• 04-01-2018, 10:49:34
    #1
    Misafir
    Öncelikle bir avukat veya hukukçu değilim onu belirteyim.
    Gözüme çarpan ve hukuk karşısında MANTIKEN bizi haklı çıkarabilecek bir madde açığı bulduğumu düşünüyorum.
    Öncelikle ilgili kanun maddesini buraya ekliyorum sonra yorumumu ekliyorum.
    "7. Elektronik ticarette vergi güvenliğini sağlamak amacıyla elektronik ortamda ticari faaliyette bulunan gerçek ya da tüzel kişi hizmet sağlayıcılara ve/veya başkalarına ait iktisadi ve ticari faaliyetlerin yapılmasına elektronik ticaret ortamını sağlayan gerçek ve tüzel kişi aracı hizmet sağlayıcılara ticari faaliyetlerine ilişkin bildirim verme yükümlülüğü getirmeye, bildirimin içerik, format, standart, verilme süresi ve yöntemini belirlemeye, bunlarda değişiklik yapmaya, bildirim verme yükümlülüğünü iş hacmi, sektör, mükellef grupları, alış-satış tutarı, alım satıma konu mal ve hizmet türleri itibarıyla belirlemeye, başkalarına ait iktisadi ve ticari faaliyetlerin yapılmasına ilişkin bildirime konu bilgilerin aracı hizmet sağlayıcıları tarafından alınması zorunluluğunu getirmeye, bu bent kapsamındaki bilgi ve bildirimlerin elektronik ortamda muhafaza ve ibraz edilmesi yükümlülüğü getirmeye ve uygulamaya ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye," Yetkilidir şeklinde düzenleme yapılması öngörülmektedir.
    Şimdi bu mantıkta gidince internette yazılı olan cümlelerde şu yönde oluyor, bu cümleler hem hukuk sitelerinde hemde maliye sitelerinde yazılan cümleler ve hepsinin ortak noktasıda şuna dayanıyor.
    "Kanuni düzenleme ile yurt dışından Türkiye’ye yapılan e ticaret ve reklam faaliyetleri kontrol altına alınacak. Her ne kadar adsense geliri yurt dışından hesap sahibine gönderilmekte olsa da elde edilen kazanç Türkiye’de verilen reklam hizmetlerinden ve kullanıcılardan elde edildiğinden ticari kazanç olarak değerlendirilecektir. Dolayısıyla adsense hesap sahipleri elde ettikleri gelir tutarına göre bilanço ve ya işletme hesabına tabi olacaklardır."
    Şimdi benim bulduğum açıkta şu yönde gelişiyor.
    Eğer ki internet sitemizi TÜRKİYE den gelen tüm aramalarda görüntülerken ADSENSE reklamlarımızı kapatırsak "yurt dışından Türkiye’ye yapılan e ticaret ve reklam faaliyetleri" bu kapsamında dışına taşınırız ve yasal olarak böyle bir kazanç elde etmediğimiz belgelendirilebilir ve bizde vergi ödemeyiz.
    Daha detaylı anlatmak gerekirse benim yabancı bir internet sitem var ve ben internet sitesine gelen kişinin TÜRKİYE den veya hatta daha da ileri gidip TR şeklinde bir bilgisayar vs. işletim sisteminden web siteme giriş yaptığını tespit ettiğim anda sitemdeki reklam alanlarının tamamını kapatıyorum. Böylece ben GOOGLE ile TÜRKİYE arasındaki TİCARET olayında bir rol üstlenmiyorum.
    Gelirimin tamamında çalıştığım İŞLERİM, DOMAİN, HOSTİNG vs. yurtdışı firmalarında örneğin GODADDY de. Site dilim zaten İNGİLİZCE ve ben TÜRKİYE üzerinden gelen veya TR dil kullanan hiç kimseye reklam gösteriminde bulunmuyorum. Buda beni kanun maddesinin dışında bırakıyor tamamen.
    Hatta yabancı internet sitemi TÜRKİYE ve TR girişi algıladığımda "ÜZGÜNÜZ XXX BÖLGELERİNE HİZMET VERMEMEKTEYİZ" gibi bir ibare ile sayfa yönlendirmesine koyarım. Mesela TR den bir çok siteye girince en basiti mesela "red youtube" girince ülkenizde hizmet vermiyoruz diyor. Bende aynı şekilde bir politika izleyerek tüm gelirimin yurtdışında yapıldığını kanıtlar nitelikte iş yapabilirim.
    Hatta ve hatta vergi dairesinden herhangi bir borç çıkması durumunda konuyu mahkemeye taşıyıp bilir kişi raporu ile tüm gelirin tamamen yurtdışı kullanıcılarından elde edildiğini ilgili sitenin hiçbir şekilde TÜRKİYE de hizmet vermediğini kanıtlayadabilirim.
    Adsense programı Google'ın çalışanı pozisyonunda ödeme aldığım bir yapı. Ve bu konunun herhangi bir vergi boyutunda hiçbir gelir TÜRKİYE ile alakalı bir YER veya KİŞİ ile alakalı olmadığından vergi ödememde gerekmez.
