• 08-04-2019, 11:05:41
    #1
    Ben freelance çalışıyorum. şimdi isteğe bağlı sigorta yaptırsam 25 yıl sonra emekli olabilir mişim. şuan aylık 802 lira ödeniyor. Bu konu hakkın da bilgisi olan var mı yaptırmak mantık mı sizce ?
  • 08-04-2019, 11:11:37
    #2
    İsteğe bağlı yada bir yerde çalışıyor gözükürsün aylık ödeyeceğin tutar biraz daha az olur. Yani işverene sadece sigorta masrafını verirsin oda senin adına öder.
  • 08-04-2019, 11:17:54
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Kendi başına yatırmanız daha az miktarda masraf olur. Bir iş yeri üzerinden yatırırsanız, sigorta ile birlikte vergi dilimlerine de ek ödenekler çıkacağı için daha da masraflı olacaktır. Bu şekilde emekli olma hâyâli yaşamayın. Türkiye'de mezarda emeklilik yasası geçeli yıllar oldu. : ))

    Sigorta primlerinizi yatırmaya devam edin. Az da olsa bir şeyler birikmiş olur.
  • 08-04-2019, 11:19:36
    #4
    25 yil sigorta ve yaş tamamlanmasi gerek şuanda başlarsan emekli yaşın 62 üzeri olur o zamana kadar 65 de olabilir
  • 08-04-2019, 11:24:51
    #5
    Centox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi başına yatırmanız daha az miktarda masraf olur. Bir iş yeri üzerinden yatırırsanız, sigorta ile birlikte vergi dilimlerine de ek ödenekler çıkacağı için daha da masraflı olacaktır. Bu şekilde emekli olma hâyâli yaşamayın. Türkiye'de mezarda emeklilik yasası geçeli yıllar oldu. : ))

    Sigorta primlerinizi yatırmaya devam edin. Az da olsa bir şeyler birikmiş olur.
    Yani hocam 818 lira da olsa yatır diyorsan devam etsin. Hesaplayınca 25 yıl yatırsam zamla beraber 500k para yapıyor neredeyse. kafam karıştı ne yapsam diye.
  • 08-04-2019, 11:26:00
    #6
    Peki, mevcutta 5 yıl sigorta varsa, 20 yıl mı yatırmak gerekir? Konu sahibinin müsaadesiyle sormak istedim.
  • 08-04-2019, 11:35:38
    #7
    Maximusfel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben freelance çalışıyorum. şimdi isteğe bağlı sigorta yaptırsam 25 yıl sonra emekli olabilir mişim. şuan aylık 802 lira ödeniyor. Bu konu hakkın da bilgisi olan var mı yaptırmak mantık mı sizce ?
    Emeklilik güzel bir fondur. Yaş hadleri yukarı çekilmiş olsa da olası maaşın ölümden sonra devredilebilir olma özelliği de fonun dönüşü açısından faydasını bir hayli artırıyor. Ancak bunu finansal yatırım olarak değerlendirirseniz zararlı çıkabilirsiniz, sonuçta bir sigorta sistemidir. Yapacağınız ödeme alışkanlık haline gelirse üzerinizde yük olmayacaktır. İlerde yatırmaktan vazgeçseniz bile yaş haddinizi doldurdugunuzda emekli olamazsanız yatırdığınız ücretleri iade alabilirsiniz. Bir de şuna bakmak gerekir, ben bu parayı sigorta sistemine yatırmazsam ne yapacağım ? Kendinize olmayan ihtiyaçlar üretip parayı boşa harcama potansiyeliniz varsa kesinlikle sigorta yatırmanızı tavsiye ederim.

    Daha avantajlı sigortalar var tabiki ancak mükellef değilseniz en doğru ve risksiz yol isteğe bağlı yatırmanız.




    Emeklilik koşulları 4a-4b-4c kollarına giriş tarihi, doğum tarihi durumlarına göre değişmektedir. E-devlet ne zaman emekli olabilirim kısmından şartlarınızı öğrenin. Tabi bu şartlar olağan şartlardır. Askerlik,Doğum borçlanması veya başkaca borçlanmalar şartları değiştirebilir.
  • 08-04-2019, 11:41:11
    #8
    Vergiseldestek1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlerde yatırmaktan vazgeçseniz bile yaş haddinizi doldurdugunuzda emekli olamazsanız yatırdığınız ücretleri iade alabilirsiniz.
    Yaş haddini doldurma olayı nedir hocam biraz daha açabilir miniz. Yani istersem bu ödediğim primleri geri iade alabilir miyim. diyelim 3 sene ödedim sonra sistemden çıkmak istedim iade alabiliyor muyum.
  • 08-04-2019, 11:41:38
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bloodz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki, mevcutta 5 yıl sigorta varsa, 20 yıl mı yatırmak gerekir? Konu sahibinin müsaadesiyle sormak istedim.
    2008'den sonra işe girenlerde süre sanırım 9000 gün prim (=24 yıl) 65 yaş, erkeklerde. Öncesinde SSK'sı olanlarda 7000 gün (=19 yıl) ve 60 yaş.