Çevremdeki insanların çoğundan iğreniyorum. Para dersek de dert edeceğim tek şey 50 TL sunucu faturam ile 110 TL lik yol param olur. Onun haricinde paranın olup olmamasına pek dikkat etmiyorum. Evinde rahat bir şekilde yemek yiyebilen insan sırf telefon televizyon bilgisayar araba gibi kişisel zevklere yönelik şeyleri alamıyorsa ülkenin ekonomisi kötü olduğu için değil de kendi yağında kavruldugu için alamiyordur. Burası Türkiye, geçmişte dış ülkelerden 1 2 asır kadar geride kaldığımız için dışarıyı görenler ülke mahvolmuş gibi abartılı tepki veriyor. Bir ülkenin durumu o ülkenin halkına bağlıdır. Halk mutlu değilse dönüp gerisine bakmalıdır. İş siyasete kaymasın ama kimse kimseye zorla şunu bunu seç şu kişiye şu yetkiyi ver demedi. Hata arıyorsanız kendi çevrenize bakın yeterli. Ekonomik kriz olan ülkede nedense herkesin elinde binlerce liralık telefonlar var. Geç oldu ama iyi oldu bu 6 ayın üstünde taksit yapma olayının kalkması. İnsanlar hadsizlik edip kendilerini aşan şeylere o kadar yüklenirse tabi çöküntü olur. Bana kalırsa çöküntü yok. Bugünlere laf edenler 1930 lu yılları arastirsinlar. Bir toplumun Ahlaki yapısı bozuksa o toplum yerin dibine çökmeye mahkumdur. Geçende insanlık yapıp sahibi dışarıda internet kafeye giren müşteriye baktım diye adam bana tonla laf etti sen ne b*ksun senin ne haddine hırsız dedi. Adamın 5 senelik musterisiyim belki de benden 20k tl kazanmıştır ama gelin görün ki insanlık edip dükkanda kimse yokken müşteriye bakınca tonla laf yedim. Böyle ahlaksızlık yapan birisinin işleri kötü olacaksa hakkettiği için olur. Elestirisel olarak bakacak olursak Japonlara falan bakın insanlarının hayat felsefesinde ölene kadar veya en büyük hayale ulaşana dek çalışmak var adamların emeklilik diye bir derdi yok adam ölene kadar çalışıyor devamlı. Bize bakarsak da şans oyunları ile zengin olma hayali kuran var, gidip çalışmak yerine it kopuk gibi karı kız peşinde dolaşan var, beş kuruş için kişiliğini yitiren var, yatıp yatıp rahat hayat dusleyen var. Liste uzatılabilir ama işte durum böyle. Çalışmayıp aksine ülkeye zarar vermeye cabalayanlar, kolay yoldan para hayali kuranlar varken ve istemediği bir uygulama yapılınca ses çıkarmak yerine kös kös bekleyen milletin doktoruna söven hakkını mahkemede aramak yerine dağ başındaymış gibi artistlik yapan varken ohoo.. Sesini insan gibi çıkarmayanlar ve ahlaksızlık yapanlar olduğu sürece bu tür şeyler kaçınılmaz olur.
Unutmayın ki;