• 09-12-2017, 22:16:24
    #10
    Bütün ümidim gençliktedir
    Noventa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu arada "Türkçe'miz" değil, "Türkçemiz" olacak @Yeniceri; hocam.

    Kural: ”Yapım ekinden sonra gelen çekim ekleri kesme imiyle ayrılmaz.”

    Özellikle imla hataları ile ilgili açılan başlıkta bu gibi hatalara yer vermemek daha hayırlı olur.

    İyi akşamlar.
    Edebiyatçı olmadığımdan, böyle hatalar yapabiliyorum kardeşim Söylediğini öğrenmiş oldum şimdi, hemen düzeltiyorum. Bilgilendirme için teşekkür ederim.
  • 09-12-2017, 22:36:21
    #11
    Üyeliği durduruldu
    “-de”, “-da” ekleri için en kolay kullanım şekli;
    Kelimeden “-de” ya da “-da” ekini çıkardığınızda anlam bozuluyor ise bitişik, bozulmuyor ise ayrı yazılır.


    Unutmadan, konuyu daha güzel hale getirmek için “Ama en azından hatasız yazmaya çalışıyorum. (İki ayrı cümleye “Ama” ve “Fakat” diye başlamak yanlış. “Fakat” ve “Gerek” kelimelerini tek cümlede kullanmak yanlış.) Fakat gerek sosyal medyada, gerekse forumlarda, gittikçe bozulan bir Türkçe mevcut.” kısmını düzenlemeniz daha iyi olacaktır. “-de” ve “-da” yanlışlarını görmezden geliyorum
  • 09-12-2017, 22:41:25
    #12
    Bütün ümidim gençliktedir
    TRomantik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    “-de”, “-da” ekleri için en kolay kullanım şekli;
    Kelimeden “-de” ya da “-da” ekini çıkardığınızda anlam bozuluyor ise bitişik, bozulmuyor ise ayrı yazılır.


    Unutmadan, konuyu daha güzel hale getirmek için “Ama en azından hatasız yazmaya çalışıyorum. (İki ayrı cümleye “Ama” ve “Fakat” diye başlamak yanlış. “Fakat” ve “Gerek” kelimelerini tek cümlede kullanmak yanlış.) Fakat gerek sosyal medyada, gerekse forumlarda, gittikçe bozulan bir Türkçe mevcut.” kısmını düzenlemeniz daha iyi olacaktır. “-de” ve “-da” yanlışlarını görmezden geliyorum
    Bana bunlarla gelin işte Amacım bu zaten. Tartışarak en doğruyu bulalım ve öyle kullanalım. Mesajımda da dediğim gibi, hatalarım mutlaka var. Ama en azından dikkat ediyorum. Eksiklerimi bulup söylemenizden mutlu olurum. Ama -de-da yanlışlarımı söylersen sevinirim. Onları da düzelteyim
  • 09-12-2017, 22:44:21
    #13
    ben yorulurum dikkat ederken. gerek de görmüyorum. çok emo styla yazılmadığı sürece problem yok bence. saygılar
  • 09-12-2017, 23:05:40
    #14
    Otamatik değil otomatik
  • 09-12-2017, 23:09:21
    #15
    deyil > değil
    Bundan nefret ediyorum ben de.
  • 09-12-2017, 23:39:04
    #16
    (Hayla) böyle şey lere mi takılıyorsunuz ?

    TURKCELL T50 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 09-12-2017, 23:44:47
    #17
    Ben de salça olayım,
    "Oturum Açma" butonu hep oturum açmak için kullanılıyor.
    Oturum Aç yazması biraz daha mantılı gibi.
    Oturum Açma diyorsun, adam sana inat açıyor.. "Oturum Açmak" olmalı veya...
    Falan filan işte.
  • 10-12-2017, 00:02:02
    #18
    Cem abi estağfirullah nasıl yazılıyor Faydalı bir düzeltme konusu olmuş umarım Türkçemizi düzgün kullanırız.