• 02-02-2018, 19:36:20
    #10
    Letgodan , Face gruplarından Dünyanın satışını yapanlar var fatura vs. yok. Maliye'nin uğraşacağını sanmıyorum. Ama bu işi sürekli yapıyorsanız size önerim Şahıs şirketi açarak vergilendirmeniz bu işi .Çünkü vergilendirilmiş kazanç kutsaldır.
  • 02-02-2018, 19:37:42
    #11
    bytrew41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En ufak bir şikayet durumunda cağırırlar vergi dairesine , ben 2016 da gittigidiyorda yaptığım bir satış işleminden fatura kesmedi diye şikayet edilmişim 2017 yılında çağırdılar , o satış yaptığım aydaki tüm faturalarla birlikte çağırdılar, tüm satışlarım faturalı olduğu için ceza durumu olmadı , şikayet edenin faturasını aldılar bir nüsha ona yollamak için, fakat benden önce biri vardı adama 12 bin tl ceza kestiler gözümün önünde çok ciddiler hiç affı yok.
    Ne yapmamız lazım bunun için şahış firmasımı açmam lazım?Ayrıca takipçi satıyorum elle tutulan birşey değilki neyini kesmem bunun faturasını.
  • 02-02-2018, 19:42:18
    #12
    Çok güzel anlatırlar
    Muhtarlıkta ki kayıtlı adresine ferman gibi bir kapalı, zımbalı dosya gelir görünce geldiği üzülürsün. Açınca ise daha çok üzülürsün Sonra adın büyük harfler ile yazar ve senden bahsederler bol bol

    Soruna cevap;
    Site üzerinden yaptığın satışlara sen fatura da kesmiyorsundur o halde ? Faturasız vergisiz temiz kazanç şu anda. Ballı kaymak valla. Günde 200 ve bazen üzeri de demişsin. Ayda 6.000 TL eder. Hadi her gün olmasın 5 bin tl. Güzel bir satış ama faturasız. Yaklaşık bunun vergisi 850 TL sanırım. Buda çıkabilecek cezası diyebilirim.
    Neyse konuya gelicek olursak, bu gittiği yere kadar gider. 2 şey olabilir.
    1. Gittiği yere kadar gider ve bir gün fark edildiğinde uyarılır ve sende hızlıca fatura kesimi vb başlar sessizce göze batmadan ceza yemeden o günden itibaren biz gibi vergiye tabi olursun ki bu EN İYİ SENARYODUR.
    2. Toplı bir ceza ile karşılaşır, altından kalkamaz mahkelemelik olur yada krediye girip batarsın.
    Ben Vergi Levhalı bir esnafım. İnternetten kalem satsan 1 tL den, fatura kesmen gerek. Vergiye tabi olman gerek. Hatta deneyimimi anlatim,
    E-Ticaret sitesi açtım. Muhasebecime anlattım ve vergi dairesinden memur gelip bana yeni faaliyet kodu oluşturdu. İşte internet üzerinden satış ve pazarlama. TV program vs vs uzunca bir liste yaptırdım 3 faaliyet kodu açtırdım falan. Adam geldi, elinde tablet ile satış yapacağım siteye girdi inceledi. Sonra faaliyet kodlarını oluşturdu ve 1 tanesine bu siteyi ekledi falan incik boncuk kısımlar. Daha sonra fatura bastırdım. Her işleme fatura gerek. İrsaliye kağıdı veya e-ticaret yazılımın gelişmişse orada da oluyor ve hazırladım. Derken her satışa fatura keser, her alım yaptığım ürünün faturasını muhasebeye, satışlarım muhasebeye derken vergiden çok kazanç olmuyor. Elbet sattığın ürün çok karlı değilse veya kendi imalatın değilse çok kalmıyor.
    Lafı çok uzattım, vergi dairesi bırakmaz bunu. Er yada geç karşına çıkar ve sana kendini tanıtır. Üzer kısaca.
  • 02-02-2018, 19:45:33
    #13
    Konuyu açan arkadaşım bence konuyu report et sildir. Böyle konular bile riskli sen kendi kendini ifşalıyorsun şuan
  • 02-02-2018, 19:49:48
    #14
    Aslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Naptın hocam battık o zaman.20 Tllik aldı adam diyelim fatura kesmedik diye 900 tl mi vericez.Ayrıca bilmiyorduk filan desek başına gelen varmı?
    Arkadaş aylık kazancın üzerinde yiyeceğin cezadan bahsetmiş. Benzerini bende yazmıştım.

