• 19-07-2019, 13:48:51
    #10
    Bol bol kitap oku hocam
  • 19-07-2019, 14:07:47
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dikkat eksikliği ciddi bir problem. DEHB ya da ingilizcesi ADHD diye geçer.
    Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite. Çocuk yaşta hiperaktivite teşhisi konulmadıysa bu çocuklar bir şekilde büyür hiperaktivite geçer ama dikkat eksikliği baki kalır.
    40 yaşındayım ve bu problemi hayatım boyunca yaşadım.
    İnsanın hayat kalitesini çok düşürüyor.
    Başarılı olmanı engelliyor ya da potansiyelinin altında başarı elde ediyorsun sürekli.
    İnsanları dinleyemezsin, sabırsızsındır, sürekli insanların sözünü kesersin, sürekli gelecekle ilgili hayaller kurarsın, bir kitabı okuyamazsın sürekli aklın başka yerlere gider, kendini organize edemezsin, ev ödevi yapamazsın, bir işe bir türlü başyalamazsın, başladığın işi bir türlü bitiremezsin, maymun iştahlısındır, aynı anda 5 proje yürütür hiç birini ilerletemezsin vs...
    Bununla ilgili psikiyatra gittim teşhis koydu ve ilaç yazdı. İlaç çok ağır geldi bıraktım.
    İlaçlı ve ilaçsız yöntemler var.
    Ama son bulgular bu durumun beynin ön lobundaki dürtüselliği ve dikkati yöneten kısımda dopamin eksikliğinden kaynaklandığı gösteriyor.
    Yani psikolojik değil biyolojik bir sorun.
    O nedenle ilaçlı tedavilerde dopamin arttırıcı ilaçlar mevcut.
    Ancak bu ilaçlar seyreltilmiş uyuşturucu aslında.
    İşe yarıyor mu? Evet işe yarıyor, kafanı bir şeye verip uzun süre ilgilenmene yardımcı oluyor ilaçlar.
    Ancak hala psikolojik desteğe ve yönlendirmeye ihtiyacın oluyor.
    Bu ilacı ilk aldığım gün ne olduğunu anlayamadan yemek yemeden, dinlenmeden 14 saat aralıksız youtube da video seyretmiştim.
    2 gün sonra da miğde bulantısı ve basınçlı kusma şikayeti ile acile kaldırıldım. İlacı hemen kestim bir daha da gitmedim doktora.
    İlacı alsan da dikkatini neye vereceğini öncelikleirni belirlemek için uğraşman lazım.
    Bir de benim naçizane önerim, meditasyon yap ve anda kalma tekniklerini öğren.
    Dikkat eksikliği yaşayanlar hiç bir zaman anı yaşayamazlar ya gelecekle ilgili hayallerini, ya da geçmişle ilgili hesaplaşmalarını düşünürler.
    Ayrıca pahalı ama bir kaç yüz euroya neurofeedback oyuncaklar var.
    Bu oyuncaklar edimsel koşullanma ile beyin dalgalarını düzenlemeyi konsantrasyonu arttırmayı öğretebilyorlar.
    Ama her gün düzenli egzersiz yapman ve aylarca uğraşman gerekiyor.
    Maalesef bu durumun basit ve hızlı bir çözümü yok.

    Bir de aşağıdaki videoyu izle.


    https://www.youtube.com/watch?v=O9LjKgSidWo
    Çok teşekkür ederim beni anlatmışsınız harfi harfine kendimi okudum resmen kalıcı bir çözümü yokmu ilaçla felan hatta örnek olarak sizin uzunca yazdığınızı dikkatlice okuyamıyorum bile göz gözdiriyorım denebilir elimde olan birşey değil kitap okurken 2 sayfa okuyorum sonra bir bakıyorum 2 sayfa hakkında hiçbir şey hatırlamıyorum doktora gitmek çaremi ilaçlarla kalıcı çözüm vs
  • 19-07-2019, 14:11:23
    #12
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır, kırmızı reçete ile satılır.