    Mantıken bu söylediklerimin tamamınıda belgeleyebilir ve hukuk karşısında kendimi savunabilirim.
    Aramızdaki bir AVUKAT veya MALİYECİ varsa bu konuda yorum yapabilir ancak bence bu şekilde yapılan bir işin tutmamasına imkan yok diyorum ben.
    İş mahkeme kısmına taşınırsa savunma aşamasında bunların yanında "benim vergim zaten Google tarafından İrlanda'ya ödeniyor" da diyebilirim zaten bunu bilirkişi Google'a ulaşarak belgelendirebilir.
    Ücret bana Google'ın hangi şubesi vs. olursa olsun ödendiğine göre o adam bir fatura matrağı vs. ile bana ödeme yaptığına dair bir belgeye sahip oluyor zaten.
    Derseniz ki "Ödemeler TR ibanından Google Türkiye üstünden yapılıyor" gene fark etmez orasıda bana bu ödemeyi yaptığına dair bir belge sahibi olmak zorunda ve vergisini ödemekle yükümlü.
    BENİM MANTIĞIMDA sadece İNGİLİZCE olarak YURTDIŞINA hizmet verdiğimiz sitelerde bu yola gidilebilir diye düşünüyorum.
    Türkçe olupta Türkiye odaklı siteler için böyle bir şey imkansız kesinlikle ama tamamen mantık yürüterek ulaştığım sonuç budur.
    Yorumlarınızı bekliyorum
    • SosyaLLesh
    • UKHosting
    SosyaLLesh ve UKHosting bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 04-01-2018, 11:17:36
    #2
    Maliyeciyim. Bahsettiğiniz kanun en az 3 yıldır yürürlükte... Diğer arkadaşlara da danıştım bu durumu... Bahsettiğiniz site lokasyonu, site dili olayı sizi kurtarmaz. Banka hesabı esas alınır. Hele de Google'ın çalışanı pozisyonumdayım derseniz, vergi alırlar. Adsense, hem adwords dolayısıyla, hem de kendi içerisinde vergisi verilen bir ürün. Devletin bu üründen dolayı vergi alması çifte vergilendirme olarak adlandırılmaktadır. Bu da suçtur. Bizim yıllık Adsense gelirimiz çok yüksek senelerdir. V.D. ile de konuştuk, vergilendirilemeyeceğini söylediler durumu ayrıntısıyla anlatınca. Yani Adwords+Adsense in işleyişini anlattık. Ama sadece bana Google'den İrlanda'dan para geliyor veya Google'den para kazanıyorum derseniz, vururlar elinize alırlar paranızı.
  • 04-01-2018, 11:22:38
    #3
    hocam herşeyi geçtim tamam dediğiniz gibi olsada hesabınıza para girdiği zaman yine vergi vermekle yükümlü olacaksınız gelir vergisi var 1 inden kaçarken 2 ci vergiye takılıyon onu geçerken 3 cü çıkıyor insanın başına yani hiç bir şekilde uğraşma ver vergiyi kafan rahat olsun
  • 04-01-2018, 11:23:16
    #4
    Misafir
    SnmzAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maliyeciyim. Diğer arkadaşlara da danıştım bu durumu... Bahsettiğiniz site lokasyonu, site dili olayı sizi kurtarmaz. Banka hesabı esas alınır. Hele de Google'ın çalışanı pozisyonumdayım derseniz, vergi alırlar. Adsense, hem adwords dolayısıyla, hem de kendi içerisinde vergisi verilen bir ürün. Devletin bu üründen dolayı vergi alması çifte vergilendirme olarak adlandırılmaktadır. Bu da suçtur. Bizim yıllık Adsense gelirimiz çok yüksek senelerdir. V.D. ile de konuştuk, vergilendirilemeyeceğini söylediler durumu ayrıntısıyla anlatınca. Yani Adwords+Adsense in işleyişini anlattık. Ama sadece bana Google'den İrlanda'dan para geliyor veya Google'den para kazanıyorum derseniz, vururlar elinize alırlar paranızı.
    Anladığım kadarıyla bu yola gidilsin yada gidilmesin VD zaten bu yasayı saymazsak vergi almıyordu.
    Ama yasa geçince gene almaması gerekiyor aynı mantıkta. Çünkü Adwords + Adsense işleyişi gereği zaten bozulan bir farklılık yok.
    Ayrıca siteyi TR ye kapattıktan sonra yeni torba yasadaki madde devre dışı kalır ve gene vergilendirilmem.
    En azından şuanki düzendeki vergilendirilememe olayına ek olarak siteyi TR ye kapatmak eklenir ve başa sarılır VD için.
    En azından böyle anladım diyebilirim.
    Banka hesabını ve onayını yurtdışına taşıyabiliriz bunlar sıkıntılı şeyler değil basit olaylar zaten.



