• 15-04-2018, 00:32:01
    ekb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İslam çözüm olmadı mı? Çünkü dünya üzerinde tek intihar düşünenler Müslüman olduğu için sürekli birbirlerini öldürüyorlar, sırf intihar olmasın diye. Yobaz yobaz yorumlar var ya gerçekten hayret verici.

    Eşim psikolog hocam, şehir durumunu belirtirsen yardımcı olmaya çalışırız.
    Bu nasıl saçma yorum birader? Edebinizle konuşun bir şey söyleyecekken.
    • Proteus
    Proteus bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 15-04-2018, 00:34:40
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu nasıl saçma yorum birader? Edebinizle konuşun bir şey söyleyecekken.
    Olur. Ders veriyorsan fikirlerimi söylerken senden yardım alırım birader.
  • 15-04-2018, 00:44:25
    ekb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olur. Ders veriyorsan fikirlerimi söylerken senden yardım alırım birader.
    Hocam normalde tartışma yapmaktan kaçınırım. Milano hocam ile de herhangi bir bağım yok ancak yaptığınız yorum kışkırtma dışında hiç bir mantıklı bir açıklaması olmayan bir yorum. Kalp kırmaya gerek yok, iyi geceler dilerim
  • 15-04-2018, 00:52:30
    Proteus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam normalde tartışma yapmaktan kaçınırım. Milano hocam ile de herhangi bir bağım yok ancak yaptığınız yorum kışkırtma dışında hiç bir mantıklı bir açıklaması olmayan bir yorum. Kalp kırmaya gerek yok, iyi geceler dilerim
    İyi geceler hocam öncelikle. Neyin kışkırtma olduğunu veya farkı algılandığnı söyleyse idi bende ona göre anlatım gösterebilirim.
  • 15-04-2018, 00:54:58
    VBuMaSTeR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Huzur islamda hocam. Biraz maneviyat şart. 5 vakit namazı camide kılın vaazı dinleyin toplarsınız.
    Üstad durumunu çok iyi anlayabiliyorum. Bende bundan 3-4 ay önce aynı şeyleri yaşıyordum açık konuşayım sürekli ama sürekli intihar etme isteği geliyordu ve bu arkadaşın dediği gibi huzur islamda 5 vakit namazımı kılmaya başladım camiye gittim vaazları dinledim ve allaha yalvardım. Şuan çok mutluyum ve ALLAH'ın varlığını her zaman yanımda aldığım nefesten daha yakın hissediyorum. Kendine çok dikkat et kardeşim Şeytanın vesveselesine gelme o seni gözüne kestirmiş belliki her daim abdestini al her vakit geldiğin de tek düşüncen allaha daha yakın olacağın camiye gitmeyi düşün başka çaren yok. Seni bu dünyada o gönderdi belliki seni bir sınava sokmuş ve ne olursa olsun bu sınavdan geç çünkü senin durumunu çok çok iyi anlayabiliyorum. Bir kardeşin olarak senin bu sınavdan geçip daha mutlu bir hale gelmeni çok isterim lütfen ama lütfen bu sınavdan geçmeyi unutma. Allah yar ve yardımcın olsun, hayırlı geceler..
  • 15-04-2018, 01:04:47
    ekb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İyi geceler hocam öncelikle. Neyin kışkırtma olduğunu veya farkı algılandığnı söyleyse idi bende ona göre anlatım gösterebilirim.
    "Çünkü dünya üzerinde tek intihar düşünenler Müslüman olduğu için"
    Bunu kanıtlayabilir misiniz acaba? İntihar düşünenlerin müslüman olduğunu?

    "sürekli birbirlerini öldürüyorlar, sırf intihar olmasın diye."
    Ayrıca bu yorumunuzu içinde kanıtlayabilirseniz mükemmel olur Sadece 1-2 tane sözde grupların isimlerini vermezseniz sevinirim.

    "Yobaz yobaz yorumlar var ya gerçekten hayret verici. "
    Yobaz kelimesinin anlamını araştırdıktan sonra yine aynı yorumu yapabilirseniz çok memnun kalırım

    Hocam tabii ki latife yapıyorum. Hiç birini açıklamak zorunda değilsiniz Her ne kanı bozuk olduğu halde Türküm diyenler, Atatürkçüyüm diyenler veya Müslümanım diyenler gördük. Türküm diyip kanı bozuk olan insanlar var ya Türklere kanı bozuk diye bilirmiyiz?(!)

