemeli.
    Mesela siz ben çocuğumu uyuşturucudan korurum devlet uyuşturucu satışını serbest bıraksın diyebiliyor musunuz? İki taraf da elinden geleni yapacak ki daha kuvvetli bir koruma olacak.
    Bu konuyu uyuşturucuyla bir tutamazsınız. Sürekli yanlış örneklemeler yapıyorsunuz farkında mısınız ? Televizyonunuzda Netflix tuşu varsa hesaptan çıkma tuşu da mevcut. 21. yüzyıldayız ve tartıştığımız şey birilerinin siz ne izleyeceğinizi bilmezsiniz biz sizin için düzenler sunarız mantığı. Verdiğiniz mantıktan yola çıkalım yine de çok istiyorsanız dünya üzerinde uyuşturucunun serbest bırakıldığı ülkeleri ve serbestlik yasalarını sayın bana 5 ülke mi 10 ülke mi ? Peki Sansür konusunda bu kadar ileri giden kaç ülke var Afganistan, Irak, İran, Arabistan Türkiye haricinde ? Yerel yayınların zaten sansürlenmesine alıştı insanlar ama burada tartışılan şey benim her ay para verip izlediğim ücretli platformu birileri ebeveynlik yapamıyor diye sansürlemeye çalışmak. İlginç gerçekten çok ilginç.
  • 19-08-2019, 14:09:30
    #50
    Ben Netflix içeriklerinden her ne kadar rahatsız olmasam etkilenmesem de etkilenecek birçok insanın olduğunu biliyorum. Lise de arkadaşım örümcek adamı izledi de parmağını avuç içine basmaya başladı belki ağ atarım diye! ve ciddiydi de... Rüyasında da örümcek adam olduğunu görmüş. Küçümsemek için söylemiyorum ama biz insanoğlunun zekası daha hala vasat.

    Netflix'e RTÜK'e özel aile filtresi koyulur, isteyen acar isteyen kapatır. Çözümlendi!
  • 19-08-2019, 14:09:31
    #51
    SinemBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Netflix bir çok ajansla çalışıyor Türkiye de ve bir çok insan evladına iş veriyor. Ses, reklam, dublaj, yapım konusunda müthiş bir yatırım yapıyor. Bunu "dizi izleyemedik" diye yorumlamanız çok acı.
    Türkiye'nin her yatırımcıya ihtiyacı var. Sen gelmesende olur, sende gelme, beğenmiyorsan git mantığının işlemediğini her gün görüyoruz. Daha dün bakan, oraya buraya yatırımcı bulmak için koşturuyordu, bugünde gelen yatırımcıya beğenmiyorsan git diyoruz.
    O alıntıladığınız paragraf, konu içerisinde yorumlarda netflixin kalkması halka çok zarar verecek tarzı yorumlar içindi. Ve dediğim gibi devlete ve halka 'kazanç' sağladığı alanları bilmiyorum demiştim. Kazanç sağladığı alanları kaybetmek dışında bir kaybı olmayacaktır dedim, yani dizi izleyemedik diye bir kaybımız olmaz anlamında.


    Scacrow adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuyu uyuşturucuyla bir tutamazsınız. Sürekli yanlış örneklemeler yapıyorsunuz farkında mısınız ? Televizyonunuzda Netflix tuşu varsa hesaptan çıkma tuşu da mevcut. 21. yüzyıldayız ve tartıştığımız şey birilerinin siz ne izleyeceğinizi bilmezsiniz biz sizin için düzenler sunarız mantığı. Verdiğiniz mantıktan yola çıkalım yine de çok istiyorsanız dünya üzerinde uyuşturucunun serbest bırakıldığı ülkeleri ve serbestlik yasalarını sayın bana 5 ülke mi 10 ülke mi ? Peki Sansür konusunda bu kadar ileri giden kaç ülke var Afganistan, Irak, İran, Arabistan Türkiye haricinde ? Yerel yayınların zaten sansürlenmesine alıştı insanlar ama burada tartışılan şey benim her ay para verip izlediğim ücretli platformu birileri ebeveynlik yapamıyor diye sansürlemeye çalışmak. İlginç gerçekten çok ilginç.
    Hocam valla biz tartışıyoruz diye engelin kalkacağı da, engel gelmeyecekse geleceği de yok. Olacağı neyse o olur. Ben düşüncelerimi belirttim. Özetlemek gerekirse ben 2-3 tane dizisindeki Türk aile yapısına akırı yere düzenleme yada sansür --ne dersek diyelim-- gelecek diye ülkeden çekilmeyi düşünüyorsa çekilmesi taraftarıyım. Bilmem ne education, bilmem ne bilmemne dizisini yayınlayamayacağım diye koca firma batmaz. Eğer 2 dizi için çekilme kararı alıyorsa önü açık olsun diyorum.

