İnternetten satış ile para kazanma vergi cezası
18
●3.243
- 02-02-2018, 19:37:42Ne yapmamız lazım bunun için şahış firmasımı açmam lazım?Ayrıca takipçi satıyorum elle tutulan birşey değilki neyini kesmem bunun faturasını.bytrew41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-02-2018, 19:42:18Çok güzel anlatırlar

Muhtarlıkta ki kayıtlı adresine ferman gibi bir kapalı, zımbalı dosya gelir görünce geldiği üzülürsün. Açınca ise daha çok üzülürsün
Sonra adın büyük harfler ile yazar ve senden bahsederler bol bol 
Soruna cevap;
Site üzerinden yaptığın satışlara sen fatura da kesmiyorsundur o halde ? Faturasız vergisiz temiz kazanç şu anda. Ballı kaymak valla. Günde 200 ve bazen üzeri de demişsin. Ayda 6.000 TL eder. Hadi her gün olmasın 5 bin tl. Güzel bir satış ama faturasız. Yaklaşık bunun vergisi 850 TL sanırım. Buda çıkabilecek cezası diyebilirim.
Neyse konuya gelicek olursak, bu gittiği yere kadar gider. 2 şey olabilir.
1. Gittiği yere kadar gider ve bir gün fark edildiğinde uyarılır ve sende hızlıca fatura kesimi vb başlar sessizce göze batmadan ceza yemeden o günden itibaren biz gibi vergiye tabi olursun ki bu EN İYİ SENARYODUR.
2. Toplı bir ceza ile karşılaşır, altından kalkamaz mahkelemelik olur yada krediye girip batarsın.
Ben Vergi Levhalı bir esnafım. İnternetten kalem satsan 1 tL den, fatura kesmen gerek. Vergiye tabi olman gerek. Hatta deneyimimi anlatim,
E-Ticaret sitesi açtım. Muhasebecime anlattım ve vergi dairesinden memur gelip bana yeni faaliyet kodu oluşturdu. İşte internet üzerinden satış ve pazarlama. TV program vs vs uzunca bir liste yaptırdım 3 faaliyet kodu açtırdım falan. Adam geldi, elinde tablet ile satış yapacağım siteye girdi inceledi. Sonra faaliyet kodlarını oluşturdu ve 1 tanesine bu siteyi ekledi falan incik boncuk kısımlar. Daha sonra fatura bastırdım. Her işleme fatura gerek. İrsaliye kağıdı veya e-ticaret yazılımın gelişmişse orada da oluyor ve hazırladım. Derken her satışa fatura keser, her alım yaptığım ürünün faturasını muhasebeye, satışlarım muhasebeye derken vergiden çok kazanç olmuyor. Elbet sattığın ürün çok karlı değilse veya kendi imalatın değilse çok kalmıyor.
Lafı çok uzattım, vergi dairesi bırakmaz bunu. Er yada geç karşına çıkar ve sana kendini tanıtır. Üzer kısaca. - 02-02-2018, 19:49:48Arkadaş aylık kazancın üzerinde yiyeceğin cezadan bahsetmiş. Benzerini bende yazmıştım.Aslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Fatura kesmeye gelince, 20 TL lik fatura da kesebilirsin sorun değil. Sonuçta satış.. Ancak bunu aylık fatura olarak toplu da kesebilirsin. Yaptığın e-ticaret değilmiş. Yani örneğime benzer şeyleri yaparsın ama irsaliye vb uğraşmazsın.Aylık atıyorum toplu fatura kesersin daha kolay olur. Ancak ne doğru ve net bilgiyi Mali Müşavirlerden alabilirsiniz. Gidip 50 100 neyse öder bir danışırsınız. Böylece toplu cezadan kurtarırsınız bir şeyleri. - 02-02-2018, 19:56:24Turgut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleArGe7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleTurgut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleDaha aylık 6.000 tl görmedik hocamAslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
sadece 1 2 haftadır uğraşıyorum güzel kazandım ilerde sorun çıkarmı diye merak ettimde demekki çıkarmış.Toplam 600 tl filan kazancım var giderlerde var ama reklama filan o zaman sahış firması açacağız yapcak birşey yok
- 02-02-2018, 21:34:06Vergi levhası iyidir. En azından yasal olur, başın ileride toplu ağırmaz. Ha birde bahsettiğim gibi, belki de hiç olmaz yada ileride olursa geçmiş fark edilmeyip sonrası için faturalandırma yapabilirsin ama o da düşük bir ihtimal. Yine iyi en fazla ödeyeceğiniz %18 vergi olacaktır. Ben kazancımın %35 ini vergi olarak ödüyorumAslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
kısaca başın ağırmasın, toplu cezaya düşme. - 02-02-2018, 21:38:50Anladım hocam hocam ben şimdi toplam 1.000 tl filan kazandım diyelim takipçi satmaktan ne kadar ceza alırım tahminen.Turgut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-02-2018, 21:45:13Ceza alırsın diye bir durum yok asla. Bakma bir çok arkadaş ve ben en kötü senaryoları paylaştık. Ama olur ya bir gün takibe girersin ki bu mebla bazen 1000 tl de bazen 20000 tl de olur ve o zaman %18 KDV + geçmişe dönük faiz ücreti % kaç olur bilmem onunla birlikte ceza çıkabilir.Aslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ancak altını çiziyorum, Mali Müşavir değilim ve tecrübemden yola çıkarak paylaşıyorum. Bazı arkadaşlar ayda 5000 tl ile takibe girmezsin demiş ama her ay düzenli para akışın başlasın ilerlesin ,ayda 1000 tl de olsa bak nasıl takibe giriyorsun ... O iş toplam tutara değil, yapılan düzenli ödemelere bakıyor. Gerçi çok şeye bakıyor ya neyse Vergi Dairesinin incik boncuk hesaplarına girmicem.
Soruna gelince, 180 TL + ( belki ) faiz

