Merhabalar bazı arkadaşlarda bilgi eksikliği var bende kendi bildiklerimi sizinle paylaşayım sorularınız varsada yorumdan yazın cevaplayım.
Askerlik Süresi?
-Her türk genci 6 ay askerlik yapacak (bedelliler hariç) fakat 6 ay bittikten sonra sana soracaklar kalmakmı istiyorsun yoksa gitmekmi ? Sen gitmek istiyorum dersen tezkereni alıyorsun. Kalmak istiyorum dersen bir 6 ay daha askerlik yapıyorsun fakat bu son 6 ayda yaptığın askerlik süresince aylık 2020 tl maaş alıyorsun doğuda yapıyorsan 3020 tl (aşağı yukarı maaş böyle) bu 6 ayda bitince tezkere alıyorsun.
Bedelli Askerlik?
-Bedelli askerlikte ücretini yatırıyorsun aşağı yukarı 31 bin tl daha sonra işlemlerini yapıyorsun ve seni askere çağırıyorlar 1 ay temel eğitim aldıktan sonra tezkere alıyorsun
Merhaba, ben 4 yıllık üni okuyorum. Subay olmak istiyordum zaten yıllardan beri yeni sistemle pek oturmadı kafama nasıl olacak ki. Askerliğe başvurmadan önce uzun dönem yapmak istiyorum diye bildiri mi vermem gerekiyor. vs. Bilgili olan arkadaşlar varsa anlatirsa sevinirim...
Askere gitmeden başvururken yedek subay olarak gitmek istediğini belirtiyorsun 12 ay yedek subay olarak askerlik yapacaksın maaş alacaksın yaklaşık 5000- 6000 TL arası ama ilk 2 ayı normal harçlık. Daha sonra 12 ay bitince kalmak istediğini belirtçeksiin uygun olması halinde devam edeceksin subay olarak
Okulu bitirmen gerekiyor bu arada