-de, -da ekleri için en kolay kullanım şekli;
Kelimeden -de ya da -da ekini çıkardığınızda anlam bozuluyor ise bitişik, bozulmuyor ise ayrı yazılır.
Unutmadan, konuyu daha güzel hale getirmek için Ama en azından hatasız yazmaya çalışıyorum. (İki ayrı cümleye Ama ve Fakat diye başlamak yanlış. Fakat ve Gerek kelimelerini tek cümlede kullanmak yanlış.) Fakat gerek sosyal medyada, gerekse forumlarda, gittikçe bozulan bir Türkçe mevcut. kısmını düzenlemeniz daha iyi olacaktır. -de ve -da yanlışlarını görmezden geliyorum
Bana bunlarla gelin işte

Amacım bu zaten. Tartışarak en doğruyu bulalım ve öyle kullanalım. Mesajımda da dediğim gibi, hatalarım mutlaka var. Ama en azından dikkat ediyorum. Eksiklerimi bulup söylemenizden mutlu olurum. Ama -de-da yanlışlarımı söylersen sevinirim. Onları da düzelteyim