    Unutmamak gerek ki intihar, islam aleminde yasaklanan bir olaydır. İmanı ve gerekli şuura sahip birisi için huzuru islamda bulabilir. Tabii ki akli dengesi yerindeyse. Eşinizden de bilebileceğiniz gibi bazı psikolojik sorunlar vardır ki ne islam ne aile yada hiç bir şey sizi sağlıklı duruma getiremez, psikolojik tedaviye gerek duyulur. Kur'an-ı Kerim'in ilk sözü "oku" olmasından veya diğer bir çok hadis ve ayetlerden yola çıkarakta bilimin ve ilimin islamdaki yerini inkar edilemez. Tarihe baktığınız zamanlarda da müslüman kişilerin ilime ve bilime bir çok katkısı bulunmuştur ama tabii ki her zaman Allah'a iman edip ve dua etmekte gerekiyor(Dini islam olanlar için bu sözüm).

    Yaşım 18, hiç bir siyasi partiyi tutmuyorum. Elhamdulillah müslümanım ve Türküm. Atatürk ve Osmanlı hayranıyım. Mükemmel din, ırk, mezhep veya görüş olamaz. Ama bir topluluğun içinde bazı kişiler tarafından yapılan-söylenen-düşünülen kötülükleri ele alarak hiç bir genelleme yapılamaz.
  • 15-04-2018, 01:11:44
    Proteus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Çünkü dünya üzerinde tek intihar düşünenler Müslüman olduğu için"
    Bunu kanıtlayabilir misiniz acaba? İntihar düşünenlerin müslüman olduğunu?

    "sürekli birbirlerini öldürüyorlar, sırf intihar olmasın diye."
    Ayrıca bu yorumunuzu içinde kanıtlayabilirseniz mükemmel olur Sadece 1-2 tane sözde grupların isimlerini vermezseniz sevinirim.

    "Yobaz yobaz yorumlar var ya gerçekten hayret verici. "
    Yobaz kelimesinin anlamını araştırdıktan sonra yine aynı yorumu yapabilirseniz çok memnun kalırım

    Hocam tabii ki latife yapıyorum. Hiç birini açıklamak zorunda değilsiniz Her ne kanı bozuk olduğu halde Türküm diyenler, Atatürkçüyüm diyenler veya Müslümanım diyenler gördük. Türküm diyip kanı bozuk olan insanlar var ya Türklere kanı bozuk diye bilirmiyiz?(!)

    Unutmamak gerek ki intihar, islam aleminde yasaklanan bir olaydır. İmanı ve gerekli şuura sahip birisi için huzuru islamda bulabilir. Tabii ki akli dengesi yerindeyse. Eşinizden de bilebileceğiniz gibi bazı psikolojik sorunlar vardır ki ne islam ne aile yada hiç bir şey sizi sağlıklı duruma getiremez, psikolojik tedaviye gerek duyulur. Kur'an-ı Kerim'in ilk sözü "oku" olmasından veya diğer bir çok hadis ve ayetlerden yola çıkarakta bilimin ve ilimin islamdaki yerini inkar edilemez. Tarihe baktığınız zamanlarda da müslüman kişilerin ilime ve bilime bir çok katkısı bulunmuştur ama tabii ki her zaman Allah'a iman edip ve dua etmekte gerekiyor(Dini islam olanlar için bu sözüm).

    Yaşım 18, hiç bir siyasi partiyi tutmuyorum. Elhamdulillah müslümanım ve Türküm. Atatürk ve Osmanlı hayranıyım. Mükemmel din, ırk, mezhep veya görüş olamaz. Ama bir topluluğun içinde bazı kişiler tarafından yapılan-söylenen-düşünülen kötülükleri ele alarak hiç bir genelleme yapılamaz.
    Yok latife olmasına gerek yok hocam, fikir tartışmasına alay, küçümseme olmadığı takdir de açığım.
    İlk iki sorunuzun cevabının en yakın örneği İşid. Daha farklı örnekler istiyorsanız Osmanlı'da yaşanan kardeş katliamından girebilirim, ki bunu özelde tartışmayı tercih ederim.

    Sorun şu ki, konuyu açan arkadaşın ne dinini ne inancını ne ırkını bilmiyoruz. Herkesi kendimiz gibi sanmak gibi bir yanılgı aslında bizi geriye götüren şey. Belki ateist, belki deist, belki Yahudi, belki başka. O yüzden yok ona yalvar yok camiye git vs. havada kalan değerlendirmeler.

    Türklüğü veya Müslümanlığı veya inancını kimse açıklamak, karşı tarafa entegre etmek zorunda da değil. İçlerinde yaşasalar yetecek.
  • 15-04-2018, 01:21:55
    ekb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok latife olmasına gerek yok hocam, fikir tartışmasına alay, küçümseme olmadığı takdir de açığım.
    İlk iki sorunuzun cevabının en yakın örneği İşid. Daha farklı örnekler istiyorsanız Osmanlı'da yaşanan kardeş katliamından girebilirim, ki bunu özelde tartışmayı tercih ederim.