    byatlantis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam herşeyi geçtim tamam dediğiniz gibi olsada hesabınıza para girdiği zaman yine vergi vermekle yükümlü olacaksınız gelir vergisi var 1 inden kaçarken 2 ci vergiye takılıyon onu geçerken 3 cü çıkıyor insanın başına yani hiç bir şekilde uğraşma ver vergiyi kafan rahat olsun
    Hocam zaten şahıs firması şeklinde vergimi ödeyeceğim ben
    Buradaki açık olayını şey gibi düşünmeyin "haa açık var işte vergi kaçıralım" değil yani.
    Türkiye de yaşayan herkes vergi vermek zorunda.
  • 04-01-2018, 12:46:32
    #5
    SnmzAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maliyeciyim. Bahsettiğiniz kanun en az 3 yıldır yürürlükte... Diğer arkadaşlara da danıştım bu durumu... Bahsettiğiniz site lokasyonu, site dili olayı sizi kurtarmaz. Banka hesabı esas alınır. Hele de Google'ın çalışanı pozisyonumdayım derseniz, vergi alırlar. Adsense, hem adwords dolayısıyla, hem de kendi içerisinde vergisi verilen bir ürün. Devletin bu üründen dolayı vergi alması çifte vergilendirme olarak adlandırılmaktadır. Bu da suçtur. Bizim yıllık Adsense gelirimiz çok yüksek senelerdir. V.D. ile de konuştuk, vergilendirilemeyeceğini söylediler durumu ayrıntısıyla anlatınca. Yani Adwords+Adsense in işleyişini anlattık. Ama sadece bana Google'den İrlanda'dan para geliyor veya Google'den para kazanıyorum derseniz, vururlar elinize alırlar paranızı.
    Hocam diyorsunuzya: "bana Google'den İrlanda'dan para geliyor veya Google'den para kazanıyorum derseniz" diye. Peki siz ne dediniz? Eğer mahsuru yoksa siz nasıl bu sorunu hallediyorsunuz?



    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladığım kadarıyla bu yola gidilsin yada gidilmesin VD zaten bu yasayı saymazsak vergi almıyordu.
    Ama yasa geçince gene almaması gerekiyor aynı mantıkta. Çünkü Adwords + Adsense işleyişi gereği zaten bozulan bir farklılık yok.
    Ayrıca siteyi TR ye kapattıktan sonra yeni torba yasadaki madde devre dışı kalır ve gene vergilendirilmem.
    En azından şuanki düzendeki vergilendirilememe olayına ek olarak siteyi TR ye kapatmak eklenir ve başa sarılır VD için.
    En azından böyle anladım diyebilirim.
    Banka hesabını ve onayını yurtdışına taşıyabiliriz bunlar sıkıntılı şeyler değil basit olaylar zaten.
    Hocam banka hesabını yurt dışına taşıyabiliyorsanız dert edebileceğiniz bir şey yok ki. O hesaptan yurt içindeki hesaba kardeşim, amcam, dayım diye gönderin. Ne diyebilirler ki? Almanyadakiler burada ki annesine babasına hiç mi para göndermiyor? Sizin fikirlerinizi de merak ediyorum
  • 04-01-2018, 12:51:03
    #6
    Misafir
    Metalicali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam diyorsunuzya: "bana Google'den İrlanda'dan para geliyor veya Google'den para kazanıyorum derseniz" diye. Peki siz ne dediniz? Eğer mahsuru yoksa siz nasıl bu sorunu hallediyorsunuz?




    Hocam banka hesabını yurt dışına taşıyabiliyorsanız dert edebileceğiniz bir şey yok ki. O hesaptan yurt içindeki hesaba kardeşim, amcam, dayım diye gönderin. Ne diyebilirler ki? Almanyadakiler burada ki annesine babasına hiç mi para göndermiyor? Sizin fikirlerinizi de merak ediyorum
    Bence buraya göndermeye gerek yok oradaki banka kart gönderiyor çekin buradan nakit harcayın yada buradan çekin gidip banka hesabınıza yatırın
    • Metalicali
    Metalicali bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 04-01-2018, 12:56:37
    #7
    peki vergi kanunları sizin parayı ne şekilde kazandığınıza mı bakıyor para kazanıp kazanmadığınıza mı ?
  • 04-01-2018, 12:57:12
    #8
    Siz ayrı yazılması gereken bazı "de"leri bitişik yazmışsınız. Maliye de sizi bitişik kabul edip ensenize çökecek
  • 04-01-2018, 12:59:27
    #9
    Misafir
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    peki vergi kanunları sizin parayı ne şekilde kazandığınıza mı bakıyor para kazanıp kazanmadığınıza mı ?
    Benimki sadece bir MANTIK yoluydu bir önceki yorumdada dediğim gibi Türkiye de yaşayan herkes vergi ödemek zorundadır bende şahıs firması üstünden zaten vergimi ödeyeceğim.

    metinciris adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz ayrı yazılması gereken bazı "de"leri bitişik yazmışsınız. Maliye de sizi bitişik kabul edip ensenize çökecek
    Lisedeki edebiyat hocam da aynılarını söylemişti. yoksa bir saniye O.O "Hocam ?"
    • metinciris
    metinciris bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.