Anket Yeni Bedelli Sistemini Nasıl Buldunuz?
Toplam Katılımcı Sayısı: 163
Yeni Bedelli Sistemini Nasıl Buldunuz?
Güzel olmuş.
%41,10 (67 Oy)
Güzel olmamış.
%58,90 (96 Oy)
  • 09-03-2019, 12:51:26
    #46
    beyuzman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    askerlik her kes için mi 6 ay oldu?
    Evet hocam.
  • 09-03-2019, 14:07:18
    #47
    LG700 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ordaki amaç başkaydı yığılma vardı onu erittiler burada yaş sınırı yok madem askerliği az yapmak istiyorsun o zaman biraz paranın musluğunu aç diyorlar.

    Bana kalsa en az 100.000 yapardım yine iyi yapmışlar.
    Yaş sınırı yok derken yaş sınırı artık kalktı mı hocam ? Sistem çok karışık anlayamadık bi türlü.
  • 09-03-2019, 14:51:30
    #48
    Ekon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaş sınırı yok derken yaş sınırı artık kalktı mı hocam ? Sistem çok karışık anlayamadık bi türlü.
    Kalktı. askerlik dönemi gelen herkes faydalanır, aslında karışık olan bişey yok
    1. 1 ay zorunlu eğitim
    2. kalan 5 ay para vermeyenler yapacağı zorunlu dönem
    3. "son 6 ay" burayı yapmak istersen devlet sana maaş veriyor (herkes kabul edilmiyor)
    tablonun en sade şekli bu (yedek astsubay ve yedek subay hariç)
  • 09-03-2019, 14:57:32
    #49
    Ben 2 yıllık MYO mezunuyum ne kadar yapıcam ?
    Tablodan bir şey anlamadım desem yeridir yani.
  • 09-03-2019, 15:02:10
    #50
    cepoyunz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben 2 yıllık MYO mezunuyum ne kadar yapıcam ?
    Tablodan bir şey anlamadım desem yeridir yani.
    Çok basit önce ne olarak yapmak istediğine karar veriyorsun.

    normal er/erbaş olarak yapmak istiyorsan soldaki kısım seni ilgilendiriyor. 1 + 5 ay = toplam 6 ay

    Yok ben yedek astsubay olmak istiyorum diyorsan ortada ki kısım seni ilgilendiriyor. 2 + 10 ay (maaşlı) = toplam 12 ay
  • 09-03-2019, 15:36:29
    #51
    LG700 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kalktı. askerlik dönemi gelen herkes faydalanır, aslında karışık olan bişey yok
    1. 1 ay zorunlu eğitim
    2. kalan 5 ay para vermeyenler yapacağı zorunlu dönem
    3. "son 6 ay" burayı yapmak istersen devlet sana maaş veriyor (herkes kabul edilmiyor)
    tablonun en sade şekli bu (yedek astsubay ve yedek subay hariç)
    18 yaşına gelipte parası olan bedelli yapacak o zaman doğru mu anladım ? 31k da çok para 6 ay için verilmez ki
  • 09-03-2019, 16:11:34
    #52
    Ekon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    18 yaşına gelipte parası olan bedelli yapacak o zaman doğru mu anladım ? 31k da çok para 6 ay için verilmez ki
    18 değil 21 yaşına gelince

    verilen para da 6 ay için değil 5ay için.ilk 1 ayı yapmak zorunlu
  • 09-03-2019, 16:24:25
    #53
    Ekon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    18 yaşına gelipte parası olan bedelli yapacak o zaman doğru mu anladım ? 31k da çok para 6 ay için verilmez ki
    31.000 TL'yi faize koyup, askere gitmek daha mantıklı bu sistemde.
  • 09-03-2019, 16:29:37
    #54
    Bedel ücreti en az 50 bin olmalı, ciddiyim.
    • LG700
    LG700 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.