    Sorun şu ki, konuyu açan arkadaşın ne dinini ne inancını ne ırkını bilmiyoruz. Herkesi kendimiz gibi sanmak gibi bir yanılgı aslında bizi geriye götüren şey. Belki ateist, belki deist, belki Yahudi, belki başka. O yüzden yok ona yalvar yok camiye git vs. havada kalan değerlendirmeler.

    Türklüğü veya Müslümanlığı veya inancını kimse açıklamak, karşı tarafa entegre etmek zorunda da değil. İçlerinde yaşasalar yetecek.
    Tabii ki hocam konuyu açan kişinin dinini kimse bilemez ancak yaşadığımız toplumun çoğunluğu İslam dinine mensup olduğundan dolayı böyle genellemeler yapılıyor. "Eğer müslümansan" gibi bir cümleyle giriş yapıp açıklama yapsalar daha hoşnut olurdu ancak yapılan yorumlarda herhangi bir kötüleme veya zararlı içerik olmadığından pek bir zararının olduğunu sanmıyorum.

    Demin ki mesajımda dediğim gibi Osmanlı zamanında yapılan olumsuzluklar ile Osmanlıyı hiç bir zaman kötülemek doğru olmaz. Osmanlı tarihini tam olarak okursanız bir çok iyi niyetli ve hoşgörülü davranışa da rastlarsınız. Hatta dediğiniz olumsuzluklar ile olumlu yönlerini oranlarsak olumsuzluklar çok küçük bir alanı kaplıyor. İşid demişsiniz, İşid'in İslam ile yakından uzaktan alakasının olmadığı bariz ortadadır.

    Çok güzel bir cümle kullanmışsınız, "Herkesi kendimiz gibi sanmak gibi bir yanılgı aslında bizi geriye götüren şey." bu cümleye ithafen şöyle de diyebiliriz, "Bir toplumun içinde bulunan ve olumsuz davranış sergileyenleri herkes sanmak gibi yanılgı aslında bizi geriye götüren şey"

    Yusuf İslam'ın acı ama gerçek bir sözü var "Eğer islam'ı Kuran'dan değil de müslümanlardan öğrenseydim, eğer Kuran'dan önce müslümanları tanısaydım asla müslüman olmazdım". İslamfobi hızlı bir şekilde maalesef yayılıyor. Aslında İslama Kur'an ile sünnet ile bakarsak ne kadar nazik ve hoşgörülü bir din olduğunu anlarız.
  • 15-04-2018, 01:27:31
    Proteus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabii ki hocam konuyu açan kişinin dinini kimse bilemez ancak yaşadığımız toplumun çoğunluğu İslam dinine mensup olduğundan dolayı böyle genellemeler yapılıyor. "Eğer müslümansan" gibi bir cümleyle giriş yapıp açıklama yapsalar daha hoşnut olurdu ancak yapılan yorumlarda herhangi bir kötüleme veya zararlı içerik olmadığından pek bir zararının olduğunu sanmıyorum.

    Demin ki mesajımda dediğim gibi Osmanlı zamanında yapılan olumsuzluklar ile Osmanlıyı hiç bir zaman kötülemek doğru olmaz. Osmanlı tarihini tam olarak okursanız bir çok iyi niyetli ve hoşgörülü davranışa da rastlarsınız. Hatta dediğiniz olumsuzluklar ile olumlu yönlerini oranlarsak olumsuzluklar çok küçük bir alanı kaplıyor. İşid demişsiniz, İşid'in İslam ile yakından uzaktan alakasının olmadığı bariz ortadadır.

    Çok güzel bir cümle kullanmışsınız, "Herkesi kendimiz gibi sanmak gibi bir yanılgı aslında bizi geriye götüren şey." bu cümleye ithafen şöyle de diyebiliriz, "Bir toplumun içinde bulunan ve olumsuz davranış sergileyenleri herkes sanmak gibi yanılgı aslında bizi geriye götüren şey"
    Kesinlikle öyle. Yalnız İşid'in, hatta ve hatta Öso'nun ortaya çıkış gerekçelerini biraz daha incelerseniz tırnak içerisinde İslamın ne kadar ana etken olduğunun farkına varacaksınızdır. Bunu kötüye kullanması veya suistimal etmesi amaçlarının, gayelerinin farklı olduğunu göstermiyor neticede. Osmanlı'yı kötülemiyorum, sadece cinayetin, kelle almanıni koltuk kavgasının ne denli yaygın olmasının o zamanlardan geldiğini söylemeye çalıştım. Çok önemli bilgi olmasa da ülkenin en iyi okullarından birinde 4 sene Siyaset Bilimi okudum, az çok hakimim olaylara.

    Dilerseniz özelden yazarak konuşalım, diğer arkadaşlar ayrı ayrı ikimize de söz söylemeyip konuyu laçka boyutuna getirmeyelim.