    Sizin dediklerinizin de katıldığım noktaları var, katılmadığım noktaları var ama sonuç olarak bir önlem alınması gerekiyorsa alınmalı taraftarıyım.
  • 19-08-2019, 14:16:58
    #52
    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O alıntıladığınız paragraf, konu içerisinde yorumlarda netflixin kalkması halka çok zarar verecek tarzı yorumlar içindi. Ve dediğim gibi devlete ve halka 'kazanç' sağladığı alanları bilmiyorum demiştim. Kazanç sağladığı alanları kaybetmek dışında bir kaybı olmayacaktır dedim, yani dizi izleyemedik diye bir kaybımız olmaz anlamında.



    Hocam valla biz tartışıyoruz diye engelin kalkacağı da, engel gelmeyecekse geleceği de yok. Olacağı neyse o olur. Ben düşüncelerimi belirttim. Özetlemek gerekirse ben 2-3 tane dizisindeki Türk aile yapısına akırı yere düzenleme yada sansür --ne dersek diyelim-- gelecek diye ülkeden çekilmeyi düşünüyorsa çekilmesi taraftarıyım. Bilmem ne education, bilmem ne bilmemne dizisini yayınlayamayacağım diye koca firma batmaz. Eğer 2 dizi için çekilme kararı alıyorsa önü açık olsun diyorum.

    Sizin dediklerinizin de katıldığım noktaları var, katılmadığım noktaları var ama sonuç olarak bir önlem alınması gerekiyorsa alınmalı taraftarıyım.
    Platform zaten ülkeye göre içerik sunuyor. Yurt dışı içeriklerinin çoğu burada yok Amerika içeriğinin %70'i Türkiye'de kullanıcılara sunulmuyor. Elbette içerikleri düzenleyecek bu şekilde yola çıkacaklardır. Zarar kar hesaplanır çekilip çekilmeme kararı alınır. Global firmalar sizin dediğiniz gibi küstüm oynamıyorum diyerek ülkeden çekilmezler para kazanıyorsa varlardır, hakları korunuyorsa varlardır. Kimse kimsenin ülkesine babasının hayrına yatırım yapmıyor 5 sene önce gelen arap yatırımcıların hepsi kaçtı sebepleri de ortada ama bunun tartışılacağı platform burası değil iyi günler.
  • 19-08-2019, 14:20:40
    #53
    Şunu bile savunanlar var. Adamlar bile böyle bir şey olacağına inanmamıştı. Hatta Suudi Arabistan ve Pakistan'da hizmet veriyoruz Türkiye'de mi sorun çıkacak demişti netflix bölge sorumlusu. Evet Türkiye'de sorun çıktı ve halen ama karımız, çocuğumuzcular bir şeyleri savunma derdinde. Arkadaşım anla artık anla, parasını verdiğin hizmet çocuğunu etkiliyorsa o senin sorunun ki zaten çocuğunu çok sağlam yetiştiremediğine de örnek teşkil eder. Zaten potansiyel suçlu olacak bir çocuğu netflix'i onu bunu sansürleyerek engelleyemezsin. Bir çocuğun ahlakını bozacak tek yer ailesi ve çevresidir. Anlayın artık şunu.
  • 19-08-2019, 14:24:57
    #54
    Siyasi içerikli ve siyasete teşvik edici konular açmayın dedikçe açıyorsunuz arkadaşlar. Özellikle sen Tahsin kaç yıllık üyesin forum da. Lütfen bu hususlara dikkat edelim.


    Konu kapatılmıştır.