    Fatura kesmeye gelince, 20 TL lik fatura da kesebilirsin sorun değil. Sonuçta satış.. Ancak bunu aylık fatura olarak toplu da kesebilirsin. Yaptığın e-ticaret değilmiş. Yani örneğime benzer şeyleri yaparsın ama irsaliye vb uğraşmazsın.Aylık atıyorum toplu fatura kesersin daha kolay olur. Ancak ne doğru ve net bilgiyi Mali Müşavirlerden alabilirsiniz. Gidip 50 100 neyse öder bir danışırsınız. Böylece toplu cezadan kurtarırsınız bir şeyleri.
  • 02-02-2018, 19:56:24
    #15
    Turgut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş aylık kazancın üzerinde yiyeceğin cezadan bahsetmiş. Benzerini bende yazmıştım.

    Fatura kesmeye gelince, 20 TL lik fatura da kesebilirsin sorun değil. Sonuçta satış.. Ancak bunu aylık fatura olarak toplu da kesebilirsin. Yaptığın e-ticaret değilmiş. Yani örneğime benzer şeyleri yaparsın ama irsaliye vb uğraşmazsın.Aylık atıyorum toplu fatura kesersin daha kolay olur. Ancak ne doğru ve net bilgiyi Mali Müşavirlerden alabilirsiniz. Gidip 50 100 neyse öder bir danışırsınız. Böylece toplu cezadan kurtarırsınız bir şeyleri.
    ArGe7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyu açan arkadaşım bence konuyu report et sildir. Böyle konular bile riskli sen kendi kendini ifşalıyorsun şuan
    Turgut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok güzel anlatırlar
    Muhtarlıkta ki kayıtlı adresine ferman gibi bir kapalı, zımbalı dosya gelir görünce geldiği üzülürsün. Açınca ise daha çok üzülürsün Sonra adın büyük harfler ile yazar ve senden bahsederler bol bol