    Sisteme kaydedilir, kişi başı belirli dozlar üzerinde yazılamaz, yüksek doz veya uzun süreli kullanımlarda bağımlılık riski ile ilgili şeyler okumuştum internette.
    İlacı alanlara başkalarına vermemeleri ve suistimal etmemeleri gerektiği söylenir.
    Ağızdan aldığınızda kısa salınımlı ya da uzun salınımlı şekilde etki eden ilaçlar.
    Ama etken maddeleri aslında seyreltilmiş sentetik uyuşturucu, isim vermeyececğim.
    Hapı yutmak yerine faklı yollardan alırsanız uyuşturucu etkisi gösterir.
    Ofiste çekmecemde hala duruyor. Sadece 5 tane kullandım bugüne kadar.
    Bunun kısa salınımlıları varmış, daha hafif, bu aralar doktora gidip onlardan yazdırım denemek istiyorum.
    Kahve ya da diğer nörostimulanlarla alınmaması gerekiyor yoksa hiç uyku tutmuyor hiç acıkmıyor insan, bir de uyumak için ilaç gerekiyor.
    Hiç uyku tutmuyor deyince şey geldi aklıma... Metamfamin Onu da denemiştim üniversite zamanlarında. Aynı etkiyi gösteriyordu aşağı yukarı ve uykusuzluk yapıyordu.
  • 19-07-2019, 15:19:38
    #13
    ustatca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç uyku tutmuyor deyince şey geldi aklıma... XXXXX Onu da denemiştim üniversite zamanlarında. Aynı etkiyi gösteriyordu aşağı yukarı ve uykusuzluk yapıyordu.
    Mesajını editle hocam. Ben de madde ismini vermeyi biliyorum ama eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmenin alemi yok. Bu tarz sorunları olan arkadaşlar ilacı reçetesiz alamazlar ama uyuşturucuları alabilirler. O nedenle madde ismini silmeni rica ederim.



    MAPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok teşekkür ederim beni anlatmışsınız harfi harfine kendimi okudum resmen kalıcı bir çözümü yokmu ilaçla felan hatta örnek olarak sizin uzunca yazdığınızı dikkatlice okuyamıyorum bile göz gözdiriyorım denebilir elimde olan birşey değil kitap okurken 2 sayfa okuyorum sonra bir bakıyorum 2 sayfa hakkında hiçbir şey hatırlamıyorum doktora gitmek çaremi ilaçlarla kalıcı çözüm vs
    İlaçlar ile kalıcı çözüm mümkün değil.
    Doktora gitmeden kendi kendine hiç bir şekilde çözüm mümkün değil.
    Hastalığının derecesine göre tedavi uzun ve zahmetli olacaktır.
    Öyle ağrı kesici alıp baş ağrının geçmesi gibi bir şey değil.
    İlaçlar işe yarıyor ama sadece kullandığın sürede işe yarıyor.
    Kullanmayı kestiğinde eski haline dönüyorsun.
    O yüzden tedaviyi doktorun planlasın sen uygula, biri de senin tedaviyi uyguladığını denetlesin.
    Senin benim gibi adamların her zaman bir müdüre ya da sekretere ihtiyacı var.
    Bize ne yapmamız gerektiğini söyleyen ve yapıp yapmadığımızı kontrol eden biri lazım.
  • 19-07-2019, 15:34:41
    #14
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesajını editle hocam. Ben de madde ismini vermeyi biliyorum ama eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmenin alemi yok. Bu tarz sorunları olan arkadaşlar ilacı reçetesiz alamazlar ama uyuşturucuları alabilirler. O nedenle madde ismini silmeni rica ederim.





    İlaçlar ile kalıcı çözüm mümkün değil.
    Doktora gitmeden kendi kendine hiç bir şekilde çözüm mümkün değil.
    Hastalığının derecesine göre tedavi uzun ve zahmetli olacaktır.
    Öyle ağrı kesici alıp baş ağrının geçmesi gibi bir şey değil.
    İlaçlar işe yarıyor ama sadece kullandığın sürede işe yarıyor.
    Kullanmayı kestiğinde eski haline dönüyorsun.
