• 26-06-2019, 13:28:16
    #1
    Merhabalar bazı arkadaşlarda bilgi eksikliği var bende kendi bildiklerimi sizinle paylaşayım sorularınız varsada yorumdan yazın cevaplayım.

    Askerlik Süresi?
    -Her türk genci 6 ay askerlik yapacak (bedelliler hariç) fakat 6 ay bittikten sonra sana soracaklar kalmakmı istiyorsun yoksa gitmekmi ? Sen gitmek istiyorum dersen tezkereni alıyorsun. Kalmak istiyorum dersen bir 6 ay daha askerlik yapıyorsun fakat bu son 6 ayda yaptığın askerlik süresince aylık 2020 tl maaş alıyorsun doğuda yapıyorsan 3020 tl (aşağı yukarı maaş böyle) bu 6 ayda bitince tezkere alıyorsun.

    Bedelli Askerlik?
    -Bedelli askerlikte ücretini yatırıyorsun aşağı yukarı 31 bin tl daha sonra işlemlerini yapıyorsun ve seni askere çağırıyorlar 1 ay temel eğitim aldıktan sonra tezkere alıyorsun

    Aytechx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, ben 4 yıllık üni okuyorum. Subay olmak istiyordum zaten yıllardan beri yeni sistemle pek oturmadı kafama nasıl olacak ki. Askerliğe başvurmadan önce uzun dönem yapmak istiyorum diye bildiri mi vermem gerekiyor. vs. Bilgili olan arkadaşlar varsa anlatirsa sevinirim...
    Askere gitmeden başvururken yedek subay olarak gitmek istediğini belirtiyorsun 12 ay yedek subay olarak askerlik yapacaksın maaş alacaksın yaklaşık 5000- 6000 TL arası ama ilk 2 ayı normal harçlık. Daha sonra 12 ay bitince kalmak istediğini belirtçeksiin uygun olması halinde devam edeceksin subay olarak
    Okulu bitirmen gerekiyor bu arada
  • 26-06-2019, 13:30:29
    #2
    Merhaba, ben 4 yıllık üni okuyorum. Subay olmak istiyordum zaten yıllardan beri yeni sistemle pek oturmadı kafama nasıl olacak ki. Askerliğe başvurmadan önce uzun dönem yapmak istiyorum diye bildiri mi vermem gerekiyor. vs. Bilgili olan arkadaşlar varsa anlatirsa sevinirim...
  • 26-06-2019, 13:33:10
    #3
    Aytechx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, ben 4 yıllık üni okuyorum. Subay olmak istiyordum zaten yıllardan beri yeni sistemle pek oturmadı kafama nasıl olacak ki. Askerliğe başvurmadan önce uzun dönem yapmak istiyorum diye bildiri mi vermem gerekiyor. vs. Bilgili olan arkadaşlar varsa anlatirsa sevinirim...
    Askere gitmeden başvururken yedek subay olarak gitmek istediğini belirtiyorsun 12 ay yedek subay olarak askerlik yapacaksın maaş alacaksın yaklaşık 5000- 6000 TL arası ama ilk 2 ayı normal harçlık. Daha sonra 12 ay bitince kalmak istediğini belirtçeksiin uygun olması halinde devam edeceksin subay olarak

    Edit: Okulu bitirmen gerekiyor bu arada
  • 26-06-2019, 13:34:17
    #4
    Aytechx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, ben 4 yıllık üni okuyorum. Subay olmak istiyordum zaten yıllardan beri yeni sistemle pek oturmadı kafama nasıl olacak ki. Askerliğe başvurmadan önce uzun dönem yapmak istiyorum diye bildiri mi vermem gerekiyor. vs. Bilgili olan arkadaşlar varsa anlatirsa sevinirim...
    Öğrendiğim kadarı ile 6 ay gitsende subay olmak istiyorum diyebiliyorsun , üni anca bu subaylığa geçiş belirli puanlarla yapılıyor resmi gazetedeki oranlar 6 ay yapan %5 6+6 ay yapan %10 6+6 ay yapan üni mezunu %20 ekstra puan alıyor şeklinde
  • 26-06-2019, 13:36:50
    #5
    Cancomertler adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öğrendiğim kadarı ile 6 ay gitsende subay olmak istiyorum diyebiliyorsun , üni anca bu subaylığa geçiş belirli puanlarla yapılıyor resmi gazetedeki oranlar 6 ay yapan %5 6+6 ay yapan %10 6+6 ay yapan üni mezunu %20 ekstra puan alıyor şeklinde
    Tabi 6 ay gitsende diye biliyorsun ama gerek yok ki aynı zaten şartları 12 ay git maaşda almış olursun
  • 26-06-2019, 18:02:51
    #6
    https://www.r10.net/1075053254-post14.html

    6 ay dolduranlar terhis edilecek ama örneğin şuanda 15 günlük asker bedelliden yararlanıp 1 ayı doldurunca terhis olabilecek mi onu anlayamadım.
  • 26-06-2019, 18:10:43
    #7
    bondcemil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://www.r10.net/1075053254-post14.html

    6 ay dolduranlar terhis edilecek ama örneğin şuanda 15 günlük asker bedelliden yararlanıp 1 ayı doldurunca terhis olabilecek mi onu anlayamadım.
    Öyle birşey yok hocam malasef yada ben duymadım yine siz yetkili mercilere sorun ama yok öyle birşey. Neden derseniz bedelli başvurusu askerliğe gitmeden önce yapılan bir başvuru