    Soruna cevap;
    Site üzerinden yaptığın satışlara sen fatura da kesmiyorsundur o halde ? Faturasız vergisiz temiz kazanç şu anda. Ballı kaymak valla. Günde 200 ve bazen üzeri de demişsin. Ayda 6.000 TL eder. Hadi her gün olmasın 5 bin tl. Güzel bir satış ama faturasız. Yaklaşık bunun vergisi 850 TL sanırım. Buda çıkabilecek cezası diyebilirim.
    Neyse konuya gelicek olursak, bu gittiği yere kadar gider. 2 şey olabilir.
    1. Gittiği yere kadar gider ve bir gün fark edildiğinde uyarılır ve sende hızlıca fatura kesimi vb başlar sessizce göze batmadan ceza yemeden o günden itibaren biz gibi vergiye tabi olursun ki bu EN İYİ SENARYODUR.
    2. Toplı bir ceza ile karşılaşır, altından kalkamaz mahkelemelik olur yada krediye girip batarsın.
    Ben Vergi Levhalı bir esnafım. İnternetten kalem satsan 1 tL den, fatura kesmen gerek. Vergiye tabi olman gerek. Hatta deneyimimi anlatim,
    E-Ticaret sitesi açtım. Muhasebecime anlattım ve vergi dairesinden memur gelip bana yeni faaliyet kodu oluşturdu. İşte internet üzerinden satış ve pazarlama. TV program vs vs uzunca bir liste yaptırdım 3 faaliyet kodu açtırdım falan. Adam geldi, elinde tablet ile satış yapacağım siteye girdi inceledi. Sonra faaliyet kodlarını oluşturdu ve 1 tanesine bu siteyi ekledi falan incik boncuk kısımlar. Daha sonra fatura bastırdım. Her işleme fatura gerek. İrsaliye kağıdı veya e-ticaret yazılımın gelişmişse orada da oluyor ve hazırladım. Derken her satışa fatura keser, her alım yaptığım ürünün faturasını muhasebeye, satışlarım muhasebeye derken vergiden çok kazanç olmuyor. Elbet sattığın ürün çok karlı değilse veya kendi imalatın değilse çok kalmıyor.
    Lafı çok uzattım, vergi dairesi bırakmaz bunu. Er yada geç karşına çıkar ve sana kendini tanıtır. Üzer kısaca.
    Aslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne yapmamız lazım bunun için şahış firmasımı açmam lazım?Ayrıca takipçi satıyorum elle tutulan birşey değilki neyini kesmem bunun faturasını.
    Daha aylık 6.000 tl görmedik hocam sadece 1 2 haftadır uğraşıyorum güzel kazandım ilerde sorun çıkarmı diye merak ettimde demekki çıkarmış.Toplam 600 tl filan kazancım var giderlerde var ama reklama filan o zaman sahış firması açacağız yapcak birşey yok
  • 02-02-2018, 21:34:06
    #16
    Aslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha aylık 6.000 tl görmedik hocam sadece 1 2 haftadır uğraşıyorum güzel kazandım ilerde sorun çıkarmı diye merak ettimde demekki çıkarmış.Toplam 600 tl filan kazancım var giderlerde var ama reklama filan o zaman sahış firması açacağız yapcak birşey yok
    Vergi levhası iyidir. En azından yasal olur, başın ileride toplu ağırmaz. Ha birde bahsettiğim gibi, belki de hiç olmaz yada ileride olursa geçmiş fark edilmeyip sonrası için faturalandırma yapabilirsin ama o da düşük bir ihtimal. Yine iyi en fazla ödeyeceğiniz %18 vergi olacaktır. Ben kazancımın %35 ini vergi olarak ödüyorum
    kısaca başın ağırmasın, toplu cezaya düşme.
  • 02-02-2018, 21:38:50
    #17
    Turgut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vergi levhası iyidir. En azından yasal olur, başın ileride toplu ağırmaz. Ha birde bahsettiğim gibi, belki de hiç olmaz yada ileride olursa geçmiş fark edilmeyip sonrası için faturalandırma yapabilirsin ama o da düşük bir ihtimal. Yine iyi en fazla ödeyeceğiniz %18 vergi olacaktır. Ben kazancımın %35 ini vergi olarak ödüyorum
    kısaca başın ağırmasın, toplu cezaya düşme.
    Anladım hocam hocam ben şimdi toplam 1.000 tl filan kazandım diyelim takipçi satmaktan ne kadar ceza alırım tahminen.
  • 02-02-2018, 21:45:13
    #18
    Aslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım hocam hocam ben şimdi toplam 1.000 tl filan kazandım diyelim takipçi satmaktan ne kadar ceza alırım tahminen.
    Ceza alırsın diye bir durum yok asla. Bakma bir çok arkadaş ve ben en kötü senaryoları paylaştık. Ama olur ya bir gün takibe girersin ki bu mebla bazen 1000 tl de bazen 20000 tl de olur ve o zaman %18 KDV + geçmişe dönük faiz ücreti % kaç olur bilmem onunla birlikte ceza çıkabilir.

    Ancak altını çiziyorum, Mali Müşavir değilim ve tecrübemden yola çıkarak paylaşıyorum. Bazı arkadaşlar ayda 5000 tl ile takibe girmezsin demiş ama her ay düzenli para akışın başlasın ilerlesin ,ayda 1000 tl de olsa bak nasıl takibe giriyorsun ... O iş toplam tutara değil, yapılan düzenli ödemelere bakıyor. Gerçi çok şeye bakıyor ya neyse Vergi Dairesinin incik boncuk hesaplarına girmicem.
    Soruna gelince, 180 TL + ( belki ) faiz