    O yüzden tedaviyi doktorun planlasın sen uygula, biri de senin tedaviyi uyguladığını denetlesin.
    Senin benim gibi adamların her zaman bir müdüre ya da sekretere ihtiyacı var.
    Bize ne yapmamız gerektiğini söyleyen ve yapıp yapmadığımızı kontrol eden biri lazım.
    Peki teşekkürler 182 den psikiyatri randevusumu almam lazım
  • 19-07-2019, 15:49:36
    #15
    17 yaşlarımda bunun teşhisi konmuştu bana.
    Videodaki kadının anlattığı gibi 8 browser birden açıyordum beynimde.
    Kod yazarken deliriyordum, dikkatimi toplamam mümkün olmuyordu , sürekli başka şeylerle meşgul olduğumdan kod da yazamaz hale geliyordum.
    uzun zaman önce birşey farkettim, eğer beynimin diger yarısını başka bir şeye yorabilirsem deli gibi kod yazıyordum.
    eskiden TV açıtı ve orada sorulan . ( genelde yarışma programları) cevaplıyordum ,ve aynı zamanda da kod yazıyordum.
    şimdi daha iyi bir yöntem buldum;
    Kod yazarken arka planda dizi dinliyorum ( izlemiyorum dinliyorum) , özellikle ingilizce olanları, beynimin bir kısmı ora ile meşgulken acaip hızlı kod yazıyorum.
    Tavsiye ederim diyemiyorum, çünkü bu bende çalıştı, sizde çalışmayabilir.
  • 19-07-2019, 15:54:59
    #16
    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    17 yaşlarımda bunun teşhisi konmuştu bana.
    Videodaki kadının anlattığı gibi 8 browser birden açıyordum beynimde.
    Kod yazarken deliriyordum, dikkatimi toplamam mümkün olmuyordu , sürekli başka şeylerle meşgul olduğumdan kod da yazamaz hale geliyordum.
    uzun zaman önce birşey farkettim, eğer beynimin diger yarısını başka bir şeye yorabilirsem deli gibi kod yazıyordum.
    eskiden TV açıtı ve orada sorulan . ( genelde yarışma programları) cevaplıyordum ,ve aynı zamanda da kod yazıyordum.
    şimdi daha iyi bir yöntem buldum;
    Kod yazarken arka planda dizi dinliyorum ( izlemiyorum dinliyorum) , özellikle ingilizce olanları, beynimin bir kısmı ora ile meşgulken acaip hızlı kod yazıyorum.
    Tavsiye ederim diyemiyorum, çünkü bu bende çalıştı, sizde çalışmayabilir.
    Dediğiniz gibi geceleyin bir şeylerle uğraşarak uyuya kalmam gerekiyor müzik dinlemek vs. Beynim boş durmuyor onlarca düşünce geçiyor aynanda çok yoruyor beni müzik dinleyip sözlere odaklandığım zaman kısa sürede uyuyorum diğer türlü işkence gibi
  • 19-07-2019, 16:00:05
    #17
    MAPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dediğiniz gibi geceleyin bir şeylerle uğraşarak uyuya kalmam gerekiyor müzik dinlemek vs. Beynim boş durmuyor onlarca düşünce geçiyor aynanda çok yoruyor beni müzik dinleyip sözlere odaklandığım zaman kısa sürede uyuyorum diğer türlü işkence gibi
    Yabancı dil öğrenmeye çalışın.
    aciap işe yaramıştı kız arkadaşımda. aynı sorun ondada vardı.
    şimdi 3 dil biliyor,4. ye çalışıyor
  • 19-07-2019, 16:06:49
    #18
    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yabancı dil öğrenmeye çalışın.
    aciap işe yaramıştı kız arkadaşımda. aynı sorun ondada vardı.
    şimdi 3 dil biliyor,4. ye çalışıyor
    Üniversite sınavına hazırlanmam gerek odaklanamadım geçen sene çalışamadım olmadı bu sene bu problemi çözüp derslere odaklanmam lazım psikiyatriden randevu alıcam akşam mecburen